Autor Wątek: Poziomka miejska - pomoc w określeniu koncepcji i w projektowaniu  (Przeczytany 30004 razy)

yotomeczek

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 54
Odp: Poziomka miejska - pomoc w określeniu koncepcji i w projektowaniu
« Odpowiedź #30 dnia: Kwietnia 12, 2014, 08:11:27 pm »
Dzięki Franc - przy takich oponach i ciśnieniach to mieszkasz chyba w asfaltowym raju :) Chociaż ja kilkanaście lat temu śmigałem na szytkach i nie marudziłem (ale to było też kilkanaście kg mniej ...) - ale to inne czasy i inne założenia :)

Tak mi się wlaśnie widzi najlepsze zawieszenie tylne w poziomie.
Niestety nie za bardzo jest z czego zaadoptować taki wahacz - górale mają trójkątny i aplikacja jest mocno kłopotliwa.

@ darznur
Widziałem tego stwora :) Szczerze to bałbym się rolki przez przód przy mocnym hamowaniu (mam ciężkie nogi i dużo masy byłoby z przodu).

No nic - jeszcze max tydzień na przemyślenia a potem już działanie :)

Mociumpel

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 516
Odp: Poziomka miejska - pomoc w określeniu koncepcji i w projektowaniu
« Odpowiedź #31 dnia: Kwietnia 12, 2014, 08:21:40 pm »
1. Niuans ma przód 20x2,15 i tył 24x2,15
2. gruba mięsna opona wysokocisnieniowa daje mozliwość pompowania albo pod asfalt albo pod "teren" i miasto - przykładowo http://samosauruschronicles.blogspot.com/2013/06/maxxis-dth.html - maxxis dth 20x2,20 mozna podpomopowac do max. 110 PSi (ok 7,5 bara), dodatkowo uchodzi za niskooporowąa przy jeździe na asfalcie i jak na przenaczenie opony dośc lekka - ok. 500 gram, podobnie jak Kojaki ze Schwalbe ale maxxis ma wyższe cisnienie maksymalne.
3. własciwy dobór opony to chyba kierunek na to gdzie jest najwięecej jeżdżone - miasto - gruba mięsna 2-3 bary, pozamiejskie - węższe i 4-6 bara.

Sprawa troche mniej istotna ale mająca znaczenie dla doboru pozostałego osprzętu (szczególnie zebatki przedniej - max szosowa w sensownej cenie to 53 zęby, wyżej to albo zamówienie albo kupno czegos na gotowo poz akrajem) jest to że gruba mięsna opona "dodaje" do obwodu (czyli zwiększa wysokość i obwód) co w przypadku opon "typowych" poziomek czyli 20x1,5/1,75 daje "przyrost" obwodu o jakies 7-10% a tym samym max. predkośćc dla danej kadencji - ale to jest istotne bardziej dla jeżdżących szybko i w trasie ...

storm

  • Gość
Odp: Poziomka miejska - pomoc w określeniu koncepcji i w projektowaniu
« Odpowiedź #32 dnia: Kwietnia 12, 2014, 08:41:12 pm »
@yotomeczek - dlaczego do razu w asfaltowym raju? Ja do tej pory ujeżdzałem Marathony 1.5"20/26" i zawsze pompowałem do 6 atmosfer.
Obecnie zmieniłem w Żółtku (VG3 Velogic) oponki na 1.35"x20" Schwalbe Kojaki i pompuję do 6-6.5 atm.
Czy mieszkam w asfaltowej dżungli? No nie powiedziałbym. Po prostu Bydgoszcz. Zdarza mi się tu i ówdzie chodnik, a przedwczoraj zaliczyłem kawał lasu na owych Kojakach. Oczywiście na piasku się ślizgały, ale na mokrym dają radę. A na asfalcie są jak wyścigówy :)
Tak, oczywiście każdą nierówność czuję przy takim ciśnieniu, dlatego nie jeżdżę po chodnikach - tylko po jezdni. :)

Jeśli chodzi o rower do miasta.
1. Niestety, ale z ramą ze stali nie zmieścisz się w zakładanej wadze do 16.5kg. Mój mniejszy aluminiowy SLR waży z bagażnikiem 18kg na pusto, bez sakw. Aczkolwiek stal w moim prototypowym LWB nawet bez amortyzacji dosyć przyjemnie wybierała nierówności. W SWB niestety jednak tak nie będzie i na to nie licz - za krótka rama.
2. Nie napisałeś po czym chcesz jeździć? Jeśli po Łodzi i nawet po asfalcie - amortyzacja musi być, bo na kocich łbach inaczej jechać się nie da. A najlepiej i tak ominąć chodnikiem. Atomic Zombie i Niuans są niestety bez amortyzacji i moim zdaniem odpadają. Lepiej zastanów się nad Kodą/VG3 z amortyzowanym widelcem z przodu.
3. Wybór koła z tyłu - albo bierzesz koło 26" i masz spokój z wyborem przełożeń przy blacie 48T-52T, albo bierzesz 20-24" i potem brakuje Ci chwilami przełożenia przy większych prędkościach. Nadto duże koło z tyłu to większy komfort jazdy.
4. Wybór opon do miasta - moim skromnym zdaniem, osoby która w 75% zawsze jeździ do pracy na rowerze czy to Bydgoszcz czy Warszawa - 1.5" to MAX. Ba, obecnie jeżdżę na Kojakach i jest jeszcze szybciej, a dziur na jezdni złapać się dalej nie da. No chyba, zę ktoś się upiera aby chodniczkować - to wtedy niestety, balony i to w wkładkami antyprzebiciowymi.
Jeśli zastanawiasz się nad przewożeniem bagażu - pamietaj, że nawet taka opona:
http://rowertour.com/schwalbe-durano-20x1-10-opona-szosowa-zwijana.html
wytrzymuje obciążenie do 70kg,
5. Jeśli chodzi o konstrukcję roweru - nie wiem jak tam w Łodzi z przewyższeniami, ale patrząc na Bydgoszcz chwilami marzy mi się CLWB z nieco bardziej siedzącą pozycją. SWB ASS jest dobry, ale bardziej na nizinach, gdzie jest płasko. Ponadto bardziej pionowa pozycja ujeżdżającego to nie tylko poprawa wydajności na górkach, ale również lepsza widoczność. Widzisz też swoje przednie koło i to po czym ono jedzie. Oczywiście długość roweru jest nieco większa niż SWB, ale nadal jest on krótszy od LWB.

@Tef - dokładnie, Trans byłby odpowiedni. Też bym się ku niemu obecnie skłaniał.

@yotomeczek - 500mm wysokości siedziska to chyba minimum przy SWB z amortyzacją, o ile jesteś dość długi... jak jesteś krótki jak ja, to zapomnij o wysokości mniejszej jak 550mm.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Poziomka miejska - pomoc w określeniu koncepcji i w projektowaniu
« Odpowiedź #33 dnia: Kwietnia 12, 2014, 08:54:27 pm »
BMX + bom + fotelik w miejscu siodełka:



tylko ma fotelik za bardzo do przodu

Wahacz jednobelkowy robi się samodzielnie - 2 długie profile + poprzeczka pod amortyzatorem - taka zwężająca się do osi wahacza literka H.

Nie mieszkam w żadnym asfaltowym raju tylko we wsi stołecznej.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 12, 2014, 08:56:30 pm wysłana przez Franc »
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

yotomeczek

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 54
Odp: Poziomka miejska - pomoc w określeniu koncepcji i w projektowaniu
« Odpowiedź #34 dnia: Kwietnia 12, 2014, 09:35:16 pm »
Założenia u mnie cały czas ewolujują :)
- masa - teraz tacham na 4 piętro 16,5kg więc do piwnicy może być ciut więcej :)
- pozycja nieco bardziej pionowa (widoczność)
- wysokość siodła 55-60cm (na 65cm też będzie znośnie)
- koła balony z niedużymi oporami toczenia - czyli semislik pokroju Maxxis DTH, przód 20x2,2+ tył pewnie 24x2,2+ ew. 26" (skoro siedzenie leci w górę to większe koło łatwiej "zmieścić")
- pełna amortyzacja (przód i tył)
- jazda w 99% po ścieżkach rowerowych - jakoś boję sie po ulicach śmigać (duży ruch i śpieszący się kierowcy)
- prosta konstrukcja - pewnie stanie na patyczaku CLWB lub SWB

paaj

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 399
Odp: Poziomka miejska - pomoc w określeniu koncepcji i w projektowaniu
« Odpowiedź #35 dnia: Kwietnia 12, 2014, 10:48:32 pm »
W takim razie ponawiam propozycję jazdy na moim swb.

yotomeczek

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 54
Odp: Poziomka miejska - pomoc w określeniu koncepcji i w projektowaniu
« Odpowiedź #36 dnia: Kwietnia 14, 2014, 08:42:07 am »
Czy sa amortyzowane widelce do kola 20" z mozliwoscia zalozenia hamulca tarczowego?
Moze byc zoom - chyna nie rozleci sie po miesiacu :)
Skok najlepiej nieduzy 50-60mm
Aha no i kolejne pytanie czy nie ma problemu ze zdobyciem przedniego kola 20" z mocowaniem tarczy? Myslalem o kole od bmx...
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2014, 08:54:18 am wysłana przez yotomeczek »

kaczor1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1076
  • www.kaczor2.blogspot.com
    • HPV Poland & Recumbent Bike
Odp: Poziomka miejska - pomoc w określeniu koncepcji i w projektowaniu
« Odpowiedź #37 dnia: Kwietnia 14, 2014, 08:54:19 am »
Czy sa amortyzowane widelce do kola 20" z mozliwoscia zalozenia hamulca tarczowego?
Są, ale to amory do dziecięcych rowerów i niestety wymagają przeróbek ponieważ są strasznie miękkie.
http://poziome.pl/index.php/techno/co-jest-w-srodku/123-rst-capa-20q
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2014, 11:15:18 am wysłana przez kaczor1 »

yotomeczek

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 54
Odp: Poziomka miejska - pomoc w określeniu koncepcji i w projektowaniu
« Odpowiedź #38 dnia: Kwietnia 14, 2014, 10:52:59 am »
Link nie bangla :)
Czy w ogole warto pchac sie w tarczowe hamulce? Mam na mysli jazde po plaskim i wzgledy ekonomiczne.

kaczor1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1076
  • www.kaczor2.blogspot.com
    • HPV Poland & Recumbent Bike
Odp: Poziomka miejska - pomoc w określeniu koncepcji i w projektowaniu
« Odpowiedź #39 dnia: Kwietnia 14, 2014, 11:20:38 am »
Link nie bangla :)


poprawiony.


Czy w ogole warto pchac sie w tarczowe hamulce? Mam na mysli jazde po plaskim i wzgledy ekonomiczne.


Wg mnie z przodu warto.
Natomiast co do ekonomii. Niby okładziny droższe, ale z drugiej strony nie ścieramy obręczy a zanim zjedziemy tarczę naprawdę sporo czasu minie.
 




Mociumpel

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 516
Odp: Poziomka miejska - pomoc w określeniu koncepcji i w projektowaniu
« Odpowiedź #40 dnia: Kwietnia 14, 2014, 04:17:56 pm »
Czy sa amortyzowane widelce do kola 20" z mozliwoscia zalozenia hamulca tarczowego?
Moze byc zoom - chyna nie rozleci sie po miesiacu :)
Skok najlepiej nieduzy 50-60mm
Aha no i kolejne pytanie czy nie ma problemu ze zdobyciem przedniego kola 20" z mocowaniem tarczy? Myslalem o kole od bmx...

jesli Ci sie nie śpieszy to poczekaj z dłubaniną jakies 2-3 tygodnie - wrzuce foto swojego gżdacza - jest tam komplet odpowiedzi na Twoje pytania (nie licząc tych które znajdziesz czytując forum rzecz jasna  - ale aby pod swoej potrzeby je dobrac musisz to przefiltrować szukając na róznych forach szczegółów o które w Polsce czesto trudno) przy czym nie są one najtańsze ale  warte uwagi. Części do swojego gżdacza zbierałem pół roku i teraz własnie domykam szczegóły (kupione okazyjnie albo z wyprzedaży albo poserwisowe ale z gwarancją):
1. obrecze Fortress czarny 36 szprychowy na Novatecu czarnym pod tarcze (na wszelki wypadek)
2. opony Maxxsi DTH 20x2,20 120 TPi i 110 PSi
3. szprychy DT Champion Silver
4. piasta nexus 8R36 bez kilku części zewnetrznych (własnie je uzupełniam) na zebatce Srama 16z
(4 to natchnienie Bryxona  jego wrażeń z uzytkowania piast - sprawdzone działa ;)
5. przód 53/39 szosowy
6. widelec Spinner Air 20 cali (z bardzo dalekiego wschodu; ) pod tarczę pompowany pod 110 kilo osobę - regulacja pompka umozliwia regulacje SAG w szerokim zakresie (mi przy 105 kg daje rade  ustawic SAG na 10% - czyli jest twardo)
7. damper Epicon poserwisowy z regulacja tłumienia (po wymianie bebechów na rozruchu gwarancyjnym pół roku)
(6 i 7 to natchnienie po lekturze Raffiego i jego wyborów)
8. napinacz Alfine na tył (uszkodzona zebatka po wymianie jak nowy)
9. przerzutka Alfine 8 biegowa - dzwigniow anie grip
10 hamulce V-Brake alivio ze zmodyfikowanymi okładzinami
11. pozostałe to Koda przerabiana przez Łuczaka pod damper 165 lub 190mm z komponentami i malowana na czarno

Z powyższego najwiecej zachodu było zdamperem (3 miesiace szukania w dobrej cenie po allegro) widelcem SPinner Air (2 miesiace czekania na transport z dalekiego wschodu - model 2012 z wyprzedaży) i Piasta której "połowiczna" cena za "nówke" wymagała głebokiego namysłu przed kupnem.

Całość to mniej niz dwukrotnośc ramy KODY ale jak dla mnie wypas techniczny i ekonomiczny ... niestety jeszcze w częściach.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2014, 09:29:30 pm wysłana przez Mociumpel »

yotomeczek

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 54
Odp: Poziomka miejska - pomoc w określeniu koncepcji i w projektowaniu
« Odpowiedź #41 dnia: Kwietnia 14, 2014, 09:05:19 pm »
Fajny zestaw :)
Budżet pewnie 3k+ lekko licząc
Oponki bez problemu wchodzą w widelec i wahacz? Przeglądając amortyzowane widelce 20" często max opona to 2,15.

U mnie po kilku szkicach CLWB wychodzi że raczej na 20" nic poniżej 2m nie wyjdzie... i myślę już o SWB czy semi High-Racer :)
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 18, 2014, 01:14:15 am wysłana przez yotomeczek »

yotomeczek

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 54
Odp: Poziomka miejska - pomoc w określeniu koncepcji i w projektowaniu
« Odpowiedź #42 dnia: Kwietnia 18, 2014, 01:15:56 am »
Czy w rakiej poziomce nogi bezkolizyjnie mijają koło przednie?


Wiem, że to nie jest duży problem z kolizją stopy ze skręconym kołem, jednak na pierwszy poziom wolałbym coś bezkolizyjnego i łatwego w ujeżdżaniu - tak żeby koledzy z pracy i nie tylko mogli spróbować (i sie nie zabić) i porównać z pionem :)

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Poziomka miejska - pomoc w określeniu koncepcji i w projektowaniu
« Odpowiedź #43 dnia: Kwietnia 18, 2014, 01:46:12 am »
Mijają się. Możesz być spokojny o kolegów z pracy. ;)
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


paaj

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 399
Odp: Poziomka miejska - pomoc w określeniu koncepcji i w projektowaniu
« Odpowiedź #44 dnia: Kwietnia 19, 2014, 02:03:09 pm »
A jak są krótkie tak jak moje to przy ostrzejszym skręcie proponuję zasadę : skręcam w lewo ( pedały poziomo, prawa noga w przodzie ) po skręcie kręcimy dalej. Skręcam w prawo ( na odwrót czyli pedały poziomo, lewa noga w przodzie ) i po skręcie kręcimy ile fabryka dała  :D.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 19, 2014, 02:06:48 pm wysłana przez paaj »