Autor Wątek: Frejmsety Velomotion, Scopa oraz Sequoia, 4 sztuki dostępne od ręki w Krakowie  (Przeczytany 4865 razy)

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Witam!



Ogłaszam dostępność 4 sztuk frejmsetów VeloMotion, dostępne od ręki w Krakowie, lub wysyłka.

- 2 sztuki Sequoia fatbike, rozmiar S/M, w kolorze biała perła.

- 1 sztuka Scopa, rozmiar S/M (do 185cm wzrostu z fotelikiem M) na hamulec szczękowy lub tarczowy z max kołem 622-28, kolor biała perła

- 1 sztuka Scopa, rozmiar S/M, tylko hamulec tarczowy, max. koło 622-54 czyli 29er, kolor biała perła

Cena frejmsetu (rama, komplet kierownica, mocowania fotelika, rolka łańcucha) 2150 Zł

Także od ręki dostępne dwa foteliki w rozmiarze M (wzmacniane Steintrikes, z dziobkiem), cena 260Zł sztuka.

Scopa, prawie że real-foto (bo to Scopa Mk2, nie niejnowsza wersja Mk3) zestawu frejmset, z opcjonalnym fotelikiem oraz mostkiem.
Mk3 od Mk2 różni się tylko innym widelcem, w stylu modelu Sequoia.





Zdjęcia poglądowe złożonych rowerów:

Sequoia



Scopa Mk3


Scopa Mk3 2x559-35


Scopa Mk2 Allroad 2x559-50 (limited edition lutowana)


Scopa Mk3 2x559-28 XL rama


Scopa Mk2 2x622-25 (limited edition lutowana)




Więcej zdjęć i info, na fajsbuku
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

DONCIO

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 54
tylny widelec wygląda dość cienko jaka jest nośność tej ramy ?

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 695
tylny widelec wygląda dość cienko jaka jest nośność tej ramy ?

Też sobie pomyślałem że rama wygląda nieco wątławo przy tych grubych oponach - nie budzi zaufania do wyjazdu w teren (może tylko takie wrażenie).


Cenowo ok. można zrobić sobie poziomego fatbika w cenie ok 3500zł wliczając reszte potrzebnych rzeczy...
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
tylny widelec wygląda dość cienko jaka jest nośność tej ramy ?

80kg dla wersji light, 120 dla wersji HD. 
I to tak raczej konserwatywne limity, ponieważ nie posiadamy sprzętu do testowania wytrzymałościowego, oprócz  własnego tyłku ;)


Swoją drogą, pierwsza rama produkcyjna niedługo będzie świętować swoje szóste urodziny, a 6 lat temu jakość wykonania i spawów, nie oszukujmy się, była bardzo daleko od tego co jest dziś.

Akurat mam 5-letnią ramę u siebie, pożyczyłem od kolegi w zamian za remont osprzętu, bo mój rowerek w Polsce,
a ja obecnie w Serbii, więc nie mam na czym trenować (a planowany 400km Fleche Nacionale już 8. Kwietnia)
i też ma się dobrze, pomimo że ma na koncie powyżej 20.000km jazdy miejskiej (czyli piękne dziury i krawężniki..) u chłopa 185cm/80kg
A na tych ramach co dziś, to według wyliczeń komputerowych wytrzymałość znacznie większa niż te stare Mk1/Mk2

Czyli sama wytrzymałość i limit wagowy mógłby być wyższy od 80/120, ale z limitem chodzi raczej o właściwości jezdne,
bo rama pod ciężkim użytkownikiem bardziej się będzie uginała, i bywa po prostu za miękka jako całość.
Taka cecha patyka o okrągłej rurze. Dlatego własnie Bacchetta stosuje profilowaną rurę.
Ale, jak idzie to przysłowie: tanio/lekko/sztywno - wybierz dwa! ;)

Z wszystkich ram (liczby niestety pogubiłem dawno) był problem tylko z jedną - pękł widelec przy spawie - sekcja zwłok pokazała że przez pomyłkę w interpretacji rysunku technicznego zastosowano rurki widelca z 1mm ścianką, zamiast 2mm.. O_o



Też na takiej samej jeździłem, bo zrobiono dwie sztuki na raz (pierwsze Mk2 sztuki), i zauważyłem że jakaś dziwnie miękka, ale nie pomyślałem że to dlatego.
A ponieważ w ramach testowania przedprodukcyjnego, przed tą ramą akurat jeździłem na takim Mk1 na milimetrowym widelcu, i przejechałem bezproblemowo ponad 10.000 na właśnie takim ponad wszystkie normy za cienkim widelcu(i się nie złamał ani nic) trudno mi było wyczuć różnicę.
Coś tam czułem że nie tak, ale nie mogłem skumać o co chodzi.
Jak później klient złamał (a nie drobny z niego chłop, rzędu 90kg chyba) po sekcji zwłok było już jasne o co chodziło, także z tą moją bo była taka sama.
Ale ponieważ ja wtedy ważyłem ok 70kg(teraz o 5 mniej ;) ) u mnie nic się nie działo strasznego, tak samo jak z tą pierwszą która celowo była zrobiona na cienko.
Ale no, szit chapens, je..ła to je..ła, po co drążyć ;)  W ramach gwarancji klient dostał nową bez wady produkcyjnej, i tyle.




Co do użytku terenowego - NIE jest to rower terenowy!   
No chyba że moje pojęcie słowa "teren" jest inne ;)
Sequoia jest fatbike, na w miarę równe ścieżki leśne, śnieg, piach.
Sama rama jaka jest, spokojnie takie warunki wytrzyma, a w tym dodatkowo pomogą szerokie i miękkie opony.
Czyli może więcej niż szosowa.
 
Z resztą, nawet pionowy fatbike nie jest zbyt terenowym rowerem w tym sensie, a stąd właśnie szybko się pojawił widelec amortyzowany na grube opony.
Kto jeździł, ten wie, że bez amortyzatorów nie ma prawdziwej jazdy w terenie, czy w ogóle jazdy w prawdziwym terenie.
Bo wygląda w prawdziwym terenie to raczej na akrobację, niż na jazdę ;)
To że opona ma ze 100 czy 120mm nie przekłada się na to że ma ona tyle skoku "amortyzacji"
Owszem, gdy się wypuści powietrze, trochę tego jest, ale takie to "gumowato-balonowe" strasznie, że tym się nie da jechać.
No chyba że ktoś lubi rodeo.

Owszem, pojechać po nierównym to się pojedzie jak się uprze.
Sam nie raz jechałem po lesie (prawdziwy las i single trail, kamienie, korzenie, stromo z 30% a nie jakieś lasy Mazowieckie :p ) ale prędzej się zabijecie, zanim rama się złamie :D
Poziomka, nawet ful amortyzowana i zrobiona na offroad, nigdy MTB nie będzie.
Na całym świecie poziomym są tylko parę osób które jeżdżą na prawdziwych takich(ful amort LWB i duże koła)
i raczej dlatego że są uparte, a nie z tego że jest to wygodne i że da się tym normalnie jeździć. 

Bo, jak się zrobi znacznie nierówno, będzie to skakać po nierównościach i żadna z tego przyjemność.
I fotelik można se złamać na dolnym mocowaniu(nie pytajcie skąd to wiem ;) choć był to ten z Kalisza, fotelik Steina ma dodatkowe wzmocnienia na mocowaniach, bo przeciętny Niemiec to mało nie waży ;)  )
A przy ekstremalnych przypadkach może to być bardzo niebezpiecznie i zagrożenie dla życia nawet.
Się straci kontrolę, spadnie, walnę w drzewo czy kamień.. i już po zabawie.

Tak że, drogi przeciwpożarowe, polne, leśne, ubite ścieżki, trawnik/pole, śnieg, piach - to spoko.  Czyli taki "allroad" a nie offroad.
Wszystko więcej od tego będzie już poza gwarancją w samym starcie, bo będzie to sprzeciw przeznaczeniu tego roweru,
więc ewentualne uszkodzenie będzie z winny niewłaściwego użytkowania.

 
Pozdrawiam :)


« Ostatnia zmiana: Marca 24, 2017, 02:37:02 pm wysłana przez trajk-o-ciklista »
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

DONCIO

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 54
wynika z tego co piszesz ze rama nadaje sie tylko na czyste asfaltki jak wazy sie koło 100kg
przy mniejszej wadze można się przejechać po delikatnym terenie
i to bez bagażu
sprawdziliśmy w programie symulacje takiej konstrukcji co prawda ścianka była 1.5mm
waga cyklisty była 90kg i 30 kg bagażnika i zawsze pęknięcie wychodziło w tym miejscu co na twojej fotce
przy zastosowaniu przekroju eliptycznego wytrzymałość wzrosła 89,313%
ta rama to raczej treningówka na asfaltki
w takim razie po co trud budowy wersji fat

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Nie wiem co tam symulowałeś, i z jakim materiałem, ale do symulacji raczej trzeba symulować konkretnie to co jest pospawane,
 w konkretnym użytym materiale, itd. żeby mieć jakie-takie realne wyliczenia wirtualne.

W każdym razie, to rower dla "normalnych" ludzi. A ci ważą od 60 do 100, zależnie od wzrostu.
Ktoś z nadwagą i bagażem na wyprawę prze Syberię, nie ma co szukać z lekką ramą, a zwłaszcza poza drogą, prosta sprawa i prawda.
Do tego są inne konstrukcję.

W świecie pionowych, raczej nie kupuje się roweru szosowego czy CX żeby na nim pójść na zawody XC, prawda ?
Nie kupuje się sztywnego fatbike żeby startować w zawodach DH ?
Każdy z modeli ma przeznaczenie takie jak opisałem w poście powyżej.

Jeżeli ktoś oczekuje coś więcej od roweru bez amortyzatorów, to chyba mu się coś pomyliło.
Gdyby było tak, to dziś nie mielibyśmy rowery Enduro z skokiem amorów takim jak w motocrossach,
a nadal byśmy jeździli na sztywnych ATB z początku lat 90-ich,
łamiąc siebie, albo rower, w zależności kto bardziej wytrzymały z tych dwóch ;)

30kg bagażu !? To chyba na wyprawę przez północną Syberię :p 
Lub materiał budowlany do remontu domu ;D
 



Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

DeVilio

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 938
  • Chill... tylko chill nas uratuje.
Z początku zainteresował mnie właśnie model pod fata ale patrząc na to, że rowerzysta musi być w miarę lekki a o sakwach to zapomnij - zastanawia mnie tak wysoka cena, to wszystko na prawdę aż tyle kosztuje? Rama standardowa do 80 kilogramów to chyba jedynie dla dziecka ale znowu - cena. Poza tym w mieście są krawężniki, gwałtowne hamowanie, czasami jedzie się za miasto, a tam wiadomo - różnie jest. Piszesz że proponowane przez Ciebie ramy nie są do offroad - zgadzam się - nie są. Ale głupio by było gdyby po wjechaniu w mało widoczną dziurę rower połamał się pod 80 - 90 kilogramowym facetem, a wiadomo, przy naszych polskich drogach o jakikolwiek wypadeczek nie trudno. A co przy np. zjechaniu z wysokiego krawężnika? Złamie się - nie złamie? Kiepsko ryzykować ponad 2k pln na ramę gdy jest ona raczej niewiadomej jakości.

Nie chcę zgrywać mądrali bo nie mam firmy która produkuje rowery - pisze z poziomy usera i potencjalnego nabywcy - wolał bym żeby firma, która sprzedaje takie rzeczy zanim zacznie coś wypuszczać na rynek - niech odda kilka takich ram na testy do niezależnego ośrodka, gdzie sprawdzą zgodność z dokumentacją techniczną i na bardziej profesjonalnym sprzęcie sprawdzą co i gdzie się łamie. Bo to że rama utrzyma 80 kilo to nie oznacza, że wytrzyma gdy te 80 kilo zjedzie z krawężnika prawda?

I nie czepiam się - wyrażam swoje wątpliwości i obawy, podkreślę to raz jeszcze - z punktu widzenia potencjalnego nabywcy ramy pod fata.
Cayon XT Performante FOX 18,5`
FatFlevo - na sprzedaż

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Frejmsety Velomotion, Scopa oraz Sequoia, 4 sztuki dostępne od ręki w Krakowie
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 01, 2017, 11:32:25 pm »

No ja nie wiem jakie tam macie dzieci ;) Ja dorosły o wzroście 170cm ważę 65kg



Rama wersji HD jest na 120kg.  To nie cargobike, przecież. To także nie pierwszy wybór na wyprawę dookoła świata co poniesie pralkę i zlew.
Inny producenci podobnych konstrukcji zazwyczaj mają limity na 250lbs, czyli 112kg, co najwyżej 275lbs.

Ja też bym wolał wysłać 10 ram do testowania w zakładzie, czemu nie ? Ach, tak, wiem, nie za darmo tego robią..
Ktoś z znanych światowych producentów tak testował ? Nikt. A co dopiero biedna manufaktura, w 2k za ramę.

Dziury, zjeżdżanie z krawężników, to przecież normalna rzecz, to nie rower na tor z sosny :p
Ale jeździć po schodach to raczej nie polecam, szkoda głowy ;)

Miałem w życiu nie jedną poziomkę. Jedna za 7k frejmset się złamała po 3.5kkm ładnego asfaltu.
Do producenta, proszę bardzo wyklepać, się wyklepało, i wszyscy zadowoleni.
Fotelik z tej ramy sklejałem 3 razy, a 4 raz kolega Antonowicz już uzbroił go na amen mam nadzieje :D
Drugą za 4k frejmset gościu który ode mnie kupił po ok. 4kkm w 4 miesiące, niedługo potem urwał mocowanie rolki(oś) z ramy.
Obaj znany producenci światowy.
A te moje biedne co mają się złamać na pierwszym krawężniku, jakoś po 5-6 lat użytkowania nadał są całe.
Z wyjątkiem jednego, już przed spawaniem wadliwego egzemplarza, zaprezentowanego powyżej.
To chyba coś mówi. 
 

2k za frejmset,  raczej nie znam miejsca gdzie można kupić taniej.
2k to jedna krajowa minimalna. Czy to na prawdę tak dużo ?
Taniej? Zawsze można. Z rur do hydrauliki w garażu szwagra, pędzlem pomalować.






Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------