Autor Wątek: silnik elektryczny w trajce  (Przeczytany 15453 razy)

dziantek

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 308
Odp: silnik elektryczny w trajce
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 15, 2014, 02:47:21 am »
Generalnie lepsze rozwiązanie to właśnie mid-drive, bo wykorzysta biegi przerzutki, a silnik w piaście, nie dość, że zakręci optymalnie tylko przy jednej, stałej prędkości, to jeszcze niemiłosiernie obciąży koło, ale przynajmniej dostępny i tani, chociaż ciężki i dużo pali. Wyżej cenię e-rozwiązanie takiego Haibaika za 5000E z mid-drive'm Boscha, niż Bombera za 10000E z motocyklowym potworem w kole.

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 743
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: silnik elektryczny w trajce
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 16, 2014, 06:43:06 am »
fiu fiu zawyżyłeś Dziantek poziom tego wątku  ;)
cacuszka cieszą oczy, niestety polski cyklista tylko może pomarzyć
a przy okazji jak tam prace nad twoja maszyna ,gdybyś potrzebował jakieś bibeloty do budowy to jestem twoim dłużnikiem  ;)
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

dziantek

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 308
Odp: silnik elektryczny w trajce
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 16, 2014, 08:52:39 am »
U mnie dopiero wszystkie trzy koła zaplecione (24" i 2x20") na fajnych grubych szprychach po 24szt. na kółko i pozaoponowane, generalnie leniwie, części mam już sporą większość, może dzisiaj coś popchnę, ale robię jeszcze taki mały projekcik grawitacyjny z tym, że już bardziej pionowy.

Trochę szkoda, że te napędy będą raczej skierowane do producentów, niż rzucone na sklepowe półki, ale widzę takie silniczki w trajkach bardzo chętnie, zresztą w ogóle w poziomkach je widzę...a ta bateria Japończyków, to już wygląda jak PlayStation  :D  Dzięki za motywację i powodzenia z oprądowaniem ElectroMatix'a  ;D

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 743
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: silnik elektryczny w trajce
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 17, 2014, 08:50:26 am »
robię co mogę ale to temat morze i do tego pogoda barowa
myślałem ze wypadnę w Bieszczady trochę volty posprawdzać   uzbroiłem 3 trajki w rożne silniki
nawet kiełbaska na grilla kupiona
a tu masz  >:(
wiec siedzę i szukam ciekawych producentów i rozwiązań z silnikami elektrycznymi
dochodzę do wniosku ze silnik doczepny daje więcej możliwości oszczędzania energii
dodatkowo cała gama biegów
zaplatany z kolei łatwiejszy w montażu i nie ma reduktorów itp ...
natomiast baterie to już prawdziwy horror tematyczny i żaden producent nie pisze do końca prawd ;)y

grawitacyjny pionowy projekcik brzmi ciekawie  :) pochwal się może nas nie zagryzą poziom-owcy
ostatnio kupiłem  ramę fr2 Krossa  w zimie mam w planie złożyć skoczka jak części trochę stanieją  te z wysokiej pułki 8)

CZY MOŻNA JEDNOZNACZNIE OKREŚLIĆ JAKIE BATERIE SA NAJLEPSZE DO SILNIKÓW ??
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2014, 09:44:17 pm wysłana przez AGA »
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

dekers

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 46
Odp: silnik elektryczny w trajce
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 20, 2015, 09:34:49 pm »
Odświeżamy i zapraszamy.
www.facebook.com/dekerspl lub dekers.pl
mamy dostęp do różnego rodzaju silników oraz akumulatorów litowo-jonowych w dobrych cenach.
do tego zapraszam do zapoznania się z nasza najnowszą ofertą:
http://olx.pl/oferta/trajka-trojkolowiec-dekers-rower-poziomy-rower-elektryczny-CID767-ID7mQSF.html#47a01eadae;promoted

Jeśli ktoś ma jakiekolwiek pytania to prosimy pisać na edekers@gmail.com lub dzwonić pod numer 607475153
chętnie doradzimy, pomożemy a i jeśli mamy na stanie to za dobrą cenę sprzedamy :)


tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1103
Odp: silnik elektryczny w trajce
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 21, 2015, 08:00:51 pm »
Fajne fajne oglądałem a z czego wykonany stelaż siedzenia aluminium czy stal ?

michal883

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 112
    • moje konstrukcje :) i wskazówki dot. ebajka
Odp: silnik elektryczny w trajce
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 15, 2016, 10:18:04 pm »
Temperatury graniczne z tego co widzę raczej dyktują czujniki hallotronowe. Udało mi się zniszczyć takowe w silniku chłodzonym olejem - BLDC.
Silnik po rzuceniu pirometrem technicznym miał 110stopni na pokrywie. Po jakis 5 minutach mimo, że rower stał w zimnym garażu temperatura jeszcze skoczyła do 130 stopni, ciekawe ile było na uzwojeniach :)

Do 100 stopni jest wszystko w porządku, oczywiście im mniejsza temperatura silnika, tym większa jest sprawność, bo mniejsze straty idą w energię. Temperaturę najlepiej zczytywać z wnętrza silnika z osi (przed mocowaniem łożysk) Ja w swoim matixie jak go męczę w terenie to silnik po bardzo długiej jeździe idzie spokojnie utrzymać ręką, z tąd wnioskuje że ma około 50 stopni.

Weź pod uwagę, że temperatura mocno się zmienia, a zazwyczaj im jest na dworze cieplej, tym się rower bardzieć "ciśnie" co nie sprzyja silnikowi. Continent 9x7 zawsze miał około 60 stopni. Po mocnym dociśnięciu w 40 stopniowy upał na który wali słońce wprost na czarną obudowę spowodowało, że po rzucie pirometrem miał około 100 stopni jak wróciłem, prawie bym o uszkodził ... Zabezpieczenia termiczne zawsze warto montować zwykły termostat bistabilny + diodka, no chyba, że planujesz jakiś termometr elektroniczny, w tedy do osi zapewne odpowiedni termistor i będzie ładnie wyświetlać.
Sprzedam zestawy do elektryfikacji rowerów oraz pojazdów nietypowych :) jak i wszystkie niezbędne części do ebajka. Jeżeli coś potrzebujesz, pisz! , gdyż mam najlepsze ceny dla forumowiczów :)

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=3423.0

https://epojazdy.blogspot.com/

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 743
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: silnik elektryczny w trajce
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 19, 2016, 06:33:40 am »
znalazłem wreszcie silniki które się nie rozgrzewają Golden motor magic pie 5  duże możliwości pełna regulacja parametrów z pozycji telefonu cała  obsługa softu trwa kilkanaście sekund
silnik można swobodnie programować do 700 rpm przy 1000w daje sporego kopa
niezależne odczyty temperatur łącznie z pomiarem wah
bieg wsteczny ma oddzielne parametry
silnik wielozakresowy można programować 24,36i 48 v

co prawda jest chłodno ale przy mocnym katowaniu temp 25st
jeśli ktoś pracował już nad takim silnikiem chętnie wymienię uwagi

https://www.facebook.com/matixbike/photos/pcb.710108452458998/710103589126151/?type=3&theater

http://www.goldenmotor.ca/
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 3832
Odp: silnik elektryczny w trajce
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 20, 2016, 12:15:10 am »
W jakim sensie się nie grzeje? Masz wewnątrz silnika czujnik temperatury? Bo jeśli bazujesz na tym że obudowa jest chłodna to jest mylące - po prostu ciepło z uzwojeń może być słabo przekazywane na obudowę.  Opis montażu termistora na silniku masz tu: http://ebike.nexun.pl/zabezpieczenie-termiczne-silnika/
Frame is the heart of bike
https://get.google.com/albumarchive/113663826549422725409
5320W -> Watowica in progres :)