Autor Wątek: Mid Racer Nyphe - Foty z produkcji  (Przeczytany 29758 razy)

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 768
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Mid Racer Nyphe - Foty z produkcji
« dnia: Września 01, 2012, 09:23:35 pm »
Aktualny projekt:


Stary projekt:


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Materiał: stal rurki eliptyczne cienkościenne 1,5-1,2 mm
Rama: profil 60x30x1,5
Wahacz: profil 40x40x1,2
Technika łączenia: Spawanie
Układ: 26x26 or 26x26
Amortyzacja: przód tył
Fotelik: młot Thora, regulowany

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Brazing po pierwszej próbie muszę odpuścić nie ze względu na otrzymaną wytrzymałość bo trzymało jak diabli, tylko ze względu na estetykę mojego lutowania..

Aktualnie projekt jest na etapie łączenia wszystkich elementów ramy w jedną "kupę" ;)


« Ostatnia zmiana: Czerwca 09, 2013, 09:54:46 pm wysłana przez Antonowitch »
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: High Racer Nyphe - V1
« Odpowiedź #1 dnia: Września 23, 2012, 10:08:34 pm »
o! a nie kompozytowy ? :)
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: High Racer Nyphe - V1
« Odpowiedź #2 dnia: Września 23, 2012, 11:06:52 pm »
Kąt główki ramy - 78o od poziomu. Nie jest trochę za duży? Górole MTB i trekingi mają 68o~69o, czyli po twojemu 21o~22o. Nie wiem jak mają kolarzówki ale też bliżej 72o.
Nie zastanawiaj się nad wysokością suportu nad ziemią, tylko nad przewyższeniem względem fotela i nad odległością osi suportu od osi koła. Wysokość suportu nad ziemią jest wartością wynikową.
Jak na Hi-racera to masz za pionowo oparcie - wyścigówki mają ten kąt pomiędzy 25o (tyle ma chyba No-com, o ile nie mniej) a 30o.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

pajak_gdynia

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1322
Odp: High Racer Nyphe - V1
« Odpowiedź #3 dnia: Września 24, 2012, 05:31:21 pm »
Kąt główki ramy - 78o od poziomu. Nie jest trochę za duży? Górole MTB i trekingi mają 68o~69o, czyli po twojemu 21o~22o. Nie wiem jak mają kolarzówki ale też bliżej 72o.
Ostre ścigacze mają kąt nawet 76*. Ale nad tym to już trzeba umieć panować (właściwie cały czas trzeba go pilnować, coby nie było "skoku w bok"), strasznie pogłębiają zakręty. Mniej więcej podobny kąt mam w jamniku, jazda "bez trzymanki" jest niemożliwa, nawet prowadzenie jedną ręką też do łatwych nie należy.. A przy tej długości ramy położysz się od razu, chyba lubisz takie doświadczenia :P

Cytuj
Jak na Hi-racera to masz za pionowo oparcie - wyścigówki mają ten kąt pomiędzy 25o (tyle ma chyba No-com, o ile nie mniej) a 30o.
W highracerach jest 20-30*. No-com koło 22*. Przy takim pochyleniu jak masz będziesz kopał się kolanami w brodę i wyciskał wątrobę przez uszy (jazda po obiedzie niemożliwa)! Jak będziesz miał nisko support i USS, to nawet możesz zjechać trochę w dół (10-15*?), oparcie w lędźwiach jeszcze będzie, ale kolana już będą latały przed oczami. I nie jestem pewien, czy "młot" jest dobrym pomysłem, kawał zupełnie niepotrzebnego laminatu..

Jeszcze ważna sprawa: jak będziesz prowadził łańcuch? Bo na fotce wygląda, że nad fotelikiem, a rolka na rurze sterowej będzie tylko gwoździem do trumny :) Cytując Igora.. najlepiej łańcuch poprowadzić pod tylnym widelcem (ale tu sporo zależy od szerokości wahacza, wysokości haków, itd).

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 768
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: High Racer Nyphe - V1
« Odpowiedź #4 dnia: Września 24, 2012, 07:33:44 pm »
Tak czas zrobić coś nową techniką nie kompozytową. Kątami się koledzy nie przejmujcie, będzie dobrze ;)
Po skończeniu zapraszam Was na jazdę próbną..
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 768
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Mid Racer Nyphe
« Odpowiedź #5 dnia: Marca 23, 2013, 10:30:30 am »
Projekt uległ modyfikacją i technika łączenia jak powyżej.
Mam za mało wydajny palnik do moich umiejętności Brazingowych..
Lepi się jak kupa a nie leje...
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1297
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Mid Racer Nyphe
« Odpowiedź #6 dnia: Marca 23, 2013, 01:56:25 pm »
Projekt uległ modyfikacją i technika łączenia jak powyżej.
Mam za mało wydajny palnik do moich umiejętności Brazingowych..
Lepi się jak kupa a nie leje...
Lutowanie, lutowanie, lutowanie... Teraz przepisz to 1000 razy ;-)
Po co bez potrzeby używać słów z obcego języka, gdy mamy odpowiednie w naszym ojczystym?

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 768
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Mid Racer Nyphe
« Odpowiedź #7 dnia: Marca 23, 2013, 02:54:29 pm »
Projekt uległ modyfikacją i technika łączenia jak powyżej.
Mam za mało wydajny palnik do moich umiejętności Brazingowych..
Lepi się jak kupa a nie leje...
Lutowanie, lutowanie, lutowanie... Teraz przepisz to 1000 razy ;-)
Po co bez potrzeby używać słów z obcego języka, gdy mamy odpowiednie w naszym ojczystym?


Kolego, to jest forum o tematyce rowerów poziomych a ten post jest w dziale techno.
Jeżeli masz ochotę podyskutować na tematy językowe to polecam jakieś forum filologiczne.
Tutaj dyskutujemy o rowerach poziomych a nie o ustawie ochrony języka polskiego.
Jeżeli masz jakieś konstruktywne uwagi to zapraszam do dialogu a co do języka polskiego
to możemy pogadać na forum o stosownej tematyce o ile będę tym tematem zainteresowany ;)))
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Mid Racer Nyphe
« Odpowiedź #8 dnia: Marca 23, 2013, 07:40:52 pm »

Kolego, to jest forum o tematyce rowerów poziomych a ten post jest w dziale techno.
Jeżeli masz ochotę podyskutować na tematy językowe to polecam jakieś forum filologiczne.
Tutaj dyskutujemy o rowerach poziomych a nie o ustawie ochrony języka polskiego.
Jeżeli masz jakieś konstruktywne uwagi to zapraszam do dialogu a co do języka polskiego
to możemy pogadać na forum o stosownej tematyce o ile będę tym tematem zainteresowany ;)))

To jest polskie forum o rowerach poziomych, a rzucanie na prawo i lewo takimi terminami, zwłaszcza w dziale techno - wprowadzasz ludzi w błąd. Tutaj dyskutujemy min. o rowerach poziomych, a nie bicycle recumbent. Do tych drugich są inne fora.

Jak tam twór fahrad recumbent złożony na elliptic tubes i własnoręcznie cutting. Strasznie long go robisz. Piszesz, dass łączysz breazing i ci no wychodzi. Howewer będziesz you welding? Na jakim level too jesteś. Czy już ustawiłeś w your  project odpowiednie angles, bo jak będą złe to zrobisz sobie hit i będzie hurtować ci arm i noga, a jeszcze zęby would loss.... A to jest bardzo bad dla twoje healty. You do boisz się? Widzę, że ponietmajet i skorygowałeś angles. Ty think, że  To jest too good? Lecz może pokażesz jakieś pictures, bo bez bild to my no seen. See te swoje breazing, We też chcemy móc see piękność i móc ocenić features tej home techniki. No do  się nie wspomnieć, że breazing jest easy w home od welding. No odprysków, strong źródła storm, a wystarczy small butla with gas. Mother/girlfriend/wife nie będą gona scream tak jak przy welding. Clean, spokojnie tylko ta price tego greanzing jest chyba more. Ile cost wyniosło cię to breazing na ten fahrad recumbent na dziś?

Co to są na tym sheet takie green point? In tych punktach są jakieś kreseczki, circle, obok is number. What to is?
« Ostatnia zmiana: Marca 23, 2013, 08:09:59 pm wysłana przez Neverhood »
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1297
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Mid Racer Nyphe
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 23, 2013, 08:00:45 pm »
Kolego, to jest forum o tematyce rowerów poziomych a ten post jest w dziale techno.
Jeżeli masz ochotę podyskutować na tematy językowe to polecam jakieś forum filologiczne.
Tutaj dyskutujemy o rowerach poziomych a nie o ustawie ochrony języka polskiego.
Jeżeli masz jakieś konstruktywne uwagi to zapraszam do dialogu a co do języka polskiego
to możemy pogadać na forum o stosownej tematyce o ile będę tym tematem zainteresowany ;)))

Żyjemy w Polsce, mówimy i piszemy po polsku.
Może dla Ciebie nie ma to znaczenia, ale dla mnie i dla wielu innych osób ma.
Nie toleruję zaśmiecania z premedytacją naszego ojczystego języka i takie zachowanie będę tępił. Bez względu na to czy Ci się to podoba, czy nie.

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Mid Racer Nyphe
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 23, 2013, 09:18:28 pm »
Chłopaki spokojnie, zima się już kończy niedługo znowu będzie można normalnie pojeździć ;) Pax ;)
O robieniu rowerów najwięcej można się dowiedzieć po angielsku i terminologia zostaje nam domyślnie '' w głowie". Do tego niektóre zwroty są mało wdzięczne przy tłumaczeniu lub w większym stopniu oddają o co nam chodzi - stąd takie wtrącenia. Jak to tak bardzo drażni to może używać do opisu obu - np. słowo polskie + w nawiasie termin angielski. 

live_evil

  • Administrator
  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1297
  • ...i stąd wiemy, że Ziemia ma kształt banana
Odp: Mid Racer Nyphe
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 23, 2013, 10:22:54 pm »
Do tego niektóre zwroty są mało wdzięczne przy tłumaczeniu lub w większym stopniu oddają o co nam chodzi - stąd takie wtrącenia. Jak to tak bardzo drażni to może używać do opisu obu - np. słowo polskie + w nawiasie
Akurat termin lutowanie twarde istnieje od wielu, wielu lat.
Zgadzam się, że jest wiele terminów, które ciężko przetłumaczyć, bądź dosłowne tłumaczenie nie do końca jest adekwatne. Ale w tym konkretnym przypadku absolutnie nie ma potrzeby posiłkować się słowami z jęz. angielskiego.
Już 80 lat temu Tuwim sarkastycznie odniósł się do nadużywania obcych słów w języku polskim, polecam dla rozluźnienia (i przemyślenia, bo jak widać po tylu latach temat nadal jest aktualny):
Cytuj
Julian Tuwim "Ślusarz"

W łazience co się zatkało, rura chrapała przeraźliwie, aż do przeciągłego wycia, woda kapała ciurkiem. Po wypróbowaniu kilku domowych środków zaradczych (dłubanie w rurze szczoteczką do zębów, dmuchanie w otwór, ustna perswazja etc.) - sprowadziłem ślusarza. Ślusarz był chudy, wysoki, z siwą szczeciną na twarzy, w okularach na ostrym nosie. Patrzył spode łba wielkimi niebieskimi oczyma, jakimś załzawionym wzrokiem. Wszedł do łazienki, pokręcił krany na wszystkie strony, stuknął młotkiem w rurę i powiedział: - Ferszlus trzeba roztrajbować.
Szybka ta diagnoza zaimponowała mi wprawdzie, nie mrugnąłem jednak i zapytałem: - A dlaczego?
Ślusarz był zaskoczony moją ciekawością, ale po pierwszym odruchu zdziwienia, które wyraziło się w spojrzeniu sponad okularów, chrząknął i rzekł: - Bo droselklapa tandetnie zblindowana i ryksztosuje.
- Aha, - powiedziałem - rozumiem! Więc gdyby droselklapa była w swoim czasie solidnie zablindowana, nie ryksztosowała by teraz i roztrajbowanie ferszlusu byłoby zbyteczne?
- Ano chyba. A teraz pufer trzeba lochować, czyli dać mu szprajc, żeby tender udychtować. Trzy razy stuknąłem młotkiem w kran, pokiwałem głową i stwierdziłem: - Nawet słychać.
Ślusarz spojrzał doć zdumiony: - Co słychać?
- Słychać, że tender nie udychtowany. Ale przekonany jestem, że gdy pan mu da odpowiedni szprajc przez lochowanie pufra, to droselklapa zostanie zablindowana, nie będzie już więcej ryksztosować i, co za tym idzie ferszlus będzie roztrajbowany.
I zmierzyłem ślusarza zimnem, bezczelnym spojrzeniem. Moja fachowa wymowa oraz nonszalancja, z jaką sypałem zasłyszanymi poraz pierwszy w życiu terminami, zbiła z tropu ascetycznego ślusarza. Poczuł, że musi mi czymś zaimponować. - Ale teraz nie zrobię, bo holajzy nie zabrałem. A kosztować będzie reperacja - wyczekał chwilę, by zmiażdżyć mnie efektem ceny - kosztować będzie... 7 złotych 85 groszy.
- To niedużo, - odrzekłem spokojnie - myślałem, że co najmniej dwa razy tyle. Co się za tyczy holajzy, to doprawdy nie widzę potrzeby, aby pan miał fatygować się po nią do domu. Spróbujemy bez holajzy.
Ślusarz był blady i nienawidził mnie. Uśmiechnął się drwiąco i powiedział:
- Bez holajzy? Jak ja mam bez holajzy lochbajtel kryptować? Żeby trychter był na szoner robiony, to tak. Ale on jest krajcowany i we flanszy culajtungu nie ma, to na sam abszperwentyl nie zrobię.
- No wie pan, - zawołałem, rozkładając ręce - czegoś podobnego nie spodziewałem się po panu! Więc ten trychter według pana nie jest zrobiony na szoner? Ha, ha, ha! Pusty miech mnie bierze! Gdzież on na litość Boga jest krajcowany?
- Jak to, gdzie? - warknął ślusarz - Przecież ma kajlę na uberlaufie!
Zarumieniłem się po uszy i szepnąłem wstydliwie:
- Rzeczywiście. Nie zauważyłem, że na uberlaufie jest kajla. W takim razie zwracam honor: bez holajzy ani rusz.
I poszedł po holajzę. Albowiem z powodu kajli na uberlaufie trychter rzeczywiście robiony był na szoner, nie za krajcowany, i bez holajzy w żaden sposób nie udałoby się zakryptować lochbajtel w celu udychtowania pufra i dania mu szprajcy przez lochowanie tendra, aby roztrajbować ferszlus, który źle działa, że droselklapę tandetnie zablindowano i teraz ryksztosuje.

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 768
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: Mid Racer Nyphe
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 23, 2013, 11:32:41 pm »
Były zdjęcia fotelika, ale projekt został przeniesiony do działu projekty tajne ;)
« Ostatnia zmiana: Czerwca 09, 2013, 09:55:45 pm wysłana przez Antonowitch »
Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 768
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: High Racer Nyphe - V1
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 23, 2013, 11:50:40 pm »
Kąt główki ramy - 78o od poziomu. Nie jest trochę za duży? Górole MTB i trekingi mają 68o~69o, czyli po twojemu 21o~22o. Nie wiem jak mają kolarzówki ale też bliżej 72o.
Nie zastanawiaj się nad wysokością suportu nad ziemią, tylko nad przewyższeniem względem fotela i nad odległością osi suportu od osi koła. Wysokość suportu nad ziemią jest wartością wynikową.
Jak na Hi-racera to masz za pionowo oparcie - wyścigówki mają ten kąt pomiędzy 25o (tyle ma chyba No-com, o ile nie mniej) a 30o.

Franc, zmodyfikowałem temat wątku, to jest midracer. Kurcze tak trudno o właściwą klasyfikację, jednak bez cienia wątpliwości wbija się w SWB MidRacer
A tak w ogóle to klasyfikacje mid, high zauważyłem po raz pierwszy u kolegów z Optimy. Wg. moich spostrzeżeń odnosi się do wysokości fotela względem podłoża.

Co do kąta główki jak widzisz na starym projekcie był mniejszy. Kąt główki przedniego widelca został zwiększony pod tym kątem amor lepiej pochłania drgania.
Przeszkoda zawsze wali z przodu nie od dołu więc kąt jest wg. mnie optymalny.
Zresztą skończę sam sprawdzisz czy boli ;)))

Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl

Antonowitch

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 768
    • Sklep na odpowiednim poziomie.
Odp: High Racer Nyphe - V1
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 23, 2013, 11:59:36 pm »
Kąt główki ramy - 78o od poziomu. Nie jest trochę za duży? Górole MTB i trekingi mają 68o~69o, czyli po twojemu 21o~22o. Nie wiem jak mają kolarzówki ale też bliżej 72o.
Ostre ścigacze mają kąt nawet 76*. Ale nad tym to już trzeba umieć panować (właściwie cały czas trzeba go pilnować, coby nie było "skoku w bok"), strasznie pogłębiają zakręty. Mniej więcej podobny kąt mam w jamniku, jazda "bez trzymanki" jest niemożliwa, nawet prowadzenie jedną ręką też do łatwych nie należy.. A przy tej długości ramy położysz się od razu, chyba lubisz takie doświadczenia :P

Cytuj
Jak na Hi-racera to masz za pionowo oparcie - wyścigówki mają ten kąt pomiędzy 25o (tyle ma chyba No-com, o ile nie mniej) a 30o.

W highracerach jest 20-30*. No-com koło 22*. Przy takim pochyleniu jak masz będziesz kopał się kolanami w brodę i wyciskał wątrobę przez uszy (jazda po obiedzie niemożliwa)! Jak będziesz miał nisko support i USS, to nawet możesz zjechać trochę w dół (10-15*?), oparcie w lędźwiach jeszcze będzie, ale kolana już będą latały przed oczami. I nie jestem pewien, czy "młot" jest dobrym pomysłem, kawał zupełnie niepotrzebnego laminatu..

Jeszcze ważna sprawa: jak będziesz prowadził łańcuch? Bo na fotce wygląda, że nad fotelikiem, a rolka na rurze sterowej będzie tylko gwoździem do trumny :) Cytując Igora.. najlepiej łańcuch poprowadzić pod tylnym widelcem (ale tu sporo zależy od szerokości wahacza, wysokości haków, itd).

Zobaczymy jak będzie reagowała linia łańcucha na pracę amora z tyłu. Rolki lubię i nie uważam że to gwóźdź do trumny. Igor robi sticki i u niego prosta linia wzdłuż ramy to żaden
problem. W takim w pełni amortyzowanym już jest problem. Poza tym rzuć okiem na rowery HPka, Optimy, Azuba, Velogica... Najlepsi stosują rolki więc nie widzę problemu,
za to widzę świetne rozwiązanie łamania łańcucha ;)


Poziomo pozdrawiam,
Anton
Głównie fotele do rowerów poziomych: http://www.czescidopozioma.pl