Autor Wątek: Pierwsza poziomka Paruva  (Przeczytany 14264 razy)

john52

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 121
Odp: Pierwsza poziomka Paruva
« Odpowiedź #15 dnia: Maja 24, 2013, 04:55:19 pm »
[img]
faktycznie mocowanie wahacza jest bardzo blisko ,ale przy tym rozwiązaniu to znaczy profil ramy głównej został nieco żle wygięty ,a to jest nieodwracalne(1,5cala rura) jeśli chodzi o jazdę to nie odczuwam jakiegokolwiek bujania, bujanie występuje gdy unoszę tylny widelec ręcznie do góry co do jazdy po nierównościach to się wystrzegam omijam studzienki i krawężniki a to ze względu na oszczędność kół tym bardziej że przód koło 20" muszę jednak powiedzieć że po opanowaniu jazdy potrafię poderwać już przednie koło do wysokości krawężnika, wracając do profilu rury to też musiałem pospawać rurkę pod siedzenie ponieważ siedzisko było by niżej od suportu co by było niezdrowe dla nóg .Pytasz o jazdę po bruku nie mam takowego w okolicy więc to jeszcze jest przede mną ,oczywiście najlepszy gładki asfalt lub ścieżka leśna. Nawiązując do konstrukcji to chciałem aby był to rower w mirę krótki ,a że to powstało jakby do nauki to następna konstrukcja (jest zamówienie od wnuczki)będzie nico inna zastanawiam się nad tym typem  tylko rama byłaby zupełnie prostą rurą od suportu do widelca tylnego
pozdrawiam!
   

reneva

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 122
Odp: Pierwsza poziomka Paruva
« Odpowiedź #16 dnia: Maja 24, 2013, 05:20:53 pm »
@john52 - Wiesz, że możesz edytować własne posty?
Niby to oczywiste, ale odnoszę wrażenie, że możesz tego nie wiedzieć.

john52

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 121
Odp: Pierwsza poziomka Paruva
« Odpowiedź #17 dnia: Maja 25, 2013, 10:44:40 am »
daruj jestem niedoświadczony będzie poprawa

reneva

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 122
Odp: Pierwsza poziomka Paruva
« Odpowiedź #18 dnia: Maja 25, 2013, 07:48:17 pm »
daruj jestem niedoświadczony będzie poprawa

Spokojnie, to nie ja jestem moderatorem tego forum ;)
A żeby ustrzec się przed gniewem takowego, polecam dwie krótkie lektury:
1) http://forum.poziome.pl/index.php?topic=924.msg11368#msg11368
2) http://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta

To powinno w zupełności wystarczyć :)

paruva

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: Pierwsza poziomka Paruva
« Odpowiedź #19 dnia: Lipca 21, 2013, 01:05:12 am »
po pół roku moja żywico-aluminiowo-stalowa poziomka wyruszyła na szosy i.... SZOK :) Banan nie schodził mi z ust przez tydzień. Ale wymaga jeszcze wielu poprawek. Zmieniłem przednie koło z 26 na 20 cali, wydłużyłem kierownice i chyba skrócę odległość korby od fotelika o parę cm.   Rower prowadzi się bardzo stabilnie, ale puki co na starym osprzęcie z dawców. Do zrobienia jeszcze wiele rzeczy, głownie poprawki techniczne. O estetyce narazie nie mówimy bo to kolejny etap prac po zakupie nowego osprzętu. Docelowo wszystkie łączenia będą szpachlowane, tak aby rower w miarę możliwości tworzył jedną bryłę.

A wrażenia z jazdy? Niesamowita wygoda, frajda i ten wzrok innych :) A najbardziej cieszy rozdziabana japa wszystkich znajomych sceptyków i niedowiarków. Po pół roku prac już wiem, że połknąłem bakcyla Mimo że do skończenia tego roweru wieeeele pracy, już jest koncepcja kolejnego na następną zimę. Jeszcze dzisiaj wrzucę fotki.

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Pierwsza poziomka Paruva
« Odpowiedź #20 dnia: Lipca 21, 2013, 09:10:55 am »
Gratulacje. Zamiast skracać bom można lekko pochylić fotelik, jeśli to możliwe.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


paruva

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: Pierwsza poziomka Paruva
« Odpowiedź #21 dnia: Lipca 21, 2013, 09:56:39 pm »
podniesienie nieznacznie fotelika faktycznie pomogło, zdjęć niestety dzisiaj nie udało mi się wrzucić, jutro wrzucę i wtedy zadam kilka pytań technicznych do ZAAWANSOWANYCH

paruva

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: Pierwsza poziomka Paruva
« Odpowiedź #22 dnia: Lipca 22, 2013, 11:02:02 pm »
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d298e8a473016f6c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b9fbc6e945721464.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4f5f176f8a4b184a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/15eba32d994af504.html




Tak to wygląda:) Wrażenia opisałem wyżej, teraz pytania.

Czy korba w stosunku do fotelika nie jest za wysoko? (szybko męczą się nogi), czy może winna jest zbyt duża odległość korby od d... :) A może tak jak wszyscy mówią, wina innych mięśni zaangażowanych w jazdę.
Jak optymalnie ustawić kierownicę? Ręce powinny swobodnie opierać się na niej całym ciężarem? Stosował ktoś "rogi" odgięte w dół?

Uprzedzam pytanie. To coś na dole to zalążek kierownicy podsiodłowej-może w przyszłości.
Czekam na uwagi i porady.
Pozdrawiam horyzontalnie/


john52

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 121
Odp: Pierwsza poziomka Paruva
« Odpowiedź #23 dnia: Lipca 25, 2013, 09:39:37 pm »
witam! wg.mnie kierownica jest zbyt blisko tułowia pewnie masz problem ze skręcaniem,
druga kwestia to ciekaw jestem ile w sumie przejechałeś na tym poziomie bo ja też się męczyłem początkowo, z biegiem czasu dochodzi się do rutyny to i zmęczenie jest coraz mniej odczuwalne

john52

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 121
Odp: Pierwsza poziomka Paruva
« Odpowiedź #24 dnia: Lipca 25, 2013, 09:59:58 pm »
oto moja optymalna pozycja wynikająca z analizy prób i błędów
« Ostatnia zmiana: Lipca 25, 2013, 10:05:44 pm wysłana przez john52 »

paruva

  • sympatyk
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: Pierwsza poziomka Paruva
« Odpowiedź #25 dnia: Lipca 26, 2013, 03:15:43 pm »
Jeśli chodzi o promień skrętu, to nie ma żadnego problemu, może kwestia tego , że nie jest ona jeszcze sztywna i muszę trzymać jej ciężar(nie blokuje się na konkretnej wysokości). No ciągle zmieniam ustawienia, wreszcie dojdę do optymalnego. Km puki co mało, wiec nogi owszem, mogą byc problemem

storm

  • Gość
Odp: Pierwsza poziomka Paruva
« Odpowiedź #26 dnia: Lipca 26, 2013, 04:19:46 pm »
Potem obejrze zdjecia dokladniej a poki co - nie masz problemu ze zbyt bliskim polozeniem korb do kola przedniego? Nie zaczepiasz korbami o kolo podczas skrecania?

P.S. Obejrzałem zdjęcie dokładniej. Konstrukcja wygląda na fajną, natomiast zastanawiałbym się czy nie powinieneś zmienić kierownicy na łamaną? Czy obecnie nie zaczepiasz o nią kolanami podczas pedałowania? I przyczepiłbym się może jeszcze do zbyt pionowego oparcia fotelika, ale to kwestia gustu wygody ;)
« Ostatnia zmiana: Lipca 26, 2013, 08:38:21 pm wysłana przez storm »

john52

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 121
Odp: Pierwsza poziomka Paruva
« Odpowiedź #27 dnia: Lipca 26, 2013, 08:36:45 pm »
witam! powiem szczerze ,że obawiałem się kolizji obuwia z kołem ale nic takiego nie ma popatrz na zdjęciu nawet to widać ,że koło swobodnie przechodzi pod piętą nogi ,jak trzeba to mogę to dokładnie zwymiarować
« Ostatnia zmiana: Lipca 26, 2013, 08:40:11 pm wysłana przez john52 »

john52

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 121
Odp: Pierwsza poziomka Paruva
« Odpowiedź #28 dnia: Lipca 26, 2013, 08:38:23 pm »
co do kie kierownicy to jest ona wgięta i kolana mieszczą sie pod wygięciem
« Ostatnia zmiana: Lipca 26, 2013, 09:13:26 pm wysłana przez john52 »

storm

  • Gość
Odp: Pierwsza poziomka Paruva
« Odpowiedź #29 dnia: Lipca 26, 2013, 08:44:11 pm »
@John - najgorsza jest nie tyle co kolizja buta z kołem - bo nogę można odsunąć, obrócić czy zdjąć z pedału, ile ewentualna kolizja samej korby z oponą. Jak zdarzy się taka rzeczy podczas skrętu to... w zasadzie praktycznie leżysz na ziemi po bardzo gwałtownym hamowaniu. Przerabiałem to na VG3 kiedyś i jestem trochę wyczulony na to ;]