Autor Wątek: pytanie kompresor  (Przeczytany 4441 razy)

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
pytanie kompresor
« dnia: Grudnia 08, 2010, 09:59:09 pm »
Trochę mało związane s tematyką forum ale zapytam bo tu dużo jest specjalistów z rożnych dziedzin to się może czegoś dowiem.

A więc tak kupiłem za 200  po okazyjnej cenie kompresor od ciężarówki Reno chyba Knorr-Dahl (Knorr-Bremse) LP 4845


I jak się okazało (myślałem że jest inaczej) pobiera on olej ze skrzyni bądź z silnika (tego nie wiem  zamierzam zastosować 15 w40 ) i moje pytanie brzmi następująco czy zaślepiając te otwory jakimś przyjaznym dekielkiem olej nie będzie się wydostawał prze ośkę wału korbowego  bo nie widzę tam uszczelniaczy. Chce też go troszkę zregenerować tzn wymienić uszczelki i zawory powietrzne tylko najpierw muszę jakiś klucz dynamometryczny by czymś to skręcić. Instrukcję serwisową już znalazłem (25 nm na śrubkę).

Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: pytanie kompresor
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 08, 2010, 11:42:35 pm »
A jak i z czym to normalnie jest połączone? Czy ten pomarańczowy wlot to kanał do oleju? Wydaje mi się że to całe pracuje we wspólnym oleju (jest oring zamiast płaskiej uszczelki na styku z, nie wiem, blokiem silnika? Musiałbyś mieć dekiel w którym ew. mógłbyś kombinować z wstawieniem np. simmeringu. Wcale nie musi być skręcony śrubami - być może wystarczyłoby osadzenie na widocznym kołnierzu tuleji z krótkim zwężeniem pod uszczelkę na gładkiej części wału? W sumie to mogłaby nawet mieć kołnierz taki żeby przynajmniej 2 otwory załapać ale to strasznie dużo odpadu. W każdym razie chodzi mi o to żeby końcówkę wału z wielowypustem pozostawić odkrytą (domyslam się że do czegoś innego chcesz to wykorzystać).
Jakub Sałata

grzegorz

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 112
Odp: pytanie kompresor
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 09, 2010, 06:25:57 am »
Kompresor ten prawdopodobnie smarowany jest olejem silnikowym i przykręcany jest do bloku silnika. O ile wykonanie "dekla" nie powinno stanowić większego problemu, to smarowanie już tak, bo może się okazać, że wymagane jest podanie oleju pod ciśnieniem (a pompa olejowa jest przy silniku). Do przeróbek np. na kompresor stacjonarny lepiej nadają się kompresory starszego typu, zalewane osobno olejem i napędzane przez paski klinowe. Mniej jest kombinowania.
Niektóre kompresory, ale chyba nie ten, są również chłodzone cieczą z obiegu silnika i na to też trzeba uważać.

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: pytanie kompresor
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 09, 2010, 09:31:00 am »
A więc tak na ten wałek jest montowana zębatka z zębami skośnymi.

Tak ta sprężarka jest chłodzona cieczą ale to żaden problem pompkę można od golfa 2 lub innego gdzie nie przykręca się pompy do silnika , musi posiadać króćce. I chłodnicę jakąś małą. Oczywiście napęd na pasek.

Zorbie inne zdjęcia gdzie będzie to lepiej widoczne.

A co do tego pomarańczowego oringu patrzyłem i to jest tylko (chyba) ustalający bo nie widzę żadnych otworów wewnątrz
« Ostatnia zmiana: Grudnia 09, 2010, 09:44:50 am wysłana przez cyqlop »
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

grzegorz

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 112
Odp: pytanie kompresor
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 09, 2010, 07:53:11 pm »
Tak oglądam to zdjęcie i mam pewne wątpliwości. Wałek pod napęd jest chyba stożkowy, a co za tym idzie trudno będzie go uszczelnić. Samo wyjście wałka z kompresora nie jest chyba specjalnie uszczelnione i olej może się tamtedy wydostawać. Czy za pomarańczowym oringiem nie ma kanałów olejowych (wywierconych np. poprzecznie), w stronę wału korbowego? Wygląda to jak wejście magistrali olejowej. Jak zamierzasz smarować sprężarkę? Jeżeli w samochodzie jest smarowana ciśnieniowo, to samo zalanie odpowiednim olejem nie załatwi sprawy.

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: pytanie kompresor
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 09, 2010, 11:19:01 pm »
Tak dzisiaj się przyglądnąłem to pomarańczowe to nie jest o-ring to jest tylko taka wypustka  "stożkowa" z korpusu sprężarki i jest tam kanał. to tez da się obejść mam pompę wspomagania ze starego mondona diesla ciśnienie na pewno jakieś daje jak będzie za duże to się zrobi zaworek do regulacji.

Widzę że to były źle zainwestowane pieniądze, ale się nie poddam powalczymy. ew. zregeneruje i opchnę dalej.

link do albumu Picassa bo coś z imageshackiem się mi "psuje"

http://picasaweb.google.com/jakubt1985/SprezarkaKnorrBremseLP4845?feat=directlink
« Ostatnia zmiana: Grudnia 09, 2010, 11:26:23 pm wysłana przez cyqlop »
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject