Autor Wątek: MATIX ELEKTRYCZNY li-ion 36V 24Ah, stan bdb! wsiadać i jechać :)  (Przeczytany 2426 razy)

michal883

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 105
    • moje konstrukcje :) i wskazówki dot. ebajka
Witam. Jak wszyscy pewnie wiedzą wraz z użytkownikiem przenikanie zajmujemy się profesjoną usługą konwersji roweru na elektryczny.

Przede wszystkim matix jest w pełni sprawny i zachowany w oryginale. Przebieg od nowości to 2200km, jest to bardzo niewiele, gdyż jeździłem nim głównie na dalsze wypady aby wygodnie sobie podróżować. W obecnym sezonie zdecydowałem się sprzedać matixa, gdyż potrzebuje środków na rozkręcenie własnej firmy, do tego poziomek mam więcej a 3 nie ma gdzie trzymać.

Rower ma cały przód oryginalny z tarczami i klockami włącznie, które również są w bdb. stanie, opony oryginalne, z tyłu tylko zmieniona na saguaro geax - bo ma grubszą ściankę i się wolniej ściera przy silniku. Osprzęt też został oryginalny, zmodyfikowane zostało tylne koło, gdzie zapleciona jest piasta i volnobieg sunrace 11-32 zęby, ostatnie 2 zęby wykonane z CRV 9rz (219zł), na oryginalnym sprzęcie matixa, jest to jedyny wolnobieg, który ma skok kasety i tak dużą rozpiętość przełożeń.

Akumulator jest na nowych ogniwach Litowo Ionowych renomowanej firmy SANYO o pojemności 3000mAh z ogniwa, więc końcowa pojemność to 24Ah na 36.  850Wh pozwala na pokonanie dystansu ok 45km bez pedałowania i ok 70km z pedałowaniem. Nad ogniwami czuwa elektronika zabezpieczająca przed przeładowaniem, rozładowaniem i przeciążeniem prądowym.i równająca cele.

Rower napędza silnik BIONX z cienkimi magnesami, co znacznie zwiększa moment obrotowy silnika - silnik lepiej zbiera się z dołu, a przy niższych prędkościach pobiera mniej prądu i mniej się grzeje niż starsze generacje. Silnik jest po kompleksowej regeneracji tj. wymianie łożysk, wyprowadzeniu nowych przewodów, wyprowadzeniu sygnału czujników hallotronowych, oraz wklejony jest czujnik temperatury, zabezpieczający silnik przed spaleniem na długich podjazdach, w zestawie jest też wyświetlacz cyfrowy temperatury. Długo można by pisać, napędy bionx są jednymi z najlepszych, przede wszystkim zapewniają niską masę, niewielkie opory toczenia,oraz bezawaryjność, poprzez bezszczotkową konstrukcję.

Różnica w porównaniu do oryginalnego napędu bionxa, to przede wszystkim bezawaryjność i rozmodułowanie - każdy podzespół można dobierać oddzielnie do tego silnika, bez konieczności drogich wizyt w serwisie. Sam zestaw napędowy bionxa na nędznej baterii 12Ah to koszt ok 1800$ można poczytać na stronie bionxa, w tym rowerze bateria ma aź 24Ah czyli 2x więcej:
https://www.electricbike.com/bionx/

Sama konstrukcja roweru dobrze znosi prędkości w granicach 35km/h i przyjemnie się nim podróżuje głównie za sprawą amortyzacji, na zakrętach trzeba ostrożnie, jednak duży rozstaw i duze koła 26" sprawdzają się w każdych warunkach znacznie lepiej niż 20".  Rower bardzo fajnie sprawdza się na ścieżkach i na drogach utwardzonych, wszelkie nierówności których w naszym kraju nie brakuje, wybierze nam amortyzacja zapewniając mniejsze naprężenia materiału w całęj konstrukcji i duzy komfort. Same części eksploatacyjne zawieszenia typu główka cięgła jest w granicach 5zł/szt, więc gdy pojawią się luzy w zawieszeniu można naprawić je za grosze i cieszyć się jazdą dalej.

Sama elektryka bo na tym chciałbym się skupić przeznaczona jest na duży przebieg, rowerem tradycyjnym robię 15 tysięcy kilometrów w sezonie (to około 4 tysięcy zł jeżeli jeżdżę autem na gazie i ok. 7,5 tyś zł zaoszczędzonych na benzynie) dla tego warto wybrać właśnie rower elektryczny, zamiast tradycyjnego, bo za każdym razem daje znacznie więcej frajdy i nie męczy kolarza w upalne dni, szczególnie jeżeli ktoś chce podjechać do pracy i nie spocić się po drodze, to silnik na pewno się przyda. Wspomoże także na podjazdach, ograniczy wysiłek podczas silnego wiatru, frajdy nie da się opisać eksploatując taki pojazd, dla tego zapraszam na jazdę próbną.

Cena 7000zł uważam że jest bardzo dobra, jak za rower nie wymagający wkładu i na porządnych podzespołach elektrycznych, jest to cena za jaką chciałbym rower sprzedać bez targowania się, gdyż wrzuciłem oprócz pieniędzy masę czasu, aby wykonać wszystkie elementy. Najdłużej zajęły skrzynki na akumulatory symetrycznie po obu stronach ramy oraz wykonanie mocowań.


oryginalna wersja matixa z napędem w korbie kosztuje około 15 tysięcy, podstawowa wersja bez elektryki sięga 10 tysięcy, a u mnie za 7 macie niewybity rower na bardzo wysokiej jakości elektryce i kanadyjskim silniku.
W razie jakichkolwiek problemów mogę zapewnić serwis elektryki, oraz po oględzinach transport roweru własnym busem.

Tak wygląda aktualnie rower:





















« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2017, 10:31:21 am wysłana przez michal883 »
Sprzedam zestawy do elektryfikacji rowerów oraz pojazdów nietypowych :) jak i wszystkie niezbędne części do ebajka. Jeżeli coś potrzebujesz, pisz! , gdyż mam najlepsze ceny dla forumowiczów :)

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3423.0

https://epojazdy.blogspot.com/

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 658
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: MATIX ELEKTRYCZNY li-ion 36V 24Ah, stan bdb! wsiadać i jechać :)
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 09, 2017, 07:03:49 am »
czemu piszesz do 35 km/h co się dzieje później ? może masz trochę kąty pochylenia koła źle ustawione
koło w spoczynku bez cyklisty powinno stać na minus 1st na fotkach wygląda jakbyś miał dodatni kąt
całość fajnie zaadoptowana pod silnik :-)
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

michal883

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 105
    • moje konstrukcje :) i wskazówki dot. ebajka
Odp: MATIX ELEKTRYCZNY li-ion 36V 24Ah, stan bdb! wsiadać i jechać :)
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 09, 2017, 01:36:38 pm »
generalnie tak go zestroiłem, żeby nie korcił do ciśnięcia i żeby policja się nie czepiała, w razie kontroli jest przełącznik 3speed w ukrytym miejscu,  łatwo można przełączyć na 25km/h :) i nie ma problemów gdyby coś...

Fajnie i dość przewidywalnie się zachowuje zarówno na prostej ja i na zakrętach, a co do kątów to niestety od strony mechanicznej się nie znam :) na tych wszystkich regulacjach ...

35km/h to taka optymalna prędkość jak na rower. Z dużym wspomaganiem jechałem 44km/h, aczkolwiek wtedy to juz był odlot :) a silnik jeszcze wspomagał. 35km/h to taka prędkość na samej manetce bez dotykania pedałów na prostej i uważam, że wystarcza :) Prędkość na ebajku zawsze jest kwestią dyskusyjną. Coś za coś - albo duża prędkość i niewielki zasięg, albo umiarkowana prędkość i duży zasięg wraz z niską masą akumulatora (tak jest to zestrojone) albo ciężki rower, duża prędkość i duży zasięg i oczywiście wyższa cena...
Sprzedam zestawy do elektryfikacji rowerów oraz pojazdów nietypowych :) jak i wszystkie niezbędne części do ebajka. Jeżeli coś potrzebujesz, pisz! , gdyż mam najlepsze ceny dla forumowiczów :)

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3423.0

https://epojazdy.blogspot.com/

michal883

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 105
    • moje konstrukcje :) i wskazówki dot. ebajka
Odp: MATIX ELEKTRYCZNY li-ion 36V 24Ah, stan bdb! wsiadać i jechać :)
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 06, 2017, 11:04:28 pm »
Nie chce nikt z forum? Stan jest doinwestowany, są nowe tuleje wachacza, jest wyregulowany napinacz, 0 luzów i ma mały przebieg za 7500 oddam bez targowania, możliwy transport - do uzgodnienia.
Sprzedam zestawy do elektryfikacji rowerów oraz pojazdów nietypowych :) jak i wszystkie niezbędne części do ebajka. Jeżeli coś potrzebujesz, pisz! , gdyż mam najlepsze ceny dla forumowiczów :)

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3423.0

https://epojazdy.blogspot.com/

cody007

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 69
Odp: MATIX ELEKTRYCZNY li-ion 36V 24Ah, stan bdb! wsiadać i jechać :)
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 08, 2017, 08:54:37 am »
Dodam , że ten rower da się przewieźć sedanem wielkości  Mondeo mk3 - po odkręceniu kół i złożeniu kierownicy .
  Najdłuższy dystans 06.06.2017 r

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 658
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: MATIX ELEKTRYCZNY li-ion 36V 24Ah, stan bdb! wsiadać i jechać :)
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 09, 2017, 08:30:19 am »
co tam mondeo ostatnio gość zabrał od nas do yariski  ;)
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

przenikanie

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 140
Odp: MATIX ELEKTRYCZNY li-ion 36V 24Ah, stan bdb! wsiadać i jechać :)
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 09, 2017, 11:55:21 am »
Jednak najwygodniej chyba zabierać go do pociągu, ale elektrycznego (tzn. z szerokimi drzwiami). Sam go tak wiozłem kiedyś. Przesiadka z Lublina przez Warszawę była w Skierniewicach. I tu małe zdziwienie. Otóż pociąg na który miałem się przesiąść był na innym peronie. A dworzec był (i może nadal jest? nie wiem, bo dawno nie byłem) bez możliwości przedostania się z peronu na peron inaczej niż po kładce wysoko nad torami. Teoretycznie niepełnosprawni na wózkach mogli za zgodą naczelnika stacji przedostać się specjalną furtką, ale była niedziela, naczelnika akurat nie było, nikt nie miał ani klucza, ani dość władzy i kompetencji, żeby bez naczelnika furtkę otworzyć, do odjazdu pociągu miałem parę minut, to co było robić? Matixa na plecy i dawaj po schodach z maszyną. No bo inaczej naprawdę nie dało rady. Żeby ktoś pomógł, to by było ok, ale ruch niewielki, na peronie sami emeryci, więc tylko gorący doping i oklaski miałem :)
Hase Kettwiesel delta trike 72V / 2kW
Hase Kettwiesel delta trike 60V / 1kW
Sun EZ3 USX HD delta trike 48V / 500W

Joachim

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 98
Odp: MATIX ELEKTRYCZNY li-ion 36V 24Ah, stan bdb! wsiadać i jechać :)
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 09, 2017, 02:52:03 pm »
Osobie na wózku, to chyba oklaski by nie wystarczyły ;)
Trajka tadpole Dekers 24x26", 1kW, 2x20Ah + przyczepka

michal883

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 105
    • moje konstrukcje :) i wskazówki dot. ebajka
Odp: MATIX ELEKTRYCZNY li-ion 36V 24Ah, stan bdb! wsiadać i jechać :)
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 15, 2017, 03:52:09 pm »
Wygląda na to, że matix znalazł nowego właściciela. Rower jest zaklepany, więc chyba nieaktualne ;) fajnie, bo zostanie w województwie, a to kawał dobrego elektryka. Ja ponieważ potrzebuję powierzchni i zbliżają się prace nad konserwacją podwozi w 3 samochodzach, dodatkowo jak wiecie robię elektryki, driftery, poziomki i nie mam miejsca na matixa, mając 15m2 garaż... Niby można by było go złożyć i rozebrać na czas napraw, ale zawadza mi w sumie cały sezon jak jest robota, a później się nie jeździ. Jest teraz doinwestowany, ma nowe tuleje, napinacz, praktycznie stan salonowy, a zamiast 18tys z fabryczną elektryką kosztuje 1/3 tego ;) Aż dziwne, że przez rok nie znalazł się nikt poważnie zainteresowany. Pierwszy klient który się na nim przejechał od razu go zaklepał i pewnie go weźmie.
Sprzedam zestawy do elektryfikacji rowerów oraz pojazdów nietypowych :) jak i wszystkie niezbędne części do ebajka. Jeżeli coś potrzebujesz, pisz! , gdyż mam najlepsze ceny dla forumowiczów :)

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3423.0

https://epojazdy.blogspot.com/

DONCIO

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 50
Odp: MATIX ELEKTRYCZNY li-ion 36V 24Ah, stan bdb! wsiadać i jechać :)
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 16, 2017, 10:11:32 am »
po tym poznaje się prawdziwego kupca oglądnie i podejmuje decyzje a nie marudzi i grymasi, czasem warto poczekać  ;)

michal883

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 105
    • moje konstrukcje :) i wskazówki dot. ebajka
Odp: MATIX ELEKTRYCZNY li-ion 36V 24Ah, stan bdb! wsiadać i jechać :)
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 13, 2017, 10:28:59 am »
No niestety ktoś się przejechał, zajął mi cały dzień, przetestował zasięg jest w granicach 50km na jednym ładowaniu aktualnie. Po czym powiedział, że musi sobie przemyśleć i nie kupił, tak też bywa.

Wobec tego ogłoszenie jest cały czas aktualne. Drodzy forumowicze cena spada do 7 tysięcy, aczkolwiek nie chcę się już targować. W rowerze trzeba doregulować tylny hamulec i przerzutki, koszty są groszowe. To co najdroższe i najważniejsze jest ok, czyli wszystkie główki cięgłe, amortyzatory, silnik i elektryka, wahacze, felgi ładnie wycentrowane, opony są oryginalne, co świadczy o bardzo małym przebiegu roweru.

Rower przeszedł drobną modyfikację - tuleja wahacza została dotoczona z teflonu pod wymiar i zasmarowana tawotem. Wytrzyma ok 30 tys. km. wyregulowany napinacz łańcucha, pod względem elektrycznym rower jest w BDB stanie. Przygotowany do śmigania.
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2017, 10:32:49 am wysłana przez michal883 »
Sprzedam zestawy do elektryfikacji rowerów oraz pojazdów nietypowych :) jak i wszystkie niezbędne części do ebajka. Jeżeli coś potrzebujesz, pisz! , gdyż mam najlepsze ceny dla forumowiczów :)

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3423.0

https://epojazdy.blogspot.com/

michal883

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 105
    • moje konstrukcje :) i wskazówki dot. ebajka
Odp: MATIX ELEKTRYCZNY li-ion 36V 24Ah, stan bdb! wsiadać i jechać :)
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 27, 2017, 07:36:08 pm »
Podbijam. 6300zł dla zdecydowanego klienta. Cena spada, bo się przeprowadzam i nie będę miał na nią miejsca. Jest też możliwość zakupu bez elektryki w cenie 4900zł.
Sprzedam zestawy do elektryfikacji rowerów oraz pojazdów nietypowych :) jak i wszystkie niezbędne części do ebajka. Jeżeli coś potrzebujesz, pisz! , gdyż mam najlepsze ceny dla forumowiczów :)

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3423.0

https://epojazdy.blogspot.com/