Tak, to Sun Tadpole SX, znaczy stalowa rama, ale niezależnie od materiału, na każdym się tak zdarzy.
Ale z tego co pamiętam, ten facet z Catrikem miał podobnie,tylko jeszcze bliżej spawu (główna rura pękła)
Właśnie tak jak mówicie, to miejsce jest jeden punk na którym "wszystko się zbiera"
Siły skręcania, hamowania, i jazdy przez nierówną nawierzchnie.
Na trajku się wszystko zbiera na jednym punkcie, a to jest miejsce kontaktu głównej i poprzecznej rury, tzn. "krzyż"
więc trzeba tego połączenia zrobić tak żeby siły mogły działać na większej powierzchni na obu rur.
Takich testów jak Pinarello to nikt nie zrobi, bo to kosztuje kupę kasy,
więc w najlepszym przypadku dizajner zrobi symulacje na komputerze.
A później zobaczy jak się to sprawdza w praktyce i będzie zmieniał drobne rzeczy na każdej następnej ewolucji modelu.
Każdy producent tak ma, i miał, i to żadna tajemnica.
Dorzucę jeszcze parę zdjęć pękniętych których mam:
WizWheelz, wersja 3.2 chyba. Zmęczenie materiału i rdza od środka
Już na nowszych modelach stosowano wzmocnienia (niebieska Tour rama powyżej)

Greenspeed GT3 też zmęczenie materiału po parę lat nieoszczędzanego użytkowania.
Na tym miejscu działają siły przy każdym skręcie, i przy każdym przejeżdżaniu przez nierówności.

Tandem Sztajna

Następne zdjęcie chyba wszystko mówi o tym dlaczego ta rama pękła

tyle bagażu i para nieszczupłych Niemców

który uwielbiają jeździć w Alpach.
Starszy Logo trike z Australii

A oto mój trajk po 4320km

poprzeczna rura to 32x1mm zwykła stal ! i jednak zaczęło pękać tylko między dwoma płytami wzmacniających połączenie. Cały krzyż jest lutowany, nie spawany.

a to dolna część tylnego "trójkąta" (gdyby naprawdę trójkąt, to może by nie pękło, bo tak bardzo się uginało tylne koło nawet przy pedałowaniu, a nie mówiąc o zakrętach, że to musiało pęknąć)

W przypadku mojego trajka, to oczywiście zmęczenie materiału, bo za słaby i za cienki.
Rama ta budowana jako prototyp, i miała być baardoz lekka. Cały trajk gotowy do jazdy ważył 10,8kg,
a w mojej wersji 13,5kg z niedrogim/nielekkim sprzętem.
No więc, serdecznie polecam mocnego połączenia tych dwóch rur.
A to jest właśnie dobry przykład jakiego trajka nie robić.
http://s281.photobucket.com/albums/kk204/freddyflatfoot/Goanna%20trike/Goanna by Freddy Flatfoot. Challenge concept trike jak wzór. Źle zrobiony na każdym z ważnych miejsc.I jeszcze duże koło z tyłu ..
Ale dobrze jest w tym że się człowiek przez to dużo nauczył o budowie, ucząc się na własnych błędach.
pozzzdro
