Autor Wątek: MBB Leopard  (Przeczytany 22146 razy)

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
MBB Leopard
« dnia: Czerwca 14, 2012, 04:24:49 pm »
Mój stary- nowy Leopard, fullll amortyzacja wersja prawie  :) finalna

http://www.youtube.com/watch?v=bOi0B4qHNpc

http://www.youtube.com/watch?v=dBvZbBEBddw

Romanes

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 209
  • handmade CRUZBIKE
Odp: MBB Leopard
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 14, 2012, 05:33:46 pm »
Wooow   :o

Kiedy tego mojego uruchomię....  :(

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: MBB Leopard
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 14, 2012, 09:21:37 pm »
:DDDDDDDDD tak daleko sięga moja szczęka jak zobaczyłem to jak się ugina, ja pieeeee......e !!!Mamoooooo ja chce takiiiiiii!!!!

Zdemotywowałeś mnie na maksa. myślałem że to "uginanie się" to tylko taki tam piździk że "coś tam" się ugina, ale faktycznie toć to pływa!!!!

Yeti

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 260
Odp: MBB Leopard
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 15, 2012, 10:38:45 am »
świetny!

czy on ma jakiś zawias między mocowaniem fotela a przednim kołem?

Dzumek

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 27
Odp: MBB Leopard
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 15, 2012, 12:29:34 pm »
Super rower! Miałem okazję się przejechać i wrażenia niesamowite, wygodny na maxa!  :)

michu

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 158
Odp: MBB Leopard
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 15, 2012, 01:25:05 pm »
Fajny, fajny. Nakręć filmik jak podjeżdżasz pod krawężniki lub jedziesz po wybojach. Jestem ciekaw jak ten przedni amorek działa :).

Makenzen

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1243
Odp: MBB Leopard
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 15, 2012, 01:53:50 pm »
Łaaaaaaałłłł!!!
Jak rozumiem, jesteś na tegorocznym zlocie? Zapisuję się na 1. miejsce na listę kolejkową do przetestowania tego cuda  ;D
Jeśli pod twoim tyłkiem jawi się rower poziomy... to wiedz, że coś się dzieje!!! :P

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: MBB Leopard
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 15, 2012, 09:31:55 pm »
zapytam prosto z mostu, czy jakbym zakupił profile stalowe i dał to wykonawcy - spawaczowi - do zrobienia łącznie z projektem to w 200zł bym się zamknął za sam szkielet? Ogółem mam dostęp do spawarki stalowej, aczkolwiek nie mam jak przetransportować materiału tam - przeszło 70km ode mnie jest spawarka. Tomku, strasznie mnie nakręciłeś tym byłem dziś na swoim MBB w mieście i jak jechałem po dziurach to tylko miałem w myślach "kurde, ale by się jego tu uginał" Nie mówię że sztywny jest zły, ale to zawieszenie to poezja i strasznie mi się spodobało

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: MBB Leopard
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 15, 2012, 09:45:32 pm »
zapytam prosto z mostu, czy jakbym zakupił profile stalowe i dał to wykonawcy - spawaczowi - do zrobienia łącznie z projektem to w 200zł bym się zamknął za sam szkielet?
To bardzo zależy od warsztatu / wykonawcy. Na moje oko spawanie takiej ramy migomatem to od 50 do 150zł. Przy spawaniu trzeba być osobiście inaczej na 99% coś będzie nie tak jak miało być.

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: MBB Leopard
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 15, 2012, 09:57:44 pm »
ogółem czekam własnie na te 200zł takie dodatkowe jako premia i tak się trochę zmotywowałem a jednocześnie jestem zdesperowany i szukam czegoś na gwałt ;D

tomek70

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1114
Odp: MBB Leopard
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 15, 2012, 10:19:44 pm »
Nie wiem czy ktoś by ci zespawał za taką kasę, no może jakiś bardzo dobry znajomy. Roboty jest kupę  ja żeby dojść do takiego efektu przerabiałem ramę chyba trzy razy. Przód to rozwiązanie podobne jak w zoxie z tyłu, tylko  zmodyfikowane.  Mam w głowie, już teraz jestem po testach żeby ramy wyginać z rury stalowej estetyczne i lżejsze i odpada dużo spawania, myślałem że to proste, giętarka i poszło.  Niestety nikt tego nie chciał się podjąć, jeden gość spróbował, nici z tego wyszły.  Ale już mam metodę,  spawanie to nie wszystko ale jeszcze łożyska obudowy trzeba wiertarkę pożądaną stołową tylny wahacz jest na suporcie ale przód na łożyskach dobrze by było żeby, tył też był na łożyskach.  Obejrzyj jak rozwiązana jest amortyzacja w pytonie spróbuj zaprojektować prostszą ramę niż moja, z zastosowaniem tej amortyzacji z przodu i z tyłu tak żeby spawania było jak najmniej. W pytonie jest rozwiązanie z gotowym widelcem już odpada kupa spawania wahacza.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 15, 2012, 10:26:18 pm wysłana przez tomek70 »

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: MBB Leopard
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 15, 2012, 11:10:29 pm »
Chyba pójdę an kurs TIG'a ;D Powiem Ci tak Tomek, nie chce czegoś prostszego a tym bardziej jakbym budował to już fulla. Ostatnia wycieczka - szutrowa ścieżka w lesie wyjechana przez samochody. Zjazd z lekkim piachem, na dole były dwa korzenie takie malutkie, koło podskoczyło hamulec się zablokował i sru, rower na bok, kolega musiał podnieść ze mnie rower bym mógł wstać. Wiadomo że poziom i teren to złe połączenie ale wkurza mnie jazda z innymi. Np Jedziemy 30-35km/h, i nagle dziurawy asfalt tu dziura tam dziura, na mtb czy nawet szosach kumple sobie jadą, nawet tyłka nie podnoszą bo to małe, a ja w pierwszą wpadam i leceeee! tym bardziej jakbym chciał bezpiecznie pojechać to każdy zły asfalt i prędkość max 12km.h :( Brakuje mi amortyzacji koła napędowego poprostu :)

ogółem jeszcze chciałbym zobaczyć jak pracuje zawieszenie z kamerą zamocowaną gdzieś na ramie, chciałbym taki 5 minutowy film obejrzeć z pracy obu amortyzacji :)
« Ostatnia zmiana: Czerwca 15, 2012, 11:13:33 pm wysłana przez Danielasty »

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: MBB Leopard
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 16, 2012, 08:30:12 am »
Spawanie takiej ramy (poskreślam - spawanie - czyli ramę tniemy samy i zanosimy ''puzzle' gotowe do spawania) z stali w zakresie cenowym jaki podałem na śląsku jest całkowicie realne. Czas samego spawania po ustawieniu elementów to około 15 min, długość całkowita spawów to na oko nie więcej niż 1.2 - 1.5m.  Zdaję sobie sprawę że są zakłady które liczą że zarobią kokosy na zwykłym człowieku, dlatego warto się wstempnie dopytać co i jak.

michu

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 158
Odp: MBB Leopard
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 16, 2012, 09:43:40 am »
Spawanie metodą TIG, jak wywnioskowałem z lektury wikipedii jakiś czas temu, jest droższa (zakup elektrod) niż MIG (tu jest drut), także lepiej iść na taki kurs ;).

Ja też nie jestem kasiasty i nie posiadam narzedzi czy też porządnego miejsca do budowy poziomów, więc wychodzę z założenia, że lepiej zrobić coś z "półproduktów" - gotowych elementów rowerowych - ramy, widelce itp. Minus takiego rozwiązania to niemożność projektowania od początku do końca, bo te elementy mają raczej stałą konstrukcję. Jak za dużo zacznę ciąć, to będzie więcej spawania = drożej, czyli praktycznie tak jak gdybym robił od początku, więc ograniczam to do minimum.

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: MBB Leopard
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 16, 2012, 10:17:54 am »
Spawanie metodą TIG, jak wywnioskowałem z lektury wikipedii jakiś czas temu, jest droższa (zakup elektrod) niż MIG (tu jest drut), także lepiej iść na taki kurs ;).

Na kurs trzeba iść jak jest odpowiedni papier potrzebny. Zamiast inwestować w teorię, lepiej kupić spawarkę i samemu zdobywać doświadczenie. Jak coś nie wychodzi, to można podpytać fachowca. Podszkolić się u spawacza też będzie taniej, niż na kursach.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp