Autor Wątek: Jak skomplikować to co może być proste  (Przeczytany 150927 razy)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #195 dnia: Stycznia 12, 2012, 06:19:18 am »
Yin: tu nie chodzi o dobranie rury sterowej, tylko znalezienie w handlu sterów 1.5" :)
A faktycznie z tym mogły być problem, ale pewnie było by to do zrobienia na specjalne zamówienie w sklepie.

-mocowanie hamulca tarczowego z przodu jako opcja - u mnie w deszczu v-ki nijak hamują

Zmienić klocki na lepsze jakościowo, chyba że obręcz stalowa - wtedy w pierwszej kolejności zmienić obręcz.

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #196 dnia: Stycznia 12, 2012, 02:35:21 pm »

Yin, ale wahacz pchany ma pewną zaletę - nie nurkuje przy hamowaniu.
Nie wiem jak w bardziej obciązonym przodzie ale mój swb zwaga +- 50 / 50 raczej nie nurkuje na amorku a jesli tak to ja tego nie wyczuwam. Inna sprawa, nawet gdyby takie nurkowanie wystempowało to chyba nie było by jakoś specialnie irytujące?


Nie specjalnie, tylko zmienia kąt główki ramy na bradziej pionową ( ostrzejsze ) , oraz zmienia się wyprzedzenie koła. Nic specjalnego przy mocnym dohamowaniu i wejściu w zakręt. Abo inna drobnostka, przy hamowaniu nie dobija amortyzatora :D
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #197 dnia: Stycznia 12, 2012, 03:43:08 pm »
Teoretyzujesz, setki razy wchodziłem w zakręt z hamowaniem i nigdy nic strasznego się nie działo. Dobijania amorka też brak - trzeba dać sprężyny / ciśnienie pod swoją wagę na nie jeździć na sprężynach dekowanych dla 20 kg dziecka.

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #198 dnia: Stycznia 19, 2012, 12:46:20 pm »
Nie rozumiem, czy ty próbujesz zignorować zaletę wahacza pchanego? A zaleta jest bardzo przyjemna - podczas jazdy jest mięciutko, a przy hamowaniu przód się samoczynnie utwardza ...


Nie tylko poziomki mają licencję na wysypianie się :D
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #199 dnia: Lutego 01, 2012, 12:24:33 am »
Szukając patentu na tanie koła mocowane jednostronnie, przyszedł mi do głowy taki pomysł:

A gdyby tak pominąć drogie piasty na oś 20mm i koła obracające się na łożyskach w piaście. Zamiast tego przykręcić piastę przedniego koła, za mocowanie do hamulca tarczowego, do kawałka osi i łożyska zakładać dopiero na tą oś? Łożyska takiego koła znajdowałyby się np. w zwrotnicy na grubej osi zamiast na cienkiej osi taniej piasty.

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #200 dnia: Lutego 01, 2012, 09:36:12 am »
Jeżeli chodzi o różnice w cenie, to chyba nie warto: zrobienie "zewnętrznej piasty" będzie koszmarnie drogie (toczenie "grubej" osi oraz rury na łożyska) oraz niekoniecznie proste do montażu.
Przez chwilę pomyślałem nawet o zastosowaniu piast z jakiejś fury i oberżnięciu bębna: ale tu waga zabije wszystko..

Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #201 dnia: Lutego 01, 2012, 11:14:39 am »
Jeżeli chodzi o różnice w cenie, to chyba nie warto: zrobienie "zewnętrznej piasty" będzie koszmarnie drogie (toczenie "grubej" osi oraz rury na łożyska) oraz niekoniecznie proste do montażu.
Przyznaję, nigdy tego nie robiłem, ale wydaje mi się, że mogłoby to być ekonomicznie uzasadnione i wcale nie takie trudne:

1. Wyciąć krążek z grubej blachy, nawiercić 6 otworów (mocowanie na śrubach od hamulca tarczowego)
2. Przyspawać kawałek rurki na którą będą pasować łożyska (np. takie: http://allegro.pl/ucp-204-lozysko-samonastawne-w-oprawie-ucp204-i2079834108.html)
3. Przykręcić wszystko do zwrotnicy

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #202 dnia: Lutego 01, 2012, 01:27:24 pm »
I uups, śruby będą wkręcane od strony piasty :(
Trzeba by robić rozwiązanie klasyczne samochodowe - piasta (alu) z łożyskami, w nią wtykamy toczoną oś z mocowaniem do tarczy i na nią nakładamy koło z odpowiednio wykonaną tuleją /bębnem (whatever, wytoczonym z alu) wyposażonym w kołnierz do szprych i otwory, żeby przykręcić do osi.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #203 dnia: Lutego 01, 2012, 01:50:13 pm »
I uups, śruby będą wkręcane od strony piasty :(

dlaczego? śruby można wkręcać normalnie, tak jak się przykręca tarczę hamulca. Widzę to tak:

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #204 dnia: Lutego 01, 2012, 06:16:55 pm »
Dokładnie jak napisałem - śruby od strony piasty (zwrotnicy/ środka /wewnątrz /czegokolwiek)
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #205 dnia: Lutego 01, 2012, 06:36:22 pm »
Dokładnie jak napisałem - śruby od strony piasty (zwrotnicy/ środka /wewnątrz /czegokolwiek)

hę? gdzie by nie były te śruby, byłyby od strony piasty. Nie wiem dlaczego czepiłeś się tych śrub. Natomiast, problem Twojego "I uups" chyba już rozwiązałem.

grzegorz

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 112
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #206 dnia: Lutego 01, 2012, 06:58:34 pm »
Tu masz przykład łożyskowania o jakim piszesz. Co prawda jest to FWD, ale zasada podobna. Na filmie oś jest grubsza, ale dodatkowe mocowanie śrubami od tarczy powinno załatwić sprawę. Na samych jednak śrubach bym tego nie robił. Czy da się to zrobić taniej niż seryjną piastę na grubą ośkę? Wszystko zależy od tego jakie masz możliwości warsztatowe i jak finalnie zaplanujesz piastę.

Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #207 dnia: Lutego 01, 2012, 07:23:27 pm »
Znałem ten filmik, ale wcześniej nie wyłapałem, że jest tam podobny patent.

Na filmie oś jest grubsza
Jeżeli oś jest poza piastą, to jej średnica nie jest limitowana korpusem piasty. To był mój główny pomysł na obejście drogiej piasty na oś 20mm

Na samych jednak śrubach bym tego nie robił.

Nie ukrywam, że tego patentu nie jestem na 100% pewien, ale wydaje mi się, że ma spore szanse.

 Czy da się to zrobić taniej niż seryjną piastę na grubą ośkę? Wszystko zależy od tego jakie masz możliwości warsztatowe i jak finalnie zaplanujesz piastę.
[/quote]

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #208 dnia: Lutego 01, 2012, 08:59:12 pm »
Z tymi śrubami, to chodzi mi o to, że jak są od wewnątrz, to trudno je wykręcić, żeby zdjąć koło bo piasta ogranicza do nich dostęp. Bo innego zastosowania piast samoróbek jak łatwe zdejmowanie kół z hamulcem tarczowym, co by zostawała tarcza przy rowerze a schodziło samo koło to ja nie widzę. W samochodach śruby są od zewnątrz.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #209 dnia: Lutego 04, 2012, 12:27:36 pm »
Mimo -20"C sezon rowerowy w pełni. Czasem nawet można wypatrzeć coś takiego:


Kto dopatrzy się największej ilości przeróbek?
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp