Autor Wątek: Pytania do trajkowców  (Przeczytany 11679 razy)

fiter

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 28
Pytania do trajkowców
« dnia: Czerwca 02, 2016, 08:00:09 pm »
Witam

Czy hp velotechnik skoropion jest dobry - wygoda zawieszenia .


2 - oś sztywna z przodu  - wiec cała sie skreca jak np w duzej 2 osiowej przyczepie samochodowej . Mój rower 3 kolowy miałby 68cm szerokości  - Wady i zalety takiego sterowania ?  założmy że bym jezdzil z prędkościami okolo 30km/h


3 jakie są używane elementy na łączenie głowki zwrotnicy z wachazem , tzn mozecie podac przykladowe nazwy "fachowe" i ceny

4 jakie macie wielkosci kół w trajkach ? bo widze glownie dwa popularne rozwiązania - albo wszystkie 26 cali , albo tyl 26 i przod 20 . Jakie rozwiązanie ma wiecej zalet ?

5 Czy ktos z Was mial problem z awarią silnika BLDC z powodu odklejenia sie magnesow ?

6 pochylanie - czy ktoś z Was ma takie rozwiązanie ? na ile to jest warte włozonej pracy ? w praktyce sie przydaje czy to bardziej gadzet ?

« Ostatnia zmiana: Czerwca 02, 2016, 08:03:46 pm wysłana przez fiter »

Bryxon

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 242
    • Bryxon - dwa lata w roku czyli jak stałem się kiwi
Odp: Pytania do trajkowców
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 03, 2016, 11:07:30 am »
Czesc,

Moge odpowiedziec na czesc pytan:

1. Moja zona ma HP scorpiona i zawieszenie dziala super wygodnie. Problemem jest tylko brak przedniego bo to dopiero w modelach FS i niestety przerobienie nie jest proste.

2. Zrobilem taka trajke: Zalety - prostota kontrukcji i niezla trakcja oraz mozliwosc pochylania przy osi obrotu odchylonej wzdluznie od pionu.  Wady: tzw. bumpsteering czyli jak na cos najedziesz wiekszego to wyrywa kierownice, podobnie z kraweznikami. Za to przy wybalansowaniu konstrukcji mozliwa jazda bez rak.
Zdjecia tu: https://picasaweb.google.com/106252701495483297783/ProjectN55AndVelomobile

3. koncowka drazka jak mniemam. Najtansze z alle szybka lapia luzy. Moze ktos rozszerzy temat...

4. Z uwagi na praktycznosc 20, jesli mozesz to daj z tylu 26 ale ogranicza to nieco ladownosc. Szybkosc : niby im wiecej tym llepiej - byly na forum rozwazania na ten temat. Dla mnie zaleta to 26 z tylu i 20 z przodu ale co kto lubi.

5. Pochylanie  - wlozylem w to wiele pracy w swojej trajce. Kola: tak! wieksza stabilnosc na zakretach ale nie warto przesadzac. Pochylanie sterowaniem: po przejechaniu ok.500km nie wydaje mi sie zeby bylo to krytyczne, fajne ale nie warte zachodu przy tych predkosciach.To byl ciekawy projekt ale nie jestem przekonany zeby dokaldac sobie mnostwa pracy tylko zeby miec.
 
Pozdrawiam

Bryxon

"na horyzont i jeszcze.."

fiter

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 28
Odp: Pytania do trajkowców
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 03, 2016, 12:15:54 pm »
cześć
Dzięki za treściową odpowiedź.

więc trajka z kierownicą jak w przyczepie odpada,  bo lubię jezdzić dośc szybko , a przy 30km/h uderzenie w dziure- to raczej pewna kraksa. Miałem wątpliośc czy tak mala szerokośc jak okolo 68cm uchroniłaby mnie przed wyrwaniem , ale jak mowisz ze niw warto, to niw warto :)

2. Jaką ma szerokośc ten hp skorpion (tak się pytam bo o nim akurat pare filmow oglądałem ale nie mowie ze jest to najlepsze)   , i jakie szerokosci są zalecane do trajek ? tzn wiem ze do 90cm - bo taki przepis,  ale mozna też zrobić wąską i stabilną ?


3 czy kola 20 tki - czyli wielkosci wigry 3 ,  dają sobie radę na dluzszej wyprawie ? tzn nie mam na myśli hardkoru , ale czy jest jakies minimum komfortu na nich ?

4 a co się stosuje gotowego zamiast koncówki drążka ?

5 rozstaw wzdłuży osi kół - jest tu jakiś "najlepszy" wymiar ? tzn dający wygodę stabilnośc i zwrotnośc

6 pochylanie - możesz rozwinąć nieco temat ? trajki "sztywne" w momencie szynkiej jazdy przy skrecie, chcąc wywalić kierowce - tak sie pewnie  tez skorpion zachowuje ,  ale mowisz ze pochyalnie niewiele dało .


Jest pogoda, więc z niej warto korzystać, robie wycieczki, ostatnia byla na 80km, ale czas na poziomą maszyne

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 695
Odp: Pytania do trajkowców
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 03, 2016, 12:22:52 pm »
3. Komfort jazdy nie zależy az tak bardzo od samej wielkości kół. (tzn też ale nie jedynie)  komfort jazdy na grubszych oponach miejskich nawet 20 cali jest bez porównania większy niż na szosowych 28cali. OK zaraz ktoś powie że to kosztem oporów toczenia itd... ale to już zależy od tego czego się oczekuje od roweru - czy wycieczek z prędkością 20km/h czy przelotów po trasie...

4. który dokładnie element?

Moze jakieś części od quada - nawet chińskiego by podpasowały. Opisz dokładnie który element potrzebny, najlepiej z jakims rysunkiem czy zdjęciem czegoś podobnego.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 03, 2016, 12:32:08 pm wysłana przez fdx »
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

fiter

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 28
Odp: Pytania do trajkowców
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 03, 2016, 03:11:09 pm »
"4. który dokładnie element? " - tylny zawias  - widze jak niektórzy robią na śrubie chyba 10mm . Jakie stosujecie rozwiązania , by sie nie narobić .

i związane tez z tym - czemu tylne amortyzatory są take drogie - 200zl - jesli do samochodu kupuje np za 70 (więcej materialu cięższy itd ) . I czy amortyzator powietrzny może wybuchnąć  - cisnienia tam są dośc wysokie. Pytanie takie bo nie jestem w temacie


ten film chyba przyśpieszony ?  https://www.youtube.com/watch?v=y-mwfLN_hJs
« Ostatnia zmiana: Czerwca 03, 2016, 03:21:59 pm wysłana przez fiter »

fdx

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 695
Odp: Pytania do trajkowców
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 03, 2016, 03:57:03 pm »

ten film chyba przyśpieszony ?  https://www.youtube.com/watch?v=y-mwfLN_hJs

To jest filmik z bicia rekordu prędkości na trasie rajdowej - wlasciwie w zwolnionym tempie jest...
Poziomka... bo ostre koło jest zbyt mainstreamowe...

andrej

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 278
Odp: Pytania do trajkowców
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 03, 2016, 06:31:14 pm »
Też coś dodam od siebie.
Moje trajki mają szerokość 84 cm, koła przednie 20", średnica zawracania 3,6m zewnętrzne koło, a już większy skręt
powoduje kolizję koła z pedałującymi nogami i fotelikiem. Więc Twoje 68 cm szerokości?? Chyba, że inna konstrukcja.

Końcówka drążka nazywa się główka cięgła, najszybciej dostępne są chińskie i po sezonie wymiana.

Pochylanie trajki uważam za zbędny gadżet.

Amortyzatory za 200 zł drogie? zobacz moje DT Swiss też nie są najdroższe.

Zobacz mój film on nie jest przyspieszony. Inne też.
https://youtu.be/Vdotw43PB_Y


AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: Pytania do trajkowców
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 03, 2016, 10:24:24 pm »
Andrej ma racje nie ma co ściskać ........ szerokości ,mam trajke z rozstawem 110 i na niej jeździ sie najbardziej stabilnie i wygodnie
niestety życie i przepisy ścisnęły trajki do 90 cm max
trajka z pochyleniem owszem fajnie, ale tylko na płaskie drogi jak trafisz na wyboistą trasę , to szybko ci przejdzie  ;)
tak sie zastanawiam skoro amorek za 200 drogi to ile chcesz włożyć kasy w całośc ????????
« Ostatnia zmiana: Czerwca 04, 2016, 05:00:37 am wysłana przez AGA »
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Pytania do trajkowców
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 04, 2016, 06:58:17 am »
Ja mam trajkę z rozstawem 98 jak dobrze,pamiętam i to fajna sprawa, jak jeździsz ścieżką nikt  ją nie będzie mierzyć , natomiast jak ścieżka jest do kitu bo co 10 metrów krawężnik to jedziesz sobie na legalnu ulicą bo jesteś za szeroki na ścieżkę. Szersza trajka jest stabilniejsza na zakrętach, ostatnio też odkryłem fajną sprawę nie miałem dzwigni na dwie linki do przednich hamulców i podłączyłem po jednym na dźwignię a do tylnego koła wcale, przednie w zupełności wystarczają, a ta fajna sprawa to że na zakręcie można przyblokować jedno koło np jak skręcamy w prawo to prawe trajka wtedy fajnie skręca ale jaki fuuun koło piszczy wszyscy się gapią co tam opony????
« Ostatnia zmiana: Czerwca 04, 2016, 07:00:41 am wysłana przez tomek70 »

fiter

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 28
Odp: Pytania do trajkowców
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 04, 2016, 07:24:03 am »

"niestety życie i przepisy ścisnęły trajki do 90 cm max " - znaczy wcześniej mogły być szersze ?    60 cm okolo - tak pisałem ponieważ fajnie jak by przez bramkę przeszło. A na jutube jest wiele filmow - i jesli gugle tlumacz dobrze tlumaczyl to mają niektore okolo 70cm szerokosci - mam na mysli taki  https://www.youtube.com/watch?v=oP2hej8SZxQ


" w prawo to prawe trajka wtedy fajnie skręca ale jaki fuuun koło piszczy wszyscy się gapią co tam opony?" - a opony nie spadają przy takiej jezdzie ?


 "skoro amorek za 200 drogi to ile chcesz włożyć kasy w całość"  - napisałem odnośnie zakupu amortyzatora do samochodu - duzy, cięzki , nowy - i kupiłem za nieco mniej niz 200 , dwie  sztuki  - a rowerowy wazy "nic" w porównaniu do takiego samochodowego , więc się dziwię skąd taka cena ?   samochodów sa miliony, rowerów też - części więc też milionach sztuk.  Podstawowy dobry powinien kosztowac max do 100zł .   Ale się nie znam,  nie jestem fanatykiem rowerów (dośc okazyjnie intensywnie jezdze)  , więc czemu takie ceny ?   

" to ile chcesz włożyć kasy w całośc" ekonomicznie ,  najpierw musze poznać wady zalety

końcówka drążka - np ta ?  http://allegro.pl/koncowka-drazka-lt-do-1996r-wyprzedaz-i6216228226.html









tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Pytania do trajkowców
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 04, 2016, 01:21:44 pm »
Nie opony nie spadają ale się ścierają. Trajki mogą być i dziś szersze nie ma problemu do 90 cm trajka jest traktowana jak rower powyżej 90 cm to tak zwany wózek rowerowy. Którym już nie można wedłóg przepisów poruszać  się po ścieżce rowerowej, do dziś firmy robią trajki z rozstawem 100 cm i jak mi się wydaje widziałem gdzieś i ponad 100cm. Ale jak piszę nikt po ścieżce z metrówką nie chodzi a jak jest kiepska scieżka co do żadkości nie należy trajką o rozstawie powyżej 90 cm jedziesz sobie legalnie szosą. Dla mnie to dobre rozwiązanie ale są różne gusta opinie i upodobania ????

fiter

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 28
Odp: Pytania do trajkowców
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 04, 2016, 01:35:15 pm »
 Oś koła jednostronna -  jak zawiesze na zwykłej osi niewiem czy ma 8 czy 11m - to da radę czy się podda ?


Z jakich materiałow robicie ? w jakim sklepie mogę kupić stal konstrukcyjną na metry ?   pare metrów styknie , nie w tonach.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 04, 2016, 06:02:20 pm wysłana przez fiter »

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Pytania do trajkowców
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 04, 2016, 06:17:06 pm »
Fiter: Użyj funkcji [szukam] po dziale Techno, temat był już wałkowany.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

fiter

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 28
Odp: Pytania do trajkowców
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 04, 2016, 07:20:17 pm »
szukałem, ale nie mam wszystkiego.  Więc profil np 45 na 45 ze szwem  , scianka 1,5 do max 2mm - dla osoby 83kg  .      lubię na zwyklym szybkie zjazdy , okolo 40km/h  , wiec tym jak sie da tez tak bede sie bawil  .   ten material na rame jest ok ? 

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 422
Odp: Pytania do trajkowców
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 04, 2016, 07:42:51 pm »
szukałem, ale nie mam wszystkiego.  Więc profil np 45 na 45 ze szwem  , scianka 1,5 do max 2mm - dla osoby 83kg  .      lubię na zwyklym szybkie zjazdy , okolo 40km/h  , wiec tym jak sie da tez tak bede sie bawil  .   ten material na rame jest ok ?
Ja moje co prawda swb mam z profila 60*40*2 i po zeszłym roku jazd wiem ze rama napewno nie pęknie co ja na niej nie wyrabiałem tylko porządnie pospawać i będzie ok
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26