Autor Wątek: Jak skomplikować to co może być proste  (Przeczytany 150936 razy)

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #180 dnia: Stycznia 05, 2012, 01:05:34 am »
Dlatego adwokaci potrafią przekonać sędziów jakim pojazdem delikwent się poruszał i czy miał do tego prawo. No bo skoro nie rower, to po ścieżce rowerowej nie może jeździć. 
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #181 dnia: Stycznia 05, 2012, 04:00:47 am »
No chyba, że tylko jeden kręcił, a drugi pasożytował na tandemie.
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

koncki

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 319
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #182 dnia: Stycznia 05, 2012, 09:01:54 am »
No chyba, że tylko jeden kręcił, a drugi pasożytował na tandemie.
Słuszna linia obrony :)

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #183 dnia: Stycznia 05, 2012, 11:44:01 am »
ale większość tandemów ma "spięte" korby na ostro. Pedałować muszą oboje!

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #184 dnia: Stycznia 05, 2012, 12:27:04 pm »
Ale od pedałowania do napędzania jest daleka droga. Polecam lekcję ostrego kółeczka :D
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #185 dnia: Stycznia 09, 2012, 12:38:29 am »

a jakby tak za adaptować zawieszenie np do MBB cruzbike?

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #186 dnia: Stycznia 09, 2012, 04:09:23 pm »
Fajny składaczek :)

a jakby tak za adaptować zawieszenie np do MBB cruzbike?
Komplikujesz to co może być proste ;) Jeśli nie pasuje Ci oryginalne amortyzowanie cruzbike:

To można połączyć sztywny widelec z przednim trójkątem z  amortyzacją w główce ramy:  
http://www.recumbents.com/wisil/headshock/headshock.htm

+


Lub zaadaptować amortyzację z flevo (chyba najładniejsze wizualnie rozwiązanie):
https://lh5.googleusercontent.com/-00oB8AtwxPM/S28Ot-4OL1I/AAAAAAAACPY/4gLv2KSHU30/s320/hannosrad1.jpg

Lub zrobić podobnie jak tomek70 amortyzacja niejako wewnątrz ramy - nie mam fotki tego roweru pod ręką ale rozwiązanie bliźniacze z tym:



Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #187 dnia: Stycznia 09, 2012, 09:12:10 pm »
Nie podali jaka jest rura sterowa tych widelców, ale jeżeli to są Canondale to one chyba są 1.5" Ahead a nie jak wszyscy 1" lub 1 1/4". I cena, Cena, CENA!
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #188 dnia: Stycznia 09, 2012, 11:17:02 pm »
proszę fotka   https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5678684797187809586    próbowałem zrobić tak jak w Flevo ale z kołem 26" to wahacz musiał by być chyba z szyny kolejowej może coś źle robiłem, ale przy próbie skrętu strasznie go gięło, wydaje mi się że to rozwiązanie dobre ale przy małych kołach
« Ostatnia zmiana: Stycznia 09, 2012, 11:24:30 pm wysłana przez tomek70 »

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #189 dnia: Stycznia 10, 2012, 01:06:54 am »
Yin, mi raczej chodziło o adaptacje zawieszenia an przód właśnie z tego składaka. Wiem że da się inaczej, ale sposób jest dobry

Jeśli chodzi o obrazek numer 1 który podałeś znam prostszy sposób. Wystarczy kupić uszkodzoną ramę amortyzowaną - Gran chyba robił taką gdzie punkt obrotu wahacza jest za supportem, a nie jak w marketowych fullach gdzie support znajduję się na wahaczu tudzież zwane zawieszenie URT. Potrzebujemy zwykłego jedno zawiasa jak np ten
Ucinamy tylko górne tylne widełki i oczywiście przód ramy. Do tego dokładamy amortyzator oczywiście na przód i mamy dwie opcje, albo go rozszerzyć i skręcić go razem z ramą albo zrobić te uchwyty co masz na obrazku do koła i bez rozszerzania przykręcić go do ramy i tak mamy w pełni amortyzowany przód który izoluje nogi i ręce od wstrząsów :)

Pomysł Tomka70 jest dobry, ale nie każdy ma w domu spawarkę, ja nie mam, ale znajomy jak znajdzie czas chce mi zrobić z alu taką ramkę  i tu prośba do Tomka70 czy mógł zmierzyć dokładnie wymiary swojej ramy? głównie proejkt, nawet na kartce byłby dobry. Ramka jest super, szczególnie podoba mi się nawiązanie do rowerka low racera, gdzie rzadko co MBB jest w takiej mierze produkowany

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #190 dnia: Stycznia 10, 2012, 05:06:09 am »
Yin, ale wahacz pchany ma pewną zaletę - nie nurkuje przy hamowaniu.
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #191 dnia: Stycznia 10, 2012, 08:29:41 pm »
Nie podali jaka jest rura sterowa tych widelców, ale jeżeli to są Canondale to one chyba są 1.5" Ahead a nie jak wszyscy 1" lub 1 1/4". I cena, Cena, CENA!
Jeśli chodzi o średnicę rury serowej w poziomce ktora jest robiona przez nas raczej nie ma z tym problemu - dajesz co potrzebujesz ;) Co do widelca dałem fotke pogladowo, od góry jest też link jak zrobić headshocka samodzielnie: http://www.recumbents.com/wisil/headshock/headshock.htm

Yin, mi raczej chodziło o adaptacje zawieszenia an przód właśnie z tego składaka.
Wiem - dlatego napisałem że moim zdaniem zastosowanie tego rozwiązania było by zbyt skomplikowane i podałem moim zdaniem prostrze.


Jeśli chodzi o obrazek numer 1 który podałeś znam prostszy sposób. Wystarczy kupić uszkodzoną ramę amortyzowaną - Gran chyba robił taką gdzie punkt obrotu wahacza jest za supportem, a nie jak w marketowych fullach gdzie support znajduję się na wahaczu tudzież zwane zawieszenie URT.
Czyli coś typu soft taill z przodu. Ten pomysł bardziej do mnie przemiawa.

Yin, ale wahacz pchany ma pewną zaletę - nie nurkuje przy hamowaniu.
Nie wiem jak w bardziej obciązonym przodzie ale mój swb zwaga +- 50 / 50 raczej nie nurkuje na amorku a jesli tak to ja tego nie wyczuwam. Inna sprawa, nawet gdyby takie nurkowanie wystempowało to chyba nie było by jakoś specialnie irytujące?


Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #192 dnia: Stycznia 10, 2012, 10:14:31 pm »
Yin: tu nie chodzi o dobranie rury sterowej, tylko znalezienie w handlu sterów 1.5" :). A co do tego linku - właśnie na tym bazowałem budując mojego HeadSchocka - tylko ja mam wewnętrzne wpusty prowadzące zamiast zewnętrznego ramienia.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #193 dnia: Stycznia 10, 2012, 11:17:44 pm »
Danielasty nie bardzo mam czas i chęci  zimno  :'( ale to żadna tajemnica wystarczy że ściągniesz sobie fotkę wydrukujesz i przeskalujesz znając np promień koła czy długość korby to żaden problem, tylko mały szczegół mój wzrost to 170cm siedząc na gołym siedzeniu bez materaca odległość do korb jest za duża o jakieś 5cm z materacem jest ok

https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5668984877652790754

albo to będzie lepsze
https://picasaweb.google.com/70ismail/13Listopada2011#5677515460443517522

pozwalam możesz go sklonować :)

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: Jak skomplikować to co może być proste
« Odpowiedź #194 dnia: Stycznia 11, 2012, 12:27:47 am »
ja przy okazji dałbym kilka poprawek
-mocowanie hamulca tarczowego z przodu jako opcja - u mnie w deszczu v-ki nijak hamują
-mocowanie tarczy bądź v-ek z tyłu, hamulec tył nie raz by się przydał, choćby dla szpanu ;D
-dałbym mocowanie dampera na większy rozstaw, Ty masz chyba na 150mm, ja bym dołożył oczko na 165 i na 190mm, takby kupić tani porządny damper nie zmieniając geometrii