powoli jeszcze raz
silnik wplatany daje tylko moc bez możliwości zmiany obrotów przy danej prędkości
kaseta owszem pracuje ale dla pedałów, to miałem na myśli
przy doczepnym przekazujesz napęd na kasetę czyli jeśli jest 9-tka masz 9 biegów
rower jak rozpędzasz zmienisz tryb to silnik spada z obrotów
znów zmiana, mniejsze obroty a szybkość rośnie
i tu właśnie jest oszczędność, mniejsze obroty większa prędkość mniej prądu
jeśli zastosujesz tempomat nawet 20% energii masz zaoszczędzone
co do żelowych aku to nikogo nie namawiam ale są tanią alternatywą na napęd
koszty za zakup to max 300zł i jeździsz
200cykli spokojnie wytrzymają, może więcej
najgorsza jest waga (12v19,5ah x2 daje 11,8 kg w sakwie)
litówke ciężko trafić poniżej 1000 żeby miała koło 10ah ,a pasuje dwie szt(10 ah to dobre dla silnika 250-350w)
producent gwarantuje koło 600 cykli
więc w przeliczeniu na cykle wychodzi podobnie
ale mniejsza inwestycja jednorazowo przy zakupie żeli
są to moje prywatne doświadczenia,nie upieram się ze nie ma lepszych rozwiązań