Produkowany we Francji rower poziomy terenowy.
Też było: http://forum.poziome.pl/index.php?topic=40.15
Btw. po co trzy osobne wątki o tematyce ''Quadrocykle'' ? Przecież można zrobić jeden, albo dopisać do wątku z ciekawostkami.
Łatwiej moim zdaniem przegląda się forum gdy rzeczy są posegregowane tematycznie. Inaczej robi się 1000 w 1 (mętlik). Tzn. można wszystko wrzucić do jednego worka - owszem, jest wtedy bardzo dużo linków, jest fajnie. Ale gdy nie chcemy lecieć "po łebkach" i chcielibyśmy szczegółowo omawiać tematy to lepiej założyć oddzielny wątek. Gdy robi się worek to zawsze ktoś się wtrąci, pisze nie na temat, itp..
Rowery są "wyspecjalizowane" w tym sensie że np. jazda terenowa niektórymi modelami jest praktycznie niemożliwa. Odróżniam modele szosowe (prędkość), turystyczne (szosa + lekki teren), terenowe (zawieszenie, stabilność). Nie chciałbym tego wszystkiego mieszać. Np. w Polsce jest obsesja na punkcie rowerów górskich - część ludzi mogłaby się "przerzucić" na rower poziomy, ale żeby to był rower terenowy. No i teraz taka akcja - ktoś dowiaduje się o forum "poziome". Nie jest w temacie. Klika w poszczególne tematy. Nie znajduje tego czego szuka.. A jak szuka czegoś konkretnego to niech będzie oddzielny wątek i dużo konkretnych informacji. Czasem widziałem że jest np. 9 gości. To mogą być "przypadkowi" ludzie nie znający się na rowerach i tematy wątków wskazują im na coś od czego można zacząć. Dużo ludzi boi się jazdy pod górkę rowerem poziomym, kłopotów z krążeniem. M.in. takie wątki powinny tu być oddzielnie poruszane moim zdaniem.
Ja np. miałem jazdę próbną tym QBX'em i powiem że gdy chodzi o napęd to jestem rozczarowany. Podano mi też inną cenę niż widnieje na stronie producenta. Producent podaje 6590 EUR na stronie www. A ja dowiedziałem się w Niemczech że rower w podstawowej wersji kosztuje 5500 EUR - (tylko wtedy są amortyzatory sprężynowe i chyba słabsze hamulce). Sztywna tylna oś jest jednak we wszystkich wersjach i jest ona dobra ale tylko na prostą, w zakręcie ten rower jest "dziwny". Może to dobre ale co najwyżej na szuter czy teren gdzie koła mogą się ślizgać. Po kostce brukowej dosłownie "hamuje" gdy kręci się pedałami i skręca. Ale ktoś coś takiego lansuje, produkuje i sprzedaje. To też jest ciekawe - sprzedawać niedorobione rzeczy!
Kolejny [czterokołowy] terenowy rower poziomy [quad] - CarvX. Zaprojektowany w Holandii. Projektant był jednak trochę "lewy" i choć zrobił mechanizm pochylania to potem nie wiedział jak przekazać napęd na tylne koła!!! Wystarczyłaby oś i z niej dwa biegnące łańcuchy do poszczególnych tylnych kół z wolnobiegami - są takie rozwiązania. Więc "projektant" pojechał do USA szukać "cudownych rozwiązań". No i jedyne co udało się "projektantowi" ustalić w kwestii napędu to ... zastosować ... wałek giętki (widać go na drugim zdjęciu):
Pełne zdjęcie na którym po powiększeniu będzie dobrze widać ten giętki wałek możecie pobrać tu:
http://nullohm.com/wp-content/uploads/2009/06/quadsycleinovation.jpg