Autor Wątek: witam witam :D  (Przeczytany 10464 razy)

nahtah

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 384
  • Obieżyświat w poziomie
Odp: witam witam :D
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 18, 2010, 10:20:11 pm »
Rowerek wygląda na super lekki i przypuszczam, że pochłonął odpowiednią kwotę przy spawaniu ramy. Aluminium jest drogie w spawaniu, ostatnio spawałem stopkę podwójną i kosztowało mnie to 50 zeta, a gościu bierze minimum 2zł od centymetra spawu.:)

Za budowanie kół brać się nie będę, wolę poszukać aluminiowych oryginalnych-na jedno wyjdzie.:)
 Budowanie ze stalowych elementów, daje mi pewną nie zależność i oszczędność a do tego dodam, że podczas wycieczki, w razie czego! jest możliwość naprawy u przygodnego mechanika. Dla zmniejszenia wagi, pozostaje więc odpowiednia konstrukcja i skromne wyposażenie (chyba?).


Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3840
Odp: witam witam :D
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 18, 2010, 10:53:05 pm »
Jako że części takie jak blat z większa ilością zębów i aluminiowe haki na koła będę musiał mieć wycinane CNC myślałem żeby przy okazji wyciąć też fotelik z aluminium na wzór tego:
http://lh4.ggpht.com/_c7WVBLk5Z0E/S0w1LKd7vRI/AAAAAAAAAqM/W34psyCutmY/sedile-jungle-copia.jpeg

Jestem raczej wysoki, fotelik w rozmiarze L jest dla mnie idealny. Może jestem zbytnim optymista ale sądzę ze masa takiego fotelika powinna być w granicach 500 - 800g może mniej, przy większej ilości otworów.

Aluminiowe śruby używałem już w moim mtb i LWB (choć w przypadku tego drugiego bardziej dla efektu wizualnego niż faktycznego zbicia masy :) ). Po za tym planuję użyć hamulców typu v-brake co pozwoli zaoszczędzić sporo masy w stosunku do tarczowych.

Co do kół, raczej nie chciał bym sprowadzać z zagranicy a bardziej skorzystać z tego co jest dostępne w kraju:

OPONA STELVIO 220g (20x1/1,8 (28-406) (ewentualnie cięższe o 10g SCHWALBE DURANO 20" na 1.10, chyba że dało by się dostać w Pl coś lżejszego w rozmiarze 20' na 1 cal, i dającego się napompować do powiedzmy 90 -100 psi? )
DĘTKA SCHWALBE EXTRA LIGHT 95g (choć zwykłe dętki 20' w ofercie cyktouru też maja wagę 95g, weryfikował to ktoś?)
OBRĘCZ ALEXRIMS DA-16 20" 392g [32 otwory]
KASETA ZĘBATEK CS-HG40 8I 380g [11-34] - ewentualnie sram 5.0, lub coś lżejszego w zależności od budżetu.
PIASTA TYŁ NOVATEC NT-F172 SZOSA 32H 291g ( lub coś podobnego na łożyskach maszynowych w wadze od 350g w dół )

Co daje 1378g (bez szprych i nypli.) Drugie koło to samo zestawienie, oczywiście bez kasety i z piastą w okolicach 145g lub mniej. Co daje 852g  (bez szprych i nypli.)

Nie wiem ile mogą warzyć 32 szprychy dla koła 20'? Przypuszczam że mniej niż 150g?

Razem 2230g + 2x komplet 32 szprych z nyplami 300g = 2530g na cały zestaw kół. Opaski na obręcze pomijam - używam taśmy - wagowo koło 5g na koło.

Jako że drogi w Polsce są czasem dziurawe jak szwajcarski ser, a ja też ultralekki nie jestem więc raczej nie będę schodził poniżej 32 szprych - za mały moim zdaniem zysk wagowy w porównaniu do wytrzymałości. (Wiem że koła 20' są mocniejsze ale dmucham na zimne ;) )

Zastanawiają mnie aluminiowe nyple, zysk wagowy z tego co pamiętam to trochę ponad 20g ale w te lato rozleciało mi się tyle koło 26" na 32 szprychy zaplecione na złotych szychach dartmoor'a po przebiegu niecałych 400 km. W piątek pękła jedna, w poniedziałek kiedy miałem się wybrać na zapasowym komplecie kół do serwisu okazało się że naprężenia pourywały jeszcze cztery.





Żeby było ciekawiej przed wymianą obręczy na tym samym kole, z tą samą ilością szprych miałem czarne nyple dartmoor'a i zrobiłem na nich jakieś 4000 km urywając tylko jedną (wkręcona gałąź). Widać złoty kolor jest słabszy ;). W swb mam w obu kołach pomarańczowe, ciekawe jak te zdadzą test ;).



Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

Saurus

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 784
    • Moje zdjęcia
Odp: witam witam :D
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 18, 2010, 11:53:21 pm »
Zysk na mniejszej ilości szprych to nie kwestia wagi. Niestety nie mogę przytoczyć źródła i nie pamiętam dokładnej proporcji ale komplet kół o ilości 16 + 20 szprych (jak wiele obecnych "szosówek") ma znacznie mniejsze opory powietrza niż koła o 32/36 szprychach. No a dysk na koło to dodatkowa waga. Z tym że zrobić koło 26-28" napędowe na tych 20 szprychach to trzeba umieć. Z małymi jest łatwiej, kolega live_evil używał zmniejszonej ilości szprych bez problemów.
Opona Durano to nowa wersja Stelvio (były jakieś kontrowersje w związku z nazwą tej włoskiej przełęczy i Schwalbe musiało zmienić nazwę opon ;) ).
Na aluminiowe nyple szkoda kasy. Tzn. mam takie w przednich kołach trajka i po ponad 2000 km nic im nie dolega ale zaplatanie większych kół na tym to tragedia, szprychy się bardziej wtedy napina i łatwo zerwać gwinty albo obrobić nypel dookoła. Na Allegro można dostać czarne mosiężne nyple DT (oznaczone jako stalowe ale ludziom się często wydaje że zwykłe mosiężne nyple to stal więc tam może być tak samo).

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3840
Odp: witam witam :D
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 19, 2010, 12:31:36 am »
Niestety nie mogę przytoczyć źródła i nie pamiętam dokładnej proporcji ale komplet kół o ilości 16 + 20 szprych (jak wiele obecnych "szosówek") ma znacznie mniejsze opory powietrza niż koła o 32/36 szprychach.

Ciekawe, ale odnosi się to do kół 20" czy raczej większych? Jak byś gdzieś trafił na źródło to chętnie poczytam. Może chodziło o szprychy areo?

Na aluminiowe nyple szkoda kasy. Tzn. mam takie w przednich kołach trajka i po ponad 2000 km nic im nie dolega ale zaplatanie większych kół na tym to tragedia, szprychy się bardziej wtedy napina i łatwo zerwać gwinty albo obrobić nypel dookoła. Na Allegro można dostać czarne mosiężne nyple DT (oznaczone jako stalowe ale ludziom się często wydaje że zwykłe mosiężne nyple to stal więc tam może być tak samo).

Koła zaplata mi zaprzyjaźniony serwis, więc o to się nie martwię. Choć w ich opinii aluminiowe nyple też nie są warte uwagi, ale bardziej przez wzgląd na to że się zapiekają i są bardziej miękkie od mosiężnych. Po urwaniu tych złotych nypli mam przeplecione koło na nyplach competition (chyba też mosiężne), troszkę dłuższych od tych DT i jak na razie jest ok.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 19, 2010, 12:42:41 am wysłana przez Yin »
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1160
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: witam witam :D
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 19, 2010, 01:09:09 am »
Też mam w tej chwili jednościenne obręcze ale cięższe i droższe. Napisz o nich coś więcej - czy są też czarne, gdzie je kupić i jeśli gdzieś u Ciebie to czy mi wyślesz po zwrocie pieniędzy :-)

Producent to www.jetset.com.tw
Steintrikes ich korzysta do trajków już od dawna, a ostatnio zaczęły ich korzystać i inny bardziej znany producenci.
Tak, czarne cale anodyzowane, jak wydać da zdjęciami mego trajka.
Można kupić u Steina, i jak mówiłem, cenny sa max 15 eur za sztuke (przynajmniej tak było jak ja kupowałem)
Wysyłać się nie opłaca za bardzo, ale jak będę znowu do pl jechał, to mogę Ci przywieść parę ;)


Pozzz   
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Saurus

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 784
    • Moje zdjęcia
Odp: witam witam :D
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 19, 2010, 01:59:36 am »
To powiedz jeszcze tylko kiedy będziesz jechał do Polski ;)

recutibi

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 45
Odp: witam witam :D
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 19, 2010, 09:55:47 am »
Panowie,

chyba odeszliście trochę od tematu. To ma być Przywitalec, a nie techniczna analiza rowerów. Może te tematy są b. interesujące dla innych, którzy nie mogą ich czytać, bo nie są tam gdzie powinny być!


sławek

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 717
Odp: witam witam :D
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 19, 2010, 11:26:15 am »
 Moje pełne poparcie! Mieszanie tematów sprawia, że bardzo trudne staje się odnalezienie czegoś gdy to potrzebujemy
 Mówi żona do męża "Ty to beze mnie byś sobie zupełnie nie dał rady cukier jest przecież w pudełku po kawie z napisem sól"
  Tematy poruszone przez kolegów są niezmiernie interesujące, a jakby znalazły się w dziale "Techno" to było by jeszcze fajniej
Sławek

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1160
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: witam witam :D
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 19, 2010, 08:55:33 pm »
Noo, zgadzam się na 100%
Jakby jeszcze administrator przerzucił to gdzieś indziej .. :)


Pozzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

cyqlop

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 823
  • Czułów
Odp: witam witam :D
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 20, 2010, 12:20:30 am »
nie wiem jak jarek tu często zagląda bo tylko ona ma takie uprawnienia
Moja mała firemka
https://cnc-warsztat.pl (frezuje aluminium, drewno, tworzywa sztuczne)  ZAPRASZAM, DOBRE CENY

Druga strona
https://sites.google.com/site/cyqlopproject

toft

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 390
Odp: witam witam :D
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 24, 2010, 10:51:17 am »
Dyskusja ciekawie sie rozwija:) ale ja w temacie będę:) Witam i gratuluje sprzętów oraz zaparcia i kondycji:)