Autor Wątek: Tor kolarski w Pruszkowie za 92 miliony złotych  (Przeczytany 69596 razy)

M63

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 114
    • Moje Poziomki :)
Odp: Tor kolarski w Pruszkowie za 92 miliony złotych
« Odpowiedź #15 dnia: Lutego 21, 2011, 12:54:22 pm »
...
Jeśli są jakieś warunki które ma wypelnić rower by śmygać tym torem, to prosze powiedzieć jakie to warunki są,
...

Godzina jazdy na rowerze ? własnym (czystym i z ostrym kołem) lub wypożyczonym z BGŻ Arena - kosztuje 40 złotych.

     http://www.bgzarena.com/
Nie wstanę ,
TAK będę leżał !!!

storm

  • Gość
Odp: Tor kolarski w Pruszkowie za 92 miliony złotych
« Odpowiedź #16 dnia: Lutego 21, 2011, 04:02:25 pm »
No i mamy ciąg dalszy:
http://www.sport.pl/kolarstwo/1,64993,9138966,Kolarstwo__Kolarstwo_zabite_deskami_z_sosny_syberyjskiej.html
Cytuj
Kolarstwo zabite deskami z sosny syberyjskiej
Dwa tygodnie bez ogrzewania i w zbudowanym za blisko 100 mln złotych torze kolarskim w Pruszkowie będzie można zrobić największy kurnik w Europie

A idź pan, panie z tym torem! Powinien tu być ktoś z tego całego związku i świecić oczami. Ja mam świecić? - mówi stary ochroniarz kolarskiej areny w Pruszkowie, bo bez przerwy ktoś przychodzi zły i szuka kolarskich działaczy.
W siedzibie PZKol, czyli w hali BGŻ Arena, dziele życia ówczesnego prezesa Wojciecha Walkiewicza, wybudowanej za niemal 100 mln zł, wyłączono właśnie prąd, ogrzewanie, telefony. Obiekt ma w sumie prawie 10 mln zł długu wobec budującego go Mostostalu Puławy za dostosowanie toru do wymagań Międzynarodowej Unii Kolarskiej na mistrzostwa świata w 2009 roku i bieżące wobec dostawców mediów.
Co miesiąc dług powiększa się o kolejne 120 tys zł.
Mimo że na stronie internetowej toru www.bgzarena.com bije po oczach hasło: "Zapraszamy na tor. U nas zimy nie ma", temperatura od poprzedniego poniedziałku spadła z 19 do 8 stopni i pikuje.
- Już tu nie przyjedziemy, choć przecież trwają ferie i można by zgrupowanie dla kolarzy zrobić. Mieliśmy dziś ćwiczyć szybkość, ale się nie da. Nogi przy zimnie puchną - mówi trener grupy z Żyrardowa jeżdżącej co dzień od rana przez poprzedni tydzień. Trener chce pozostać anonimowy.
Zawodnicy pedałują w długich kolarskich legginsach, w kominiarkach, bluzach, ortalionach. Z rozgrzanych płuc wydobywają się kłęby pary jak z kominów elektrociepłowni Siekierki.
- W poniedziałek będzie tu sześć stopni - mówi trener. - Nie ma się gdzie umyć po treningu, nie ma gdzie zjeść czegoś ciepłego. To koniec. Wracamy.
[...]
Minister Giersz milczy
- Zastanawiamy się, co z tym wszystkim zrobić. Zaczekamy na wybór nowych władz i dowiemy się, czy mają pomysł na szkolenie i na tor. Długów nie zapłacimy na pewno, bo nie pozwalają na to przepisy - mówi rzecznik ministra sportu Jakub Kwiatkowski.
O budowie toru zdecydował jego szef Adam Giersz w 2002 roku. Był wtedy zastępcą Krystyny Łybackiej w Ministerstwie Edukacji i Sportu w rządzie Leszka Millera. Po prostu wpisał na listę inwestycji strategicznych, co oznaczało, że podatnicy sfinansują 70 procent budowy.
Co sprawiło, że SLD-owski rząd zapałał wartą dziesiątki milionów złotych miłością do niszowego sportu? W chwili rozpoczęcia budowy obiektu kolarstwo torowe trenowało w Polsce w sumie 500 osób, czyli dwa razy mniej niż kręglarstwo, dwa razy mniej niż łucznictwo czy nurkowanie sportowe!
Nikt wtedy nie pytał Walkiewicza, czy ma plan utrzymania toru. Nikt nie zastanowił się nad tym, że związek kolarski nie ma oczywiście pozostałych 30 procent pieniędzy na budowę.
Z czasem okazało się, że państwo sfinansowało obiekt w ponad 95 procentach, czyli wydało blisko 90 mln zł.
[...]
Jeśli ministerstwo w poczuciu winy i przyzwoitości zdecyduje się wziąć odpowiedzialność za tor, znajdzie się on w Centralnym Ośrodku Sportu, tak jak sportowe centra w Spale, Cetniewie, Zakopanem, Warszawie (Torwar) czy Wałczu.
Jeśli związek zbankrutuje, syndyk zlicytuje jego majątek - z łatwością uzyska za obiekty równowartość długu.
Tyle że wówczas państwo w zamian za 90-milionową inwestycję otrzyma figę z makiem. Czy wtedy Adam Giersz odzyska mowę?
[...]

I tak oto nasze podatkowe 100 milionów złotych poszło się... kochać.............

Mam nadzieję, że odpowiedzialne tyłki za to spadną ze swoich stołków i ktoś wyjmie z nich jeszcze i odda do budżetu Państwa to co zostało nakradzione z naszych - zanim zostaną wykopane za drzwi.

kaczor1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1076
  • www.kaczor2.blogspot.com
    • HPV Poland & Recumbent Bike
Odp: Tor kolarski w Pruszkowie za 92 miliony złotych
« Odpowiedź #17 dnia: Lutego 21, 2011, 10:54:34 pm »
UCI to nie pępek świata.

Jak nie? Przecież właśnie ten pępek świata spowodował, że nie znajdziesz ANI JEDNEGO roweru poziomego w sklepach rowerowych w Warszawie. I ten pępek świata spowodował właśnie taką "różnorodność" rowerów. Ograniczył i Twój i mój wybór, mozliwość jego dokonania.


No dobrze.
Nie jest pępkiem mojego świata.

Monocykle i składaki też się nie łapią, a jakoś w Warszawskich sklepach można je dostać.
W zasadzie większość czynników, które wybór mój ograniczają, można sprowadzić do wspólnego mianownika, jakim są finanse.
I wcale nie chodzi o sam zakup roweru.

Wyjdź na ulice i zapytaj przypadkowego rowerzysty, co to jest UCI.
Gwarantuje, że ujrzysz taki wyraz twarzy  :o.

Ja twierdze,że poziomek w Warszawskich sklepach nie ma, bo IHPVA w niewystarczający sposób promuje alternatywne rozwiązania i w zdaniu tym, będzie tyle samo prawdy, co w tym, że UCI w jakikolwiek sposób ogranicza mój wybór.

storm

  • Gość
Odp: Tor kolarski w Pruszkowie za 92 miliony złotych
« Odpowiedź #18 dnia: Lutego 21, 2011, 11:18:14 pm »
@Kaczor......... Ale dzięki UCi nie masz "efektu pożądania" oraz "zazdrości". jak widzisz w TV, gazecie, jutubie, www - zdjęcie samochodu, fajnej bryczki to chciałbyś ją mieć, prawda? tak samo z laskami sfotoszopowanymi na bilboardach - też fajnie byłoby taką mieć. Tak myśli przeciętny obywatel.
Ale jak obywatel nie widzi = znaczy tego nie ma.
Tak samo z firmami, psółkami, DG ludzi, którzy nie mają własnej strony WWW - dla innych te firmy po prostu.... nie istnieją. jak czegoś nie zobaczysz w ciągu 10s przeglądania sieci = znaczy, ze tego nie ma. jak przeciętny rowerzysta przejdzie się po sklepach rowerowych, będąc zainteresowany rowerami poziomymi, zobaczy, że ich nie ma w sklepach, że sprzedawcy rozkładają ręce i sami sie pytają zdziwieni: "a co to jest???" to o czym pomyśli? "produkt niszowy, niedostępny - nie warto się tym interesować". A jak jeszcze natrafi na zawistnego UCiowca, który zacznie rozpowiadać jakieś złe farmazony o braku komfortu na rowerrze poziomym, że gorszy od kolarki to... Sam wiesz co dalej.
Tak w ogóle to ile sklepów w Polsce sprzedaje rowery poziome poza Cykloturem?

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Tor kolarski w Pruszkowie za 92 miliony złotych
« Odpowiedź #19 dnia: Lutego 22, 2011, 06:52:13 am »
Tak w ogóle to ile sklepów w Polsce sprzedaje rowery poziome poza Cykloturem?
A pytasz się w ilu sklepach mieli rowery poziome w asortymencie, czy w ilu faktycznie się sprzedały?
W Gdyni na przysłowiowe "pięć" sklepów (dużych), w dwóch z nich widziałem poziomki. W "moim" prowadziłem dyskusję w temacie i dowiedziałem się.. wróciły do producenta. Nawet przy "stracie" nie chciał mieć właściciela.
Cyklotur.. jest znany z tego że sprzedaje poziomki. I może dlatego je sprzedaje. Ale pewnie i tak więcej w tym pasji Igora niż faktycznego biznesu. W Polsce większe szanse ma używka z Holandii niż nówka ze sklepu (nie wspominając o towarzystwie tu obecnym ::) )

PrzemO

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 319
  • Never talking just keeps walking...
    • Sporty alternatywne
Odp: Tor kolarski w Pruszkowie za 92 miliony złotych
« Odpowiedź #20 dnia: Lutego 22, 2011, 10:51:40 am »

Tak w ogóle to ile sklepów w Polsce sprzedaje rowery poziome poza Cykloturem?


A chodzi ci o stacjonarne, typu, wejdź pomacaj czy wirtualne też? Ja sprzedaje poziomki, od 3 lat. Przez internet.
I jest tak jak pajak_gdynia pisze. Więcej w tym hobby niż biznesu. A o tym, dlaczego w Polsce nie ma poziomek w sklepach rowerowych już kiedyś pisałem na forum.

Miłego, dzisiaj mam piękne słonko :D
Przerwa

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Tor kolarski w Pruszkowie za 92 miliony złotych
« Odpowiedź #21 dnia: Lutego 22, 2011, 05:06:54 pm »
Może powinno być w innym dziale, ale jest tu:

Kawał na dziś
Zaprosił pracownik marketingu kolegę informatyka do domu.
Gość się dziwi jaki ładny ogród ma gospodarz. Ładna trawa, piękne klomby, przycięte drzewka. Gospodarz mówi , że ma słonia, który dba o ogród, podlewa trawę trąbą i skubie wszelkie niepotrzebne roślinki. Gość namówił kolegę, żeby mu odstąpił słonia. Po miesiącu informatyk przychodzi z pretensjami, że mu słoń zadeptał trawnik, zrył ziemię, gdzie rosły kwiaty, wszystkie drzewa oskubał z liści, lub powyrywał z korzeniami. Wszędzie pełno odchodów słonia! TRAGEDIA.
- No wiesz kolego, z takim nastawieniem, to ty nigdy nie sprzedasz tego słonia.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Tor kolarski w Pruszkowie za 92 miliony złotych
« Odpowiedź #22 dnia: Lutego 22, 2011, 11:31:31 pm »
Godzina jazdy na rowerze ? własnym (czystym i z ostrym kołem) lub wypożyczonym z BGŻ Arena - kosztuje 40 złotych.

To juz przeczytalem dawno temu. Ale to nie jest odpowiedz na moje pitanie.
Tam brakuje " .. z ostrym kolem bo: bla bla bla bla .. "
Czym sie ostre kolo rozni od singla, od szosowki i tak dalej ? Ze nie ma hamulcow ? Co hamulce maja do jazdy po torze ?
Przerzutek ?  co przerzutki maja do jazdy po torze ?
Mi wyglada na to ze to jest tak dlatego ze jakis palant powiedzial ze tam moga jezdzic tylko rowery torowe,
bo przeciez to jest tor rowerowy, a po toru rowerowym sie smiga rowerem torowym.
A to co jest wlasnie rower torowy to najlepiej wie ten kto sie na tym zna. A kto sie zna najlepiej jesli nie UCI ?


Pozdrawiam
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

KeNaJ

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 30
Odp: Tor kolarski w Pruszkowie za 92 miliony złotych
« Odpowiedź #23 dnia: Lutego 23, 2011, 12:05:14 am »
co do ostrego kola, osobiscie jezdzilem paredziesiat razy po roznych torach i roznica pomiedzy betonowym a drewnianym jest ogromna. na betonowym mozna spokojnie jezdzic kazdym rowerem bez wikeszych problemow, niestety przy drewnianym pojawia sie problem jego "sliskosci". Kolo ostre tym rozni sie od reszty rowerow ze zapewnia ono plynnosc jazdy. podjezdzajac na prostej w wyzsze partie toru mozna po nim po prostu zjechac jesli przypadkowo przyhamujemy mocniej kolo. Ostre w pewien sposob ulatwia jazde. poza tym wiekszosc z was rowery robila sama. czy to taki wielki problem przerobic rowerek na ostre?

Bardziej bym sie obawial o niedopuszczenie ze wzgledu na dosc prawdobodobna mozliwosc uszkodzenia powierzchni toru przy upadku. rower torowy przy upadku po prostu sie slizga (brak punktow zaczepienia), za to przy poziomych juz tych punktow jest troche.

storm

  • Gość
Odp: Tor kolarski w Pruszkowie za 92 miliony złotych
« Odpowiedź #24 dnia: Lutego 23, 2011, 06:32:53 am »
@KeNaJ - nie chcę ci preszkadzać w tym szerzeniu lepszości wszystkiego co kolarskie i ostre na tym forum, ale czy możesz określić co to za punkty w rowerze poziomym są tak niebezpieczne?
Bo wiesz, jedyną częścią jaka wystaje na bok poza wyżej niż normalnie położony support (a niżej połozony ma KAŻDY pionowiec) - jest np u mnie fotelik. Ale ten jest zabezpieczony na krawędziach, a jeśli nawet ja na nim jadę, to wystaję poza obrys, więc to ja bym tarł bokiem ten tor - a nie fotelik. Pozostaje kwestia supportu... Ale skoro jest znim problem... To jeszcze WIĘKSZY problem z nim jest w pionowcu - gdzie jest niżej i szansa zaczepienia nim o tor jest większa niż w poziomce...

Co do przerabiania roweru na ostre - czy ty zdajesz sobie sprawę, że to na dobrą sprawę wymaga wymiany 2.5 łańcucha, do tego zaplecenia specjalnego koła, wymiany lub pozbycia się przerzutki/napinacza.... etc?
Nie, nie przerobię swojego roweru poziomego na ostre, tylko dlatego, że jakiś maniak kolarek zakazuje jazdy rowerom "nie-ostrym" na torze kolarskim. Nie stać mnie na takie fanaberie - między innymi dlatego, że ten tor jest DLA NAS. A nie my dla niego. On został zbudowany ZA NASZE - a nie za pieniążki UCI czy kilku-nastu-dziesięciu fanatyków opłacających lub i nie składki w PZKol. A skoro jest za nasze - to powinien być dla większości z nas, a nie dla wybrańców, co mają ostre.

P.S. To ilu miało być tych zawodników korzystających z tego toru? 600? Może rozłożyć koszt budowy i utrzymania tego obiektu na nich - za połowę, a pozostałą połowę zapłaci prezes i inni, którzy podejmowalid ecyzję o jego budowie? Niech sie komornik dobierze do własności prywatnej owych decydentów, niech da innym przykład, że za każdą decyzję - ktoś musi odpowiedzieć.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Tor kolarski w Pruszkowie za 92 miliony złotych
« Odpowiedź #25 dnia: Lutego 23, 2011, 10:45:12 am »
Po torze drewnianym w Bordeaux można jeździć na normalnym rowerze, co i też czyniłem (na starym, wiernym IMK Nr5) - ja tam byłem na pierwszym BOB w 2001 roku i od tego czasu BOB'y są co roku i nikt nie płacze, że można zniszczyć tor.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

KeNaJ

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 30
Odp: Tor kolarski w Pruszkowie za 92 miliony złotych
« Odpowiedź #26 dnia: Lutego 23, 2011, 02:06:49 pm »
storm czlowieku czy ty naprawde umiesz czytac?? gdzie napisalem ze pion jest lepszy od pozioma? w poprzednim temacie tylko odparlem twoje argumenty a ty zrezygnowales z dalszej dyskusji debilnym zartem.

co do poziomych to mialem na mysli te zbudowane z roznych profili o przekroju prostokatnym, proste zakonczenia kierownic i wszelakiej masci napinacze. zauwaz ze jednak przy upadku to rower raczej leci bez ciebie.

dlaczego rowery torowe nie maja przerzutek? przeciez z nimi latwiej by bylo sie rozpedzic?  bo po prostu na ostrym latwiej jechac po tym torze.

co do przerabiania - lancuch wystarczy skrocic, specjalna jest tylko piasta ktora mozna dobrac w taki sposob ze szprychy zostana nam te same, a przerzutki trzeba sie stanowczo pozbyc, ale masz racje tu pion ma zdecydowana przewage.

tak z ciekawosci czy ktos dzwonil dopytac sie czy by was wpuscili na ten tor? i czy dostaliscie jakas sensowna odpowiedz?

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Tor kolarski w Pruszkowie za 92 miliony złotych
« Odpowiedź #27 dnia: Lutego 23, 2011, 03:44:25 pm »
Tak, dzwoniliśmy. Dostaliśmy odmowiedź.
OK w rowerze poziomym: a jak zrobić napinacz gdy rower ma amortyzację tylnego, napędowego koła lub rower jest FWD z nieruchomym bomem i skrętnym łańcuchem?
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

kaczor1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1076
  • www.kaczor2.blogspot.com
    • HPV Poland & Recumbent Bike
Odp: Tor kolarski w Pruszkowie za 92 miliony złotych
« Odpowiedź #28 dnia: Lutego 23, 2011, 03:46:27 pm »
tak z ciekawosci czy ktos dzwonil dopytac sie czy by was wpuscili na ten tor?

tak

i czy dostaliscie jakas sensowna odpowiedz?

nie

kaczor1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1076
  • www.kaczor2.blogspot.com
    • HPV Poland & Recumbent Bike
Odp: Tor kolarski w Pruszkowie za 92 miliony złotych
« Odpowiedź #29 dnia: Lutego 23, 2011, 04:01:28 pm »
« Ostatnia zmiana: Lutego 23, 2011, 04:06:42 pm wysłana przez kaczor1 »