Autor Wątek: jakie silniki elektryczne  (Przeczytany 11120 razy)

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: jakie silniki elektryczne
« Odpowiedź #15 dnia: Listopada 16, 2014, 06:20:08 pm »
Bez sensu pchać się w przekładniowy silnik w koło. Cena zabójcza a potem problemy z trybami silnik przekładniowy to silnik wysokoobrotowy moc uzyskuje się z obrotów jest lekki ale coś za coś. Pobiera więcej prądu  Używam 500 z magmy i jestem zadowolony silnik napędza koło za pomocą piasty trzybiegowej.To znaczy są trzy biegi. Wbrew pozorom biegi wcale nie dają dużej oszczędności tylko większy moment obrotowy kiedy jest potrzebny np pod górkę lub przy ruszaniu. Silnik z magmy jeden spaliłem ale jeździłem na samym silniki 350w  bez przekładni nie wspomagałem a same akumulatory ważyły 14 kg. Silnik 350w to niektóre roboty kuchenne mają więcej mocy, nic dziwnego ze się spalił przy takich obciążeniach jeździłem na nim jak na motorze jak bym chociaż troszkę wspomagał jeździł by do dziś. Moim zdaniem nie ma sensu kupować silnika w koło tym bardziej przekładniowego lepiej za tą różnice kupić sobie lepsze lub pojemniejsze akumulatory, w żele się nie pchaj kup litowo jonowe a ładowarkę modelarską naładujesz nią każdy akumulator

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: jakie silniki elektryczne
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 16, 2014, 06:30:19 pm »
Zasięg zależny od akumulatorów ich pojemności i rodzaju a więc nie od samej pojemności. Np na 20 Ah akumulatorach żelowych przejedziesz o wiele mniej niż na 20 Ah litowo jonowych a jeszcze więcej przejedziesz na 20 Ah litowo jonowych ale wysokopradowych poza tym waga akumulatorów litowe ważą trzy razy mniej, przy tej samej pojemności co żele na zasięg wpływa też i to znacząco ciśnienie w oponach a następnie opory powietrza. Sterownik to sprawa pomijalna chyba że jakąś nisko sprawną samoróbkę chcesz zrobić

koncki

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 319
Odp: jakie silniki elektryczne
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 16, 2014, 06:37:12 pm »
Bez sensu pchać się w przekładniowy silnik w koło. Cena zabójcza a potem problemy z trybami
A po ilu km, lub po jakim czasie, wysiadły Ci tryby?

medyk

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 27
Odp: jakie silniki elektryczne
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 16, 2014, 07:02:19 pm »
w górkach niestety 800w to jest tak na granicy zakładam ze całość z kierowcą  to jakieś 120 kg
miałem wplatany 500w ale brakowało mocy na podjazdach , stale go trzeba wozić
niestety nie ma możliwości używania kasety tylko rozpędzanie
doczepniaka ściągam w kilka minut zdejmuję baterie i jest lżejszy do transportu itp.
korzystanie przez silnik z biegów tez ma duży wpływ na pobór prądu
silniki doczepne to nie tylko magma ,są inni dostawcy ,jak się pokopie to w sieci jest trochę informacji

Jak nie ma mozliwosci uzywania kasety?? bo cos albo interpunkcja albo cos nie kaman

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: jakie silniki elektryczne
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 16, 2014, 10:34:48 pm »
powoli jeszcze raz
 silnik wplatany daje tylko moc bez możliwości zmiany obrotów przy danej prędkości
kaseta owszem pracuje ale dla pedałów, to miałem na myśli
przy doczepnym przekazujesz napęd na kasetę czyli jeśli jest 9-tka masz 9 biegów
rower jak rozpędzasz zmienisz tryb to silnik spada z obrotów
znów zmiana, mniejsze obroty a szybkość rośnie
i tu właśnie jest oszczędność, mniejsze obroty większa prędkość mniej prądu
jeśli zastosujesz tempomat nawet 20% energii masz zaoszczędzone
co do żelowych aku to nikogo nie namawiam ale są tanią alternatywą na napęd
koszty za zakup to max 300zł i jeździsz
200cykli spokojnie wytrzymają, może więcej
 najgorsza jest waga (12v19,5ah x2 daje 11,8 kg w sakwie)
litówke ciężko trafić poniżej 1000 żeby miała koło 10ah ,a pasuje dwie szt(10 ah to dobre dla silnika  250-350w)
producent gwarantuje koło 600 cykli
więc w przeliczeniu na cykle wychodzi podobnie 
ale mniejsza inwestycja jednorazowo przy zakupie żeli
są to moje prywatne doświadczenia,nie upieram się ze nie ma lepszych rozwiązań  ;)

 
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: jakie silniki elektryczne
« Odpowiedź #20 dnia: Listopada 16, 2014, 10:58:48 pm »
Za 800 złożysz z nowych ogniw akumulator 8s10p 23 Ah z ogniw wysokopradowych więc żele są żadną alternatywą za 500 zł masz taki sam z normalnych litowych z obciążalnością 1c więc żele nie są żadną alternatywą tylko wywaleniem kasy w błoto miałem dwa grensavery i je sprzedałem bez żalu. Gresawery to najlepsze obecnie żele złożyłem pakiet z używanych litowych i o niebo bije najlepsze żele.  Zele musisz po każdej jeździe ładować po każdym powrocie z pracy musiałem je ładować oczywiście nie musiałem ale to bardzo skraca ich żywotność chociaż prądu miałem w nich dużo. Natomiast na litowych jeżdżę cały tydzień nie ładując.
Na akumulatorach żelowych żeby jechać z taką predkością jak na litowych przy tej samej pojemności obu typów musisz o połowę więcej odkręcić manetkę ciężar robi swoje dwa grensawery 20 Ah ważą 14 kg włóż sobie do torby 14 kg na bagażnik i jedz pod górkę a potem włóż 4 kg poczujesz różnicę i już nigdy nie pomyślisz o żelach
« Ostatnia zmiana: Listopada 16, 2014, 11:13:47 pm wysłana przez tomek70 »

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: jakie silniki elektryczne
« Odpowiedź #21 dnia: Listopada 16, 2014, 11:14:31 pm »
zgoda jeśli sam złożysz baterie to cena spada (tylko nie wszyscy to potrafią )
ale przeciętny kowalski chce założyć i jeździć
jak sprzedaje napęd ,to kupujący nie chcą nawet słyszeć o domowej roboty bateriach 
moje wypowiedzi wynikają z tego, ze stoję po drugiej stronie lady i słyszę co chce klient
w sumie to nie brałem faktu samodzielnego złożenia baterii  pod uwagę  8)
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: jakie silniki elektryczne
« Odpowiedź #22 dnia: Listopada 16, 2014, 11:27:51 pm »
Zgadza się dzisiaj przedmioty urządzenia projektuje się tak w większości żeby były " idioto-odporne" ale użytkując cokolwiek tym bardziej pojazd elektryczny a nawet głupią komórkę  z akumulatorem litowym powinno się co nieco o tym akumulatorze wiedzieć bo okrutnie się to mści np że nie powinno się rozładowywać takiego akumulatora za każdym razem na fuul że lepiej jest doładować a np użytkując akumulator żelowy też niedobrze jest gdy nam odcina za każdym razem sterownik. Dobre to jest ale dla producentów akumulatorów. Dlatego dobre jest samodzielne złożenie takiego akumulatora a nie latanie potem z byle bzdetem do fachowca który weźmie 100 zł za przylutowanie odlutowanego kabelka Cóż wiedza kosztuje.

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: jakie silniki elektryczne
« Odpowiedź #23 dnia: Listopada 17, 2014, 06:56:56 am »
miałem kilka szt. robionych 24v 7s18,5ah chyba na panasonikach coś koło 350 wyszło hurtem
ale wzięli znajomi  ,wiem ze nie będzie problemów gdyby coś padło
niestety klientom nie mogę proponować takiego czegoś
bałbym się dać na to 2 lata gwarancji
a najbardziej na świecie kocham święty spokój
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

DONCIO

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 54
Odp: jakie silniki elektryczne
« Odpowiedź #24 dnia: Listopada 18, 2014, 11:34:50 am »
ostani przebieg na 500w 18ah36v 54km średnia prędkość  27km/h
mam pytanie, czy na zimę docieplać aku w sumie sa w sakwie
 pod firma czasem stoję 10 godzin

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: jakie silniki elektryczne
« Odpowiedź #25 dnia: Listopada 19, 2014, 12:17:30 am »
Jasne najlepiej jak byś je zabierał do budynku oczywiści nie stawiaj  na grzejniku ale żeby 20  na plusie było.

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: jakie silniki elektryczne
« Odpowiedź #26 dnia: Listopada 22, 2014, 07:56:57 pm »
lepiej załatw gniazdko pod firmą tam gdzie parkujesz i przełącz ładowarkę na podtrzymanie
mniej zachodu niż wyjmować baterie i dźwigać  ;)
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: jakie silniki elektryczne
« Odpowiedź #27 dnia: Listopada 23, 2014, 10:04:58 am »
Nie chodzi o rozladowanie tylko że w niskiej temperaturze drastycznie spada pojemność.

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: jakie silniki elektryczne
« Odpowiedź #28 dnia: Listopada 23, 2014, 10:15:14 am »
tomek 70 gość ma lipo4 w/g producenta do 0 st bez zmian
jak są w sakwie to można je troszkę opatulić pianką albo kaliamtą
ładowarka ma funkcje podtrzymania zalecają włączenie tej funkcji jak baterie są składowane w niskich temp
ale może to tylko reklama  ;)
jak zacznie się jechać to sama trochę się rozgrzeje ,na zimę można przenieść sterownik do sakwy i wtedy to już na pewno będzie miała cieplutko  8)
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane