Autor Wątek: Witam  (Przeczytany 20267 razy)

polander

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 7
Witam
« dnia: Czerwca 05, 2009, 07:24:43 pm »
Mam nieco ciężką poziomkę, ale ktoś inny ją zrobił. Kupiłem ją w Krakowie kilka lat temu . Firma nazywała się "Kombinat Rowerowy" a ja jak tylko usiadłem, wiedziałem, że przesiądę się z górala na to coś  ;D. Po miesiącu postanowiłem dodać sprężyny pod fotel no i dało to efekt, ale dalej podskakuje na dziurach.
Chciałbym się pochwalić moim rowerem
http://picasaweb.google.com/polanderLWB/MojeObrazy?authkey=Gv1sRgCK7Y0K3t7ub5Fw&feat=directlink
pozdrawiam
Darek
« Ostatnia zmiana: Czerwca 05, 2009, 07:41:28 pm wysłana przez polander »

c64club

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 21
Odp: Witam
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 05, 2009, 08:57:30 pm »
Witamy
Wygląda na bardzo wygodną  - pozycja jeźdźca
Jeśli coś jest twardkorowe, należy tego spróbować.

polander

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: Witam
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 06, 2009, 09:12:37 pm »
Wygodny jest, to prawda ale wolny. >:( 22 km/h bez wiatru w twarz to max, powyżej to już jest wysiłek. Ale przecież to nie wyścigówka ;D

nahtah

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Obieżyświat w poziomie
Odp: Witam
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 07, 2009, 08:16:44 am »
Witaj!
Elegant poziom, nie dziwię się, że pokochałeś od razu jazdę w poziomie, ten typ to największa wygoda.:) Pozdrawiam.:)
ŻYCIE jest jak jazda NA ROWERZE aby utrzymać równowagę MUSISZ się poruszać naprzód.......Albert Einstein
https://www.bikestats.pl/rowerzysta/nahtah

KATAMIROSLAW

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Witam
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 13, 2009, 08:49:55 pm »
Wygodny jest, to prawda ale wolny. >:( 22 km/h bez wiatru w twarz to max, powyżej to już jest wysiłek. Ale przecież to nie wyścigówka ;D

Wierzyć mi się nie chce że tylko 22km/h albo licznik Ci źle chodzi albo poziomek skrojony nie pod Ciebie.Ja na swoim testowym modelu max chwilowa 50km/h !!!

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Witam
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 13, 2009, 10:06:10 pm »
Porównywanie szybkości poziomek pod względem szybkości max trochę moja się z celem. Większość prędkości max jest zwykle kręcona z górki gdzie niekoniecznie wygra faktycznie najszybsza poziomka a najcięższa lub jadąca z bardziej stromego wzniesienia. Żeby porównywać prędkości najpierw trzeba by przyjąć jakieś wartości testowe - np odcinek  1 km gładkiego terenu bez żadnych opadów i wzniesień. Lub odległość jaką pokonuje się na rowerze w ciągu 1 godziny przy podobnych warunkach drogowych jak powyżej. Coś w ten deseń:
http://www.youtube.com/watch?v=5V2FgwN_re4
http://www.youtube.com/watch?v=jUgXtZFdUcs

Amatorsko chyba najłatwiej jest liczyć sobie średnie z każdego przejazdu..

KATAMIROSLAW

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Witam
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 14, 2009, 10:50:39 am »
Yin - masz racje.Mnie tylko zdziwiło jak ustawiłem przełożenie 4,3 i bez problemu na takim ruszam.Jak już nabiore prędkości to na korbach by się zdało nie 52 zęby ale sporo więcej lub jeszcze jakieś pośrednie przełożenie.Na dłuższym odcinku około 10 km wynik to 15 minut czyli około 40km/h średnia ale oczywiście że najmilsza jazda to max do  20 km/h.

nahtah

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Obieżyświat w poziomie
Odp: Witam
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 14, 2009, 12:50:50 pm »
Prędkość, zależna jest również od mocy organizmu, motywacji do wysiłku i również ruchu powietrza.
Nie dawno, miałem na prostej 42km/h, było to w miejscu, gdzie najwyższa moja prędkość to 35km/h. Był lekki wiaterek a do szybkiej jazdy, zmotywował mnie biker z którym chciałem pogadać, ale szybko jechał. Przegoniłem Go lecz kolka zabrała mi dech. Myślę tak jak Yin, średnia z każdego przejazdu, to szybkość współmierna dla poziomki wraz z jej bikerem.:)

Jeszcze jedno, duże prędkości uzyskuje się na krótkich trasach, im dłuższa, tym prędkość spada do poziomu możliwości fizycznych.:)

ŻYCIE jest jak jazda NA ROWERZE aby utrzymać równowagę MUSISZ się poruszać naprzód.......Albert Einstein
https://www.bikestats.pl/rowerzysta/nahtah

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Witam
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 14, 2009, 02:06:32 pm »
 
siemka ojjj ... doradźcie chłopakowi  jak można się dziwić ze tylko 22km/h przy tego typu oponie?      z tyłu nic więcej nie wyciśnie  dostępne są wysokociśnieniowe kenda 26/1" na swoim rowerku na takiej oponkach wyciskałem 60 i nie z górki tylko na płaskim ale że miałem kilka awarii ze względu na dziury to przesyłem na 26/1.5" rower teraz stał się wolniejszy ale nie muszę co raz łatać dętek,,,,  na pewno jak zmieni oponkę będzie jechał lżej i szybciej.  nie tak szybko jak low racer nie ma co się łudzić ale na pewno szybciej i lżej niż teraz  .... pozdro

http://www.youtube.com/watch?v=8XnvFhfvqmE
« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2009, 02:16:57 pm wysłana przez tomek70 »

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: Witam
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 14, 2009, 02:56:10 pm »
Opona w żadnym wypadku nie będzie miała tak wielkiego wpływu na prędkość. Co więcej, szerokie opony toczą się lżej przy porównywalnym ciśnieniu (ale są cięższe więc trudniej się takie koło rozpędza).
Najważniejszy jest "silnik" i aerodynamika, chociaż ten rower lekki pewnie nie jest (a to przeszkadza w osiągach).
Jakub Sałata

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Witam
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 14, 2009, 04:02:58 pm »
ma znaczenie i to zasadnicze.....  załóż w swoim oponę od górala a sam zobaczysz jak się toczy .... a potem załóż calowa i się przekonasz jakie są osiagii ... jak by nie miała znaczenia to kolarze powinni stosowac szerokie  opony na szerokiej oponie to nawet Amstrong wiele nie wykręci  sprawdziłem to doświadczalnie przy szerokiej oponie nawet napompowanie jej na max nie wiele da..... może dobrze się toczy ale w terenie i po piachu.....

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: Witam
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 14, 2009, 09:41:53 pm »
Wiem jaka jest różnica, mam w jednym rowerze slicki 30mm a w drugim slicki 60mm, oba 28". Kolarze stosują wąskie opony bo: mają małe opory powietrza, lekkie koła łatwiej rozpędzić z użyciem mniejszej ilości energii (ma to znaczenie nie tyle dla prędkości maksymalnej co przy ciągłych jej zmianach). Aż mi trudno się opanować jak z niezłamaną pewnością siebie rozpisujesz się na tematy o których z tego co widzę niewiele wiesz, masz niesamowite skłonności do przesady i rozdmuchiwania różnych problemów, obarczania drobiazgów za wszystko co możliwe :/
Jakub Sałata

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Witam
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 14, 2009, 10:49:03 pm »
Zasadniczo obaj macie rację ;).
Masa opon ( a dokładniej masa rotacyjna całego koła ale skupmy się na oponkach) jest odczuwalna ogromnie. Łatwo się o tym przekonać zakładając na tydzień do roweru jakieś pancerne opony (pancerne = 800g i więcej sztuka) a po tygodniu zakładając jakieś lekkie kewlarowe w tym samym rozmiarze ( lekkie - powiedzmy 400-500g sztuka). Ewentualnie dla chcących poeksperymentować i sprawdzić różnice  małym kosztem można nalać wodę do dętki w celu zwiększenia masy rotacyjnej. 

Dla przykładu trochę cyferek zebranych w praktyce na rowerze mtb:

Średnia z dnia 03,04,09 - 23,32km/h dys:25,07 t:1,04,30 Oponki maxxis larsen wagowo jakieś 400-450g sztuka, w rozmiarze 1.8.

Średnia z dnia 16,04,09 - 22,67km/h dys 23.00 t:1.00.52 Nowe oponki kenda  modelu nie pamiętam, wagowo koło 600g-700g , w rozmiarze 2.10

Średnia z dziś: 14,06,09 - 25,36km/h dys 14,64 t 0,34,38 Oponki kenda khan wagowo koło 555g (już trochę km zrobiły więc pewnie starła się te 20-30g), rozmiar 1.50.

Wszystkie średnie są z dróg asfaltowych o zbliżonym stopniu podjazdów itp, z takich samych ciśnień w oponach (wahania ciśnienia były nie większe niż 10% z racji naturalnego uchodzenia powietrza z niektórych dętek) 
 
Wnioski można wyciągnąć samemu :)

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: Witam
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 14, 2009, 10:54:22 pm »
Z tym że masa opon, część masy rotującej koła, ma wpływ na łatwość przyspieszania a zupełnie śladowy na prędkość maksymalną. Ale ma wpływ na średnią, ponieważ na rowerze nie jedziemy cały czas ze stałą prędkością więc mamy częste przyspieszenia i spowolnienia (nawet jak ich tak nie zauważamy). Poza tym jak każda masa jest jeszcze bardziej odczuwalna na podjazdach, więc znów wpływ na średnią.
Jakub Sałata

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Witam
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 14, 2009, 11:13:55 pm »
Jak najbardziej się zgadzam z masą rotującą, przyspieszaniem, wpływem na średnią i podjazdami, ale fakt że węższe opony mają mniejsze opory toczenia (tudzież lepszą aerodynamikę) jest odczuwalny 'w nogach' a i sam rower na węższych oponkach udaje mi się 'rozbujać' do wyższych prędkości. Btw masz może jakiś artykuł albo testy w których wychodzi że szerokie opony toczą się lżej przy porównywalnym ciśnieniu? (Nie czepiam się, pytam przez ciekawość - w końcu całe życie się człowiek uczy :)
« Ostatnia zmiana: Czerwca 14, 2009, 11:16:34 pm wysłana przez Yin »