Autor Wątek: Witam z Wielkopolski  (Przeczytany 7070 razy)

comandor77

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 73
Witam z Wielkopolski
« dnia: Kwiecień 17, 2014, 01:04:37 pm »
Witam wszystkich.
Jestem z Witkowa i od miesiąca zachorowałem, a lekarz zalecił mi dużo leżeć - najlepiej w "idealnym poziomie".
Zacząłem więc budowę wygodnego łóżka na trzech kołach.
Spodobał mi się projekt Ricka Horwitz'a Thunderbolt.
Ściągnąłem sobie z neta dokumentację tej maszyny no i się zaczęło. Zakupiłem wózek inwalidzki, aby zdobyć piasty przednie z hamulcami bębnowymi, rozplotłem już koła, kupiłem dwukomorowe obręcze aluminiowe, są już zaplecione na nowo zakupionych szprychach i właśnie się centrują, mam już mostek Zoom'a od BMX aluminiowy do sterowania USS, trochę materiału na fotel, zakupiłem używaną ramę Arkusa Delta aby pozyskać tylni widelec. Widelec jest amortyzowany więc przerabiam projekt Horwitz'a na amorek. Zauważyłem kilka błędów ww. dokumentacji, które ewidentnie ujawniły się w trakcie CAD-owskiej wizualizacji nad którą właśnie siedzę.
Jeśli koledzy pozwolicie, to może założę oddzielny wątek, gdzie będę opisywał postępy prac. W załączeniu mała próbka.
Z góry dziękuję za wszystkie porady i uwagi.
Pozdrawiam jeszcze raz.  ;)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/4ae31368a96fef94.html
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 17, 2014, 01:07:00 pm wysłana przez comandor77 »

Tef

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 532
Odp: Witam z Wielkopolski
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 17, 2014, 03:17:24 pm »
Witaj.
Uprzedzam Cię lojalnie, że projektowanie poziomek to choroba, z której czasami trudno się wyleczyć  :D.
Ile centymetrów przeznaczyłeś na tylni amor? Przód też będziesz amortyzował?
Z cyklu przysłowia i powiedzonka ludowe. Oczywiście o poziomkach :) : Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

DrewnianaTrajka
Pierwsze ujeżdżenie SWB 'Mroczny Żuraw'

woojtek1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 523
  • M5 / Speedliner 'Blue Glide' 26/20
Odp: Witam z Wielkopolski
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 17, 2014, 03:38:52 pm »
Witaj z Wielkopolski.

tomcat

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 62
Odp: Witam z Wielkopolski
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 17, 2014, 07:24:14 pm »
Witam kolegę po sprzęcie ;D. Ja swoją trajkę, a w sumie dwie stalową i alu też budowałem wzorując się na planach Thunderbolta, z tym że ja wszystkie elementy robiłem z marszu. Wykonałem jakąś część, montowałem - pasowało O'k, nie do do przeróbki. W sumie z efektu finalnego jestem zadowolony, ale już mnie korci aby zrobić trzecią z full amortyzacją, no ale tak już jest w tej ciężkiej chorobie ;D. Z zaciekawieniem będę obserwował Twoje poczynania i już ogromnie Ci kibicuję. Jeszcze raz witam na poziomym oddziale chorób zakaźnych ;D ;D

comandor77

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 73
Odp: Witam z Wielkopolski
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 17, 2014, 07:51:07 pm »
Cytuj
Ile centymetrów przeznaczyłeś na tylni amor? Przód też będziesz amortyzował?

Na tylni amortyzator dysponuje w tej chwili przestrzenią od 150 do 170mm - otwory w linii na dolnym mocowaniu (odległość montażowa). Można jeszcze wykorzystać miejsce poniżej linii dolnych otworów do wymiaru około 200mm, ale wtedy wychodzimy z promienia obrotu tylnego wahacza. Otwory wyznaczone na mocowanie widoczne na rysunku są wyznaczone na podstawie długości montażowych amortyzatorów + "animacja" obrotu - ugięcia wahacza wraz z kołem wokół osi tulei na której wahacz jest mocowany. Widać to fajnie w AutoCadzie i można dość precyzyjnie określić punkt podparcia amortyzatora. Wiadomo to nie NASA, ale lepiej niż w ciemno. Główna rura ramy musi być wydłużona o 100mm do tej Horwitz'a oraz przesunięta do przodu rura pod fotelem w oryginale jest ona na końcu rury głównej. Można by zachować położenie tej rury zgodnie z oryginałem Horwitz'a ale wtedy trzeba więcej wydłużyć główną rurę. Nie chciałem tego robić aby zbytnio nie stracić na geometrii całości i na zwrotności. Przy większym wydłużeniu rury głównej trzeba by zwiększyć rozstaw przednich kół.
Na amortyzację przodu mam kilka pomysłów oraz podpatrzonych na internecie rozwiązań, ale na razie ze względu na to, że to premiera jeśli chodzi o "recumbent tadpole trike" oraz niski budżet nie idę tak daleko. Widziałem bodajże w ICE TRIKE  fajne rozwiązanie na elastomerach.

A to zrobiło na mnie duże wrażenie:
http://www.youtube.com/watch?v=3Ve-nWX2Ucc :o

comandor77

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 73
Odp: Witam z Wielkopolski
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 17, 2014, 08:13:35 pm »
Dzięki tomcat no i ogólnie dziękuję za powitanie w zacnym gronie.
tomcat widzę, że na t-bolt'iedz zjadłeś zęby więc pewnie nie raz zawrócę Ci głowę jakimś prostym pytankiem.
Zastanawiam się właśnie nad materiałem czy stal czy "amelinium" ;D, ale jak wiadomo ''amelinium" nie pomalujesz  ;D więc chyba będzie stal - ale poważnie to raczej zaczynam się skłaniać ku stali ze względu na lepsze tłumienie. Myślałem o alu i trajkę wykończyć przez polerowanie, lekkie przekurzanie miejscami bazą np. z palety Yamahy lub Ducati i klar.
tomcat z ciekawości, jeżeli masz t-bolta 110stopni to pasowały Ci przednie blachy mocowania zwrotnic na końcach rur poprzecznych - według rysunku i dokumentacji 2'' szerokie?

PS fajnie się pisze, ale to już chyba do działu Techno - proszę o wyrozumiałość Admina Moderatora.

golden

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 539
Odp: Witam z Wielkopolski
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 17, 2014, 08:18:34 pm »
Środa wlkp wita. :D

comandor77

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 73
Odp: Witam z Wielkopolski
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 17, 2014, 08:25:31 pm »
witam golden
Fajnie 50km to jak na osiedlu obok. ;D
Pozdro.

tomcat

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 62
Odp: Witam z Wielkopolski
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 17, 2014, 08:34:44 pm »
Pytaj, pytaj - kto pyta nie błądzi, a ja w miarę moich skromnych technicznie możliwości odpowiem na każde Twoje pytanko ;D. Załóż wątek w Techno to pogadamy bo faktycznie Admin nas obu wywali ;). Pozdrawiam i czekam na Techno ;D

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2326
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Witam z Wielkopolski
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 17, 2014, 08:40:31 pm »
Ja bym tą rurę podfotelową rozdwoił a amortyzator włożył pomiędzy nie i mocował z przodu - zyskasz 10cm.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
Twister 800

comandor77

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 73
Odp: Witam z Wielkopolski
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 17, 2014, 09:06:20 pm »
do Franc
dzięki, cenna uwaga. spróbuję to zwizualizować i sprawdzimy co z tego wyjdzie. Rozumiem, że myślisz o tym, żeby trzpień amorka opierał się o główną rurę, bo jeżeli na pewnej wysokości od rury głównej o uchwyt pomiędzy elementami "zastępującymi" rurę pod fotelem to obawiam się o działające siły.
 Faktycznie przenieśmy wątek do techno, a tu róbmy tylko cześć - cześć.
Albo podpowiedzcie, gdzie się podpiąć żeby nie powtarzać wątków - z drugiej strony nie ma dwóch identycznych niekomercyjnych trajek czy poziomów więc może Admin pozwoli na t-bolt by comandor77. ;)

christophorus

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 61
Odp: Witam z Wielkopolski
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 03, 2014, 09:06:53 pm »
Witam również i trzymam kciuki, by projekt się udał :)
Mieszkasz zatem niedaleko :)

darznur

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 286
Odp: Witam z Wielkopolski
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 04, 2014, 06:34:12 pm »
Wlkp wita  :D