Autor Wątek: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??  (Przeczytany 8689 razy)

kamilrozanski

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 208
  • produkcja i sprzedaż velomobili
    • https://www.facebook.com/aventybike
Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
« Odpowiedź #15 dnia: Października 30, 2015, 02:00:36 pm »
troszeczkę zaawansowana odmiana painta :) :)

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
« Odpowiedź #16 dnia: Października 31, 2015, 04:19:59 am »
Kamil  z tylnym kołem 26 lepiej wygląda
prześwit w miejskiej dżungli się przydaje  ;)
ten projekt jest fajniutki jak masz to puść rzut przodu
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

kamilrozanski

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 208
  • produkcja i sprzedaż velomobili
    • https://www.facebook.com/aventybike
Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
« Odpowiedź #17 dnia: Października 31, 2015, 12:38:35 pm »
a tak z przodu wygląda:


pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
« Odpowiedź #18 dnia: Grudnia 12, 2015, 04:59:19 pm »
Ja raczej bym polecił poprawę widoczności, czyli obniżenie. Ta bardzo wysoka burta może i nadaje "rasowości" (jak auto sportowe), ale niekoniecznie będzie zapewniała odpowiednią widoczność.

A co do wilobiegowości, itp.. Czy myślałeś o zastosowaniu wału zamiast łańcucha?

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Użyteczne 20' czy wyglądające 26' ??
« Odpowiedź #19 dnia: Grudnia 17, 2015, 12:03:35 am »
20" łącznie z tyłem. Z przodu bo:
- Większy dobór opon niż dla 24"
- Będzie lepiej ( ciaśniej) skręcać
- Mniejsze otwory = lepiej.

Z tyłu bo:
-Więcej miejsca na bagaż
-Jedna dętka zapasowa na cały rower
-Ewentualnie silniki elektryczne w postaci mocnego huba w kole 20" dają efekt schodzenia z rowerów na miękkich nogach :)


Myślę że w takiej konstrukcji problem i koszt dorobienia większych blatów dla korby dla koła 20" to drobiazg.



Się podpiszę pod tym co kolega napisał ;)


I dodam: to że (prawie)żaden z istniejących na rynku velomobili nie ma z przodu koło większe od 20", to chyba coś oznacza.
Chodzi przede wszystko o promień skrętu. I tak często jest baaardzo duży, a co dopiero z większym kołem.

Z tyłu jeśli mają 26+ to tylko dla łatwego uzyskania odpowiedniego przełożenia, bo szybkie velo na prostej poleci z 50 bez problemu, a starczy -1% by poleciał 70+ no więc często spotykany jet blat 60+ zębów na kole 26 cali.
Owszem kosztem przestrzeni bagażowej.

Jako że ten velomobil jest raczej użytkowy, i dodatkowo będzie wyposażony w silnik elektryczny,
myślę że lepiej dać 20" z tyłu też, i cieszyć się z większej przestrzeni, a ew. kwestię braku wysokich przełożeń rozwiązać z pośrednictwem middrive-a
gdzie także można zrobić tak że większość napędu będzie schowano w środku, a do piasty tylnego koła tylko krótki łańcuch, czy jeszcze lepiej - pasek zębaty.
Bo nie będzie się napęd brudził, zmiana tylnego koła może być łatwiejsza (np. u niektórych jest nawet jednostronne mocowanie tylnego koła, no więc żeby dętki zamienić nie trzeba nawet zdejmować koła.
Jeżeli silnik elektryczny będzie nie w piaście koła, to można to wszystko zintegrować jakoś elegancko w środku, z tylko jednym mocnym 1rz szerokim łańcuchem do tylnego koła, lub paskiem.

Co do dziur.. no, jest amortyzacja, to powinno starczyć. Jasne, że jeszcze lepiej z większym kołem, ale nie jeżeli to łączy się promieniem skrętu niczym autobusu.


Pozdro
« Ostatnia zmiana: Grudnia 17, 2015, 12:06:56 am wysłana przez trajk-o-ciklista »
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------