Autor Wątek: PILNIE Sprzedam -- UNIKATOWY rower poziomy---dwa w jednym....  (Przeczytany 17339 razy)

igorc

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 160
Odp: Sprzedam -- UNIKATOWY rower poziomy---dwa w jednym....
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 25, 2009, 08:45:54 pm »
Z tego co pamiętam Shimano zarzuciło BioPace, bo kolarze się skarżyli, że nie da się na tym równo pedałować, czyli utrzymać jednostajnego rytmu przy jednostajnej sile przykładanej do pedałów.

Co do samego roweru - to wydaje mi się przekombinowany, no i cena nieadekwatna do tego co ten rower przedstawia, zważywszy że to sprzęt używany.
Pozdrawiam,
Igor
--------------------
http://wyprawy.cyklotur.com
Igor Czajkowski
moja pasja to wyprawy rowerowe

donpedro2107

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 119
Odp: Sprzedam -- UNIKATOWY rower poziomy---dwa w jednym....
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 25, 2009, 10:14:47 pm »
mam swojego clwb na pełnej amortyzacji i muszę również stwierdzić że są to ogólnie rowery komfortowe. u siebie  muszę poprawić jesczcze kąt przedniego widelca i kierownicy i wyrzucić pośrednią przekładnię (za wcześniejszymi radami kolegów) i będzie całkeim super :D dwunapędowca już kończę i może wrzucę niedługo jakieś zdjęcia, na marginesie wspomne że też nie jest on super ergonomiczny i ma wady ale nie od razu ma się idealne rozwiazania ;) a najgorsze jest to że jeszcze nie zdążyłem się tymi rowerami najeździć a już mam pomysł na kolejny wynalazek  ::) :D trzeba mieć silną wolę żeby się powstrzymać ;D ;D ;D

Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Sprzedam -- UNIKATOWY rower poziomy---dwa w jednym....
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 26, 2009, 12:19:23 am »
Wcale nie trzeba monitorować kadencji, typowa kadencja na której większości ludziej jeździ się dobrze to tempo w miarę szybkiego spaceru

Cytat: Wikipedia
Prędkość marszu - wynosi do około 7 km/h dla doświadczonego piechura na utwardzonej drodze. Uzyskanie wyższego tempa poruszania wiąże się z przejściem do marszobiegu. Marsz przez teren trudny (zalesiony, porośnięty wysoką trawą, bagnisty lub górzysty) może spowalniać tempo marszu nawet do kilkuset metrów na godzinę.

moja średnia prędkość długodystansowa na asfalcie to 25km/h. Jazda z prędkościami spacerowymi wg mnie mija się z celem.

Z tego co pamiętam Shimano zarzuciło BioPace, bo kolarze się skarżyli, że nie da się na tym równo pedałować, czyli utrzymać jednostajnego rytmu przy jednostajnej sile przykładanej do pedałów.

inne nadal produkowane elipsy z tego samego powodu też poszłyby na śmietnik gdyby nie to, że nie wszyscy wiedzą o negatywnych skutkach tych ulepszeń.

A co do długości korb to zacytuję tu opinię, którą słyszałem już z wielu ust doświadczonych ludzi i z którą w pełni się zgadzam:

"W jednej z opinii na ten temat pochodzącej z prasy anglojęzycznej spotkałem się nawet ze zdaniem, że nieznany jest przypadek aby zbyt krótkie korby komukolwiek zaszkodziły, natomiast świat jest pełen kolarzy, którzy skończyli swoją karierę na skutek stosowania korb zbyt długich!"

cytat znaleziony w tym opracowaniu: http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/korby.html

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: Sprzedam -- UNIKATOWY rower poziomy---dwa w jednym....
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 26, 2009, 11:23:15 am »
moja średnia prędkość długodystansowa na asfalcie to 25km/h. Jazda z prędkościami spacerowymi wg mnie mija się z celem.

Źle mnie zrozumiałeś, nie prędkość spaceru tylko takie samo tempo przebierania nogami ;) To się równa kadencji ok. 60 rpm.

inne nadal produkowane elipsy z tego samego powodu też poszłyby na śmietnik gdyby nie to, że nie wszyscy wiedzą o negatywnych skutkach tych ulepszeń.

A co czyni Ciebie ekspertem w sprawie eliptycznych korb, co takiego wiesz co producenci Twoim zdaniem świadomie pomijają narażając ludzi na utratę zdrowia?


A co do długości korb to zacytuję tu opinię, którą słyszałem już z wielu ust doświadczonych ludzi i z którą w pełni się zgadzam:

"W jednej z opinii na ten temat pochodzącej z prasy anglojęzycznej spotkałem się nawet ze zdaniem, że nieznany jest przypadek aby zbyt krótkie korby komukolwiek zaszkodziły, natomiast świat jest pełen kolarzy, którzy skończyli swoją karierę na skutek stosowania korb zbyt długich!"

cytat znaleziony w tym opracowaniu: http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/korby.html

Nie mogę się nie zgodzić :) Dłuższe korby nie dość że wymuszają większe zgięcie kolan, to jeszcze przez dłuższą dźwignię zachęcają do jazdy na twardszych przełożeniach.
Czytam sobie ostatnio pewne zagraniczne forum i generalnie poziomkowcy używają tam znacznie krótszych korb, tak jak wspomniałem u nas zazwyczaj pakuje się 175mm a tam używają długości 130-150mm. Szkoda tylko że na polskim rynku mało jest korb z wieloma tarczami do rowerków dziecięcych, nie mówiąc już o normalnych, specjalnie krótszych. Pozostaje tylko dorabianie drugiego gniazda gwintu na pedały niżej na korbie.
Jakub Sałata

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Sprzedam -- UNIKATOWY rower poziomy---dwa w jednym....
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 26, 2009, 07:27:08 pm »
Nasuwa mi się pytanie czy zwolnicy i przeciwnicy BioPace mieli okazję sprawdzić ów sprzęt empirycznie?  Idealnie było by sprawdzenie zarówno w rowerze pionowym jak i poziomym. 

donpedro2107

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 119
Odp: Sprzedam -- UNIKATOWY rower poziomy---dwa w jednym....
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 26, 2009, 08:34:37 pm »
trzeba wziąć jaką starą korbę, potraktować trochę młotkiem, rzucić ze dwa razy pod TIR-a następnie zamontować (po małych poprawkach eliptyki i pęknięć) do bajka i zobaczyć jak będzie jeździć ;D ;D ;D ;D
A tak na poważnie to nie negowałbym jednoznacznie ani zębatek eliptycznych ani długich korb, poza tym widziałem na galeriach różne zaawansowane mechanizmy przeniesienia napędu nóg (czasem rąk ;)) w których też jakieś wady i zalety się pewnie znajdą, chodzi o to żeby wszystkiego odpowiednio używać. Pozdro ;)

Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Sprzedam -- UNIKATOWY rower poziomy---dwa w jednym....
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 26, 2009, 10:02:13 pm »
Źle mnie zrozumiałeś, nie prędkość spaceru tylko takie samo tempo przebierania nogami ;) To się równa kadencji ok. 60 rpm.

w ramach komentarza zapodam jedynie link: http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/kadencja.html

inne nadal produkowane elipsy z tego samego powodu też poszłyby na śmietnik gdyby nie to, że nie wszyscy wiedzą o negatywnych skutkach tych ulepszeń.

A co czyni Ciebie ekspertem w sprawie eliptycznych korb, co takiego wiesz co producenci Twoim zdaniem świadomie pomijają narażając ludzi na utratę zdrowia?

1. Wiem jak chętnie organizm korzysta z fałszywych udogodnień. Niestety wiem to z autopsji oraz doświadczenia ludzi którzy marzyli o zawodowym kolarstwie... i na marzeniach niestety się skończyło.
2. Wiem, że celem producentów jest przede wszystkim sprzedaż. Wiem, że zwykle mają dobre chęci, ale czasem zdarza im się zapomnieć o ludzkiej psychice. To że mechanizm jest sprawny nie znaczy, ze nasz organizm potrafi to wykorzystać.

A co do długości korb to zacytuję tu opinię, którą słyszałem już z wielu ust doświadczonych ludzi i z którą w pełni się zgadzam:

"W jednej z opinii na ten temat pochodzącej z prasy anglojęzycznej spotkałem się nawet ze zdaniem, że nieznany jest przypadek aby zbyt krótkie korby komukolwiek zaszkodziły, natomiast świat jest pełen kolarzy, którzy skończyli swoją karierę na skutek stosowania korb zbyt długich!"

cytat znaleziony w tym opracowaniu: http://www.kolarstwo-szosowe.gda.pl/korby.html

Nie mogę się nie zgodzić :) Dłuższe korby nie dość że wymuszają większe zgięcie kolan, to jeszcze przez dłuższą dźwignię zachęcają do jazdy na twardszych przełożeniach.
Czytam sobie ostatnio pewne zagraniczne forum i generalnie poziomkowcy używają tam znacznie krótszych korb, tak jak wspomniałem u nas zazwyczaj pakuje się 175mm a tam używają długości 130-150mm. Szkoda tylko że na polskim rynku mało jest korb z wieloma tarczami do rowerków dziecięcych, nie mówiąc już o normalnych, specjalnie krótszych. Pozostaje tylko dorabianie drugiego gniazda gwintu na pedały niżej na korbie.

Czy co do długości korb już się zgadzamy?

Jakub S.

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 811
Odp: Sprzedam -- UNIKATOWY rower poziomy---dwa w jednym....
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 26, 2009, 10:55:21 pm »
Podany przez Ciebie link nie pasuje do końca do tego o czym piszę, piszę o tym co wybiera dla siebie przeciętny człowiek, co się wydaje "naturalne" podczas jazdy (tempo przebierania nogami zbliżone do tempa spaceru danego człowieka).
Ja zacząłem jeździć z lżejszymi przełożeniami i w tej chwili, po przyzwyczajeniu, optymalna dla mnie przy przedziale prędkości ok. 26-30 km/h to jakieś 90-100 rpm. Ale w moim przypadku to raczej oszczędzanie kolan niż rehabilitacja ;) Lepiej mi się tak jeździ niż kiedyś gdy kręciłem wolniej.
Temat skuteczności eliptycznych korb zostawmy - umówmy się po prostu że to jest coś co trzeba umieć świadomie wykorzystać żeby sobie nie zrobić krzywdy w sposób jaki piszesz :)
A o wciskaniu wszędzie zbyt długich korb pisałem na początku - jak dla mnie jest to jeden z większych błędów.
Jakub Sałata

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Sprzedam -- UNIKATOWY rower poziomy---dwa w jednym....
« Odpowiedź #23 dnia: Marca 28, 2009, 11:36:35 am »
ale burzliwa dyskusja co do długich korb to rzeczywiście miałem założone takie przerobione miały 170mm ale to nie prawda, że ból kolan powoduje tendencja do jazdy na dużym przełożeniu tylko większe uginanie kolan przy długich korbach, przy dłógich korbach można sobie  pozwolić na jazdę na większym przełożeniu bo mamy większą dźwignie co za tem skutkuje większa siłą przy tym samym nacisku na pedała..... co do bio pace to fajnie się na tym jeździ tak więc dłógie korby powyżej 175 zalezy oczywiście od wzrostu szkodzą ale nie przez jazdę na wyższych przełożeniach tylko przez większe ugięcie kolan...moim zdaniem dla przyjemnej szybkiej i bezkontuzyjnej jazdy ważne jest właściwe manewrowanie przeżótkami dla dopasowania obciążenia jak w samochodzie biegami dostosowując obciążenie do aktualnej szybkości ukształtowania drogi itp bo bez sensu jest jechać 15km na godzinę i młynkować nogami tak jak żaden kierowca przy zdrowych zmysłach ni będzie piłował silnika tylko wrzuci wyższy bieg,,,,, a w rowerze możemy jechać na dużym przełożeniu a nie dusic z całej siły do porwania łańcucha wielu początkujących poziokowców  ma z tym problemy także ja.... miałem nagle na rowerze poziomym dysponujesz potężna siła zapierając się o fotel.... i dusisz z całej siły co skutkuje bólami różnego rodzaju  w zależności o położenia siedzenia czyli rodzaju roweru ..... teraz mam  korby 175mm przy 170cm wzrostu i ie mam zadnych buli w kolanach .......a co do tego roweru to rzeczywiście żenada a cena powalająca :P

Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: Sprzedam -- UNIKATOWY rower poziomy---dwa w jednym....
« Odpowiedź #24 dnia: Marca 30, 2009, 11:20:35 am »
tomek70, wyjątkowo trudno mi się czyta Twój tekst... jeżeli jednak dobrze zrozumiałem, że przyczyną bólów kolan jest zgięcie kolan a nie rodzaj kadencji, to mam wrażenie że się mylisz. Zdecydowana większość problemów z kolanami, które są skutkiem jazdy na rowerze, pochodzi od wytartych tkanek chrzęstnych. Takie uszkodzenia zwykle powstają gdy obciążenie jest duże a ukrwienie niewystarczające (brak składników regenerujących). Jeżeli dodam, że przetaczanie krwi w nogach odbywa się przy dużej pomocy mięśni odpowiedzialnych za poruszanie to chyba mamy odpowiedź na pytanie co jest powodem bólów kolan.

Czy nadmierne zgięcie kolan może być przyczyną bólów kolan? owszem, gdy np. człowiek przez całe życie zginał nogi w kolanach jedynie o 35 stopni i nagle zaczyna zginać je pod kontem 90 stopni. Jednak zazwyczaj chodzi jednak o za nisko umieszczone siodełko, powodujące zgięcie nogi pod kątem zbliżonym do prostego, a przez to przenoszenie ogromnych sił (zasada dźwigni) przy niskiej kadencji. [Prawidłowe kąty zgięcia kolana dopasowane do stylu jazdy można znaleźć w opracowaniach zamieszczonych w internecie]. Oczywiście nie twierdze, że wysokość siodełka jest ważniejsza niż długość korby, twierdze jedynie, że jedno i drugie powinny być ze sobą odpowiednio zgrane.

nahtah

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 519
  • Obieżyświat w poziomie
Odp: Sprzedam -- UNIKATOWY rower poziomy---dwa w jednym....
« Odpowiedź #25 dnia: Marca 30, 2009, 06:35:27 pm »
Panowie! Używam długich korb(200mm), które założyłem po powrocie z pięciodniowej eskapady po Kotlinie Kłodzkiej. Przyczyną, która mnie zmusiła do takiego stanu rzeczy, było używanie korb długości 170mm. Wracałem z tej eskapady z dużym bólem w obydwu kolanach i twierdzę, że przyczyną nie było obciążenie pedałowaniem pod duże wzniesienia (choć taką przyczynę jako jedną z wielu uwzględniam), ale zbytnie wyziębienie. Zauważyłem to podczas jazdy w temperaturach, poniżej 15 stopni C, gdy miałem założone specjalne opaski, chroniące dodatkowo przed przewianiem, wszystko było ok, lecz wystarczyło by przejechać się bez nich i problem wracał. Zawsze wcześnie  rano, jest chłodno ale, że lato, to nie wypada zakładać cieplejszy ciuch i taka niekonsekwentna polityka doprowadziła mnie do bólu kolan. Jednak nie upieram się przed tezą szkodliwości długich korb, jeżdżę zbyt mało(3500km rocznie) by przekonywać do swoich racji, dodam tylko tyle, iż dłuższe korby w przypadku mojego nahtaha, pozwoliły mi zwiększyć prędkość wjazdu pod wzniesienia, prawie każde, co przyczyniło się do szybszego spokojnego pokonywania dystansu każdej wycieczki.

Długość korby obliczyłem według wzoru, podanego przez Bikera XUN VIXX-a - L(mm) = 2,16 x I(mm)

L - długość korby
2,16 - współczynnik
I - długość nogi

moje nogi mają długość 90,5cm co dało iloczyn 195,48 ale zrobiłem pełny wymiar czyli 200mm i jestem zadowolony- jak długo? Mimo wszystko szukam opinii na temat tego problemu i oczekuję dalszych komentarzy.:)
ŻYCIE jest jak jazda NA ROWERZE aby utrzymać równowagę MUSISZ się poruszać naprzód.......Albert Einstein
https://www.bikestats.pl/rowerzysta/nahtah

wildix

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: Sprzedam -- UNIKATOWY rower poziomy---dwa w jednym....
« Odpowiedź #26 dnia: Kwietnia 16, 2009, 12:19:34 pm »
wg tego wzoru wyszlo mi coś ok 165mm (teraz jeżdżę na 170) więc wzór wydaje się być dobry, tzn potwierdza moje preferencje co do dlugosci korby