Autor Wątek: Foto od początku budowy - może do samego końca.... (TRIKE i poziomka miejska)  (Przeczytany 27504 razy)

Jadziek_78

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 45
Witam, jestem tu nowy i zamierzam tu wrzucać swoje foty z budowy moich nie wiem czy jeszcze udanych rowerów.

Pozdrawiam i miłego oglądania i odwiedzania tego wątku
Jadziek

P.S. może mi ktoś w kilku zdaniach napisać jak to zrobić bo myslałem że wystarczy kliknąć na wstaw obraz i będzie ok ale coś chyba źle robię. Za pomoc z góry dzięki.
« Ostatnia zmiana: Marca 04, 2010, 08:59:10 pm wysłana przez Jadziek_78 »

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
jalepiej załuż sobie konto na http://picasaweb.google.com lub imageshack.us

i wklejaj link do galerii mówię tu o Picassie

a na image jak załadujesz zdjęcia to je wybierasz i potem dajesz "get code for forums" i wklejasz z pierwszej tabeli jaka ci się wyświetli jak klikniesz get...
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

Jadziek_78

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 45
Super dzięki za pomoc.
Tutaj pierwsze foty i z biegiem czasu będzie coraz więcej ;-)
http://picasaweb.google.com/111397200083788599798/FotbudowyTRIKEA?feat=directlink

Pozdrawiam
Jadziek

« Ostatnia zmiana: Kwietnia 06, 2010, 07:45:46 pm wysłana przez Jadziek_78 »

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
zajebiaszczy stół spawalniczy nawet splanowany jak można zauważyć po śladzie głowicy frezerskiej

jaką grubość ma ta płyta
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

Jadziek_78

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 45
Coś ok 10mm grubości ale to nie moje ;-) to gościa w warsztacie spawalniczym...

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Elegancko :) To aluminium?
Niestety nie wróżę długiego życia zawiasowi wahacza takiemu jak widać - mały rozstaw i mała średnica mocowania zawiasu, tam działają bardzo duże siły od napędu - będzie skręcać całe koło z wahaczem. Na dodatek jeśli to aluminium to szybko padnie od powtarzających się odkształceń.
Jakub Sałata

Jadziek_78

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 45
Tak, rama jest alu 35x3mm, dzis będę toczył tuleje do wzmocnienia końca ramy przy wahaczu taką nakładkę na ramę 45x5 i w niej tulejka pod ośkę wahacza. Zrobię zdjęcia jak już to będą miał w ręcę i zespawanedo ramy. Co do wahacza masz rację że to raczej długo nie pojeździ ale jest to na chwilę obecną dostępne ze starej jakiejś ramy z hipermarketu także zakładam aby postawić TRIKE'a na koła a dopiero jak będą udoskonalenia poprawek które padły dorobi się odpowiedni wahacz może z profili stalowych i wepnie amora powietrznego.
Gdybyście zauważyli na fotach jakieś mankamenty konstrukcji tak jak Saurus to piszcie bo to dla mnie bardzo cenne uwagi.
Tutaj dzięki Saurus za zwrócenie uwagi na te gięcia takiego lichego wahacza będę je poprawiał ;)

Pozdrawiam

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Chodziło raczej o to że wahacz 'ukręci' aluminiowe mocowanie. Ale z nakładką na główna rurę ramy powinno wytrzymać. Nie wiem czy 35mm to nie za mało jak na jedno belkową ramę, przy aluminium stosuję się raczej większe średnice. Ciekaw jestem jak wyjdzie i jak będzie się spisywać.

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
obu nie było za mało sztywne, ludziska budują z fi 50 mm

a sam wahacz jest dobry
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

Jadziek_78

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 45
Następna konstukcja już zostanie zmieniona albo właśnie na rurę alu fi50 albo na profil kwadratowy 50x50 o ściance 3mm - to się okaże po testach prototypu.
Mocowanie wahacza jest już wzmocnione dodatkowymi tylejami także powinno wszystko się udać (oby ;) )
Dziś przyszły wkońcu zamówione gdzieś z Niemiec piasty z hamulcami bębnowymi - foty w galerii są uzupełnione...

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Foto od początku budowy - może do samego końca.... (TRIKE i poziomka miejska)
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 05, 2010, 09:48:14 pm »
Przy fi 50 spokojnie wystarczy ścianka 2mm, a i o mniejszą można by się pokusić. Po za tym trzeba być optymistą i zakładać że prototyp będzie ok, przecież zawsze też można jakoś wzmocnić newralgiczne miejsca. Planujesz odpuszczać ramę po spawaniu?

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: Foto od początku budowy - może do samego końca.... (TRIKE i poziomka miejska)
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 05, 2010, 10:12:43 pm »
Dziś przyszły wkońcu zamówione gdzieś z Niemiec piasty z hamulcami bębnowymi - foty w galerii są uzupełnione...

Jakie to piasty i ile kosztowały?
Jakub Sałata

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Foto od początku budowy - może do samego końca.... (TRIKE i poziomka miejska)
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 05, 2010, 11:47:39 pm »
przecież zawsze też można jakoś wzmocnić newralgiczne miejsca.

Witaj Jadziek :)





takie połączenie jak powyżej po jakimś czasie staje się takim "połączeniem" ;) 



Niestety nie mam zadne zdjecie peknietej ramy Scorpiona, bo to jest TOP SECRET
i wlascicelom nie jest pozwolone publikowanie zdjec jesli chce dostac nowa zapasowa rame.
Tez jest tajemnica ze po pierwszym wyścigu na Spezi Scorpiony po wyscigu mieli oś suportu nieco nizej niz zwykle :D
Potem się sciana rury stala grubszą,  a waga ramy podnieszona,
i dlatego wlaśnie nie waży dużo mniej niż podobny stalowy trajk.

Pękniete Catrike ramy tez są tajemnicą, ale sam czytałem pare postów na forach Catrike.
Pękale tuż obok spawu na głównej rurze, nawet z space frame ramą.
Potem dodali "peace boom" i jeszcze te "płytki" (tansfer plates) [widać na zdjęciu pomarańczowego Speed-a '08]

A te ramy są 50-60 średnicy, z ścianą 2mm albo grubszą.
Starsze ramy bicyklu Optima Baron z 60mm też pękały przy głowicy ramy, a już potem dodawane płytki pod spodem.
Alu nie jest najlepszy materiał na ramy jedno belkowe.


W każdym razie w trajce trzeba tak:



mój były Steintrikes Speedster


WizWheelz


Starszy Steintrike Roadshark


Jeszcze starszy Steintrikes Pico


Greenspeed SLR


Trice Micro




Pozzzzdro ;)
« Ostatnia zmiana: Marca 05, 2010, 11:51:03 pm wysłana przez trajk-o-ciklista »
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Foto od początku budowy - może do samego końca.... (TRIKE i poziomka miejska)
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 06, 2010, 01:25:05 am »
takie połączenie jak powyżej po jakimś czasie staje się takim "połączeniem" ;) 

Paskudne pękniecie, choć na oko powiedział bym że to stal nie alu? Ciekawa sprawa z tymi pęknięciami , jeśli problem powtarza się w tym samym miejscu u różnych producentów to można wykluczyć wadę materiału czy złą obróbkę termiczną. Wygląda na to że ramy nie są projektowane w programach z symulacją naprężeń, a metoda prób i błędów.  Bardziej poważni producenci rowerów pionowych testują dodatkowo ramy w ten sposób:
http://www.youtube.com/watch?v=lrjId0-K-Ts
http://www.youtube.com/watch?v=3THa2lS0Cto

Przychodzi mi do głowy jeszcze możliwość 'nadprogramowej' wagi właściciela, szczególnie rower jest z usa ;)


cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 825
  • Czułów
Odp: Foto od początku budowy - może do samego końca.... (TRIKE i poziomka miejska)
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 06, 2010, 08:05:44 am »
te rowerki pinarello nawet fajne tylko cena zabójcza

co do wagi jest to całkiem możliwe, pęknięcie w tym miejscu raczej nie jest od upadku z wysokości

wydaje mi się że jest to od sił jakie działają przy wchodzeniu w zakręt z dużymi prędkościami i ogólnie ze zmęczeniem materiału, ponieważ przednia oś jest w pozycji "poziomej" a tylne koło dąży z natury do skręcenia się w którąś ze stron( do tego dochodzi jeszcze waga właściciela), zależy w którą skręcamy, i tak kilka dzieciąt razy i materiał nie wytrzymuje
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject