Autor Wątek: ponowienie budowy Low Racera  (Przeczytany 19787 razy)

Irenty

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 116
ponowienie budowy Low Racera
« dnia: Lutego 16, 2013, 07:28:39 pm »
witam..
powracam do pomysłu z przed 2 lat ( http://forum.poziome.pl/index.php?topic=1234.0 ) i bo to już czas na nowy rowerek (nowy sezon) i montuje rowerek na bazie ramy z Reviva 3. Ale na razie coś nie tak wychodzi. Tutaj zdjęcia z rowerka https://picasaweb.google.com/103592166218041906298/LowRacer02?authuser=0&feat=directlink a tutaj filmik http://youtu.be/QOvAWldDmjk . Jak widać na filmiku mam trudności ze skręcaniem. Rower jak prowadzę i chcę skręcać z lewo to siedzenie wychyla się w prawo :D, co widać na końcu filmiku jak prowadzę rower. Chyba to ten nieszczęsny kąt główki. Co prawda dzisiaj to moja pierwsza jazda. Co prawda wczoraj próbowałem ale kierownicę miałem za małą i wogóle nie mogłem ruszyć :D. Dzisiaj zmieniłem na większą i już było lepiej. Rowerek jest cały z aluminium. Przód jest i tak trochę ciężki przez tą blachę alu co jest przy główce :D. Cały waży ok 20kg jak narazie, bo jeżeli będę wogóle mógł na min jeździć to chcę dołożyć do niego silniczek na tył takie coś takiego jak http://www.magmapolska.pl/page3.html ten 6 od góry 450W/24v. Chodzi mi o podjazdy aby sobie wspomóc :).
Co o tym sądzicie... :)
« Ostatnia zmiana: Lutego 17, 2013, 07:28:39 am wysłana przez Irenty »
________________________________
Pozdrawiam.........

koncki

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 319
Odp: ponowienie budowy Low Racera
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 19, 2013, 12:03:00 am »
Rowerek ładny, choć nie w moim stylu. Co do silnika wspomagającego - dobre to jest, byle nie wyszło za ciężkie. Sam mam na razie wersję mega niskobudżetową http://forum.poziome.pl/index.php?topic=1653.msg24139#msg24139 (zdjęcia już trochę nieaktualne), ale muszę przyznać, że radości jest z tego co nie miara. Pod dużą górkę mnie raczej nie pociągnie, ale czuję że jest lżej niż bez silnika. Mi się raczej marzy coś takiego
http://www.maxev.pl/p44,silnik-elektryczny-bldc-250w-36v-mbg36r-goldenmotor.html . W miare lekki silnik i ma wolnobieg, tzn. nie stawia oporu jeśli jest wyłączony. Do tego akumulatory litowo - polimerowe. Ja mam jedynie 2x 5ah, ale spokojnie robię na nich 25 km i ważą jedynie 1 kg razem.

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: ponowienie budowy Low Racera
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 19, 2013, 03:06:28 am »
No tak, każdy rower co ma ruchomy przód tak robi że jak skręcasz w jedną stronę
to fotelik idzie w drugą, na wewnątrz osi podłużnej roweru, bo praktycznie "łamie się w pół"
Tak jak ładówarka czy koparka np.
Dlatego jest trudno opanować taki wóz, a i nawet jak go się opanuje
to nie do końca to, bo po prostu ma swoje ograniczenia konstrukcyjne.

No więc w starcie jest źle.
Nie jestem ekspertem od Pytonów, więc nie powiem czy ten kąt główki jest dobry czy zły jak na Pytona
(bo dla mnie każdy taki jest zły już od samego początku ;) )
ale są tu koledzy który mają doświadczenia i pewnie coś doradzą.

W zasadzie tutaj mamy negatywny trail, czyli oś główki jest za osią koła,
więc praktycznie masz wózek z marketu i efekt spotykany w takim,
czyli koło dąży do obrócenia się we właściwą stronę, czyli za osią główki.
Flevo/Cruzbajki tu mają lepiej, bo mają pozytywny trail, czyli oś główki jest przed osią koła
i dlatego jest łatwiej nauczyć się jazdy na takim, w porównaniu z Pytonem(czy jak się to piszę ;) )
Powiedziałbym że bez przerabiania ramy Gianta raczej nie zrobisz z niej flevo/cruz, przynajmniej nie taki niski.
Z Reviva to ja bym raczej zrobił CLWB , jak już ta rama ma być podstawą.


Pozzzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

tatar

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 184
Odp: ponowienie budowy Low Racera
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 19, 2013, 03:48:48 pm »
Rowerek wygląda super.

A trudności ze skręcaniem? - jak miałem okazję spróbować flevo-pythona to początkowo w ogóle nie byłem w stanie jechać.
Po godzinie prób coś mi zaczęło wychodzić - ale wciaż nie panowałem nad rowerem - raczej jechał tam gdzie chciał - tyle, że przestałem się przewracać. No i jeździłem po olbrzymim placu.

Więc jeśli Ty masz tylko trudności ze skręcaniem...

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: ponowienie budowy Low Racera
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 19, 2013, 10:44:58 pm »
super powiedz co za piastę masz z przodu czy to koło 20" przednie?. A jak na pierwszy raz to smigasz wysmienicie

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: ponowienie budowy Low Racera
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 20, 2013, 02:59:06 pm »
Wygląda lepiej niż fabryczny :) Temat główki był poruszony to w kwestii wspomagania: myślę ze najlepszym rozwiązaniem jest wybranie mocniejszego silnika i ewentualnie jego ograniczenie przez sterownik. Jeśli moc okaże się za mała to wymieniamy sterownik a silnik zostaje. Tu jest fajna oferta: http://magma.sklep.pl/product-pol-2094-SILNIK-ELEKTRYCZNY-1000W-STEROWNIK-MANETKA-NAPED.html



wojtek999112

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 104
Odp: ponowienie budowy Low Racera
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 20, 2013, 03:12:48 pm »
,,Rower jak prowadzę i chcę skręcać z lewo to siedzenie wychyla się w prawo"
Co do tego to to jest chyba norma. Musiał byś dać główkę w drugą stronę aby fotelik kładł się w stronę skrętu zobacz np. ten filmik (9:50) http://www.youtube.com/watch?list=PLE72E543D0D6B2911&v=NE60Z6_P9To&feature=player_detailpage co prawda to trike ale zasada ta sama

Irenty

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 116
Odp: ponowienie budowy Low Racera
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 21, 2013, 10:53:38 pm »
super powiedz co za piastę masz z przodu czy to koło 20" przednie?. A jak na pierwszy raz to smigasz wysmienicie
koło 20" a piasta 8-biegowa Nexus, a z tyłu 24".

Wygląda lepiej niż fabryczny :) Temat główki był poruszony to w kwestii wspomagania: myślę ze najlepszym rozwiązaniem jest wybranie mocniejszego silnika i ewentualnie jego ograniczenie przez sterownik. Jeśli moc okaże się za mała to wymieniamy sterownik a silnik zostaje. Tu jest fajna oferta: http://magma.sklep.pl/product-pol-2094-SILNIK-ELEKTRYCZNY-1000W-STEROWNIK-MANETKA-NAPED.html

na razie nie chcę tak dużego silnika, a przede wszystkim aby był na 24V.
No od jutra zacznę znowu próby jazdy ( chyba że pogoda nie pozwoli), bo nie miałem okazji w tym tygodniu, daliście mi trochę otuchy tymi wypowiedziami :D. A jeżeli nic z tego nie wyjdzie to już mam inna koncepcje przeróbki tego przodu :), coś na wzór P3 lub P4 ze strony http://www.python-lowracer.de/projects.html#v06 i dam z przodu koło 24", chyba że nie sięgnę nogami ( mam krótkie :) ) to zostawie te co mam 20".
________________________________
Pozdrawiam.........

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: ponowienie budowy Low Racera
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 25, 2013, 07:56:22 pm »
Pisałeś Irenty o krótkich nogach. Gdzieś na you tube zawsze jak coś trzeba to nie mogę znaleźć. Widziałem filmik z zawodów IHPVA był to rekord szybkości na trójkołowcu i rower był tak skonstruowany że korby były daleko zawodnik pedałował czymś co przypominało popychacze było to prymitywne wyglądało jak z drewna. Ale rekord był, możesz skonstruoawać coś jak podwyższony pedał, czy taki drugi pedał umieszczony na osi pierwszego z możliwością regulacji. Pistorius jest bez nóg i świetnie sobie radzi :) no może Pistorius to nie najlepszy dzisiaj przykład. Ale na poważnie piszę, a po rowerkach widzę że masz ku temu warsztat i umiejętności więc przemyśl to jak znajdę filmik to puszcze linka

Irenty

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 116
Odp: ponowienie budowy Low Racera
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 04, 2013, 08:29:41 pm »
No zrobiło się cieplej i jest coraz lepiej....  ;D ;D ;D
http://youtu.be/fwoKx54iudo
http://youtu.be/1ZX8qJ71M-c
________________________________
Pozdrawiam.........

wojtek999112

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 104
Odp: ponowienie budowy Low Racera
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 04, 2013, 08:50:45 pm »
Umm idzie Ci naprawdę dobrze :) Trening czyni mistrza ;)

Irenty

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 116
Odp: ponowienie budowy Low Racera
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 11, 2013, 11:15:40 am »
Wygląda lepiej niż fabryczny :) Temat główki był poruszony to w kwestii wspomagania: myślę ze najlepszym rozwiązaniem jest wybranie mocniejszego silnika i ewentualnie jego ograniczenie przez sterownik. Jeśli moc okaże się za mała to wymieniamy sterownik a silnik zostaje. Tu jest fajna oferta: http://magma.sklep.pl/product-pol-2094-SILNIK-ELEKTRYCZNY-1000W-STEROWNIK-MANETKA-NAPED.html
Co do silnika to ten co podałeś potrzebuje dużej zębatki z tyłu, a ja chcę taki co będzie miał małą zębatkę ( bo chowam łańcuch w tylnym wahaczu, tak jak miał oryginał )  coś 1:1 lub trochę więcej, i dlatego bardziej mi by pasowało coś takiego co podałem w 1 poście tzn z przekładnią w środku ( 450/24v). I pytanie czy ktoś może robił coś na tym silniku lub podobnym i jak to się sprawuje.....
________________________________
Pozdrawiam.........

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: ponowienie budowy Low Racera
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 11, 2013, 03:10:00 pm »
Zerknij tu: http://forum.arbiter.pl/ i tu: http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html Obawiam się ze 450W to trochę mało bo jesteś spory facet o rowerze nie wspominając. Tym bardziej że przy napięciu 24v bateria będzie musiała mieć sporą pojemność bo silnik będzie karmił się głownie amperami. Jak ma być bez widocznego łańcucha to może silnik w piaście?

Irenty

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 116
Odp: ponowienie budowy Low Racera
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 11, 2013, 03:41:48 pm »
Zerknij tu: http://forum.arbiter.pl/ i tu: http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html Obawiam się ze 450W to trochę mało bo jesteś spory facet o rowerze nie wspominając. Tym bardziej że przy napięciu 24v bateria będzie musiała mieć sporą pojemność bo silnik będzie karmił się głownie amperami. Jak ma być bez widocznego łańcucha to może silnik w piaście?
O łańcuchu mówiłem bo w tej ramie był właśnie łańcuch który był schowany w tylnym wahaczu, i na tym chciałbym bazować. Ja mam 80kg ( chyba aż tak spory nie jestem :), no może trochę  :-\ )  rower ok. 22kg. A jak wspomniałem nie chodzi mi o jazdę na silniku tylko o wspomaganiu pod górki takie normalne nie jak w Sudetach czy Karpatach :). Czy faktycznie te 450W/24V nie wystarczy?
________________________________
Pozdrawiam.........

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: ponowienie budowy Low Racera
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 11, 2013, 06:24:28 pm »
Silnik od pocketa na Alle drogo 130 PLN i po kłopocie :)