Ok, w zasadzie teraz jak o tym myślę, to może faktycznie było by lepiej korzystać najpierw z jednego akumulatora, dopiero potem z drugiego
Przerabiałem troche temat dwóch akumulatorów ( trajka zasysa moc z dwóch bidonowych akumulatorów)i mniej więcej tak to wygląda:
Jeśli chcesz używać obu akumulatorów jednocześnie to muszą być dwa bmsy i dwie ładowarki ( jedna tez da rady ale upierdliwe zdeka jest ładowanie jednego trwa pare h a potem trzeba przepinać ładowarkę do drugiego i kolejne godziny czekać , wygodniej jest mieć dwie ). Żeby było zabawniej trzeba akusy rozłączyć przed rozpoczęciem ładowania na wszelki wypadek dla bezpieczeństwa akumulatorów tu nie trzeba żadnych drogich urządzeń odcinających (drogich bo muszą wytrzymać prąd stały o sporym natężeniu i napięciu jaki sterownik pociagnie z akumulatora, (przerabiałem to i nie są to tanie rzeczy ani małe), wystarczy w minus jednego akumulatora wlutować złącze xt60 zapętlone które gdy wyszarpiesz rozłączysz akumulatory , no i masz dodatkowo awaryjne odcięcie zasilania na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń. Dodatkowym plusem ciągnięcia energii z dwu akumulatorów jednocześnie jest rozłożenie obciążenia na większą liczbę ogniw co za tym idzie można zastosować ogniwa o niskiej wydajności prądowej ale o dużej pojemności dzięki temu uzyskując ten sam poziom poboru mocy z tej samej ilości ogniw dostajesz znacznie większy zasięg z dwóch akumulatorów rozładowywanych jednocześnie niż w przypadku czerpania energii z jednego a po jego opróżnieniu z drugiego .
Dalsze problemy, przy kole 20 cali jaki można dać silnik (parametry), żeby dało się tym jechać max 40 - 45km/h po równym ale też żeby dał radę podjechać pod górę w miarę bez problemów. Jak obliczyć zasięg czegoś takiego względem parametrów akumulatora?
hm.. problemem może być zaplatanie silnika w tak mała obręcz zwłaszcza że stawiasz mu wymaganie 40-45km/h z koła 20" wiec raczej potrzebne beda moce ponad 500W a im moce wyższe tym silniki typu hub maja większą średnice.
. Odpowiednia prędkość można uzyskać wybierając silnik z odpowiednim nawojem i tak silnik zapleciony w kole 26" z nawojem 7x9 osiągnie 40km/h ale wersja z nawojem 10x6 już 50km/h a 12x4 60kmh ofc im szybszy nawój tym mniejszy moment obrotowy silnika
Drugim sposobem jest dobór odpowiedniego napięcia i np silnik z wolnym nawojem 7x9przy 48V osiąga 40km/h ale przy 60V będzie to juz około 50km/h