Witaj

Fajny rowerek sobie wybrałeś. Długi, ale fajny

Kółka do łańcucha pewnie możesz kupić od Velogic albo Velokraft.
Na XStream masz "over-under" wiec w sam raz ci będzie pasowała kółka do Velokrafta Hi.
Nie wiem ile to może u nich kosztować, ale pewnie 40-80Zł za sztukę.
Co do montażu kółek do ramy, najlepiej wywiercić tą rurkę na ramie, i w niej przyspawać rurkę przez którą dasz śrubę która jest osią (M8 lub M10) i nakrętkę.
Jeśli ściana tej rurki na ramie jest gruba, można i ominąć tą rurkę na oś w środku,
i dać oś prosto przez ramę (podkładka/i pomiędzy ramą a łożyskiem kółka)
Na Ransie jest zastosowana pusta oś o średnice 15mm, a kółko trzyma śrub.
Nie oszczędzać na sztywności osi kółka, i mocno to wszystko przymocować na ramie.
Ruszane bocznie czy nie ? Radze sztywne, bo łańcuch masz tak długi że nie będzie problemów z ukoszeniem łańcucha, więc czemu komplikować.
Co do widelca, tak, Rans widelec ma dużo "rake-u" więc do tego kąta główki nie bardzo możesz dać zwykły widelec do mtb,
bo trail będzie za duży.
Znaczy wszystko się da, ale trail będzie za duży, i koło ci będzie uciekać(ciągnąć) na boki przy skręcaniu/zawracaniu.
Więc, zrobić/wygiąć taki sami widelec, albo przystosować kąt główki (a wtedy to juz nie copia XStream)
Rans widelec pewnie można i kupić prosto od producenta

Co do hamulców, nie, V-brake na 28 i 26" - nie ma szans.
Ale mozna zrobić na 26" i potem dać adapter (kupić/zrobić)
http://www.bike24.com/p23604.html
Ale czemu chcesz i 26" i 28" ?
Jeśli 26" na grube lub terenowe opony, a 28" na szybkie jazdy na szosie,
to najlepiej zrobić na hamulce tarczowe - 30 sekund i już jeździsz na drugim zestawie kół.
A dopasowanie v-brakeów (nawet z adapterem) za każdym razem to marnowanie czasu

Jak wydać na zdjęciu, problemów z v-brake pancerzem nie ma, bo jest "fajka" i można nią kręcić.


..but one important and critical element of the stock brakes (V-brakes) is crank clearance.
We pushed the geometry to the limit, so it requires the brake spread to be closed to less than 100mm. This is done by swapping the washer stack on the brake shoes.
W każdym razie widelec do 26" cale który przyjmuje oponę szerokości 2" przyjmie i 700c koło.
Zwyczajnie nawet dziurka na mocowanie błotnika może pasować do przymocowanie hamulca szczękowego szosowego.
A propos - dziurka do mocowania hamulca szczękowego na szosie(koło 622) znajduje się 355mm od osi koła.
Od środka tej dziury do opony jest około 15mm, a pomiędzy oponą a korona widelca może z 3mm (opona 23mm) więc ciasno tam jest,
i jeśli robisz tak, to uważaj na grubość poprzeczki, żeby nie stało się tak że koło nie wejdzie

Pivot na v-brake na koło 559 ma być na 250mm od osi koła.
Btw otwór na błotnik, jak i na bagażnik ma być M5 a nie M4

czyli przynajmniej to jest taki standard.
Fotel - za szeroki czy nie, zależy od napięcia żyłki.
Jeśli "utoniesz" w fotelik, to rama fotelika ci będzie przeszkadzała, a na postoju jeszcze bardziej.
Foteliki typu "hardshell" jak i "euromesh" są szerokie od 20 do 25cm.
Też bym nie kombinował z fotelikiem, i kupił w sklepiku.
Jeśli już kombinujesz, i masz dostęp do fajnego alu, to kombinuj w kierunku fotelika z blachy (patrz na Azub,Challenge,Slyway)
Sztywny fotel, a wentylacja bardzo dobra. Dać do tego "ventisit" pokrowiec i plecy zostaną suche.
Kierownica - myślę że ta pierwsza w katalogu jest najlepsza.
Koniecznie teleskopowa ! Bo jeśli zrobisz sztywną, co jeśli się okaże że jest za daleko, albo za blisko ?
Jak na pierwszy rower to wszystko z możliwością regulacji. Później jeśli zechcesz sztywną (bo lżejsza) to będziesz już wiedział jaka ma być.
Co do ramy, Rans ma 2" główną (50mm) a dolna na XL wersji jest 38mm,, więc na zwykłej pewnie 30-32mm.
Oczywiście nigdy wprost nie mówią jaka jest grubość ściany ;-p
Ze względu na typ ramy, strzele że główna jest 1,5mm, a na XL wersji 2mm
W każdym razie lepiej dodać 0.5kg do ramy niż skończyć dolna częścią tułowia na szosie
Pozdrawiam
