Może ramę lepiej zrobić ze stali ?. Spawarke chyba mam w domu
Może być i ze stali. W zależności od rodzaju stali, i dobraniu średnic i grubości ścianek rur będzie zależała i waga.
Co do spawarki, musi to być MIG/MAG z CO2 albo Argonem, a najlepiej mieszanka tych dwóch gazów.
Kiepska spawarka/spawacz = kiepskie spawy, więc może i warto zanieść rury i projekt do kogoś kto się zna na spawaniu, ma dobra spawarkę i dużo doświadczenia, niekoniecznie z budowaniem roweru.
Ważne jest tylko przygotować wszystko do najdrobniejszych detalów, by ten ktoś tylko pospawał.
To jest praca od parę godzin, max 6-7, więc taki warsztat spawalniczy weźmie za to co, 100-200Zł ?
No i, tu trzeba pomyśleć. Czy naprawdę robić samemu ? Znaczy czy się to po prostu opłaca ?
Trzeba znaleźć i kupić (odpowiedni) materiał, i wszystkie drobiazgi, niektóre również potrzebują obrabiania na tokarce i takie tam ..
Dobry materiał (precyzyjne rury bezszwowe z wysokim udziałem węglu) cie pewnie wyjdzie 200-300Zł, i może jeszcze tyle za spawanie w tanim warsztacie, więc w sumie 600Zł
do tego jeszcze fotelik i pokrowiec 250Zł.
Ano i malowanie, najlepiej proszkowe, 80-120Zł ?
Oczywiście do tego twój czas na robienie projektu, itp. i wszystko to bez 100% gwarancji że ten rowerek wyjdzie fajnie.
Więc trzeba się dobrze przeliczyć czy warto.
Bo np. za 2200Zł w Velogic kupisz już gotową, sprawdzoną ramę, ładnie pomalowaną, tylko założyć części i jeździć.
Też od Velogica dostępne przez Cyklotur modele Base i Tour.
A ile kosztuje spawanie ramy w tych warsztatach ? Za ile by np Velogic zrobił klona ?
Pamiętaj tylko że cały nowy X-Stream 26 kosztuje 2000 USD (1400 euro)
a za mniej więcej to samą kasę można kupić używanego na bardziej fajniejszym osprzęcie.
Jeśli cie rama na zamówienie w pl wyjdzie 4000Zł, to wtedy się bardziej opłaca kupić oryginał

Mam jeszcze trzy pytania:
1. jaki ustalić kąt wspornika kiery, żebym mógł założyć koło 26" jak i 28" ?.
2. jaką przyjąć wysokość widelca przedniego przy projektowaniu ?.
3. czy mogę założyć do CLWB zwykły widelec, nie wyginając go do przodu ?.
1. znaczy kąt głowicy ramy ? taki sam jak na oryginału,bez zmian ze względu na koła (przynajmniej tych dwóch rozmiarów)
2. najlepiej najpierw zmierzyć widelec który tam będzie

jeśli to sztywny widelec do koła 26" to około 340mm od osi koła do korony, i jeszcze około 30 na samą koronę (od osi koła do dolnej miski sterów 370.
Widelec szosowy na 700c ma podobną długość. Btw, często na aukcjach Allegro są podane wymiary co do wysokości, długości rury sterowej, i wyprzedzenia.
3. Możesz, ale wtedy kąt główki ramy musisz dopasować, tak żeby Trail miał między 40 a 60mm. Tak jak w LWB Gemsijego.
Ja bym wyginął. Widelce są już wygięte w tą stronę, więc dać jeszcze troszkę nawet "na zimno" nie będzie stanowić dużego problemu.
Pozdro