Autor Wątek: Trajka  (Przeczytany 25797 razy)

christophorus

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 61
Trajka
« dnia: Maja 02, 2014, 11:09:15 pm »
Witam wszystkich!
Jakiś czas temu spodobały mi się poziome trajki, więc postanowiłem sobie takową zbudować. Trwa to dość długo z racji ograniczonej ilości czasu na to przedsięwzięcie. Zacząłem bodajże w październiku, bądź pod koniec września...
Wczoraj wykonałem pierwsze jazdy próbne po montażu wykonanym naprędce.
Poniżej fotki jeszcze z niedokończonym dziełem.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/adaa31148330a5fd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0a80d1f9fa3d336d.html
Jak Wam się podoba mój pierwszy poziom:)

władek8

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 348
Odp: Trajka
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 02, 2014, 11:33:20 pm »
Wrzuć więcej zdjęć. Nie myślałeś o amortyzacji??? Większość trajek ma full amortyzacje.

tomcat

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 62
Odp: Trajka
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 03, 2014, 05:38:46 pm »
Witam na poziomie! Super rowerek - moje klimaty. Widzę, że tak jak ja wzorowałeś się na planach Thunderbolta p. Horwitza - fajnie. Dobra baza do różnych przeróbek. Zgadzam się z  władkiem8 co do amortyzacji. Moja pierwsza trajka była bez amorków, druga już ma tylny amortyzator i chwalę to sobie i myślę już o trzeciej wersji z full amortyzacją i kołami z przodu 24" ( mniejsze opory toczenia, a tym samym większa prędkość w porównaniu do 20"). No i więcej zdjęć. A i mam jedno pytanko - jak wyginałeś stelaż fotelika i jaka grubość rurki?. Pozdrawiam.

Tef

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 535
Odp: Trajka
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 03, 2014, 07:16:49 pm »
I znowu ja - wychodzi na to, że będę nadwornym upierdliwcem  :P : proszę przedstaw się wpierw w dziale Przywitalec (http://forum.poziome.pl/index.php?board=8.0). Potem dawaj co masz i ile masz  :).
Możliwym jest, że ktoś z nas mieszka niedaleko i może mógłby Ci pomóc w realu, a to jest nie do przecenienia.
Trajki to także moje klimaty :). Zapraszam do mojego wątku, który notabene muszę jeszcze dokończyć  :-[ (http://forum.poziome.pl/index.php?topic=1378.msg19039#msg19039).
Z cyklu przysłowia i powiedzonka ludowe. Oczywiście o poziomkach :) : Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

DrewnianaTrajka
Pierwsze ujeżdżenie SWB 'Mroczny Żuraw'

dziantek

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 308
Odp: Trajka
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 03, 2014, 09:04:38 pm »
Dobra robota. Faktycznie fajny ten stelaż, wygląda trochę jak klatka bezpieczeństwa. :) Będziesz robił fotel z przeplatanych pasków, jednego kawałka materiału, siatki czy może jeszcze czegoś innego? Jak z masą w obecnym surowym stanie...rama stalowa, stelaż alu? Interesuje mnie jeszcze szerokość całkowita. Pozdrawiam.

christophorus

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 61
Odp: Trajka
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 03, 2014, 09:40:37 pm »
Nadrobiłem zaległości, czyli zagościłem już w powitalcu, a nawiązując do pytań:
1. O amortyzacji do tej pory nie myślałem po pierwsze primo ze względu na jeszcze większą masę, po drugie nie wiem jak dużo energii traci się przy amortyzowanym tyle, bo mam dawne doświadczenia z "góralem" z pełną amortyzacją a jak wiadomo pełna amortyzacja niskobudżetowa nie pomaga w efektywności napędzania, a po trzecie to moja pierwsza konstrukcja, więc może przyjdzie na to jeszcze czas?
2. Ponieważ nie udało mi się nabyć profili ze ścianką o grubości 1,5 mm - mam więc 2mm co wiąże się z większą masą, dlatego też stelaż fotelika miał być lekki, więc wykonany jest z alu-rurek o średnicy 22 mm i grubości ścianki 2 mm. By nie mieć problemu z uformowaniem stelaża nabyłem używaną giętarkę do rur alu i miedzianych właśnie pod średnicę 22 mm i jak widać efekt jest zadowalający (moim zdaniem). Co do kół 24" to na pewno prędkość może być większa, ale i większe siły skrętne działające na te koła, wiec nie wiadomo co lepsze ;).
3. Na stelaż jest już naciągnięta siatka kaletnicza, ale będę musiał trochę zmodyfikować tą konstrukcję ze względu na USS z materiałów takich z jakich miałem :).
Rama jest stalowa, natomiast stelaż fotelika jak już pisałem http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc040f962340bc1e.htmlwcześniej alu, a co do masy to jeszcze nie wiem, bo nie dokonywałem pomiarów.
Szerokość całkowita trochę odstaje od "rowerowej", bo łącznie ze śrubami kół przednich ma około 93-94 cm.
Poniżej więcej fotek:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d18e4621ff493048.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/93c1568e71868319.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea9bcfcbcdc8a151.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc040f962340bc1e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f022ef879404c600.html
Nic więcej fotek nie mam. Chyba, że jeszcze starsze o mniej zaawansowanym stopniu budowy :D
W mojej trajce tylne koło to 28", choć na początku miało być 26 :)
Na stelażu jest już zamontowana siatka i podłączona tylna przerzutka, by móc przeprowadzić pierwsze jazdy testowe, lecz fotek niestety jeszcze nie robiłem.



tomcat

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 62
Odp: Trajka
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 03, 2014, 10:59:09 pm »
Super sprzęcior, ale jeżeli mogę Ci coś od siebie doradzić to przednie podpory fotelika umocuj tak, aby linia siedziska w najgorszym wypadku była równoległa do linii ramy. Ja w pierwszej trajce wykonałem fotelik i mocowanie w taki sam sposób jak w planach Thunderbolta i uwierz mi pozycja była bardzo męcząca. Teraz siedzisko mam prawie poziomo i jeździ się o wiele lepiej, aczkolwiek jeszcze by się przydało troszkę podnieść przód. No i może Cię to uchronić od niemiłej wizyty osi kierownicy w czterech literach ;D. Widać to na 3 zdjęciu, że jest bardzo blisko linii siedziska, a materiał jaki by nie był i jak byś go mocno nie naciągnął to się i tak wyciągnie i opuści. Myślę, że się nie obrazisz za te parę rad ;D. Pozdrawiam, szerokości i kibicuję gorąco Twojej walce z tą zaraźliwą chorobą.

christophorus

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 61
Odp: Trajka
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 03, 2014, 11:13:42 pm »
Super sprzęcior, ale jeżeli mogę Ci coś od siebie doradzić to przednie podpory fotelika umocuj tak, aby linia siedziska w najgorszym wypadku była równoległa do linii ramy. Ja w pierwszej trajce wykonałem fotelik i mocowanie w taki sam sposób jak w planach Thunderbolta i uwierz mi pozycja była bardzo męcząca. Teraz siedzisko mam prawie poziomo i jeździ się o wiele lepiej, aczkolwiek jeszcze by się przydało troszkę podnieść przód. No i może Cię to uchronić od niemiłej wizyty osi kierownicy w czterech literach ;D. Widać to na 3 zdjęciu, że jest bardzo blisko linii siedziska, a materiał jaki by nie był i jak byś go mocno nie naciągnął to się i tak wyciągnie i opuści. Myślę, że się nie obrazisz za te parę rad ;D. Pozdrawiam, szerokości i kibicuję gorąco Twojej walce z tą zaraźliwą chorobą.
Dzięki za poradę. Przydałaby się ona jakiś czas temu, bo niestety mocowanie jest już wykonane i wiem już o bolączce sterowania uss, więc pewnie zrobię górne mocowanie, bo zarówno skręt się odrobinę zwiększy jako, że nie będzie blokowany przez stelaż fotelika.
Myślałem jeszcze o wstawieniu dwóch rzędów "podpór" siatki z pasów samochodowych, które się by tak nie wyciągały, ale pewnie to nie byłby nawet półśrodek...

tomcat

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 62
Odp: Trajka
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 04, 2014, 01:29:57 am »
Nie rezygnuj ze sterowania uss, na drugiej fotce widać, że masz jeszcze sporo miejsca między fotelikiem, a przednimi kołami do poszerzenia kierownicy, a pomysł ze wzmocnieniami w postaci dodatkowych pasów jest wart przynajmniej przetestowania. Myślę też, że i z przerobieniem nieco tej osi kierownicy nie powinno być problemów, stal to wdzięczny i prosty w spawaniu i obróbce materiał. Przeczytałem Twój post w "Techno"odnośnie hamulców i osi kół. Ja w mojej trajce mam hamulce na wszystkich kołach. Z przodu hamulce bębnowe, uruchamiane lewą podwójną klamką z opcją hamulca postojowego ( jak znajdę adres sklepu to podrzucę - niedroga sprawa ), tył - prawa klamka - zwykłe vałki --- układ sprawuje się bardzo dobrze. U Ciebie hamulce tarczowe mechaniczne w zupełności wystarczą  (tarcza 140 - 160)- po co pchać się w koszty z hydraulikami. U mnie koła kręcą się już trzeci sezon na osiach 12mm. i zupełnie nic się nie dzieje, więc myślę, że w Twoim przypadku oś 15mm. zda egzamin.To tyle na razie z moich skromnych rad. Pozdrawiam i powodzenia.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Trajka
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 04, 2014, 04:30:51 pm »
W IMK P7 /P8 (czyli SWB i przednim kołem mocowanym jednostronnie na monosztućcu) na przednim kole są jakieś 2 razy większe siły niż w trajkach i też jeżdżę na 12mm ośce już 8lat /~45kkm.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

christophorus

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 61
Odp: Trajka
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 04, 2014, 08:33:04 pm »
Nie rezygnuj ze sterowania uss, na drugiej fotce widać, że masz jeszcze sporo miejsca między fotelikiem, a przednimi kołami do poszerzenia kierownicy, a pomysł ze wzmocnieniami w postaci dodatkowych pasów jest wart przynajmniej przetestowania. Z przodu hamulce bębnowe, uruchamiane lewą podwójną klamką z opcją hamulca postojowego ( jak znajdę adres sklepu to podrzucę - niedroga sprawa )
Muszę sprawdzić na ile pomogą te pasy. Może też siatka nie będzie uciekać do tyłu fotelika a co za tym idzie i bardziej się owieszać?
Koniecznie poproszę o link do tych klamek.

dziantek

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 308
Odp: Trajka
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 04, 2014, 09:27:45 pm »
« Ostatnia zmiana: Maja 04, 2014, 09:29:20 pm wysłana przez dziantek »

christophorus

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 61
Odp: Trajka
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 04, 2014, 09:37:20 pm »
dziantek dziękuję.
Śmiesznie wygląda ta klamka. Działa pewnie normalnie?

dziantek

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 308
Odp: Trajka
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 04, 2014, 10:00:27 pm »
Mam identyczną, działa normalnie, jedynie dzyndzel od blokady klamki hamulców potrafi brzęczeć kiedy owej blokady nie używamy czyli w zasadzie cały czas podczas jazdy. Ja to wymontowałem, ale można dodać jakiś kawałek materiału od spodu i jeździć w ciszy, bo to w gruncie rzeczy bardzo przydatna, zwłaszcza dla trójkołowców, funkcja, idealna przy parkowaniu na wzniesieniach.

AGA

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 870
  • PRODUCENT TRAJEK
    • matixbike
Odp: Trajka
« Odpowiedź #14 dnia: Maja 05, 2014, 06:16:31 am »
fajny patent , tylko w praktyce koła hamują różnie niema jak zrównoważyć siły  hamowania na 2 hamulce
wszystko zawsze musi być idealnie naciągnięte
 wiąże się to z bardzo częstą regulacja hamulców wielki plus to blokada hamulca
https://www.facebook.com/matixbike/timeline         - MATIX TRÓJKOŁOWIEC POZIOMY fat 1000W,48v, ,LIPO4 18AH przebieg- 2014-4860km sezon2015 -3740km,sezon2016-4456 przejechane