Napisał: ~Franc
2002-04-08 13:22:34
----------------
Dokladnie zgadzam sie z przedmowca: jak sie zbierze 2 polakow to maja przynajmniej trzy opinnie na jakis temat.
Zalety kierownicy podsiodlowej: jest wygodniejsza, bo sie rece mniej mecza (wisza w dol), nie zawadza sie o nia kolanami.
Wady kierownicy podsiodlowej: jak sie jedzie po waskich polnych drozkach to chwasty bija po rekach, jest szeroka wiec sie stawia wiekszy opor aerodynamiczny, ogranicza promien skretu. Jak sie zrobi dolna kierownice z kierowaniem posrednim to ma sie ciezszy ukalad i bardziej skomplikowany.
Nie ma jednak obawy co do zachaczenia rekoma o mijane w scisku samochody bo wystawia sie lokcie i sie o nie opiera lokciami.
Zalety gornej kierowncy: moze byc bardzo waska (=> mniejszy opor aerodynamiczny), nie ogranicza skretu, prosta i lekka, mozna wykozystac duzo seryjnych elementow.
Wady gornej kierownicy: mozna zachaczyc o nia bolesnie kolanami z uszkodzeniem skory i spodni wlacznie, rece sa wyciagniete mocno przed siebie lub do gory i mecza sie.
Pzdrw.
Franc "Rowery Poziome Rule"