Dzięki dostępowi do możliwości pomiaru mocy oraz zbiegowi okoliczności, który spowodował powrót z północnych części kraju odwiedzając po drodze na mojej trasie kolejne osoby: Mateusza, Krzysztofa i Jakuba wykonaliśmy testy zapotrzebowania na moc następujących velomobili:
- Quest XS - ja (właściciel),
- Milan GT - ja (velo Mateusza),
- VeloLife - Krzysztof (właściciel),
- Mini Cabbike - Jakub (właściciel).
Ponieważ miałem pierwszy dostęp do danych udało mi się określić następujące wyniki:
Quest XS
31.5km/h - 89Wat
48.5km/h - 173Wat
Konfiguracja RaceHood zamknięty, okna boczne otwarte, 2x4.5bar 1x4bar,
SCHWALBE Kojak 20x1.35 RG SG
SCHWALBE Kojak 26x2.00 RG SG
masa całkowita 112kg
Warunki pogodowe temp. ok 20C, wiatr 11km/h pd; kierunek jazdy testowej wschód-zachód - wschód
Inne wyniki wymagają większej ilości obliczeń.
Wyniki te są zbieżne z rezultatami obliczeń mocy na zjazdach z uwzględnieniem dodatkowych oporów napędu i pracy zawieszenia.

Obróbka danych wymaga pewnej ilości pracy, ponadto nie w każdych warunkach można pojechać z każdą wymarzoną prędkością dlatego stopniowego umieszczania wyników należy się spodziewać w odpowiednim czasie.
Dyskusja
Utrzymanie stałej mocy jest w praktyce bardzo utrudnione.
Utrzymanie prędkości nawet na płaskim jest możliwe w pewnym zakresie.
Kiedy odcinek jest krótki a na końcach ograniczony skrzyżowaniem, wzniesieniem to może się okazać, że nie uda nam się na nim pojechać z tą samą prędkością w obu kierunkach. Mam np. mnóstwo pomiarów z prędkości 40km/h ale te oscylacje są tak duże, że w zależności jakie wyniki wykorzystam to wychodzą duże różnice.
W zasadzie do pomiaru mocy kontrolnie należy zastosować jeszcze dokładne określenie wysokości. Dane z gps się nie nadają do tego. Trzeba posłużyć się danymi geodezyjnymi. Dodatkowo może się nie udać uprościć obliczeń i mimo wszystko trzeba liczyć całość: pomiar mocy, energię zmian prędkości, energię wysokości.
PS. Poprawki po pytaniu Osesku
PS. Ze względu na znaczne rozwinięcie wątku postanowiłem zebrać w tym miejscu późniejsze zdobyte w testach wyniki oraz inne informacje, które pozyskałem.
Zestawienie krzywych oporów [Wat] w funkcji prędkości [km/h]

.........
Czyli porównując dla 50km/h:
Snoek 110Wat
- 100Wat kobieta
Milan SL 126Wat
Bülk 169Wat Mężczyzna
Milan GT 172Wat bez dodatków Mateusz
Quest XS 176Wat bez dodatków Jacek
MiniCabbike 286Wat oklejone podwozie Jakub
Velo Life 300Wat lekka zbieżność Krzysztof
Performet 367Wat rower otwarty 2o Piotr
2o ok 500Wat rower otwarty Osesku
rower czasowy szosowy TT ~380-550Wat
rower kolarski tzw. szosówka ok 800Wat
......
M9 w Krakowie:

Wspólna jazda:
https://www.youtube.com/watch?v=QF9up1njQDo.....
Podział oporów w naszych testach (aero + roll; aerodynamiczne i toczenie)

....
Zamknięcie na nogi Snoek:

....
Maciej przypomina wyścig na torze w Aldenhoven:
https://www.youtube.com/watch?v=nmstO_nDB80oraz próby bicia rekordów czasowych:
https://www.youtube.com/watch?v=19yH18hs3sYLiteratura dla osób, które chcą zapoznać się teoretycznie z tematem (po polsku):
https://nis.com.pl/userfiles/editor/nauka/122017_n/Domek.pdfhttp://delibra.bg.polsl.pl/Content/51749/BCPS-56202_2001_Analiza-wynikow-obli.pdfRowery i ich rozwój:
https://www.researchgate.net/publication/335475197_Context_and_Methods_for_Improved_VelomobilesWyprzedzenie (angielski):
https://www.researchgate.net/publication/362914021_Methods_in_Research_about_Effect_of_Caster_Angle_on_Vehicle_Steering_and_StabilityKalkulator roweru:
http://www.infotom.de/kreuzotter/Wentylacja:
https://hupi.org/HPeJ/0002/ventilation2.pdf?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR3k9mi_c6dkbQfTX_D1oOqHw4CiZ1oulCu-Nh0qsJEtUzq68epTxL7XnJw_aem_EfM_C45O7iw_2lQeczmecgOkreślenie mocy z urządzeniem pomiarowym:
https://wallace78tria.wordpress.com/wp-content/uploads/2013/02/indirect-cda.pdfOpory toczenia opon:
https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviewsOpory toczenia i liczba kół:
https://www.researchgate.net/publication/293015309_Rolling_resistance_vertical_load_and_optimal_number_of_wheels_in_human-powered_vehicle_designModelowanie numeryczne pojazdów napędzanych siłą mięśni ludzkich:
https://www.researchgate.net/publication/319099062_External_and_internal_CFD_analysis_of_a_high-speed_human_powered_vehicleModele rowerów i ówczesne ich rekordy prędkości:
http://www.adventuresofgreg.com/HPVlog/VehicleDrags.html