Autor Wątek: [Czterokołowy] Terenowy rower poziomy [quad]  (Przeczytany 15723 razy)

MaciejDlugosz

  • Gość
[Czterokołowy] Terenowy rower poziomy [quad]
« dnia: Kwiecień 21, 2010, 04:38:14 pm »
Produkowany we Francji rower poziomy terenowy. Skomercjalizowany. Oczywiście jak przystało na rowery poziome cena odzwierciedla wyjątkowość. 6590 EUR (= +/- 26 360 zł) za ten rower. Można zostać dystrybutorem (zachęcają na stronie). Ekhmmmm mhhhh. Hihihihihihihihihi. Ekhmmmmm mhhh. Prawdziwy Rolls Royce wśród rowerów poziomych. Francuzi są beznadziejni z ekonomii. Za taka kasę... No dobra - ich strona:

http://quadbikexcycles.com/







« Ostatnia zmiana: Lipiec 22, 2010, 03:48:26 pm wysłana przez Maciej Długosz »

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Terenowy rower poziomy [quad]
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 30, 2010, 01:28:09 am »
I jeszcze  jeden terenowy rower poziomy - ten już wycofano z produkcji:

http://www.crank-it.com/quadhome.html    ----> strona producenta

http://www.crank-it.com/rcn-crank-it.pdf    ----> tu jest dokładny test tego roweru















« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2010, 04:28:02 am wysłana przez Maciej Długosz »

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3844
Odp: Terenowy rower poziomy [quad]
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 30, 2010, 09:26:20 am »
Produkowany we Francji rower poziomy terenowy.

Też było: http://forum.poziome.pl/index.php?topic=40.15

Btw. po co trzy osobne wątki o tematyce ''Quadrocykle'' ? Przecież można zrobić jeden, albo dopisać do wątku z ciekawostkami.
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Terenowy rower poziomy [quad]
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 30, 2010, 01:31:36 pm »
Produkowany we Francji rower poziomy terenowy.

Też było: http://forum.poziome.pl/index.php?topic=40.15

Btw. po co trzy osobne wątki o tematyce ''Quadrocykle'' ? Przecież można zrobić jeden, albo dopisać do wątku z ciekawostkami.

Łatwiej moim zdaniem przegląda się forum gdy rzeczy są posegregowane tematycznie. Inaczej robi się 1000 w 1 (mętlik). Tzn. można wszystko wrzucić do jednego worka - owszem, jest wtedy bardzo dużo linków, jest fajnie. Ale gdy nie chcemy lecieć "po łebkach" i chcielibyśmy szczegółowo omawiać tematy to lepiej założyć oddzielny wątek. Gdy robi się worek to zawsze ktoś się wtrąci, pisze nie na temat, itp..

Rowery są "wyspecjalizowane" w tym sensie że np. jazda terenowa niektórymi modelami jest praktycznie niemożliwa. Odróżniam modele szosowe (prędkość), turystyczne (szosa + lekki teren), terenowe (zawieszenie, stabilność). Nie chciałbym tego wszystkiego mieszać. Np. w Polsce jest obsesja na punkcie rowerów górskich - część ludzi mogłaby się "przerzucić" na rower poziomy, ale żeby to był rower terenowy. No i teraz taka akcja - ktoś dowiaduje się o forum "poziome". Nie jest w temacie. Klika w poszczególne tematy. Nie znajduje tego czego szuka.. A jak szuka czegoś konkretnego to niech będzie oddzielny wątek i dużo konkretnych informacji. Czasem widziałem że jest np. 9 gości. To mogą być "przypadkowi" ludzie nie znający się na rowerach i tematy wątków wskazują im na coś od czego można zacząć. Dużo ludzi boi się jazdy pod górkę rowerem poziomym, kłopotów z krążeniem. M.in. takie wątki powinny tu być oddzielnie poruszane moim zdaniem.

Ja np. miałem jazdę próbną tym QBX'em i powiem że gdy chodzi o napęd to jestem rozczarowany. Podano mi też inną cenę niż widnieje na stronie producenta. Producent podaje 6590 EUR na stronie www. A ja dowiedziałem się w Niemczech że rower w podstawowej wersji kosztuje 5500 EUR - (tylko wtedy są amortyzatory sprężynowe i chyba słabsze hamulce). Sztywna tylna oś jest jednak we wszystkich wersjach i jest ona dobra ale tylko na prostą, w zakręcie ten rower jest "dziwny". Może to dobre ale co najwyżej na szuter czy teren gdzie koła mogą się ślizgać. Po kostce brukowej dosłownie "hamuje" gdy kręci się pedałami i skręca. Ale ktoś coś takiego lansuje, produkuje i sprzedaje. To też jest ciekawe - sprzedawać niedorobione rzeczy!

Kolejny [czterokołowy] terenowy rower poziomy [quad] - CarvX. Zaprojektowany w Holandii. Projektant był jednak trochę "lewy" i choć zrobił mechanizm pochylania to potem nie wiedział jak przekazać napęd na tylne koła!!! Wystarczyłaby oś i z niej dwa biegnące łańcuchy do poszczególnych tylnych kół z wolnobiegami - są takie rozwiązania. Więc "projektant" pojechał do USA szukać "cudownych rozwiązań". No i jedyne co udało się "projektantowi" ustalić w kwestii napędu to ... zastosować ... wałek giętki (widać go na drugim zdjęciu):







Pełne zdjęcie na którym po powiększeniu będzie dobrze widać ten giętki wałek możecie pobrać tu:

http://nullohm.com/wp-content/uploads/2009/06/quadsycleinovation.jpg
« Ostatnia zmiana: Sierpień 24, 2010, 07:30:45 pm wysłana przez Maciej Długosz »

kapitanwasyl

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 368
Odp: Terenowy rower poziomy [quad]
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 26, 2010, 01:48:10 pm »
Kład ,  pojazd terenowy .... jak kto woli , mogłem równie dobrze umieścić w dziale "elektryfikacja" coś tam ...
YouTube
I tak w koło  Macieju ...

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3844
Odp: Terenowy rower poziomy [quad]
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 26, 2010, 02:56:12 pm »
Kład ,  pojazd terenowy .... jak kto woli , mogłem równie dobrze umieścić w dziale "elektryfikacja" coś tam ...
YouTube

Było :) http://forum.poziome.pl/index.php?topic=40.30

O widzę że link z poprzedniego tematu się zdezaktualizował, poprawiam na aktualny.
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

DROMADER

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 85
Odp: Terenowy rower poziomy [quad]
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 26, 2010, 03:03:27 pm »
W temacie rowerów terenowych (nie quadów) gorąco polecam stronę naszego paraolimpijczyka, dużo zdjęć i filmów. http://www.sport-on.com/

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: [Czterokołowy] Terenowy rower poziomy [quad]
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 31, 2010, 07:52:51 pm »
Tego "pozioma" do zabawy po skałkach i piaskownicy zrobili Niemcy. Wyszedł im dosyć ciężki - jeśli dobrze pamiętam to coś ponad 45 kg. Napęd na wszystkie koła. Raczej do zabawy. Ale ta zabawa musi być przednia, bo rower znosi niezłe przechyły i skosy:

http://www.trailcart.eu/   ----> strona producenta





« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2010, 10:44:36 pm wysłana przez Maciej Długosz »