Autor Wątek: wachacz  (Przeczytany 5688 razy)

Akara96

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 52
wachacz
« dnia: Marca 17, 2010, 01:08:32 pm »
witam !!!
Mam w planach budowę LWB z amortyzacją ale nie wiem jak rozwiązać sprawę wachacza
I mogę zakupić z gotowego roweru z amortyzacją ale czy taki wytrzyma ( w moim roweże pionowym nie wytrzymał)
II No właśnie nie wiem co tu napisać bo nie mam pomysłu. i tu prośba do weteranów poziomowych jak zrobić wachacz żeby było tanio i fajnie.  :)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: wachacz
« Odpowiedź #1 dnia: Marca 17, 2010, 01:47:19 pm »
w moim roweże pionowym nie wytrzymał

Jaki to był rower, po ilu km nastąpiło uszkodzenie i jakiego typu było? ( Jakieś fotki? ). Stosuje wahacze zaadoptowane z budżetowych rowerów mtb już w dwóch rowerach poziomych i jak dotąd 0 problemów.

Akara96

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 52
Odp: wachacz
« Odpowiedź #2 dnia: Marca 17, 2010, 02:10:13 pm »
Rama była średniej klasy a uszkodzenia w postaci luzów nie do skasowania a przebiek koło 60-70 km tygodniowo przez 2-3 lata praktycznie nie zależnie od pogody. a jakie konkretnie są te ramy i w jakiej cenie. A góry dzięki Adam ;)  

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: wachacz
« Odpowiedź #3 dnia: Marca 17, 2010, 06:38:45 pm »
to tylko luzy
już myślałem że się pogiął czy pękło gdzieś

trzeba nowe tulejki i będzie jak nowy
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

toft

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 390
Odp: wachacz
« Odpowiedź #4 dnia: Marca 17, 2010, 06:39:56 pm »
Jesli tam nie było łożysk to skasowanie luzów bedzie niemożliwe:).
Jesli miałeś złżyskowaniem to najcześciej kasacja luzu polega na wymianie łożyska ewentualnie w niektorych rozwiazanniach przy odpowiedniej konstrukcji lozyska akurat slizgowego mozna mocniej dokrecic co na jakis czas pomaga...
Luzy to urok wachacza:).

Jadziek_78

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 45
Odp: wachacz
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 17, 2010, 07:56:55 pm »
Ja zakupiłem na targu za 50zł rower z amortyzacją tylną i popostu wspawałem go w swój rower. Tulejki były wyrobione więc wytoczyłem nowe i chodzi jak malina. Też tak proponuję zrobić i po sprawie jeżeli są obawy że ze licha konstrukcja to dospawać wzmocnienia i już po problemie ;-) udanych pomysłów życzę pozdrawiam

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: wachacz
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 17, 2010, 10:52:28 pm »
to tylko luzy
już myślałem że się pogiął czy pękło gdzieś
trzeba nowe tulejki i będzie jak nowy

Dokładnie, jeśli tulejki są z tworzywa to do tokarza i będzie ok :). Btw smarowałeś czymś tulejki lub ośkę która robi za zawias?

a jakie konkretnie są te ramy i w jakiej cenie

Jedna typowy makrokesh, druga jakiś wczesny full z średniej pułki (rozwiązania w zasadzie bliźniacze, jest niewielka różnica wagowa i ponoć stal lepsza gatunkowo ).

Akara96

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 52
Odp: wachacz
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 18, 2010, 09:43:12 am »
Dzięki za pomysły i rozwiązania wachaczowe. Do zobaczenia na trasie :)

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: wachacz
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 21, 2010, 12:45:01 pm »
Ja w swoich rowerach stosuje wahacze samoróbki - prosta belka z centralnym amortyzatorem postawionym w pionie. Są spawane z profili 50x30x2 z EN-AW 6060 (dawne Pa38) i łączone kwadratem 45x45x2 na którym mocuje amortyzator oraz (obecnie w P7) blachą przy łożyskach. W Nr5 i w P6 wahacz był na panewkach ślizgowych (handlowe z kołnierzem, SKF), zamocowane w ramie i ośką fi30, która była zaciskana w wahaczu. W P7 mam łożyska maszynowe osadzone w ramie i ośkę Fi15 na nakrętkach do wahacza.
Rozwiązanie z łożyskami maszynowymi jest lepsze, choć najlepsze wydaje mi się rozwiązanie z łożyskami skośnymi w ramie i dobrze ściskane ośką.
Im rozstaw łożysk większy i średnica osi większa tym lepiej.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

kaczor1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1076
  • www.kaczor2.blogspot.com
    • HPV Poland & Recumbent Bike
Odp: wachacz
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 21, 2010, 05:00:47 pm »
witam !!!
Mam w planach budowę LWB z amortyzacją ale nie wiem jak rozwiązać sprawę wachacza...

Zdjęcia o które prosiłeś.

http://picasaweb.google.com/komax14/RowerWahacz#

Akara96

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 52
Odp: wachacz
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 21, 2010, 08:00:14 pm »
Dziękuje bardzo za fotki potwierdziły moje plany dziękuje jeszcze raz.
Dziękuje również za plan przedstawione przez Czolk-a. Pozdrawiam Adam
Rower to jest świat ;D
« Ostatnia zmiana: Marca 21, 2010, 08:04:10 pm wysłana przez Akara96 »