Autor Wątek: Od czego (najbardziej) zależy prędkość maksymalna?  (Przeczytany 39140 razy)

wwojciech

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 114
Odp: Od czego (najbardziej) zależy prędkość maksymalna?
« Odpowiedź #60 dnia: Października 13, 2010, 09:01:45 am »
Ale z tego co piszecie że do sterownika dodaje się przycisk i buzer i otrzymujemy klakson to troche takie wciskanie klientowi kitu...bo jedyne co otrzymujemy od tego sterownika to napięcie...pewnie chodzi o to że  sterownik jest na 24-48V i jest zmniejszane do 12V na brzęczek. Buzer można dostać na odpowiednie napięcie i ma w sobie generator więc jeśli mamy przycisk i buzer to żadnego sterownika nie trzeba bo buzery są robione na odpowiednie napięcie(bezpośrednie połączenie do aku).

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Od czego (najbardziej) zależy prędkość maksymalna?
« Odpowiedź #61 dnia: Października 13, 2010, 09:14:56 am »

Mamy regulamin i chyba wypadałoby mniej docinać i ubliżać ludziom "nawet" gdy są.


Maciej przykro mi ze odbierasz to jako obelgi, wg mnie jestes przeczulony na punkcie swojej osoby, zdania nie zmieniam.
A co do regulaminu to bardzo dobrze, może w koncu przestaniesz wszedzie psac off topic

zeby bylo w temacie wątku,
Do niedzieli jezdzilem z cisnieniem okolo 2.5 ( mam w domu mala pompke reczna ), na torze Franc mial duza pompe z cisnieniomierzem, dowalilem 6.0 i rower sam lecial do przodu, a raz nawet na bok :D

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Od czego (najbardziej) zależy prędkość maksymalna?
« Odpowiedź #62 dnia: Października 13, 2010, 09:47:49 am »

Rekord prędkości na 200m to 64 kmh? Coś pokręciłeś chyba... parę lat temu jak forma była lepsza to na zwykłym góralu na prostej drodze sprintowałem pod 60 kmh... Ten godzinny to już lepiej ale wyd
Na tych pseudo wyścigach pt. 1/4 mili zwykłymi seryjnymi samochodami z ledwością dochodzą do 100km/h na mecie (po tych 400 m ) ...
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: Od czego (najbardziej) zależy prędkość maksymalna?
« Odpowiedź #63 dnia: Października 13, 2010, 10:35:48 am »
Mamy regulamin i chyba wypadałoby mniej docinać i ubliżać ludziom "nawet" gdy są.

Maciej przykro mi ze odbierasz to jako obelgi, wg mnie jestes przeczulony na punkcie swojej osoby, zdania nie zmieniam.
Mi nawet nie jest przykro. Dziwiło (i dziwi) mnie to. Ale napisałem że najwidoczniej taka kultura tu na forum panuje. Gdybym był przeczulony to bym się nie bronił i nie reagowałbym na zaczepki ludzi ---> tylko "kablowałbym" moderatorowi. Nie zgłosiłem ani jednego protestu do moderatora tylko reagowałem bezpośrednio z zaczepnymi osobami. Stwierdzenia padały ostre ale nie wypłakuję się nikomu w mankiet mówiąc że "jest mi przykro".

A co do regulaminu to bardzo dobrze, może w koncu przestaniesz wszedzie psac off topic
A ja mam nadzieję Gemsi że mi nie wypomnisz że "stawiasz jabłka przeciwko orzechom" w jakimś wątku. Np. tak jak to było w wątku o spawaniu. Chciałem pociągnąć rzecz do końca w temacie spawania - żeby zacząć podawać oznaczenia spawalnicze na rysunkach. Rzecz była jak najbardziej w temacie a z Ciebie wyskoczył "blokers". I takie "blokowanie" było "w porządku". W laminatach nie ma oznaczeń "laminatorskich" więc co najwyżej możemy coś "po swojemu znormalizować". Ale oznaczenia spawalnicze są oficjalne, to są techniczne sprawy.

@Maciej
Jaki dystans ma jedno okrążenie tego toru?

Nie wiem dokładnie, "strzelam" że jedno okrążenie ma około 250-300m. Jest to tor w kształcie owalnym, na parkiecie, pod zadaszeniem. Prawdopodobnie był to tego typu tor:

http://www.omnisportapeldoorn.nl/home     ----> tu jest przykładowy tor kolarski do "czasówek" (Holandia, te rekordy światowe które podałem wcześniej zostały ustanowione w Holandii)

A teraz przykład dla kobiet - bez owiewki nie dałyby rady utrzymać ŚREDNIEJ prędkości 56km/h ... PRZEZ 6 GODZIN!!:

http://www.droplimits.de/index.php?option=com_content&view=article&id=256:neue-weltrekorde&catid=83:race-support&Itemid=122      ----> źródło

http://www.droplimits.de/index.php?view=category&catid=21&option=com_joomgallery&Itemid=78    ---> tu jest więcej zdjęć i są w większej rozdzielczości



« Ostatnia zmiana: Października 13, 2010, 11:16:23 am wysłana przez Maciej Długosz »

toft

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 390
Odp: Od czego (najbardziej) zależy prędkość maksymalna?
« Odpowiedź #64 dnia: Października 13, 2010, 11:53:06 am »
U mnie ten klakson to opcja plus. Buzer ma za zadanie informować o błedach ( padniete hale, manetka itp). Dodatkowo ma opcję klakson.

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Od czego (najbardziej) zależy prędkość maksymalna?
« Odpowiedź #65 dnia: Października 14, 2010, 02:17:02 pm »
Sztywność konstrukcji i to zarówno układu oparcie-pedały jaki i pedały-koło napędowe. Im bardziej konstrukcja się gnie, tym więcej pary idzie w gwizdek.

No a ja po dzisiejszym dniu czuje że moge się wypowiedziec w temacie ze wzgledu ze mam porownanie do dwoch rożnych konstrukcji

czyli LWB / midracer FWD

naped :tył / przod
koła : 26" / 26 "
amortyzacja :  brak / brak
sztywnosc ramy  : miekka / sztywna
rozstaw osi : 186 / 120 cm
cieżar na oko :) : cieżki / nieco lżejszy
pozycja : siedząca / półleząca

predkosci tzw przelotowe : 29 kmh / 36 kmh

jak odbuduje rower bede drążył temat dalej

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Od czego (najbardziej) zależy prędkość maksymalna?
« Odpowiedź #66 dnia: Października 14, 2010, 02:29:54 pm »
predkosci tzw przelotowe : 29 kmh / 36 kmh

Z relacji domyślam się że przejechany dystans był mały, ale i tak spytam: jaka średnia? 

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Od czego (najbardziej) zależy prędkość maksymalna?
« Odpowiedź #67 dnia: Października 14, 2010, 04:09:51 pm »
Dobra - "olejmy" owiewki, wspomaganie elektryczne. Rower musi być tylko rowerem. I możliwie lekki. No to "dawaj" karbon... i duże koła:

Rozmiar kół (znowu) ma znaczenie!! Rekord prędkości na nieobudowanym poziomym rowerze w sprincie na 200 m został ustanowiony na karbonowym M5 na dużych kołach 26/28" i rekord ten wynosi 64.696 km/h (bez żadnej owiewki). Rekord w jeździe godzinnej wynosi 51.287 km/h (średnia prędkość przez 1 godzinę!!) ... I rekord w jeździe godzinnej ... też został ustanowiony na dużych kołach.

http://www.m5-ligfietsen.nl/site/NL/Nieuws/Laatste_nieuws/pnCurrent:3/      -----> źródło




Rekord prędkości na 200m to 64 kmh? Coś pokręciłeś chyba... parę lat temu jak forma była lepsza to na zwykłym góralu na prostej drodze sprintowałem pod 60 kmh... Ten godzinny to już lepiej ale wydawałoby się że jak na poziomkę to kiepsko... w kontekscie godzinnych jazd na czas szosowców...

PS. NIektóre sterowniki do silników elektrycznych mają opcję klaksonu... podłączasz buczek i guzik i jest klakson.
Pozdrawiam.

nie przesadzaj mi udało się na góralu z cienkimi oponkami rozpędzić ponad 60 ale miałem w nim lemodki czy jak to się nazywa, wiatr w plecy i to spory, a prędkość utrzymałem może z minutę  sprawdź czy dobrze masz ustawiony licznik :)

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Od czego (najbardziej) zależy prędkość maksymalna?
« Odpowiedź #68 dnia: Października 14, 2010, 04:16:52 pm »
predkosci tzw przelotowe : 29 kmh / 36 kmh

Z relacji domyślam się że przejechany dystans był mały, ale i tak spytam: jaka średnia? 

heh srednia nie jest tutaj dobrym parametrem, zwazywszy fakt ze uzywam Garmina, ktory do sredniej wlicza rowniez przystanki, datego wkleje wykresy predkosci z komentarzami




1. poprawianie kierownicy
2. sznurówka zaczeła mi się wkręcać w blat
3. wyjechałem z osiedlowych uliczek na ul. Puławską
4. swiatla
5. swiatla
6. dzwon

jako uzupelnienie dodam ze kompletenie nie przykladalem sie do wysilku, jechalem do pracy i nie chcialem sie zbytnio spocic, bylem tez po obfitym sniadaniu co nico mnie spowalnialo, a po tej probce mam nieodparta ochote na zrobienie testowej petelki, niestety pewnie zrobie to dopiero na wiosne
« Ostatnia zmiana: Października 14, 2010, 04:18:57 pm wysłana przez gemsi »

storm

  • Gość
Odp: Od czego (najbardziej) zależy prędkość maksymalna?
« Odpowiedź #69 dnia: Października 14, 2010, 04:51:34 pm »
"nie chciałem się spocić i nie przykładałem się..."

JASSSSNE... Yhym! Oczy-wiście... A te 40 km/h na samym począteczku utrzymywane bez mała po pierwszych 5 minutach przez następnych kilka = "wypadek przy pracy"... Yhym, oczy-wiście ;-)

Nie no, faaaajneeeee ;)
Też tak chcę, tylko blat zmienię z 52 na 70 ;)

Ale rowerka żal :]

gemsi

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1616
  • carbon matters
Odp: Od czego (najbardziej) zależy prędkość maksymalna?
« Odpowiedź #70 dnia: Października 14, 2010, 05:36:22 pm »
JASSSSNE... Yhym! Oczy-wiście... A te 40 km/h na samym począteczku utrzymywane bez mała po pierwszych 5 minutach przez następnych kilka = "wypadek przy pracy"... Yhym, oczy-wiście ;-)

no jakbym sie przylozyl to bym trzymal 42 caly czas :D, a nie przykladalem sie bo wiedzialem ze to Pulawska i nie poszaleje na swiatlach, no i nie bylem wjezdzony jeszcze po tych kilku probach no i nie chcialem sie spocic jak juz wpspomnialem ;p

LOWRACER

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 26

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Od czego (najbardziej) zależy prędkość maksymalna?
« Odpowiedź #72 dnia: Października 30, 2010, 03:59:10 pm »
[quote
     ::)  http://www.youtube.com/watch?v=3NqqodBttwA
[/quote]

Ciekawe jaka dopuszczalna max prędkość tam obowiązuje?
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp