Autor Wątek: Nowy blacik 66 :)  (Przeczytany 9077 razy)

joseph

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Nowy blacik 66 :)
« dnia: Września 03, 2013, 03:59:33 pm »
Wczoraj przyszedł :)

Niestety będzie musiał poczekać do następnego sezonu bo jestem świeżo po operacji woreczka żółciowego i ten sezon się już dla mnie niestety zakończył...
Gdyby ktoś chciał zamawiać w www.gebhardt.cz to musi się uzbroić w cierpliwość. Cała akcja trwa około miesiąca.
« Ostatnia zmiana: Września 03, 2013, 04:09:51 pm wysłana przez joseph »

storm

  • Gość
Odp: Nowy blacik 66 :)
« Odpowiedź #1 dnia: Września 03, 2013, 06:03:59 pm »
Gratsy - a ile zapłaciłeś jeśli można wiedzieć?

joseph

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Nowy blacik 66 :)
« Odpowiedź #2 dnia: Września 03, 2013, 08:11:16 pm »
Razem z przesyłką, prowizją banku wyszło 299 zł.

Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Odp: Nowy blacik 66 :)
« Odpowiedź #3 dnia: Września 03, 2013, 10:19:41 pm »
Wow, robi wrażenie ;) Jeżeli można wiedzieć, to ile waży to 66-cio zębowe monstrum? Wnioskuję, że nie stosujesz do niego drugiego (mniejszego) blatu do zmiany przełożenia? I tak już na koniec, co masz na napędzanym kole? ;) Pytam o koronkę/i ;)

Pozdrawiam

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Nowy blacik 66 :)
« Odpowiedź #4 dnia: Września 04, 2013, 02:02:31 pm »

joseph

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Nowy blacik 66 :)
« Odpowiedź #5 dnia: Września 04, 2013, 06:20:17 pm »
@Majsterkowicz
Waży około 210 gram - nie mam cyfrowej wagi żeby dokładnie zważyć. Zamierzam obecny zewnętrzny blat 48z z korby SLX przełożyć do wewnątrz demontując dwie mniejsze zębatki a tą dać na zewnątrz. Z tyłu mam 11-32 a koła 20"

Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Odp: Nowy blacik 66 :)
« Odpowiedź #6 dnia: Września 04, 2013, 10:16:01 pm »
@Majsterkowicz
Waży około 210 gram - nie mam cyfrowej wagi żeby dokładnie zważyć. Zamierzam obecny zewnętrzny blat 48z z korby SLX przełożyć do wewnątrz demontując dwie mniejsze zębatki a tą dać na zewnątrz. Z tyłu mam 11-32 a koła 20"
Ciekawie pomyślane. Z moich szybkich obliczeń wynikać że na najcięższym przełożeniu, przy kadencji 120 będziesz mógł wycisnąć nawet 70 km/h ;) Aż nie chciałem patrzeć, jaką byłaby różnica na napędzanym kole 26" :p
Powracając, skoro chcesz dac ten blat jako zewnętrzny, to musi posiadać trzpienie unoszące łańcuch, prawda? Dodatkowo ciekawi mnie, jaką przerzutką zamierzasz to obsłużyć? ;)

Pozdrawiam

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Nowy blacik 66 :)
« Odpowiedź #7 dnia: Września 04, 2013, 10:25:43 pm »
Między 66T a 48T może być za duży skok, żeby przerzutka dała radę, z reguły takie różnice nie przekraczają 15zębów a najlepiej 10zębów.
66T i 26" koło - raczej nie da się rady zakręcić na wyższych biegach. Już przy 58T i 26" jest ciężko zapiąć więcej niż 15T z tyłu. Takie 66T to do 20" kółek.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

joseph

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Nowy blacik 66 :)
« Odpowiedź #8 dnia: Września 05, 2013, 12:08:51 pm »
Widziałem w fabrycznym Flux' ie że stosują blaty 61/44 wraz z Shimano 105 - wynika z tego, że jest różnica 17 zębów. U mnie byłoby 18 - zobaczymy może da radę, jeśli nie to pewnie zostanie sama 66 - pytanie tylko jak będzie z ruszaniem. Albo czeka mnie kolejne zamówienie z Gebhardta ;) Ale to jak pisałem dopiero w przyszłym sezonie...

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Nowy blacik 66 :)
« Odpowiedź #9 dnia: Września 05, 2013, 12:55:50 pm »
Ślimakowi założyłem 65T w kombinacji 65T-50T-38 (39?)T czyli 15zębów skoku i jak na razie działa.....
@Ślimak: działa?
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: Nowy blacik 66 :)
« Odpowiedź #10 dnia: Września 05, 2013, 07:32:46 pm »
Ja co prawda mam tylko malutki blacik 61 zębów..

61/48/33 spokojnie daje radę standardowa przerzutka. Aczkolwiek jest to granica pojemności (na kółku pośrednim chyba 27 zębów, na mniejszym już by szurało o ramkę). Warto poszukać "starego" Deore DX: mają chyba najwiekszą pojemność (28? 29?).

Taka uwaga "techniczna": rura przerzutki musi mieć "odpowiedni" kąt i przesunięcie, inaczej praktycznie niemożliwe jest ustawienie (albo nie wciąga, albo łańcuch spada, albo szoruje o zęby, itd). Trzeba przeliczyć "kompromisy" w linii łańcucha, wysokości klatki, dopasowania do tarczy (bo przerzutki zdecydowanie są liczone na 44/48/53 zęby). Można trochę poprawić działanie poprzez zmiany podkładek pomiędzy tarczami, ale cudów nie ma..

Z moich szybkich obliczeń wynikać że na najcięższym przełożeniu, przy kadencji 120 będziesz mógł wycisnąć nawet 70 km/h ;) Aż nie chciałem patrzeć, jaką byłaby różnica na napędzanym kole 26" :p
70km/h przy 120rpm? Zdecydowanie się nie da, no chyba że jest się zawodowcem i ma się nogę jak słoń. Również przy 26" taki blat nie ma najmniejszego sensu. 30% wyższa prędkość to praktycznie jest moc x2..

Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Odp: Nowy blacik 66 :)
« Odpowiedź #11 dnia: Września 05, 2013, 09:20:07 pm »
Cytat: pajak_gdynia
70km/h przy 120rpm? Zdecydowanie się nie da, no chyba że jest się zawodowcem i ma się nogę jak słoń. Również przy 26" taki blat nie ma najmniejszego sensu. 30% wyższa prędkość to praktycznie jest moc x2..
Racja ;) Ciężko byłoby uzyskać 90, a co mówić 120 obrotów na minutę na takim przełożeniu. Niemniej chodziło mi tylko o podejście matematyczne do sprawy takiej kombinacji zębów ;)
Wiem, że normalny rower dosyć znacząco się różni od poziomki, ale u mnie stosując przełożenie 42/11 już czuć ten 'przyjemny' opór w korbie ;)

A jeżeli zostajemy przy temacie, to właśnie dziś przyszła nowa (używana wprawdzie :P ) korba wraz z suportem i manetkami do budowanego pozioma;) Także pomalutku, coraz bliżej staję się prawie taki, jak Wy ;)

Pozdrawiam

Ślimak

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 24
Odp: Nowy blacik 66 :)
« Odpowiedź #12 dnia: Września 05, 2013, 09:51:15 pm »
Ślimakowi założyłem 65T w kombinacji 65T-50T-38 (39?)T czyli 15zębów skoku i jak na razie działa.....
@Ślimak: działa?
Działa. Myślę, że jeszcze trochę podreguluję w weekend, żeby było idealnie.

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1297
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Nowy blacik 66 :)
« Odpowiedź #13 dnia: Września 06, 2013, 08:08:44 pm »
Ślimakowi założyłem 65T w kombinacji 65T-50T-38 (39?)T czyli 15zębów skoku i jak na razie działa.....
@Ślimak: działa?
Są w sprzedaży gotowe zestawy korbowe o skoku 16t - 34/50t.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Nowy blacik 66 :)
« Odpowiedź #14 dnia: Września 06, 2013, 08:14:45 pm »
@live_evil: 34T to na jakimś głupim pająku, bo na szosowy 5x130 najmniejszym blatem jest 38T
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800