Autor Wątek: Skuteczne hamulce  (Przeczytany 33338 razy)

janxx

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 61
Odp: Skuteczne hamulce
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpnia 29, 2014, 08:25:31 pm »
Dzięki Dziantek, przetestuję :)

Grzesinek

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 23
Odp: Skuteczne hamulce
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpnia 29, 2014, 09:27:27 pm »
Natomiast to wszystko co Neverhood pisał o długości linki i pancerza brzmi bardzo sensownie. Linka w pancerzu o takiej długości może być lepsza lub gorsza, ale nie ma prawa być sztywna, zachowuje się jak sprężyna.
Chciałem uniknąć hydrauliki,ale chyba nie ma sensownej alternatywy.
Nie mam zbyt dużego doświadczenia w budowie rowerów
więc postanowiłem że zanim zabiorę się za trajkę poeksperymentuję na "taczce rowerowej"
więc do rzeczy
1---Uważam że robienie takiego roweru na podzespołach fabrycznych normalnego piona to nieporozumienie
      ale prototyp sam taki robię. Docelowo rama będzie skonstruowana od zera Prawdopodobnie z rur stalowych
      o grubości ścianki 2 mm. Uważam że + - około 3 kg w takim typie roweru jest mało istotne a wytrzymałość
      i sztywność ramy będzie lepsza.  Za stalą przemawiają względy ekonomiczne i możliwości warsztatowe.
2---Biorąc pod uwagę masę całkowita roweru uważam że tylko hamulec hydrauliczny spełni wymogi skutecznego hamowania
      Można się pokusić (ale po testach na jeżdżącym rowerze z pełnym ładunkiem) o wykonanie przedniej piasty na dwie tarcze
      Oczywiście za tym idzie dobór odpowiedniej pompy bo standardowa będzie za mała
Ten temat akurat przerobiłęm w pompach motocyklowych
3---Uważam że mocowanie tarczy przedniego hamulca na przeciw cięgna skrętu albo po tej samej stronie
     w przypadku takiej konstrukcji jest nie istotne. Ważniejsza jest grubość przedniego widelca
 
   

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Skuteczne hamulce
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpnia 29, 2014, 11:56:28 pm »

Cytuj
Pytanie czy twoje hamulce mają długi (jak hamulcach V), czy krótki skok linki (jak zwykłe szczękowe). Czy jest to zgrane hamulec/klamka ("Zgodny system"). Oczywiści przy takiej odległości klamki od hamulca, preferowany jest system o większym skoku linki
Nie mam pojęcia czy długi czy krótki. Klamka to avid FR5, zacisk BB5.
Mam blade pojęcie o technice rowerowej, ale dosyć dobre o technice ogólnie i zdaję sobie sprawę, że jak kończy się zakres klamki, czyli po naciśnięciu opiera się o kierownicę, to najlepsze hamulce nie będą działać na max. W tym konkretnym przypadku klamka nie wchodzi dalej niż na 2/3 zakresu.
Pytaj się sprzętowców. Ja wyczytałem że V mają długi skok i mi tyle wystarczy. Jeśli masz 2/3 zakresu to większy nacisk na klamkę musi wywołać większy nacisk w zacisku. Możliwe, że problemem jest delikatna kobieca dłoń. Dać do przeszczepu.


Cytuj
Dodatkowo dałeś ciała umieszczając zacisk hamulca po przeciwnej stronie drążka kierowniczego. A ostrzegałem na o tym na początku tematu
Tego to już nie rozumiem. Nie widzę związku. Możesz wytłumaczyć?
Za dużo zacytowałeś. Co tu dużo mówić. A poprowadź linkę hamulca po drążku kierowniczym. Jak dobrze obmyślisz mocowanie zacisku, to masz jeszcze mniej zakrzywień linki. Oczywiście nie w jednym długim pancerzu. Na prostych stosuj przelotkę i linkę na zewnątrz. Pancerz na łukach. Proste są na drążku kierowniczym ~1m i kolumnie kierownicy ~0.6m .

Podobne efekty mam w pionowych rowerach. Takie same klamki, takie same hamulce, a tylny ma długi pancerz. W efekcie przedni hamuje znośnie, tylni nie zblokuje nawet koła. W towarówce long johny są jeszcze większe odległości ...
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 30, 2014, 10:44:26 pm wysłana przez Neverhood »
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

janxx

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 61
Odp: Skuteczne hamulce
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpnia 30, 2014, 11:18:08 am »
Neverhood, dzięki za wszystkie uwagi.

Grzesinek, jaką ładowność przewidujesz dla swojego pojazdu? To będzie dwukołowiec czy trajka? Jaka jest średnica rur które chcesz zastosować?

grzeziu

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 324
Odp: Skuteczne hamulce
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpnia 30, 2014, 06:01:34 pm »
rury nie musza byc takie grube
zobacz nowy temat 6,8 kg rama bez osprzetu rura 42 scianka 2 glowna
38 scianka 1,75 wspornik kol przednich

tylne 22 i 15 scianka nie wiem

Grzesinek

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 23
Odp: Skuteczne hamulce
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpnia 30, 2014, 07:01:14 pm »
Założenia mam ambitne :-)
Sam ważę około 100 kg i chciałbym aby ładowność taczki była drugie tyle czyli 100 kg
Na razie cały czas kombinuję jak zrobić ramę
Nie chcę ramy z tzw rura główną
W założeniach jest najgrubsza 32 pod siodełko i kierownicę 25
mocowanie pod tylne koło 20 i 16 lub dwa razy 13
rura pod stery robiona ze ścianką 3 mm

Taki osprzęt
Widelec Salt Pro 20" 10mm
HAMULce TARCZOWe SHIMANO ALIVIO M445 1000mm
Piasta przednia Novatec NT-D041SB disc 36H
Piasta tylna Novatec NT-D042SB disc 8/9/10s 36H
DART-110 Obręcz Fortress 26", 36 otworów, czarna anodowana szt.   
DART-924 Obręcz Fortress 20", 36 otworów, czarna anodowana szt.    
Dętka MTB Continental 26' x 1,75' - 2,5'(A)            
Dętka Dętki CONTINENTAL Wide BMX 20 x1,9-2,5 Auto   
 Opona Maxxis BMX Holy Roller 20x2.20 60TPI drut         
Opona Opony MAXXIS Hol Roller 26 x 2,20

To na razie tyle
mam problem z kupnem rur takich jak chcę
Może wiecie gdzie mogę kupić wysyłkowo albo w okolicach Szczecina?
Jak Już coś konkretnego pospawam to się pochwalę
Na razie jeszcze przed budową planuję taki zakup
http://allegro.pl/polautomat-magnum-mig-205l-migomat-lutospawanie-fv-i4369315148.html


grzeziu

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 324
Odp: Skuteczne hamulce
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpnia 30, 2014, 07:21:18 pm »
kiepski sprzecik
prad ciaglego spawania ok 120-140 amper 2-3 blacha

grzeziu

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 324
Odp: Skuteczne hamulce
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpnia 30, 2014, 07:22:27 pm »
do tego drut i butla 30 procent wartosci sprzetu lepiej cos z podajnikiem i na 15-18 kg np scherman

Grzesinek

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 23
Odp: Skuteczne hamulce
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpnia 30, 2014, 07:31:58 pm »
drut do stali 45 zł rolka
do lutospawania (na razie nie planuje używać ) 390 zł
butla z mieszanka 340
Potrzebuję sprzęt do cienkich blach
czyli 80 - 110 A
No i cena dośc atrakcyjna 

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1297
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Skuteczne hamulce
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpnia 30, 2014, 07:43:42 pm »
Potrzebuję sprzęt do cienkich blach
czyli 80 - 110 A
Cienkie blachy to się od 30-40A zaczyna.

grzeziu

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 324
Odp: Skuteczne hamulce
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpnia 30, 2014, 08:16:49 pm »
co to znaczy cienka blacha
dla mnie cienka blacha to 4 mm spawam standardem na 160 lub pulsem 130
nie wiem co chcesz pospawac 30-40 amper ?

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1297
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Skuteczne hamulce
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpnia 30, 2014, 08:46:22 pm »
Cienka blacha - 0,8-1,5mm.

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Skuteczne hamulce
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpnia 30, 2014, 08:56:14 pm »
Cienka blacha - 0,8-1,5mm.

Przy samochodach to zwykła blacha. Cienka zaczyna się poniżej podanego parametru. Ale my tu o rowerach. Do rurek rowerowych TIGa polecam. Ewntualnie samemu pozczepiać i dać fachowcowi do spawaniam na TIGa. Do zczepiania i spawania ten MIG wystarczy.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


grzeziu

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 324
Odp: Skuteczne hamulce
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpnia 30, 2014, 09:06:05 pm »
w autach jest tez 2mm

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Skuteczne hamulce
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpnia 31, 2014, 12:44:04 am »
w autach jest tez 2mm

Progi w heckflosse.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp