Autor Wątek: LOWRACER >SUPERSONIC<  (Przeczytany 9006 razy)

LOWRACER

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 26

bogdan

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: LOWRACER >SUPERSONIC<
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 01, 2010, 10:25:56 pm »
Bardzo prosta konstrukcja i na dodatek pozwalająca zastoswać zwykłe koła.

Po moich nieciekawych doświadczeniach w terenie na SWB , korci mnie, spróbować tego rozwiązania.

Co Wy na to ?  Może ma ktoś doświadczenie z taką konstrukcją ?

LOWRACER

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: LOWRACER >SUPERSONIC<
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 02, 2010, 11:25:47 pm »
Bardzo prosta konstrukcja i na dodatek pozwalająca zastoswać zwykłe koła.

Po moich nieciekawych doświadczeniach w terenie na SWB , korci mnie, spróbować tego rozwiązania.

Co Wy na to ?  Może ma ktoś doświadczenie z taką konstrukcją ?


 :o   http://www.youtube.com/watch?v=0_NgdsGjabA   :o

storm

  • Gość
Odp: LOWRACER >SUPERSONIC<
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 02, 2010, 11:58:45 pm »
VERY NICE :D

Ale teraz pytanie: jak z problemem pokonywania większej drogi przez koło zewnętrzne na zakręcie? Czy ono nie powinno się wówczas ustawiać pod większym kątem? (czy też się ustawia, a ja tego nie widzę?)

grzegorz

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 112
Odp: LOWRACER >SUPERSONIC<
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 03, 2010, 06:13:08 pm »
Koła nie są połączone na sztywno, osią ze sobą, więc kręcą się z różną prędkościa. Długość drogi wpływa jedynie na prędkość koła. Podobne rozwiązanie jest w przyczepach ze skrętną pierwszą osią. Tam też skręca cała oś, a nie tylko same koła. Mam tylko obawy czy przy dużych prędkościach układ taki jest wystarczająco dokładny, przy sterowaniu z poj., a nie jak ma to miejsce w przypadku przyczep z dyszla.

bogdan

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: LOWRACER >SUPERSONIC<
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 03, 2010, 06:51:01 pm »
Koła nie są połączone na sztywno, osią ze sobą, więc kręcą się z różną prędkościa. Długość drogi wpływa jedynie na prędkość koła. Podobne rozwiązanie jest w przyczepach ze skrętną pierwszą osią. Tam też skręca cała oś, a nie tylko same koła. Mam tylko obawy czy przy dużych prędkościach układ taki jest wystarczająco dokładny, przy sterowaniu z poj., a nie jak ma to miejsce w przypadku przyczep z dyszla.

Co masz na myśli ,pisząc "wystarczająco dokładny" -nadsterowny,podsterowny ?

LOWRACER

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: LOWRACER >SUPERSONIC<
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 03, 2010, 07:27:28 pm »
Mam nadzieję, że zrozumiecie moje "Polska" w języku ...  ::)
mogę wyjaśnić to dla ciebie:
Przednie koła są dokładnie w tej samej osi, oś jest dokładnie w środku.
Oś obrotu może przechylić do przodu! Jeśli wziąć większy kąt nachylenia, więc masz większą skłonność do rowerów Krzywe!
System nosi nazwę Ackerman kierowniczego lub niemiecki "Achsschenkellenkung" lub "Drehschemellenkung".

Stabilizacja jest głęboki pozycji i nachylenia całego trike! Nie można się przewrócić!

Do prędkość nie mogę narzekać, na samym początku filmu, jest ich prawie 70 km / h:
http://www.youtube.com/watch?v=bkJI39lgskg

Jeśli potrzebujesz hydrauliczne hamulce tarczowe, spójrz w tym wideo:
http://www.youtube.com/watch?v=sAdwbudJfug
http://www.youtube.com/watch?v=iYvzdP3r2A8

-------------------------------------------------------

I hope you understand my "polska"-language... ::)
I can explain it for you:
The front wheels are exactly in the same axis, the pivot is exactly in the middle.
The pivot must tilt forwards! If you take a bigger tilt angle, so you get a bigger inclination of the bike into the curves!
The system is called ackerman-steering or in german "Achsschenkellenkung" or "Drehschemellenkung".

The stabilisation is the deep position and the inclination of the whole trike! You cannot roll over!

For the speed I cannot complain, into the beginning of the video there are nearly 70Km/h:
http://www.youtube.com/watch?v=bkJI39lgskg

If you need hydraulic disc brakes, take a look in this videos:
http://www.youtube.com/watch?v=sAdwbudJfug
http://www.youtube.com/watch?v=iYvzdP3r2A8



grzegorz

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 112
Odp: LOWRACER >SUPERSONIC<
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 03, 2010, 07:31:17 pm »
Podczas skrętu koła powinny być na stycznej okręgu który zataczają. Stąd kąty skretu kół muszą być różne, gdy oś pomiędzy kołami nie jest prostopadła do stycznej, bądź musi skręcać się cała oś. W pokazanym trajku cała oś się skręca, tak by była prostopadła do stycznej. Większość rozwiązań to jednak koła ze zwrotnicami. Które rozwiązanie ma lepszą charakterystykę nie wiem.

LOWRACER

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: LOWRACER >SUPERSONIC<
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 03, 2010, 08:30:07 pm »
Podczas skrętu koła powinny być na stycznej okręgu który zataczają. Stąd kąty skretu kół muszą być różne, gdy oś pomiędzy kołami nie jest prostopadła do stycznej, bądź musi skręcać się cała oś. W pokazanym trajku cała oś się skręca, tak by była prostopadła do stycznej. Większość rozwiązań to jednak koła ze zwrotnicami. Które rozwiązanie ma lepszą charakterystykę nie wiem.


Take a look into my page:

www.CHRISY.CRAZY.lu

here you can find more!


bogdan

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: LOWRACER >SUPERSONIC<
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 03, 2010, 09:15:26 pm »
 ??? albo jestem ślepy, albo czegoś nie rozumie.
Za diabła nie mogę się dopatrzeć, jak tutaj został zrealizowany sys, Acermana >:(

technolog1

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 162
Odp: LOWRACER >SUPERSONIC<
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 04, 2010, 08:25:36 am »
Witam
Tu nie ma kompensacji Ackermana. W przypadku wózka skrętnego taki system jest niepotrzebny.
Chris dodatkowo pochylił oś skrętu do przodu, dzieki czemu cały rower pochyla sie do wewnątrz w
czasie pokonywania zakrętu. Nie wiem tylko, czy zastosował tzw. wyprzedzenie, czyli czy połączona oś koła
przecina się z osią skrętu. Jeśli oś kół jest przed osią skrętu to pojazd jest nadsterowny, gdy odwrotnie
jest podsterowny, a gdy się przecina jest neutralny.
Czy taki system jest lepszy od zwrotnic? Na pewno jest prostszy i łatwiej go zbudować.
Ja wypatrzyłem dwie wady: Koła w wózku skrętnym w czasie skrętu zabierają o wiele więcej miejsca niż
te na zwrotnicach. Gdybyśmy wzorem MD zabudowali rower to nadkola w rowerze z wózkiem musiałyby być
dwa razy głębsze i dwa razy szersze.
Druga wada wydaje się być poważniejsza: Gdy jedno koło najedzie na przeszkodę (kamień, dziura , krawężnik)
to następuje gwałtowny i niekontrolowany skręt całej osi i .... wypadek gotowy. Trzeba duzej siły aby opanować ten skręt,
tym większy im dłuższa jest oś. Po gładkim to nie problem, problemem jest jazda w terenie.
Chris Please reply: How do you ride this bike on the ground (off road)?
PS Rok temu zbudowałem model takiego roweru ze sklejki i go testowałem.
Pozdrawiam T1

adriansocho

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 158
Odp: LOWRACER >SUPERSONIC<
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 04, 2010, 09:10:23 am »
Mam nadzieję, że zrozumiecie moje "Polska" w języku ...  ::)

Hello Chris,

  I believe that most of the people here do understand english. For me, english text is more clear than the google-translated polish text :)

  I like the radial laced disc wheels. It is something you do not see very often in mtb :) Im interested how does it perform. I do have a radial spoking in front wheel in my XC (upright) bike, I love it. To make it more stiff I have installed the spokes in such a way that the spoke's head goes to internal side of the hub's flange. This way you get a little wider spoke distance near the hub. This would require some minor redesigning of your hubs, or a spacer between hub and the disc.

 Anyway, thank you for visiting this forum. We are really happy to see your ideas, most of them are unusual and I consider them brilliant. Thank you for sharing your achievements with us.

 Some of us are interested in hybrid-electric bike. The idea was mentioned out here, but seeing the actual vehicle is much better :) My question is - have you done some calculations ( or do you have maybe an impression ) what is the energy loss due to this "electric transmission" compared with a regular, chain-and-sprockets transmission?


Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: LOWRACER >SUPERSONIC<
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 04, 2010, 09:30:46 am »
what is the energy loss due to this "electric transmission" compared with a regular, chain-and-sprockets transmission?

Sprawność takiego napędu to jest to zwykle 30 - 40% . W porównaniu z tradycyjnym łańcuchem (sprawność 98%)  wypada to mocno blado.

st_x

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 40
Odp: LOWRACER >SUPERSONIC<
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 04, 2010, 12:02:37 pm »
Podczas skrętu koła powinny być na stycznej okręgu który zataczają. Stąd kąty skretu kół muszą być różne, gdy oś pomiędzy kołami nie jest prostopadła do stycznej, bądź musi skręcać się cała oś. W pokazanym trajku cała oś się skręca, tak by była prostopadła do stycznej. Większość rozwiązań to jednak koła ze zwrotnicami. Które rozwiązanie ma lepszą charakterystykę nie wiem.

Witam

W rozwiązaniu ze sztywna, skrętną osią (jak w tym przypadku) nie ma problemu z różnym kątem skrętu kół (fizyka) ,a jak koła obracają się swobodnie (nie jak np: w wagonach kolejowych  8)) to i z różnica pokonywanej drogi..
Jak napisano problemy to :
- dziury i skret osi spowodowany gwłatownym oporem jednego z kół który trzeba zablokować siłą "rąk własnych" (no i trochę (odrobinę) konstrukcja pomaga)
- szerokość ( i obszar potrzebny na koła) przy ostrzejszych skrętach -  ale jak nie startujemy w slalomie to da się wytrzymać.
- wywrotność (im ostrzejszy skręt tym pojazd jest relatywnie WEŻSZY i dłuższy) - balans i konstrukcyjne pochylanie roweru

Zalety - PROSTOTA - można założyć dwie gumy bagażnikowe do stabilizacji położenia przedniej osi i nawet "bez trzymanki" da się jechać (odpowiednia konstrukcja oczywisce pomoże)

Pozdrawiam

LOWRACER

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 26
Odp: LOWRACER >SUPERSONIC<
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 04, 2010, 12:21:12 pm »
« Ostatnia zmiana: Listopada 04, 2010, 12:28:49 pm wysłana przez LOWRACER »