Autor Wątek: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem  (Przeczytany 100482 razy)

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #60 dnia: Października 11, 2013, 10:41:11 am »
W IMK P7 (SWB 20-26") miałem blaty 56T a potem 58T i przy kadencji 80rpm się mi świetnie jeździło. Teraz w IMK P8 (następca również SWB 20-26") mam blat 53T bo częściej jeżdżę z dużym obciążeniem, ale solo non stop dokręcam do 90~100rpm i nogi mi się kończą więc od nowego sezonu wraca na przód 58T.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #61 dnia: Października 11, 2013, 10:46:51 am »
Jeszcze jednw ważna kwestia; jaką masz konfigurację koronek na tylnej piaście?

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #62 dnia: Października 11, 2013, 11:05:31 am »
koronki z tyłu to cały czas 9s - 11-34T
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

SAC

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 277
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #63 dnia: Października 11, 2013, 05:38:53 pm »
Przedni blat, przy 26" kole to bez 52T nie podchodź, bo się zakręcisz na śmierć.
Podchodź spokojnie. Na początek doradzam raczej lżejsze przełożenia. Ja poskładałem sobie 48-36-24, z tyłu mam 11-32 i najszybszego 48/11 nie wykorzystuję za często. Te najlżejsze też nie za często, ale mam możliwości podjechania z bagażem i stromszych podjazdów. Zastanawiam sie co prawda nad przejściem na szosową korbę, ale to bardziej ze wzgledu długość ramion. Obecnie mam 170 mm, ale czuję że bardziej by mi pasowały 165 mm. A korbę z ramonami 165mm znalazłem właśnie wśród szosowych: Truvativ Rouleur 3.3 Team 52-39-30.       
Jeżeli korbę bedziesz kupował nową to pomyśl o krótkich ramionach: ja mam 180 cm wzrostu, na korbach 175 mm jeżdziłem i było fatalnie, 170 mam i jest lepiej ale czasami mną rzuca przy wiekszych obrotach, dlatego myślę o 165 mm. 
A jeżeli korbę masz z jakiegoś dawcy to załóż co masz, a jak pojeździsz i się rozjeździsz to zobaczysz: czy większe tryby z przodu, czy mniejsze, czy ramina krótkie czy średnie.
Swoją drogą nie wiem czy taki wątek już był: długość ramion korb, na których jeździcie a zależność od wzrostu (pewnie bardziej od X-seam) i oczywiście jak wam się tak jeździ.           

Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #64 dnia: Października 11, 2013, 10:10:31 pm »
Cytat: Franc
koronki z tyłu to cały czas 9s - 11-34T
Hmm... proste obliczenie; Mając na tyle Kendę Kwest (średnica to 635 mm), blacie 48T, koronka z tyłu 11T, kadencja 120 rpm - daje nam 62.7 km/h. Dla mnie wystarczająco ;) Jak mi się zamarzy, to zainwestuję w większy blat.
Dla porównania, przy tych samych warunkach mamy następujące prędkości:
50T - 65.3 km/h
52T - 67.9 km/h
54T - 70.5 km/h
56T - 73.1 km/h
58T - 75.7 km/h
60T - 78,3 km/h

Cytat: SAC
     
Jeżeli korbę będziesz kupował nową to pomyśl o krótkich ramionach: ja mam 180 cm wzrostu, na korbach 175 mm jeździłem i było fatalnie, 170 mam i jest lepiej ale czasami mną rzuca przy większych obrotach, dlatego myślę o 165 mm.
Jeżeli będzie konieczność zmiany korby, to rozważę takową opcję. Ewentualnie, gdy przyjdzie mi na myśl budowa kolejnego pozioma, to może tam zainstaluję korbę z krótszymi ramionami ;)

Cytat: SAC
   
A jeżeli korbę masz z jakiegoś dawcy to załóż co masz, a jak pojeździsz i się rozjeździsz to zobaczysz: czy większe tryby z przodu, czy mniejsze, czy ramoina krótkie czy średnie.
Hm.. Dawcy może nie, ale już jakiś czas temu wygrałem na aukcji FC-M540 w wersji trekkingowej, czyli 26/36/48. Ciekawy typ korby, gdyż jest na hollowtech'u, przez co mało waży, a ramiona ma na 175 mm. Zobaczymy, jak się będzie pedałowało ;) W obecnym MTB mam m552 (24/32/42) z ramionami 175 mm.

Aha, rurki już udało mi się dociąć i dopasować do siebie ;) Nie zdążyłem zrobić zdjęć, ale zrobię jutro z rańca. Po lub podczas spawania może też się uda zrobić kilka fotek. Wyjdzie w praniu.

Do jutra ;)
« Ostatnia zmiana: Października 13, 2013, 12:39:03 am wysłana przez Majsterkowicz »

SAC

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 277
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #65 dnia: Października 11, 2013, 10:26:32 pm »
Hm.. Dawcy może nie, ale już jakiś czas temu wygrałem na aukcji FC-M540 w wersji trekkingowej, czyli 26/36/48. Ciekawy typ korby, gdyż jest na hollowtech'u, przez co mało waży, a ramiona ma na 175 mm. Zobaczymy, jak się będzie pedałowało ;) W obecnym MTB mam m552 (24/32/42) z ramionami 170 mm.
Ja miałem właśnie coś podobnego: FC-M532 48/36/26 175 cm i było za długie, potem kupiłem M552 24/32/42, ramiona 170 mm i zrobiłem z tych dwóch 48/36/24 170 mm. Ty, mając w góralu Hollowech'a i w poziomie też, możesz sobie przerzucać korby z jednego do drugiego. Szybciej znajdziesz odpowiednią długość. Ale to aż kiedyś, gdy będziesz miał pierwsze 300 km.

Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #66 dnia: Października 11, 2013, 10:39:03 pm »
;) jak wiadomo, od czegoś trzeba zacząć. Jak na razie zostajemy przy tym, co mam, a dopiero później będziemy modyfikować, aby dojść do perfekcji napędu itp.

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #67 dnia: Października 12, 2013, 07:55:10 pm »
Ciekawy jesteś majsterkowicz. Z jednej strony zgadzasz się, a potem robisz dokładnie co innego. Dlaczego nie wybrałeś jednej z najprostszych konstrukcji w budowie - jedno belkowej? Te twoje "korekty" to nadal jest to samo. To nadal jest lowracer. To może odpowiesz w jaki sposób chcesz widzieć drogę mając kabinkę. Peryskop nad nogami? A może przeźroczysty przód. W jaki sposób chcesz kierować? Będziesz miał dziury z boku kabinki aby pomieścić kierownicę przy mocnym skręcie? W jaki sposób będziesz się podpierał o jezdnię po zatrzymaniu? W jaki sposób będzie skręcać przednie koło (kabina). Czy nie okaże się, że od czoła stracisz połowę osłony aerodynamicznej (cały dół)? Jak chcesz przymocować kabinę do ramy? Na taśmę klejącą i gumę do żucia?

Co do tempa(częstotliwości) pedałowania [kadencja]. To Ty obecnie jeździsz na 120 obrotach/minutę? Czy może to wyczytałeś? Nie patrz się na marketingową   11 zębową zębatkę w wielotrybie . A co z resztą? Czy jesteś pewien średnicy tego tylnego koła 26", bo mi to wygląda bardzo podobnie do 28".
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #68 dnia: Października 13, 2013, 12:38:01 am »
Cytat: Neverhood
Dlaczego nie wybrałeś jednej z najprostszych konstrukcji w budowie - jedno belkowej?
Na samym początku zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem, ale zrobiłem podobnie, jak we wszystkich swoich projektach, czyli starałem się zrealizować wizję (w tym przypadku) roweru, jaki miałem w planie zbudować. Po prostu lubię wyzwania ;)

Cytat: Neverhood
Te twoje "korekty" to nadal jest to samo. To nadal jest lowracer.
To wiem, gdyż takie było moje założenie co do konstrukcji roweru. Ma być niski, ale nie do przesady, stąd też podniosłem niektóre elementy - jak radzili Koledzy kilka postów wyżej.

Cytat: Neverhood
To może odpowiesz w jaki sposób chcesz widzieć drogę mając kabinkę. Peryskop nad nogami? A może przeźroczysty przód.
Mimo moich obliczeń, zawsze może coś wyjść poza teorię, wtedy będę musiał co nieco pokombinować. Jak już dużo wcześniej pisałem, zainspirował mnie velo z portalu instructables.com. Jak dobrze pamiętam, w tym pojeździe, część karoserii od głowy po suport jest równoległa do ziemi, co chciałbym wykorzystać w swoim pojeździe. Jeżeli będzie taka możliwość, to postaram się zmodyfikować tę część, aby utworzyć spad w kierunku suportu.
Dzisiaj już nie miałem czasu, ale może jutro się pofatyguję i narysuję rzeczywisty kształt ramy i zobaczę, na jaką karoserię mogę sobie pozwolić.

Cytat: Neverhood
W jaki sposób chcesz kierować? Będziesz miał dziury z boku kabinki aby pomieścić kierownicę przy mocnym skręcie?
Nie, otworów żadnych nie będzie. Kierować będę przy pomocy zwykłej kierownicy na nieco przedłużonym mostku. Oczywiście kierownica skrócona do odpowiedniej długości.

Cytat: Neverhood
W jaki sposób będziesz się podpierał o jezdnię po zatrzymaniu?
Na czas zostawienia roweru na postoju, planuję wykonać podpórkę z trzech rurek/prętów. Coś na kształt zwykłej, rowerowej, ale odpowiednio wzmocnionej. Podczas jazdy za podparcie posłużą nogi. Zaraz będzie pytanie na temat karoserii w tym miejscu... Będzie klasycznie - wycięte dwa otwory, sporo większe od stóp, aby była swoboda. Albo też, pozostawię to miejsce nie zakryte. Jeszcze zobaczę.

Cytat: Neverhood
W jaki sposób będzie skręcać przednie koło (kabina). Czy nie okaże się, że od czoła stracisz połowę osłony aerodynamicznej (cały dół)?
Przednie koło będzie się skręcać klasycznie, jak w każdym rowerze. Jeżeli chodzi o przednią część karoserii, to będzie zrobione dostatecznie dużo miejsca na skręt koła, aby nie było kolizji. Dalej idąc, rower będzie się przechylał podczas skręcania, dlatego też, karoseria będzie na odpowiedniej wysokości nad ziemią ze zwężeniem ku dołowi.

Cytat: Neverhood
Jak chcesz przymocować kabinę do ramy? Na taśmę klejącą i gumę do żucia?
^^ Nie. Mam odłożone wsporniki kół z pociętej już ramy w celu użycia ich jako miejsca zaczepu karoserii. Planuję od wewnątrz przymocować sklejkę/listewkę drewnianą, która będzie przykręcona/przynitowana do wsporników. Na samym początku chcę zrobić poruszający się pojazd, czyli wszystko do etapu karoserii.

Cytat: Neverhood
Co do tempa(częstotliwości) pedałowania [kadencja]. To Ty obecnie jeździsz na 120 obrotach/minutę? Czy może to wyczytałeś? Nie patrz się na marketingową   11 zębową zębatkę w wielotrybie.
Nie, nie kręcę na 120 rpm. Zazwyczaj jestem w zakresie 60 - 90. Podałem takie obroty jako graniczne, jakie można uzyskać nie wychodząc tutaj poza zdrowy rozsądek.

Cytat: Neverhood
A co z resztą? Czy jesteś pewien średnicy tego tylnego koła 26", bo mi to wygląda bardzo podobnie do 28".
Wszystko się zgadza. Na początku tego sezonu zamontowałem w rowerze dwie kendy 26 x 1.5" i mierząc obwód koła do wpisania w licznik wyszło mi 1990 mm. Podzielone przez ?, daje nam około 635 mm średnicy.

Tak, jak wspominałem na dzisiaj umówiony byłem z sąsiadem na spawanie. Robota poszła całkiem sprawnie, ale to kosztem wczorajszego niemal całodniowego dopasowywania rurek do siebie. Niemniej, warto było popracować, aby spawanie gładko poszło.

Zbiór wszystkich rurek do zespawania.


Tutaj pierwszy etap po spawaniu.


Cała rama tuż po spawaniu.


Wszystkie zdobycze potrzebne do złożenia roweru ;)


Tutaj po wstępnym założeniu kół i sprawdzeniu geometrii. Wszystko wyszło tak, jak trzeba ;)


A na koniec całość, już przeszlifowana. Pozostało tylko dospawać wzmocnienia w kilku miejscach i można składać dalej ;)

Jutro jak znajdę czas, spróbuję wykonać wstępnie tekturowy fotelik, a już na tygodniu zakupię sklejkę i wykonam te właściwe.

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #69 dnia: Października 13, 2013, 06:48:09 pm »
Niepotrzebnie szlifowałeś spawy. Jeśli już musisz mieć wyszlifowane to lepiej to robić po pierwszej udanej jeździe, przed malowaniem.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #70 dnia: Października 13, 2013, 06:53:56 pm »
Mówisz o tym, że może będą potrzebne jakieś grubsze poprawki?
Jeżeli już, to może skrócę nieco bom, bo wydaje się przy długi. Ale to dopiero jak będzie zamontowany fotelik.

władek8

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 348
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #71 dnia: Października 13, 2013, 11:58:58 pm »
Bom jest nieregulowany wiec po skróceniu kolizja korba kolo but wydaje sie prawdopodobna.

Majsterkowicz

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 423
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #72 dnia: Października 14, 2013, 09:33:31 pm »
Dzisiaj wykonałem wstępny kształt fotelika z szablonu znalezionego w necie i jestem mega zadowolony. Dodatkowo, przy wstępnych założeniach co do wysokości fotelika, zostaje mi kilka cm w zapasie do najdalej wysuniętego pedału, czyli kolano prawie się prostuje, lecz nie do końca. Oznacza to, że długość bomu jest w sam raz.
W środę skoczę do marketu, zakupię dobrą sklejkę i coś wymodzę ;)

Cytat: władek8
Bom jest nieregulowany wiec po skróceniu kolizja korba kolo but wydaje się prawdopodobna.
Interesuje mnie fakt, ile mniej więcej stopni skrętu koła potrzeba do jazdy po mieście przy założeniu, że mamy SWB? U mnie baza kół wynosi około 1400 mm.

szydziu

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1709
    • Pilskie Bractwo Turystyki Rowerowej.
Odp: Już nie tadepole, a dwukołowy racer z kabiną oraz profesjonalnym oświetleniem
« Odpowiedź #73 dnia: Października 15, 2013, 07:22:04 am »
powyżej 180` będziesz zawracał ;)
Ktoś potrzebuje przyczepę kempingową?


https://youtu.be/b-T87-Vb9a8

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800