Autor Wątek: Jak skomplikować to co może być proste  (Przeczytany 84739 razy)

Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #210 dnia: Luty 04, 2012, 12:47:28 pm »
Mimo -20"C sezon rowerowy w pełni.

jak to widzę, to aż mnie ściska, na myśl, że moje dwa rowery dopiero kompletują się przed nowym sezonem. Pojeździłbym...

Dobry ten wynalazek ze zdjęcia :)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3779
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #211 dnia: Luty 04, 2012, 02:58:52 pm »
Kto dopatrzy się największej ilości przeróbek?
Cofnięte tylne widełki prawdopodobnie w celu pomieszczenia większego kola, dorabiana osłona łańcucha, wzmocnienie / załatanie na górnej rurce ramy, malowanie hmm chyba farba olejna + pędzel, lampka przednia rust style, przedni hamulec szczękowy w stylu 'vintage',  siodełko - czyżby jakiś stary lepper? W sumie rat bike pełną gębą ;)

Btw. Jest oświetlenie, dzwonek, jeden (dwa jeśli torpedo działa) sprawy hamulec - wszystko przepisowo ;)
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1929
  • Zduńska Wola
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #212 dnia: Luty 04, 2012, 03:19:31 pm »
Jeszcze osłona tylnego światła. Zamknięcie, co by nikt nie odjechał.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #213 dnia: Maj 09, 2012, 10:36:25 pm »
jeden amortyzator do obsługi tylnych kół:




grzegorz

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 112
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #214 dnia: Maj 10, 2012, 05:02:11 am »
Udało mi się odczytać twardość śrub i znalazłem dwa mikropęknięcia. Nie jestem za to w stanie ogarnąć tej amortyzacji. Brakło mi ekranu  ;D.

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1929
  • Zduńska Wola
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #215 dnia: Maj 10, 2012, 05:50:10 am »
Brakło mi ekranu  ;D.

Bo po to jest właśnie dział: "Jak Skomplikować......."
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #216 dnia: Maj 10, 2012, 06:24:32 am »
Udało mi się odczytać twardość śrub i znalazłem dwa mikropęknięcia.
;D

Tak, wiem, za duża grafika... ale zależało mi, żeby zawieszenie dało się oglądać komfortowo. Wystarczy kliknąć prawym > "otwórz grafikę w nowej karcie" i rower będzie widać cały i przeskalowany do wymiarów ekranu.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3779
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #217 dnia: Maj 10, 2012, 02:48:52 pm »
Swoją drogą ciekawy przykład komplikowania: wystarczyło by wysunąć korbę przed przednie koło, zrobić fwd i stopień skomplikowania  konstrukcji znacznie się zmniejsza.
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #218 dnia: Maj 10, 2012, 03:30:26 pm »
napędzać przednie skrętne koło paskiem to chyba nie taka prosta sprawa...

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3779
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #219 dnia: Maj 10, 2012, 09:31:59 pm »
Nie paskiem, łańcuchem tak jak to jest np. w zoxie.
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #220 dnia: Maj 12, 2012, 10:53:23 pm »
Wydaje mi się, że znalazłem zdjęcie podobnego zawieszenia w istniejącej maszynie:


Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #221 dnia: Czerwiec 23, 2012, 10:31:05 pm »
http://vimeo.com/39401575

How a Bicycle is Made (1945)

Jak jest robiony rower , rocznik 1945, filmiki z fabryki. Jak dla mnie rewelacja. Gdzieś na forum był podobny film z fabryki rowerów w azji. <Produkcja bardziej współczesna , bo automaty spawały ramy, choć rowery tez typu retro.


E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #222 dnia: Sierpień 28, 2012, 12:10:38 am »
Zawijasy

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 916
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #223 dnia: Wrzesień 13, 2012, 02:53:31 pm »

Przednie zawieszenie choć trudne do wykonania daje do myślenia w cruzie :)

Kolejna perełka
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2012, 02:56:21 pm wysłana przez Danielasty »

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1929
  • Zduńska Wola
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #224 dnia: Wrzesień 13, 2012, 05:41:22 pm »

Przednie zawieszenie choć trudne do wykonania daje do myślenia w cruzie :)

Ja tu widzę układ odwrotny - amortyzator wleczony.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp