Odpowiem dyplomatycznie:
1. jeśli wolisz smyranie na dupce lub jeździsz głównie szybko po równym weź
http://allegro.pl/sr-epicon-lod-damper-165-38-mm-air-polecam-i6190719101.html - będziesz miał skok mniejszy i nieco twardsze działanie
2. jesli wolisz miec większy zakres regulacji a i jeździsz także po szutrach weź
http://allegro.pl/damper-suntour-epicon-lod-190-50-i6189552654.html - będziesz se pływał w wygodzie
W obydwu wypadkach masz możliwość blokady na sztywno więc jazda po równym bez strat.
Moim zdaniem rozszerz świadomośc i zrób tak:
- kup na przód i tył Big Bena lub Big Appla - 2,15 - jest taka teoria z MTB która mówi że "przód prowadzi i dobrze aby był bieżnikowany bo lepiej się wgryza w teren" - na szosie to nie ma znaczenia ale po gruntowych ja mając bieżnik widzę różnicę - Big Ben ma nieco wieksze klocki niż Big Apple i jest oponą grubą miękką łatwo poddającą się przy odpowiednim ciśnieniu małym nierównościom co czyni prowadzenie lżejszym i z większa kontrolą nad przodem
- sprawdź jakie masz proporcje wagowe na przód i na tył i napompuj na początek obie na 40 PSI, potem proporcjonalnie jeśli masz cięższy przód to odejmij 5 PSI na tyle i dodaj na przód (przód wyjdzie 35 tył 45 PSi) lub jesli odwrotnie to zmień 45 na tył i 35 na przód
- pojeździj na sztywnym tyle i sprawdź na kostce - jeśli jest za twardo zejdź 5 PSi na każdej z opon w dół, jeśli za miekko i pływasz dodaj 5 PSi az poczujesz że kostka nie trzęsie.
- odblokuj damper i napompuj tak abyś miał SAG na poziomie 50% - czyli jak siądziesz to ma zejść na połowę nogi
- ponaciskaj siłowo i sprawdź czy takie ustawienie nie powoduje dobicia jesli powoduje napompuj trochę i tak aż do skutku gdy Twoje siłowe wygibasy typu dynamiczne dociskanie nie powodują dobicia
- regulatorem odbicia nastaw na początek 2 tyknięcia - jak będziesz miał damper to zrozumiesz o co mi biega

- wybierz się w trasę - najlepiej z pompką i jeździj i reguluj tak długo aż uznasz że to jest najlepsze co możesz zrobić na tym sprzęcie co masz ...
Mnie powyższe zajęło ok 2 tygodnie ...
Ogólnie chodzi o to aby ustawienia oponowo damperowe były synergiczne - opona na małe do 1cm nierówności a damper na większe dołki lub wzgórki - fajnie to czuć w samochodzie z grubszą oponą napompowaną na nominalne ciśnienie do wagi i z dobrym nowym amorem -czuć wtedy dobra współpracę - opona "łyka nierówne" a wpadnięcie w dół czuć jak miękkie zapadnięcie się a nie jak łomot.
PS. Z grubymi oponami wybierz opcję 1, z chudymi opcje 2.
PS2 - niestety sportowy komfort choc brzmi jak kwadratowe koła nie jest prosty do ustawienia ... życze sukcesu
