Jako że części takie jak blat z większa ilością zębów i aluminiowe haki na koła będę musiał mieć wycinane CNC myślałem żeby przy okazji wyciąć też fotelik z aluminium na wzór tego:
http://lh4.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/S0w1LKd7vRI/AAAAAAAAAqM/W34psyCutmY/sedile-jungle-copia.jpegJestem raczej wysoki, fotelik w rozmiarze L jest dla mnie idealny. Może jestem zbytnim optymista ale sądzę ze masa takiego fotelika powinna być w granicach 500 - 800g może mniej, przy większej ilości otworów.
Aluminiowe śruby używałem już w moim mtb i LWB (choć w przypadku tego drugiego bardziej dla efektu wizualnego niż faktycznego zbicia masy
). Po za tym planuję użyć hamulców typu v-brake co pozwoli zaoszczędzić sporo masy w stosunku do tarczowych.
Co do kół, raczej nie chciał bym sprowadzać z zagranicy a bardziej skorzystać z tego co jest dostępne w kraju:
OPONA STELVIO 220g (20x1/1,8 (28-406) (ewentualnie cięższe o 10g SCHWALBE DURANO 20" na 1.10, chyba że dało by się dostać w Pl coś lżejszego w rozmiarze 20' na 1 cal, i dającego się napompować do powiedzmy 90 -100 psi? )
DĘTKA SCHWALBE EXTRA LIGHT 95g (choć zwykłe dętki 20' w ofercie cyktouru też maja wagę 95g, weryfikował to ktoś?)
OBRĘCZ ALEXRIMS DA-16 20" 392g [32 otwory]
KASETA ZĘBATEK CS-HG40 8I 380g [11-34] - ewentualnie sram 5.0, lub coś lżejszego w zależności od budżetu.
PIASTA TYŁ NOVATEC NT-F172 SZOSA 32H 291g ( lub coś podobnego na łożyskach maszynowych w wadze od 350g w dół )
Co daje 1378g (bez szprych i nypli.) Drugie koło to samo zestawienie, oczywiście bez kasety i z piastą w okolicach 145g lub mniej. Co daje 852g (bez szprych i nypli.)
Nie wiem ile mogą warzyć 32 szprychy dla koła 20'? Przypuszczam że mniej niż 150g?
Razem 2230g + 2x komplet 32 szprych z nyplami 300g = 2530g na cały zestaw kół. Opaski na obręcze pomijam - używam taśmy - wagowo koło 5g na koło.
Jako że drogi w Polsce są czasem dziurawe jak szwajcarski ser, a ja też ultralekki nie jestem więc raczej nie będę schodził poniżej 32 szprych - za mały moim zdaniem zysk wagowy w porównaniu do wytrzymałości. (Wiem że koła 20' są mocniejsze ale dmucham na zimne
)
Zastanawiają mnie aluminiowe nyple, zysk wagowy z tego co pamiętam to trochę ponad 20g ale w te lato rozleciało mi się tyle koło 26" na 32 szprychy zaplecione na złotych szychach dartmoor'a po przebiegu niecałych 400 km. W piątek pękła jedna, w poniedziałek kiedy miałem się wybrać na zapasowym komplecie kół do serwisu okazało się że naprężenia pourywały jeszcze cztery.
Żeby było ciekawiej przed wymianą obręczy na tym samym kole, z tą samą ilością szprych miałem czarne nyple dartmoor'a i zrobiłem na nich jakieś 4000 km urywając tylko jedną (wkręcona gałąź). Widać złoty kolor jest słabszy
. W swb mam w obu kołach pomarańczowe, ciekawe jak te zdadzą test
.