Autor Wątek: Flevo racer fatbike mod rama  (Przeczytany 30560 razy)

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: Flevo racer fatbike mod rama
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 07, 2017, 05:31:39 pm »
można kupić taniego fata bo rzeczywiście cena kół i piast jest duża do tego dętki  i opony
 jeśli za tysiaka łyknie takiego fata to interes jest całkiem niezły dodatkowo zostaje główka ,suport i kilka rurek :-)
zastanawia mnie czy 26' do flevo to nie będzie za wysoko fata trzeba przeliczać jak prawie 29"? ? ? ?
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Flevo racer fatbike mod rama
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 07, 2017, 06:26:09 pm »
czy 26' do flevo to nie będzie za wysoko fata trzeba przeliczać jak prawie 29"? ? ? ?
Jako że fat i 29''er stoją koło mnie to pomierzę:

Fat na 26" i oponie 4.0 ma 75cm wysokości koła

29er na oponie szosowej 1.5 ma 71cm wysokości koła.

jedyny problem w przypadku flevo to umiejscowienie akumulatora, nie bardzo jest gdzie.
Pod fotelem między przednim i tylnym kołem.
« Ostatnia zmiana: Marca 07, 2017, 06:28:05 pm wysłana przez Yin »

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: Flevo racer fatbike mod rama
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 08, 2017, 07:49:29 am »
kto ma doświadczenie ? jaki kąt jest najbardziej optymalny dla flevo w miejscu łączenia ramy przód tył
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

DeVilio

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 938
  • Chill... tylko chill nas uratuje.
Odp: Flevo racer fatbike mod rama
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 08, 2017, 10:37:00 am »
Przypomnę tylko nieśmiało, że flevo racer stoi na 28 calowych kołach...
Cayon XT Performante FOX 18,5`
FatFlevo - na sprzedaż

Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Odp: Flevo racer fatbike mod rama
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 08, 2017, 09:34:21 pm »
No dobra, dobra...

Z tym pomysłem napędu na 2 koła, to trochę pojechałem. Ot moja fantazja :P
Ale schodząc na ziemię, mogę jak najbardziej pomóc z projektem roweru, model 3D, 2D + dokumentacja i wymiary. Jak by się udało, to i symulację obciążeniową mogę wykonać i przedstawić jakieś wnioski, czy nawet animacje z rozkładem naprężeń, przemieszczeń poszczególnych elementów konstrukcji.

Na chwilę obecną chciałbym tylko zamknąć jeden temat do mojego fanpage i będę mógł się zająć tematem flevo.
Będę obserwował temat na bieżąco ;)

Pozdrower

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: Flevo racer fatbike mod rama
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 08, 2017, 11:42:24 pm »
Co do przekazania napedu. Dzialalem dzis pila na wysiegniku (tak tak ustawa Szyszki polecial 300 letni dab) i zastanawiam sie czy takie ciegno nie dalo by rady w rowerze.
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8

Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Odp: Flevo racer fatbike mod rama
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 09, 2017, 07:39:26 am »
Co do przekazania napedu. Dzialalem dzis pila na wysiegniku (tak tak ustawa Szyszki polecial 300 letni dab) i zastanawiam sie czy takie ciegno nie dalo by rady w rowerze.
Cięgno - cięgbem, ale zostaje jeszcze kwestia pancerza, w którym to będzie się on obracał.  Na sam koniec potrzeba dwóch kół stożkowych. Teraz mi przyszło na myśl, że dając im większe koło zębate złączone z kołem rowerowym - tym większą prędkość będzie miał nasz giętki wałek. Co za tym idzie - będzie mógł mieć mniejszą średnicę (wytrzymałość) ponieważ będzie przenosił niższy moment obrotowy.
Oczywistym minusem byłaby zwiększona masa dużych kół zębatych dołączonych do kół w rowerze.

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: Flevo racer fatbike mod rama
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 09, 2017, 08:03:43 am »
super by było jakbyś to Majsterkowicz przetworzył na specyfikacje  produkcyjną ,wczoraj miałem na firmie postój brakło fazy
 zabraliśmy się za tylny wahacz do flevo pod fata  i kawałek tylnej ramy .
nie miałem Flevo i zastanawiam się czy na łączeniu dwóch części ramy  musi być ten przegub gumowy
czy nie wystarczyłoby samo łożyskowanie na logikę powinien sam wracać do toru jazdy
jest mało materiału na temat tych rowerów i jak widzę na forum tez mało kto się flevo  interesuje
ciekawość mnie trochę nęci wiec doprowadzę taki projekcik do końca
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

DeVilio

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 938
  • Chill... tylko chill nas uratuje.
Odp: Flevo racer fatbike mod rama
« Odpowiedź #23 dnia: Marca 20, 2017, 09:39:03 am »
AGA - a powiedz mi, dał byś radę określić ile by kosztowało łącznie złożenie gotowego FatFlevo? Cały komplet, koła, opony, kasety, korby, tarczówki hydra, błotniki, fotelik? Bo szczerze mówiąc - owszem, fajnie jest się samemu bawić w składanie tego ale jeżeli fachowcy mogli by nadać takiemu cudeńkowi finalny szlif - to ja bym był mocno zainteresowany :D
Cayon XT Performante FOX 18,5`
FatFlevo - na sprzedaż

Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Odp: Flevo racer fatbike mod rama
« Odpowiedź #24 dnia: Marca 23, 2017, 10:25:16 am »
W porządku ;)
Zatem można rozpocząć projekt roweru w 3D, aby zobaczyć jak to wszystko się ze sobą  ma, no i potem dokumentacja i 2D.
Przydałyby się jeszcze jakieś dane odnośnie szerokości osadzeń piast (przód i tył), bo szczerze nie pamiętam ile wynosiły. 190 na tył? Cholera wie...
Jeżeli chodzi o centralną zwrotnicę, to jest na nią jakiś sprawdzony patent? Są tam łożyska kulkowe (jeśli tak, to jaki typ/rozmiar?), czy może jakieś ślizgi? Kąt także jest ważny. Jak to zaznaczył AGA, rower powinien mieć tendencję do powrotu do jazdy na wprost, tak jak samochody.

DeVilio

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 938
  • Chill... tylko chill nas uratuje.
Odp: Flevo racer fatbike mod rama
« Odpowiedź #25 dnia: Marca 23, 2017, 11:03:29 am »
W oryginalnym flevo była taka guma elastyczna w kształcie szpulki od nici, która gwarantowała powrót, AGA mówił, że da się to osiągnąć zmieniając kąt przedniej części ramy względem tylnej, ja sam aż tak się nie znam na tym, żeby kombinować w tym kierunku dodatkowo nie wiem czy to nie wpłynie na zwiększenie obciążenia takiego zawiasu - nie wiem.

Tak czy siak sama wielkość, szerokość i masa opon na pewno w dużym stopniu poprzez efekt żyroskopowy zapewnią jazdę na wprost przy jakiś tam prędkościach.

Tak czy siak jeżeli bym się decydował na zakup takiego cuda to wolał bym dołożyć i mieć już gotową do jazdy zabawkę niż samemu składać. A mam wielką ochotę na  tą maszynkę :)
Cayon XT Performante FOX 18,5`
FatFlevo - na sprzedaż

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 695
Odp: Flevo racer fatbike mod rama
« Odpowiedź #26 dnia: Marca 23, 2017, 11:16:42 am »
Cały kompletny flevo  w holandii  poszedł za psi grosz... czasem takie sie zdarzają. moze bylaby to dobra baza do przeróbki na prototyp

Niestety troszke sie spoznilem i mi go sprzątneli sprzed nosa...


« Ostatnia zmiana: Marca 26, 2017, 08:14:55 pm wysłana przez fdx »
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

kaczor1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1076
  • www.kaczor2.blogspot.com
    • HPV Poland & Recumbent Bike
Odp: Flevo racer fatbike mod rama
« Odpowiedź #27 dnia: Marca 23, 2017, 02:40:13 pm »
W oryginalnym flevo była taka guma elastyczna w kształcie szpulki od nici, która gwarantowała powrót, AGA mówił, że da się to osiągnąć zmieniając kąt przedniej części ramy względem tylnej, ja sam aż tak się nie znam na tym, żeby kombinować w tym kierunku dodatkowo nie wiem czy to nie wpłynie na zwiększenie obciążenia takiego zawiasu - nie wiem.

Tak czy siak sama wielkość, szerokość i masa opon na pewno w dużym stopniu poprzez efekt żyroskopowy zapewnią jazdę na wprost przy jakiś tam prędkościach.

Tak czy siak jeżeli bym się decydował na zakup takiego cuda to wolał bym dołożyć i mieć już gotową do jazdy zabawkę niż samemu składać. A mam wielką ochotę na  tą maszynkę :)


Amortyzator skrętu (ta guma) nazywa się diabolo - rubber. Kąt w oryginalnym flevo zmienia się przy pomocy tego ruchomego kawałka blachy za fotelem.   
W cruzbike można naturalny powrót wymusić geometrią, ale w flevo nie bardzo bo porostu ta zmiana musiała by być tak drastyczna, że nie było by to już Flevo. Oczywiście wcale nie oznacza to, że bez tego amortyzatora nie da się jeździć - wręcz przeciwnie, bo gdy się ktoś nauczy dobrze jeździć flevo to bywa, że amortyzator mu wręcz przeszkadza.

« Ostatnia zmiana: Marca 23, 2017, 02:42:02 pm wysłana przez kaczor1 »

DeVilio

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 938
  • Chill... tylko chill nas uratuje.
Odp: Flevo racer fatbike mod rama
« Odpowiedź #28 dnia: Marca 24, 2017, 09:49:27 am »
FDX- ale to jest flevo ten normalny, a tu chodzi o model RACER - ten na 28 calowych kołach.

kaczor1 - ze względu na grubość opon raczej flevobike  by była najlepsza - wyobraź sobie pedałowanie z takimi wirującymi oponami blisko ważnych dla rowerzysty elementów wyposażenia wrodzonego :D kiepsko raczej... korba powinna znajdować się ponad oponami. Ale są kąty pokazane - to pewnie ułatwi sprawę.
Cayon XT Performante FOX 18,5`
FatFlevo - na sprzedaż

kaczor1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1076
  • www.kaczor2.blogspot.com
    • HPV Poland & Recumbent Bike
Odp: Flevo racer fatbike mod rama
« Odpowiedź #29 dnia: Marca 24, 2017, 11:14:18 am »
FDX- ale to jest flevo ten normalny, a tu chodzi o model RACER - ten na 28 calowych kołach.

kaczor1 - ze względu na grubość opon raczej flevobike  by była najlepsza - wyobraź sobie pedałowanie z takimi wirującymi oponami blisko ważnych dla rowerzysty elementów wyposażenia wrodzonego :D kiepsko raczej... korba powinna znajdować się ponad oponami. Ale są kąty pokazane - to pewnie ułatwi sprawę.

O Airbike jest mało informacji, a z kolei Python jest podobno jeszcze trudniejszy w prowadzeniu niż Flevo - nie wiem, jeździłem tylko na Flevo Racer. 
Z tego co kiedyś wyczytałem, (nie mogę tego znaleźć) twórcy mieli problem z zapewnieniem właściwej stabilności przy niższych prędkościach z jednoczesnym komfortem sterowania przy wyższych prędkościach (jako że kierowanie odbywa się w zasadzie nogami, ogranicza nas precyzja i anatomia)
Dlatego właśnie wpadli na pomysł zmiennej geometrii. Gdy opuszczamy tą blachę przy tylnym elastomerze, zmienia się kąt główki i trail. Z kolei gdy chcemy jechać szybko, rower jest bardziej stabilny a dzięki "usunięciu" blachy, pozycja jest bardziej areo.
To trochę takie rozwiązanie z cyklu zjeść ciastko i mieć ciastko.