Autor Wątek: Cruzbike amortyzowany  (Przeczytany 37228 razy)

darznur

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 286
Odp: Cruzbike amortyzowany
« Odpowiedź #30 dnia: Maja 17, 2014, 09:26:41 pm »
Witam, nie chcę zakładać nowego wątku i podłącze się tutaj. Jak wiecie albo nie wiecie mam SS - fajny cruzbike tylko że sztywny  :-[ Jakość dróg i pewnie styl mojej jazdy powodują że przednie koło dostaje dobrze w "d..." i często się krzywi  >:( .
Robiąc Żaglówkę myślałem że RWD zarazi mnie na "patyczaka", wiem niektórzy powiedzą że niedopieszczone, zrobione na krótkiej bazie kół itp itd, ale nie zaraził mnie. Najważniejszą dla mnie zaletą Żaglówki jest to że wiem w końcu jak jeździ w pełni amortyzowany poziom  ;D.
I taki ma być nowy cruzbike - pełna amortyzacja. Chciałbym go zrobić na softrider -a. Dawca mtb, 28" został namierzony. Z powodów finansowych amor ala cannondale odpada (?).
Wstępny plan jest taki, że odcinam oryginalne haki i dospawam nowe haki i ... gdzie znaleźć takie haki ?? Plany ?? Płaskownik stalowy 60x5 ??
Chyba karol Ty robiłeś takiego CB, Yin w swojej foto galerii masz "parę" zdjęć - robiliście coś takiego ?? Danielasty ?? Fani CB ??
Jak zrobić by nie spierd...ć ??
Proszę o pomoc, pzdr

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: Cruzbike amortyzowany
« Odpowiedź #31 dnia: Maja 17, 2014, 10:59:34 pm »
cruzbike w pełni amortyzowany to trudna sztuka, zostaje albo widelec typu cannondale - headshock albo trapezowy, do tego za supportem musi być zawias i przed osią koła coś a'la' horst link też musi być zawias, wady, to brak jakiejkolwiek regulacji, oczywiście jak Tomek70, który notorycznie usuwa konta na YT , można zbudowac, no ale, picassa też szlak trafił i fot już nie ma :(

darznur

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 286
Odp: Cruzbike amortyzowany
« Odpowiedź #32 dnia: Maja 18, 2014, 06:36:12 am »
Taaak, patrzyłem na te zawiasy na cruzbike.com . Cały zestaw do przeróbki to 395 zielonych papierów do tego dedykowana rama 230 zielonych  + przesyłka  ;D Tylko że to na koło 26" : ja to lubię sobie komplikować i zamiast robić coś do czego jest full klamotów to wymyślam 28  :o

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Cruzbike amortyzowany
« Odpowiedź #33 dnia: Maja 18, 2014, 08:00:22 am »
Ty robiłeś takiego CB, Yin w swojej foto galerii masz "parę" zdjęć - robiliście coś takiego ??
Tomek wymyślił i zrobił ja uprościłem pomysł:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a445926d6bfb4d3a.html

Rama jest amortyzowana elastomerami jak w zoxie:
http://www.bentrideronline.com/archives/reviews/zox20/zox20.html

tomo

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 820
  • SWB DIY
Odp: Cruzbike amortyzowany
« Odpowiedź #34 dnia: Maja 18, 2014, 08:07:35 am »
A może tak jak ja kiedyś zrobiłem:

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: Cruzbike amortyzowany
« Odpowiedź #35 dnia: Maja 18, 2014, 09:38:24 am »
czemu się uparłeś na koło 28?

Tutaj masz trapezową wersje

Ogółem jakoś specialnych części nie trzeba do tych zawiasów,
Kiedyś bardzo dawno temu, były takie rowery, chyba "scout" je robił że zaraz za supportem był zawias z trójkątem i amortyzatorem równolegle do górnej rury, takie coś by wystarczyło :)

wyglądał on właśnie tak

Support i rure górną zostawiasz, ucinasz przy osi  tylnego koła, wspawasz tam jakąś nakrętkę, wstawiasz łożysko, tulejkę, i kombinujesz adapter do widelca który by nachodził na zawias, i bum, i masz amortyzowane :)

darznur

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 286
Odp: Cruzbike amortyzowany
« Odpowiedź #36 dnia: Maja 18, 2014, 09:53:07 am »
Wasze odpowiedzi ... dobrze że leżę na kanapie, no poprostu ... leżę, pozytywnie leżę - zajebiste podpowiedzi - dzięki.
Szacun ;D
czemu się uparłeś na koło 28"?
Koło 28" bo uważam że lepiej wybiera dziury i jest szybkie.

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: Cruzbike amortyzowany
« Odpowiedź #37 dnia: Maja 18, 2014, 10:13:50 am »
26 w zupełności wystarcza, dziury i tak będą :) w przypadku kół 28 to albo wyjdzie Ci dłuuugi i niski poziom, albo krótki i mega wysoki, a 26 to jest w sam raz, ja mam np koła teraz 20 z przodu i 26 z tyłu i dziury, np kostka brukowa jakoś mi nie robi :)

darznur

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 286
Odp: Cruzbike amortyzowany
« Odpowiedź #38 dnia: Maja 18, 2014, 04:56:42 pm »
No dobra, zacznę sobie ułatwiać zadanie i będę
... robić coś do czego jest full klamotów...

i po namyśle weryfikuję założenie i CB będzie na kołach 26". Dawcy wahaczy zostali wytypowani i znalezieni teraz tylko zakup.

karol

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 271
Odp: Cruzbike amortyzowany
« Odpowiedź #39 dnia: Maja 18, 2014, 10:27:56 pm »
Amortyzowany przód mocno komplikuje konstrukcję a moim zdaniem jest średnio potrzebny bo głównie upierdliwe są wstrząsy pochodzące od tylnego koła. Koła 28 mają wiele zalet i w sumie to też się zastanawiam nad CB na 28 ale jest kilka "ale". Większe koło więc suport wysunie się bardziej do przodu a tym samym dupsko siądzie bliżej sterów. Większe obciążenie sterów to wiadomo, więcej siły do obracania kierownicą. Większe koła to również wyższe siedzisko i gorsze łapanie podłoża na postoju. No chyba że suport powędruje znacznie wyżej niż siedzisko ale to nie każdemu odpowiada. Chcąc zachować taką geometrię jaką mam (a idealnie mi odpowiada) a mieć w CB koła 28 musiałbym wg moich obliczeń mieć 188-190 wzrostu (a nie mam, ale może Darznur ma ?) Koła 28 pozwoliły by rozwijać większe prędkości/zmniejszyły by kadencję przy dużych prędkościach a to w CB trochę wnerwia kiedy jadąc 48/11 powyżej 40km/h zaczyna się wężykowanie.
Co do haków to niestety ręczna robota z kątownika, chyba 40x40x5 i dospawany kawałek płaskownika. Trochę dłubaniny przy tym jest i trzeba to zrobić dość dokładnie :(

Danielasty

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 951
Odp: Cruzbike amortyzowany
« Odpowiedź #40 dnia: Maja 18, 2014, 11:14:40 pm »
Myślę że jesli budować cruza to tylko z amortyzacją z tyłu, elastomer bądź coś z tłumieniem, i zrobić tak żeby był lekki :) coś na wzór cruzbike vandetta Gdybym tylko miał miejsce to coś podobnego na treningi szosowe bym zrobił :)

darznur

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 286
Odp: Cruzbike amortyzowany
« Odpowiedź #41 dnia: Maja 19, 2014, 10:38:57 am »
... lekki :) coś na wzór cruzbike vandetta ...
Piękny wzór, moja inspiracja do SS - wyszła "trochę inaczej  ;D

Gdybym tylko miał miejsce to coś podobnego na treningi szosowe bym zrobił :)
Mam takowe warunki  ;D

... musiałbym wg moich obliczeń mieć 188-190 wzrostu (a nie mam, ale może Darznur ma ?)
Mam 180  ;D

... Koła 28 pozwoliły by rozwijać większe prędkości/zmniejszyły by kadencję przy dużych prędkościach a to w CB trochę wnerwia kiedy jadąc 48/11 powyżej 40km/h zaczyna się wężykowanie ...

Potwierdzam, SS tak się zachowuję ale łatwo do korygowania  ;D

.... Co do haków to niestety ręczna robota z kątownika, chyba 40x40x5 i dospawany kawałek płaskownika. Trochę dłubaniny przy tym jest i trzeba to zrobić dość dokładnie :(

Tak też myślałem ale zamiast kątownika chyba zastosuję ceownik  ;D Nie masz przez przypadek szablonu ?? ;)

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Cruzbike amortyzowany
« Odpowiedź #42 dnia: Maja 19, 2014, 02:54:46 pm »
w CB trochę wnerwia kiedy jadąc 48/11 powyżej 40km/h zaczyna się wężykowanie.
Może wystarczy zmienić korbę na szosową 3 rzędową?

darznur

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 286
Odp: Cruzbike amortyzowany
« Odpowiedź #43 dnia: Maja 19, 2014, 03:43:42 pm »
w CB trochę wnerwia kiedy jadąc 48/11 powyżej 40km/h zaczyna się wężykowanie.
Może wystarczy zmienić korbę na szosową 3 rzędową?
Przepraszam, wkradł się błąd u mnie jest 52/nie pamiętam ile. Dlatego nie mam 3 rzędówki  ;D

karol

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 271
Odp: Cruzbike amortyzowany
« Odpowiedź #44 dnia: Maja 19, 2014, 10:47:14 pm »
Szablonu do haków nie mam ale z tego co pamiętam to zmałpowałem wymiary z mtb. Znowu aż tak dużej filozofii nie ma tylko z racji wymaganej precyzji tnąc kątówką warto zostawić tak z 0,5 mm naddatku materiału na  dopiłowanie pilnikiem.
Co do korb szosowych, fajna sprawa, 53 (taki blat zalega mi jeszcze z PRL-u) /11 poprawiło by co nieco. Tylko przełożenie 28/32 też się czasem (w górach zwłaszcza) przydaje. A korby powyżej z50 z małym kółkiem 28 to raczej nie spotyka się. Sam kiedyś sobie takie coś "wyprodukowałem" ale ze względu na duże różnice w wielkości sąsiadujących blatów zmiana biegów była utrudniona. Też mam 180 i wymiary wynikające z koła 26 idealnie mi do wzrostu pasują, a przy 28, jak pisałem, jest parę "ale". No ale ... można by poeksperymentować.