Autor Wątek: zabobony  (Przeczytany 17053 razy)

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
zabobony
« dnia: Października 15, 2009, 09:58:07 pm »
gdzieś na starym forum czytałem ze nie da się jeździć rowem ze skrętnym tyłem a tu proszę  kolejny mit obalony

http://www.youtube.com/watch?v=KMA7CTfbpwo

lub to http://www.youtube.com/watch?v=VbqnSTa-gQY

« Ostatnia zmiana: Października 15, 2009, 10:05:46 pm wysłana przez tomek70 »

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: zabobony
« Odpowiedź #1 dnia: Października 16, 2009, 12:52:31 pm »
Prawie na każdym rowerze da się jeździć, kwestia praktyki i zdolności motorycznych.  Choć niektóre są bardziej trudne do opanowania i mogą się nerwowo prowadzić stwarzając tym samym zagrożenie dla urzytkownika na drodze.  Gdzieś widziałem patent roweru ' nie do opanowania' niestety nie mogę się dogrzebać do właściwej strony..

Z innej beczki: http://www.youtube.com/watch?v=K-PlGfFQV0A znajomo wygląda nie ? ;)

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: zabobony
« Odpowiedź #2 dnia: Października 16, 2009, 07:09:21 pm »
:) w 80% taki jak mój dzięki za link widziałem podobne na YouTube ale tak łudząco podobnego nie ..... przejrzałem teraz gostka profil i zobaczyłem ze dwa moje filmy ma w ulubionych :)...   ja teraz odkrywam uroki jazdy w terenie ..... no kilka dni już nie ze względu na pogodę :(
« Ostatnia zmiana: Października 16, 2009, 07:19:25 pm wysłana przez tomek70 »

kichnu

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 58
Odp: zabobony
« Odpowiedź #3 dnia: Października 17, 2009, 07:24:02 am »
Mnie bardzo podoba się taka koncepcja budowy pozioma.
Jeżeli rzeczywiście ten rower się dobrze prowadzi, to mogła by to być najlepsza koncepcja poziomki:
-kompaktowe wymiary
-niski położony środek ciężkości mimo dwóch kół 26" a nawet 28"
- i co moim zdaniem ważne prostota przeniesienia napędu, krótki łańcuch bez rolek i rurek.
Ciekawe czy ktoś z forumowiczów robił próby z taką konstrukcją?
Mnie to bardzo zainteresowało i może nawet wykonam ze starego roweru i profili stalowych eksperymentalną konstrukcje by spróbować w praktyce czy da się tym jeździć!?
A może ktoś zna takie rozwiązania i jest to tylko ciekawostka bez praktycznego zastosowania?
Proszę o opinie. :) :) :)

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: zabobony
« Odpowiedź #4 dnia: Października 17, 2009, 10:45:32 am »
  pozdro ....pewnie że dobrze się prowadzi jeśli piszesz o poziomce z powyższego linku ja zrobiłem taka konstrukcje myślę e ten gostek częściowo na mnie się wzorował ma dwa moje filmy w ulubionych :) zrobiłem już kilka poziomek swb lwb przednionapendowca ale ten jest najlepszy.......tylko mój jest 2X26" tego typu rozwiązanie ma tylko jedna wadę jeśli można powiedzieć ze to wada ..... tym rowerem trzeba się nauczyć jeździć  ale po opanowaniu techniki jazdy jeździ się jak każdym rowerkiem zalety tego typu rozwiązania (oprócz wymienionych przez ciebie)  to : duża  zwrotność, żaden rower poziomy nie jest tak zwrotny jak ten, .....możliwość jazdy praktycznie bez trzymania..... bez trzymania można jeździć prosto, i równie dobrze bez trzymania się zakręcą.... czytałem opinie że ciężko się  z tego typu napędem jeździ w terenie też to nie prawda .... wielu ludzi wydaje opinie na temat jakiejś konstrukcji jeszcze dobrze nie umiejąc na niej jeździć  w terenie też spisuje się świetnie polecam,,,, tylko cierpliwości do nauki jazdy najlepiej na jakimś pustym parkingu... :)

http://www.youtube.com/user/70ismail#p/a/u/1/5g0PeCnhOWA

to filmik jazda jesienna bez trzymanki

http://www.youtube.com/user/70ismail#p/a/u/0/1nOSzALIehQ

http://www.youtube.com/watch?v=O6S2txtpsCs

rower w pierwotnej wersji :)

http://www.youtube.com/watch?v=8XnvFhfvqmE

a tak wygląda dziś przerobiony przód opuszczony niżej suport i wyżej kierownica

http://picasaweb.google.pl/70ismail/Ffd#


« Ostatnia zmiana: Października 17, 2009, 10:48:09 am wysłana przez tomek70 »

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: zabobony
« Odpowiedź #5 dnia: Października 17, 2009, 10:55:51 am »
Koncepcja napędu na przednie koło szerzej jest rozpowszechniana w rowerach firmy cruzbike ( http://www.google.pl/search?q=cruzbike&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a ). Jest trochę o tym na forum. Alternatywnie fajny napęd na przednie koło można zrobić tak:
http://i761.photobucket.com/albums/xx255/tonyferguson/cobra.jpg
http://www.englishcycles.com/bikepics/jd/jd1.htm
http://recumbent-bicycle.hit.bg/Gallery2/nink-fwd-lowracer.jpg
http://www.actionbent.com/Images/GeorgeFWD/geofwd.jpg


Trochę minusów napędu na przednie koło z skrętnym suportem opisałem tu - http://forum.poziome.pl/index.php?topic=112.0 , maszyna tomeka70  ma inna geometrię więc wrażenia z jazdy pewnie są nieco inne..

Ad.tomek70 jak masz możliwość zrobienia filmików z jazdy w terenie to wrzuć na forum, jakoś trudno mi sobie wyobrazić taki typ poziomki na czymś innym niż szosa i ciekaw jestem tych terenowych jazd :)

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: zabobony
« Odpowiedź #6 dnia: Października 17, 2009, 11:46:40 am »
właśnie geometria.... niżej środek ciężkości i większy rozstaw osi niż w cruzbike robi swoje... nieporównanie lepsze odczucia ..... rowerek z tym napędem co linki podałeś też zrobiłem a nawet miałem wersje że w miejscu kółka prowadzącego była przekładnia pośrednia jednak wszystko poszło pod kątówkę:) jest to na pewno alternatywa ale mi jakoś do gustu nie przypadła:)
filmik z terenu oczywiście jak zdobędę aparat i pogoda się poprawi wrzucę :)

a tu szczegółowy wykład fajnego gostka po rosyjsku :) rosyjski myśliwiec przerobiony na poziomkę :)

http://www.youtube.com/watch?v=pDpol06U2K0


kichnu

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 58
Odp: zabobony
« Odpowiedź #7 dnia: Października 17, 2009, 05:02:02 pm »
W moich spostrzeżeniach chciałem zwrócić uwagę nie tyle na przedni naped, co ideę skrętnego tylnego koła!! , tak jak na filmie:http://www.youtube.com/watch?v=KMA7CTfbpwo.

kichnu

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 58
Odp: zabobony
« Odpowiedź #8 dnia: Października 24, 2009, 07:04:41 pm »
Widzę, że ten temat nie jest znany albo sama konstrukcja to ciekawostka bez praktycznej wartości. :(
Może uda mi się to sprawdzić. ;)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: zabobony
« Odpowiedź #9 dnia: Października 24, 2009, 07:39:50 pm »
Jest znany: http://forum.poziome.pl/index.php?topic=40.60 po prostu u nas są sami 'tradycjonaliści'  ;D

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: zabobony
« Odpowiedź #10 dnia: Października 27, 2009, 09:48:34 pm »
 moja poziomka w terenie po deszczu i w lesie... jadę w jednym reku trzymając aparat ciężko jest coś w ten sposób nakręcić w terenie... pod liśćmi ślisko gdzieniegdzie błoto..... na forum ktoś kiedyś pisał że napęd tego typu nie spisuje się w terenie i na wybojach :)

http://www.youtube.com/watch?v=q_lZzxrd-ok

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: zabobony
« Odpowiedź #11 dnia: Października 29, 2009, 12:04:34 am »
Ten ktoś to na 99% ja ;). I dalej tak twierdzę, a to dlatego:

1. Definicja 'spisuje się w terenie': swego czasu miałem przyjemność zrobić 80 km w grupie po znacznie trudniejszym terenie ( kamienie, podjazdy, ostre zakręty z facetem który miał protezę jednej ręki i jechał na składaczu o stałym przełożeniu (jeśli czyta pozdrawiam :) ). I nie twierdzę na tej podstawie że składak 'daje sobie radę w terenie', ot można przejechać jak się ma motywację / konieczność ale są do tego lepsze konstrukcje.

2. To po czym jedziesz to płaska leśna ścieżka, stopień trudności takiego terenu jest relatywnie niski.
  Przez jazdę w terenie rozumiem coś takiego: http://www.youtube.com/watch?v=aCJzxuXnByo
  A przez 'jazdę' w bardzo trudnym terenie coś takiego: http://www.youtube.com/watch?v=lrqqdGIgyk0
  http://www.youtube.com/watch?v=5w84p5rXLwU (te dwa ostatnie to z przymrużeniem oka oczywiście ;) )

3. Żeby nie było że tylko krytykuję, podoba mi się praca zawieszenia fotelika (choć uważam że amortyzacja przedniego i tylnego koła jest korzystniejsza bo oprócz wygody zapewnia też przyczepność kół do podłoża).  A i sama maszyna jest wizualnie i koncepcyjnie fajna :)

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: zabobony
« Odpowiedź #12 dnia: Października 30, 2009, 11:12:07 pm »
 pozdro oczywiście że są lepsze konstrukcje.mn rowery tradycyjne :)...  jezdziłem czterema poziomkami własnej konstrukcji  i dalej twierdze ze do jazdy w terenie ten jest bardzo dobry..... że nie była to płaksa leśna ścieżka widać po pracy sprężyny po d fotelem..... co przyczepności zasada jest ta sama....  i tak samo pracuje amortyzacja fotela szczególnie wyraźnie się to czuje jak jedziesz  jakąś dziurawa drogą czuć... tylne koło jest  dobijane do asfaltu....sprężyna pod siedzeniem jest raczej dla większego komfortu( tyłka:)niż przyczepności  dlatego przednie koło trochę podskakuje w poprzedniej konstrukcji moja pozycja była bardziej siedząca dlatego pod siedzeniem miałem dwie sprężyny w innym układzie które świetnie spełniały swoje zadanie .......
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e429d001bc4a163.html

a tak się jeździ po asfalcie:)
http://www.youtube.com/watch?v=Gq-byJjOEyE
« Ostatnia zmiana: Listopada 01, 2009, 05:45:27 pm wysłana przez tomek70 »

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: zabobony
« Odpowiedź #13 dnia: Grudnia 01, 2009, 08:39:46 am »
Kiedyś widziałem (chyba na francuskiej liście dyskusyjnej) relację z budowy roweru który się do skrętu łamał pod siedzeniem ale na dziwnym układzie równoległobocznym/rombowym. Celem był rower FWD w którym pedały, fotel i przednie koło napędowe są na jednym sztywnym elemencie ramy coś jak w pythonach ale z zachowaniem "normalnej" geometrii roweru. Wspomniany "dziwny" układ rónoległoboczny/rombowy powodował powstanie wirtualnej osi sketu przedniego koła względem tylnego jak w układzie klasycznym, przy normalnym kącie pochylenia widelca 68~70stopni.
Jak będę miał czas to poszukam.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

MaciejDlugosz

  • Gość
Odp: zabobony
« Odpowiedź #14 dnia: Lutego 04, 2010, 04:17:11 pm »
« Ostatnia zmiana: Września 13, 2010, 10:28:16 pm wysłana przez Maciej Długosz »