Autor Wątek: Rozwiązanie techniczne napędu trajki  (Przeczytany 10777 razy)

john52

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 121
Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« dnia: Maja 12, 2015, 05:14:19 am »
« Ostatnia zmiana: Maja 12, 2015, 07:26:47 am wysłana przez john52 »

darko

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 53
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 12, 2015, 07:32:58 pm »
Też o takim myślałem dla swojej trajki , ale jednak zdecydowałem się na silnik w piaście tylne koło.
A jakie akumulatory są tam zastosowane ?

john52

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 121
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 13, 2015, 07:42:39 am »
akumulatory zastosowałem czasowo żelowe 12v 12ah szt.4 silnik jest 24v350w połączyłem po 2 w szerg i 2 równolegle co daje mi 24 v i 24ah i nie jestem zadowolony bo jak na taki pakiet zasięg 30km to po mojemu mało  trzeba pomyśleć nad lepszym rozwiązaniem może jakaś sugestia doświadczonych

darko

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 53
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 13, 2015, 06:38:32 pm »
Ja też zastosowałem akumulatory żelowe 12v 20Ah szt 4 , silnik 48v 500w i muszę stwierdzić że niema szału i duży ciężar. Myślałem że będzie większy zasięg.

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 422
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 13, 2015, 06:51:54 pm »
Ja też zastosowałem akumulatory żelowe 12v 20Ah szt 4 , silnik 48v 500w i muszę stwierdzić że niema szału i duży ciężar. Myślałem że będzie większy zasięg.
niechcę się mądrowac ale to są kwasowe aku żelowe są strasznie drogie jak się niemyle to ponad tysiąca sztuka a sklepikarze się nie znają i mówią ze żelowe
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

john52

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 121
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 13, 2015, 08:12:21 pm »
te drogie to są li-po (litowo -polimerowe) i li-jon(jonowe) tam mie ma żelu tyko substancja gąbczasta w której są elektrody.

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 422
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 13, 2015, 08:29:43 pm »
Nie mylić rodzajów aku litowe i żelowe to o ile mi wiadomo to zupełnie inny rodzaj aku a te w sklepach czarne prostokąty stosowane w alarmach to nie żelowe tez kiedyś myślałem ze to zelowki ale jeden gość mnie uświadomił i kazał sprawdzić kartę charakterystyki na stronie producenta i okazało się ze to zwykle i ładować można zwykłym prostownikiem a ligowych i zerowych nie proponuje tak ładować bo będzie nie fajnie
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 422
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 13, 2015, 08:36:39 pm »
Czytałem na forum ze dobrze spisują się aku litowe 18650 zrobione w pakietach i podobno cały pakiet waży około 3-4kg
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

john52

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 121
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 13, 2015, 09:15:26 pm »
tak "alipoczta" żelowe są to normalne aku tylko elektrolit jest w postaci żelu aby mogły pracować w każdej pozycji

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 422
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 13, 2015, 09:26:21 pm »
Ja chyba dostałem jakąś pomrocznosc jasna bo coś mi się p.....o sorki panowie :-\
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 13, 2015, 10:33:50 pm »
Miałem prawdziwe żelowe grensaver 20 Ah podobno najlepsze żelowe jakie są dostępne. U nas są górki to nie można porównywać wyników z waszymi ale przejeżdżałem na nich 24 km bez pedałowania z pedałowaniem 40 km to już dojeżdżałem na oparach.  Na starych litowo jonowych jak są w laptopie przejeżdżałem na wspomaganiu czyli z pedałowaniem na pionowym rowerze około 100 km. Ale te akumulatorki to trupy ze starych baterii laptop-owych  przed wczoraj bodajże robiłem pierwszą próbę na nowej poziomce.  Na 25 km zużyłem trochę ponad 1 Ah czyli na wspomaganiu przejechał bym teraz teoretycznie około 250 km.  Nie mogę tej baterii zbytnio obciążać bo to akumulatorki laptop-owe czyli nie są wysoko-prądowe a na dodatek nieboszczyki. Jak się nie pomyliłem to będzie miażdżąca przewaga poziomki. Dziś ją niestety rozebrałem będzie jutro jechać do piaskowania i malowania. Więc na następne testy przyjdzie trochę poczekać. Tak że polecam litowo jonowe a po wiedzę zapraszam na forum arbiter.  wszytko jednak rozbija się o kasę taki akumulatorek litowo jonowy na dobrych wysoko prądowych ogniwach to koszt około 1000 - 2000 zł ale spokój na około 10 lat.  Np takich   http://www.bto.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=44289  w tej firmie złożą  wam akumulator który właściwie traktowany posłuży długie lata
« Ostatnia zmiana: Maja 13, 2015, 10:45:08 pm wysłana przez tomek70 »

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 422
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 14, 2015, 07:32:32 am »
Witam proszę o pilna pomoc jaka rurka do łańcucha chodzi o fi rurki
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

john52

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 121
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 14, 2015, 08:22:35 am »
to zleży od łańcucha ja mam fi w środku11mm jest to rórka hydrauliczna do CO.w poadzki

aligatorpoczta

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 422
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 14, 2015, 09:14:54 am »
to zleży od łańcucha ja mam fi w środku11mm jest to rórka hydrauliczna do CO.w poadzki
nie za ciasno? Mój ma wymiar 8*10mm jest to 8-mio rzędowy pytam bo chce kupić teklanowa rurke
Czarne Swb  ful 26x26, Zielona żaba swb 20x26

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Rozwiązanie techniczne napędu trajki
« Odpowiedź #14 dnia: Maja 14, 2015, 12:57:12 pm »
Wystarczająco dobrym rozwiązaniem jest teflonowa rurka do pneumatyki przemysłowej D16.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800