Autor Wątek: Jak sie jezdzi na flevo?  (Przeczytany 1611 razy)

fdx

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 474
Jak sie jezdzi na flevo?
« dnia: Czerwiec 21, 2017, 10:41:37 am »
Od dłuższego czasu chciałem spróbowac swoich sił z flevo. (tutaj u mnie nie ma szans bo poziomek ani widu).

Kupuje wiec fajne flevo i bede próbował. Jakieś wskazówki?



Później pewnie flevo bedzie na sprzedaż... chyba ze albo połamię się razem z rowerem albo mi się spodoba...
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

DeVilio

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 652
  • ROWER POWER! :D
Odp: Jak sie jezdzi na flevo?
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 21, 2017, 11:07:24 am »
Wypowiem się bo miałem tą zabawkę.

Więc: Zapomnij o jeździe lasem, po wybojach itd. To znaczy - da się, ale jest ciężko, szczególnie jak byś miał jechać gdzieś po górkę - ciężko się wdrapać bo przednie koło się ślizga. Poza tym - jak już opanujesz co i jak - jazda jest super wygodna, plecy odpoczywają, tyłek - odpoczywa, ręce - odpoczywają. Po jakimś czasie możesz spokojnie kierować sobie nogami, a rąk używać jedynie do korzystania z hamulca czy zmieniając biegi. Ja w swoim miałem zamiar całkowicie pozbyć się kierownicy i przenieś klamki i manetkę na spód fotelika. Dało by się jeździć bez problemu w taki sposób. Kolejna zaleta - nikt Ci tego nie ukradnie bo jak? Uciekać z tym pod pachą się nie da, szybko prowadzić się nie da, jechać na tym - jak ktoś wcześniej nie jeździł - później też nie pojedzie. I przede wszystkim - NIE SPRZEDAWAJ JAK JUŻ KUPISZ! Na prawdę nie warto. Warto mieć ten rower. W osobnym temacie kombinujemy jak zrobić taką konstrukcję jak Twoja tyle że na oponach typu fatbike.

Na początek - uzbrój się w cierpliwość - mi to zajęło chyba 2 dni po godzinę prób (czas czas czas, było go wtedy mało), ale jak się uprzesz to spokojnie w jeden dzień w dwie czy trzy godziny załapiesz o co chodzi, najciężej jest pozbyć się odruchu kierowania rękami i pozostawienia wszystkiego nogom.

Daj znać jak Ci idzie czy jak Ci poszło. Polecam też zaopatrzyć rower w chorągiewkę czy chorągiewki, poprawia to znacznie widoczność.
Bottecchia American FatBike.
Poziomy w planach.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3642
Odp: Jak sie jezdzi na flevo?
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 21, 2017, 08:51:50 pm »
Na pierwsze jazdy fotel zdecydowanie bardziej pionowo.
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)

Mikrobi

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 94
Odp: Jak sie jezdzi na flevo?
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 13, 2017, 07:04:58 pm »
Ładna maszyna.
Jak się jeździ? Inaczej.
Yin ma rację, na początek siedzenie jak najbardziej do pionu, flevo racer powinien mieć do dumpera dokręcony trójkąt który ustawi fotel bardziej do pionu.
Proponował bym dołożenie na początek przynajmniej jednego zestawu rogów na końcach kierownicy, tak, żeby mieć naturalny uchwyt. Tak jak jest teraz mocno ciągnie barki do tyłu i traci się naturalność ruchu.
To na początek, potem jazda bez rąk OK, ale dobrze jest mieć gdzie zamocować lusterko albo telefon.
Siedzi się też jak w odrzutowcu :D

U mnie kierownica wygląda tak:
https://www.dropbox.com/sh/ipuju01svu74o5f/AADoM8NGaRbQ-1AHzSqrQP1la?dl=0&preview=20160320_181113.jpg

DeVilio: co do jazdy w lesie na początku..racja, a piach, piach budzi namiętności...A ten rower to klasyczny mieszczuch i ścieżkowiec wnioskując po oponach.
Swoją droga z lokalną ekipą z firmy po hmmm ciekawych ścieżkach leśnych jeździłem już w tym roku w okolicach Ustki.
Co do podgórek... się da, zależy od rozpędu i determinacji. Patelnia z przodu przydała by się większa niż standardowa 56ka, u siebie mam 72,
Warto w czasie jazdy czuć lekki opór pod pedałami, lepiej się wtedy korpus układa i pracują mięsnie pleców - lekkie wciskanie pedałów. Na małej, pardon, standardowej patelni za dużo kręcenia, trudniej się łapie stabilizację.

Antonowicz miał doskonały fotelik do flevo, Thora: mam taki doskonale się sprawdza z klasycznym małym plecakiem laptopowym - a taki ma wystarczającą pojemność na dzienną wycieczkę.


Ogólnie: rower wyborny, nie tak szybki jak na to by wyglądało, ale cóż, nie każdy jest Pająkiem.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2017, 07:12:11 pm wysłana przez Mikrobi »

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 850
Odp: Jak sie jezdzi na flevo?
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 15, 2017, 11:00:14 pm »
na FWD da się i nawet las przejechać :P

DeVilio

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 652
  • ROWER POWER! :D
Odp: Jak sie jezdzi na flevo?
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 17, 2017, 09:09:59 am »
Mikrobi:

Dlatego też wcześnie mając flevo (zwykłe niestety, nie racer) a obecnie fruwając na fatbike zapragnąłem bardziej niż czegokolwiek na świecie flevo w wersji fat. AGA powinien dać radę wykonać ramę, którą projektuje Majsterkowicz. Zobaczymy czy się uda i jak się uda to na kiedy, ale już szykuje kredyt żeby sobie taką "dream machine" zakupić. Wyobrażasz sobie? Flevo na grubych.... <3 jezuu... chcę.
Bottecchia American FatBike.
Poziomy w planach.

Mikrobi

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 94
Odp: Jak sie jezdzi na flevo?
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 17, 2017, 11:33:10 am »
Jestem zaintrygowany, czekam na zdjęcia 8-)
Mam z tyłu Schwalbe Big Apple, więc rama powinna też łyknąć i klasyka 1,5 albo 1,7 z terenowym bieżnikiem, może spróbuję.
Z przodu miałem długo 1,5 z terenowym bieżnikiem, opona się starła i dołożyłem szosową Schwalbe 1,5, głównie z powodu odblasku z boku opony.

Ostatnio że jeżdżę więcej trochę w terenie więc pewnie wróci temat opon z terenowym bieżnikiem.

fdx

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 474
Odp: Jak sie jezdzi na flevo?
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 18, 2017, 02:30:02 pm »
rower jest na sprzedaz.  jesli kto chetny.
zostawiam sobie tylko koła bo idealnie pasują do mojego innego projektu.  wiec na sprzedaz jest to co wiidac na zdjeciu poza kolami. jestem otwarty na rozsadne propozycje.
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

DeVilio

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 652
  • ROWER POWER! :D
Odp: Jak sie jezdzi na flevo?
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 28, 2017, 10:12:17 am »
będę płakać że miałem urlop i nie zdążyłem :( japierd... :/ idealny pod przeróbkę na fata x( buuu!!
Bottecchia American FatBike.
Poziomy w planach.