Autor Wątek: poziomka  (Przeczytany 5203 razy)

adasq

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 2
poziomka
« dnia: Lipca 02, 2015, 09:43:13 pm »
Witam ponownie.
Tak jak wspomniałem w przywitalcu zabrałem się za rysowanie konstrukcji, a w zasadzie utkwiłem nad papierem milimetrowym z kartonowym ludkiem. Próbuje uniknąć kolizji pięta koło. To jest trudniejsze niż mi się na początku wydawało.
Założenia początkowe to konstrukcja przypominająca azub mini lub velogic koda. Tylne zawieszenie połączone na jednej osi z czymś w rodzaju middriva - zamiast 1 długiego łańcucha 2 krótsze. Sterowanie pod (bardziej) lub nad siodłowe.
Z zebranych elementów na teraz mam koła i ramę od składaka (do wykorzystania której coraz silniej skłania mnie mocno zaporowa cena ramy) do tego trochę osprzętu (korby, przerzutki, manetki) do kupienia byłaby kierownica, fotel, amortyzowany widelec, amortyzator tyłu, zrobienie tylnego zawieszenia.
Co do pytania z przywitalca - jestem z Radomia. Na rowerze od zawsze
pozdrawiam Adam

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: poziomka
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 02, 2015, 10:00:06 pm »
W moim pierwszym poziomie była kolizja korby z przednim kołem ale da się jeździć, doszedłem do takiej wprawy że jeździłem nawet po lesie. Z zakrętami nie było problemów trzeba w odpowiednim ułożeniu korb skręcać. Na początku trzeba o tym pamiętać, potem robi się to odruchowo ale oczywiście lepiej żeby korby nie kolidowały. Prostym rozwiązaniem problemu jest napęd MBB zamiast plątaniny łańcuchów.
https://www.youtube.com/watch?v=5_e28236qyI
https://www.youtube.com/watch?v=WHLg57NeUZg

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: poziomka
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 05, 2015, 08:54:09 pm »
Kolizją pięta-koło nie należy się zupełnie przejmować - jest całkowicie nieistotna. Jedyna kolizja nad którą warto się zastanowić, to kolizja koło-korba.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800