Autor Wątek: IMK P-X?  (Przeczytany 15207 razy)

koncki

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 319
Odp: IMK P-X?
« Odpowiedź #15 dnia: Stycznia 25, 2014, 11:56:17 am »

Świetny projekt, ja u siebie rozważam napęd na przód ale przypuszczałem
że będzie problem z samoczynną zmianą biegów podczas skrętu co potwierdził powyżej Pająk.
Pewnie jest jakieś rozwiązanie aby ten problem rozwiązać bo napęd na przód redukuje masę łańcucha
i opory. Warto przyjrzeć się jak to chłopcy robią zagramanicą...
Można dać piastę wielobiegową plus oczywiście jakiś napinacz do łańcucha. Widziałem takie rozwiązanie w jakimś programie rowerowym (chyba Chyła to prowadził). Posiadacz poziomki był zdaje się z Warszawy i bardzo sobie chwalił ten patent.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: IMK P-X?
« Odpowiedź #16 dnia: Stycznia 31, 2014, 10:13:04 am »
Odpowiadając na prywatną wiadomość od Storma i parę innych:
Po co mi taki rower: bo potrzebuję szybkiego roweru na maratony i inne takie wycieczki oraz, żeby spokojnie dotrzymywać kroku paru znajomym szosonom. IMK P8 jest na taką zabawę trochę za ciężki i za bardzo buja na tylnym zawieszeniu co spowalnia mnie.
Ogólnie potrzebuję posiadać co najmniej 3 rowery
  • w miarę szybkobieżnego konia roboczego jakim jest P8 który służy mi do jazdy do pracy, do wycieczek turystycznych, do wożenia córki i zakupów
  • wyścigówki do zabawy (P-X)
  • roweru typu XC na kołach 2x26" z amortyzacją o dużym skoku jako terenową alternatywę do P8, jako 2 rower główny
  • Dodatkowo tandem, żebym mógł jeździć z Żoną najukochańszą.
Tak, wiem, P-X będzie się nadawał wyłącznie do jazdy po suchym asfalcie, wyłącznie na zawodach, maratonach i innych szybkobieżnych spędach. Chcę w takich spędach uczestniczyć a P8 jest za wolny i za ciężki, jednakże jak będzie przewidywana zła pogoda lub zła droga biorę P8 i mam wszystko gdzieś.
Nie mam zamiaru jeździć na P-X do pracy, po zakupy czy z dzieciakami, od tego mam P8.
Wybojów się za bardzo nie boję - będzie miał tylną amortyzację na elastomerach jak ma Bart w swoim Flythonie, to powinno (będzie musiało) wystarczyć. Przód - musi być sztywny, żeby zawieszenie nie pompowało. Pierwotnie rysowałem rower z możliwością zamocowania HeadShok'a z przodu, ale zrezygnowałem.
Zmiana pozycji - tego się nie boję różnica między P8 a P-X będzie minimalna bo to tylko ~1o oparcia w dół a nogi proporcjonalnie w górę, więc główne kąty będą zachowane.
MBB - nie i już. TTTM

ps: Storm do roboty, a nie siedzieć w necie :D
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

tatar

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 184
Odp: IMK P-X?
« Odpowiedź #17 dnia: Stycznia 31, 2014, 03:31:40 pm »
Usztywnić IMKP8.

To nowe z daleka wygląda fajnie. Ale czy da się nim skręcać w prawo?

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1297
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: IMK P-X?
« Odpowiedź #18 dnia: Stycznia 31, 2014, 03:34:12 pm »
To nowe z daleka wygląda fajnie. Ale czy da się nim skręcać w prawo?
Da się.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: IMK P-X?
« Odpowiedź #19 dnia: Stycznia 31, 2014, 03:35:43 pm »
Tatar: skręcać w prawo? Po co to komu, kto by tam skręcał, po co w ogóle skręcać? :)


A tak naprawdę to trochę skręca, mniej więcej jak 15m Solaris :)
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1297
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: IMK P-X?
« Odpowiedź #20 dnia: Stycznia 31, 2014, 03:39:49 pm »
Franc - kombinuj tak, by nie mieć kolizji koła z korbą

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: IMK P-X?
« Odpowiedź #21 dnia: Stycznia 31, 2014, 04:04:33 pm »
Ogólnie potrzebuję posiadać co najmniej 3 rowery
O to to. Bo nie chodzi o to żeby króliczka złapać a by go gonić ;) Niech no policzę moje.. Hmm 9 sztuk z czego 2 na etapie składania/ zmiany osprzętu.. Z racji przeniesienia się na mniejszy metraż będę musiał ograniczyć ilość do 3-4 nad czym wielce ubolewam :(

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: IMK P-X?
« Odpowiedź #22 dnia: Stycznia 31, 2014, 07:47:24 pm »
Live': niedasie, mam za krótkie nóżki i albo mam nisko suport i kolizję, albo bez kolizji ale za wysoko.

Yin: ja mimo zbudowania już 9 rowerów ciągle jeżdżę tylko jednym. Prototypy P1, P2, P3, P4, Nr5 i P7 przestały istnieć w wyniku różnych złamań, P6 działa, ale jest rowerem zbudowanym dla Żony kochanej (i się nie liczy), P9 też działa, ale to rower Juniora (czyli też nie liczy się do moich). Ja potrzebuję co najmniej 3 własnych + w sferze marzeń zakabinowany trójkołowiec na złą pogodę i "show bike" z HCS i poziomym pchanym wahaczem oraz całkowicie zabudowanym napędem.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1297
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: IMK P-X?
« Odpowiedź #23 dnia: Stycznia 31, 2014, 08:53:11 pm »
Live': niedasie, mam za krótkie nóżki i albo mam nisko suport i kolizję, albo bez kolizji ale za wysoko.
Możliwości jest kilka:
- Stosując krótsze korby (155mm zamiast 170) zyskujesz 30mm
- Kolejne milimetry można zyskać stosując jeszcze węższą oponę - np. Schwalbe Ultremo 23-406, w porównaniu do Durano/Stelvio (28-406) zyskujesz kolejne 10mm.
- Można też zastosować fotel w wersji dla Optimy (bez "podjajnika") - dół siedziska jest krótszy, dzięki czemu można go dać bardziej do przodu, a przy dość mocno położonym fotelu moim zdaniem podjajnik jest całkiem zbędny.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 31, 2014, 09:01:57 pm wysłana przez live_evil »

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: IMK P-X?
« Odpowiedź #24 dnia: Stycznia 31, 2014, 10:34:11 pm »
Ja potrzebuję co najmniej 3 własnych
I ja to doskonale rozumiem :) Zwyczajnie nie da się zbudować roweru dobrego do wszystkiego bo będzie zbyt dużym kompromisem.

w sferze marzeń zakabinowany trójkołowiec na złą pogodę
U mnie tak samo, potrzebę realizacji odczuwam każdej jesieni :)

dół siedziska jest krótszy, dzięki czemu można go dać bardziej do przodu
Co ma dodatkowy plus ze jeszcze bardziej dociąża przednie koło a to się przydaje kiedy chcemy (musimy) ruszyć pod większą górkę po deszczu.

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: IMK P-X?
« Odpowiedź #25 dnia: Lutego 01, 2014, 05:47:13 pm »
a ja ciągle jestem niespełniony.. Chyba czas nauczyć się kleić, bo do tego spawarka nie jest potrzebna :) Ale i tak większa "tęsknotę" czuje na wiosnę, kiedy to korci "wsiąść na rower bylejaki.."

live_evil.. A w sprawie ultremo.. Gdzie znaleźć obręcze na takowe oponki? Bezlitośnie wszystko kręci się w okolicy 19mm (i dałem d.. że tamtej obręczy nie brałem..)

A w kwestii skracania, to fotelik można lekko podciąć na ramę. Tu można zyskać chyba najwięcej, przy dużym kącie ramy za kołem może i z 8cm! Trochę przypomina wrażenia z pionowego, ale jak to się nie da :)

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1297
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: IMK P-X?
« Odpowiedź #26 dnia: Lutego 01, 2014, 05:56:34 pm »
live_evil.. A w sprawie ultremo.. Gdzie znaleźć obręcze na takowe oponki? Bezlitośnie wszystko kręci się w okolicy 19mm
Proszę bardzo, obręcz 13-406 (czyli typowo szosowa szerokość nawet pod opony 19mm:
http://gingko-spezialradteile.de/gingkoshop/Laufradzubehoer/Felgen/Felgen-406mm/Kinlin-Nb-R-406-mm-245-gr.html

Kinlin tobi też obręcze dla Toxy, z tą różnicą, że bez kapsli (też 13-406):
http://www.toxy-liegerad.de/Components-spares-accessories/Wheels%C2%A0-%C2%A0tires/20-Toxy-lite-w8-rim-32h::100560560.html
« Ostatnia zmiana: Lutego 01, 2014, 06:10:16 pm wysłana przez live_evil »

tatar

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 184
Odp: IMK P-X?
« Odpowiedź #27 dnia: Lutego 03, 2014, 10:21:20 am »
Franz

Pytając o możliwość skręcania miałem na myśli właśnie kolizję z korbą a nie problem łańcucha. Już kolizja z butem potrafi sprawiać kłopoty a z korbą jest chyba po prostu niebezpieczna.

A nie myślałeś  o czymś w rodzaju Bartkowego flevo-pytona?
Szczególnie jesli nie chcesz amortyzowanego przodu to koło można ładnie obudować, poza tym prosta, krótka linia łańcucha.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: IMK P-X?
« Odpowiedź #28 dnia: Lutego 03, 2014, 10:54:09 am »
Tatar: kolizja korby z kołem - będę musiał jakoś to przeżyć. Kolizja piety z kołem nigdy mi nie przeszkadzała, nie może mi przeszkadzać, bo mam permanentną we wszystkich swoich rowerach. Fakt, kolizji korby jeszcze nie miałem.
Nie lubię MBB i już. Bo tak. Bo nierówno pedałuję i nie dam rady na takim jeździć - ja kopię w pedały zamiast pedałować na okrągło i muszę mieć nieruchomy suport.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: IMK P-X?
« Odpowiedź #29 dnia: Lutego 10, 2014, 09:25:12 pm »
Projekt się posuwa powolutku do przodu.
Widelec siakieś 600g):
Zastanawiam się, czy nie robić prostych haków. Sięgałyby dużo wyżej, goleń zaś byłaby krótsza. Dałoby się też z lewej strony zrobić jedną część hak + mocowanie tarczy zamiast 2 jak jest w tej chwili. Z drugiej strony taki układ jest szerszy konstrukcyjnie ale zasłania śruby mocujące koło, dzięki czemu nie będę się o nie obijał.

Klamki hamulców (~300g)



Klamki mam zamiar zaraz rysować i budować, żeby używać w IMK P8.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800