Autor Wątek: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem  (Przeczytany 100441 razy)

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #165 dnia: Kwietnia 27, 2014, 01:22:13 pm »
Czy mata kokosowa występuje w łóżeczkach dziecięcych? Chyba coś takiego kupowałem Karolowi do łóżeczka.
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8

Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #166 dnia: Kwietnia 27, 2014, 05:31:32 pm »
@golden,
U mnie natomiast promień podgięcia każdej z listewek jest mniej więcej taki sam, może powinienem pójść za Twoim patentem? ;)

@paaj,
Zainteresowały mnie maty z alledrogo stosowane do wkładów filtrujących do oczek wodnych itp. Sprzedawca twierdzi, że maty produkowane do materacy są za bardzo zbite, stąd też wnioskuję, że te filtrujące powinny być bardziej miększe. Cena jest zachęcająca, albowiem 2 zł za 100 cm2 maty o grubości 3 cm, to nie jest aż tak dużo. Na cały fotelik poszłoby mi coś około 24 zł z nadmiarem. Mógłbym zakupić takową matę, uszyć sobie pokrowiec (dla mnie to nie kłopot), a w razie konieczności, tuż nad fotelik rzucić jedną lub dwie warstwy maty do ćwiczeń, którą posiadam obecnie.

golden

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 542
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #167 dnia: Kwietnia 27, 2014, 06:09:26 pm »
Jeśli jeszcze masz taką możliwość możesz wymienić 3 listewki pod 4 literami na większy łuk, na pewno pomoże na twoją przypadłość ;)

paaj

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 399
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #168 dnia: Kwietnia 27, 2014, 06:29:37 pm »
Każdy materiał który jest w miarę elastyczny i dobrze przepuszcza powietrze jest do przetestowania. A jak jeszcze cena jest przyzwoita to tylko brać . Mnie akurat polecono matę kokosową i pomyślałem że się tą wiadomością z Wami podzielę.
Czas na testy, kto nie próbuje ten żałuje :).

woojtek1

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 564
  • Optima Lynx
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #169 dnia: Kwietnia 27, 2014, 07:25:43 pm »
Mnie akurat polecono matę kokosową i pomyślałem że się tą wiadomością z Wami podzielę.
Czas na testy, kto nie próbuje ten żałuje :).
W moim foteliku materiałowym siedzisko też było wypełnione  matą kokosową i wydaje mi się, że to dobry patent.

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 820
  • SWB DIY
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #170 dnia: Kwietnia 28, 2014, 07:10:21 am »
A nie najlepszym wyjściem było by wywalenie uciskających poprzeczek i zastąpienie ich np. plecionką z paracordu? Nie gniotło by, pot by rowem nie płynął....

Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Sprawa z matą się co nieco wyjaśnia, aczkolwiek mam kilka niewiadomych ;)

Gadałem ze znajomym na temat mojej przykrej dolegliwości oraz o tym, że tutaj na forum polecacie właśnie matę kokosową. Przypomniało mu się, że takową posiada w dwóch materacach do łóżek jego dzieci i mówi, że zdaje całkiem dobrze egzamin.

Niemniej, przeglądając alledrogo natrafiłem na wielu sprzedawców, którzy to oferują matę kokosową z przeznaczeniem do filtrów wodnych. Sama mata ma 30 mm grubości, jednak różni się troszkę od maty do materaców. Sprzedawca twierdzi, że mata do filtra jest mniej zbita (możliwy przepływ przezeń wody) od maty do materaca.
Czy to prawda? W sumie się zastanawiam, czy nie wziąć właśnie tej 'filtrującej' maty, ale z drugiej strony nie chcę, aby była ona podobnej twardości co gąbka do zmywania naczyń :/

Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #172 dnia: Czerwca 11, 2014, 11:38:29 pm »
Odkopię troszkę temat ;)

Mianowicie napotkałem pewien problem, który w chwili obecnej zaczął mnie już irytować, nie tylko przeszkadzać... Mianowicie chodzi mi o linkę przedniego hamulca. W moim SWB jest mała odległość korony widelca od główki ramy, stąd pancerz lubi się układać w stronę 'wybrzuszeniem' do nogi.

Przy krótkiej trasie (do 10-20 min) da się z tym żyć, ale powyżej, to jest już bardzo uciążliwe. Złapałem wstępnie pancerz na trytytkę :D, choć nie jest to jakieś mega skuteczne wyjście z tego kłopotu:

W chwili obecnej, wraz z przymocowanym pancerzem do mostka, spokojnie da się skręcać w prawo, w lewo zaś już są kłopoty, bo jest mało pancerza zdolnego 'do pracy', czyli wsunięcia się pod bom...


No i jeszcze jedno ujęcie, jak sprawa wygląda...


Powiem tak... Że jakoś da się jechać, ułożyć nogę nieco okrakiem, aby nie zahaczała aż tak o pancerz, jednak dostrzegłem dzisiaj, że przez to nienaturalne ułożenie nogi, zaczyna się odzywać kolano. Chciałbym temu jakoś zaradzić.
Co proponujecie? Jak rozwiązujecie tego typu kłopot? Myślę, że nie tylko ja na forum mam SWB LR ;)

Pozdrawiam

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 820
  • SWB DIY
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #173 dnia: Czerwca 12, 2014, 05:48:26 am »
Puścić linkę z drugiej strony ramy? U mnie tak to wygląda, że z jednej strony jest łańcuch, a wszystkie linki i przewody- po drugiej.

władek8

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 348
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #174 dnia: Czerwca 12, 2014, 07:10:51 am »
Dokładnie linka z drugiej strony powinna rozwiązać problem. Ja u siebie linki od hamulca i przedniej przerzutki mam przyklejone taśmą izolacyjną trzyma lepiej niz takie zipki.

Romanes

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 209
  • handmade CRUZBIKE
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #175 dnia: Czerwca 12, 2014, 07:39:20 am »
Moja wizja : przy wzmocnieniu widzę otwór (między wzmocnieniem, główką a rurą podsiedzeniową) - nim puścić linkę (raczej będzie trzeba ją i pancerz wydłużyć - znaczy wymienić na nowe) - i z większą pętlą (żeby nie ograniczać skrętności) do fajki skierowanej do tyłu.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 12, 2014, 07:42:36 am wysłana przez Romanes »

Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #176 dnia: Czerwca 15, 2014, 11:56:25 pm »
Dzięki za podpowiedzi, Panowie ;) Problem jest już praktycznie zażegnany, a jazda przyjemniejsza.

Powracając z lekka do rozwoju mojego projektu, pokusiłem się o wykonanie modelu 3D owiewki na przód roweru oraz modelu tekturowego, aby sprawdzić, jak to wyjdzie w realnym świecie ;)
Pod tym linkiem znajdziecie pliczek acrobat reader 3D, w którym zawarłem mój pierwszy model owiewki. Wymiary ogólne widoczne są na ruchomym modelu. Mam także rysunki techniczne w różnych rzutach, aby można było pobrać odpowiednie wymiary i wykonać model rzeczywisty.
Apropo niego, zdjęcia poniżej ;)

Widok z góry

Widok z przodu

Widok od środka

Widok z boku


Co sądzicie o takim modelu? Nie jest on zbyt prosty, a zarazem mało aero? Bo właśnie na tym, najbardziej mi zależy, konstruując owiewkę oraz instalując ją w rowerze, aby zmniejszyć opór aerodynamiczny. Do jego wykonania chcę użyć plexi komorowego o grubości 4mm, bo takowy mają w miarę przystępnej cenie w niedalekim składzie budowlanym. Ten model założyłem, że będzie się kończył na osi suportu, gdyż chcąc dać owiewkę bliżej, musiałbym ją znacznie podnieść (aby nie zahaczać stopami podczas pedałowania), a tym samym zasłonić sobie znaczną część drogi przede mną. W tym momencie pomyślałem o owiewce wykonanej z przezroczystego tworzywa.

Aha, do kompletu będę robił także kuferek, także z tego samego materiału, jak tylko przyjedzie bagażnik.
Czy według was, lepiej jest już zrobić całą karoserię, czy jednak pozostać przy karoserii dwuczęściowej?

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #177 dnia: Czerwca 16, 2014, 07:33:55 am »
Byle nie coroplast ;)
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8

Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #178 dnia: Czerwca 16, 2014, 12:08:29 pm »
A co złego w sobie ma coroplast?

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #179 dnia: Czerwca 16, 2014, 01:41:30 pm »
A co złego w sobie ma coroplast?
historię ;)
wpisz w forumową szukajkę "coroplast to kupa" lub MD.
Sam coroplast jest normalnym materiałem ;)
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8