forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Stare forum => Wątek zaczęty przez: jarek_es w Październik 22, 2008, 09:03:42 pm

Tytuł: Kierownica
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Październik 22, 2008, 09:03:42 pm
Napisał: ~Darek Zielecki
2002-04-04 08:31:28
------------------
  Od niedawna jestem posiadaczem roweru poziomego krótkiego z kierownicą nad siodłową .
Czy ktoś mógłby powiedzieć mi jaka kierownica jest bardziej wygodna i praktyczna pod siodlowa czy nad ?
Tytuł: Odp: Kierownica
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Październik 22, 2008, 09:04:12 pm
Napisał: ~Wojtek Rydzewski
2002-04-05 08:06:50
--------------------
  Jak to zwykle bywa: w przypadku gdy są dwie możliwości są dwie odpowiedzi (chyba, że jesteśmy w Polsce - wtedy odpowiedzi jest więcej).
Ogólnie - jeżdżąc z kierownicą podsiodłową na dwukołowcu miałem obawy o całość swoich rąk, szczególnie w trakcie wyprzedzania "na styk" czy jazdy w innych ciasnych miejscach (o poślizgu i wywrotce na zakręcie nie wspomnę).
Zupełnie inaczej ma się sprawa w trójkołowcu gdzie koła generalnie są barierą ochronną dla rąk na kierownicy (czyli znowu trójkołowce lepsze ).
Kierownica podsiodłowa ma tą zaletę, że można się jej przytrzymać i niejako zaprzeć w foteliku w trakcie pedałowania - nie wysuwam się wtedy w górę fotelika.
Kierownica podsiodłowa znacznie zmniejsza zwrotnośc roweru - ma tylko pewien ograniczony zakres pracy.
Budując rower dwukołowy skłaniałbym się jednak ku kierownicy górnej, natomiast przy trójkołowcu pozostaje większe pole do popisu.
Tytuł: Odp: Kierownica
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Październik 22, 2008, 09:04:47 pm
Napisał: ~Franc
2002-04-08 13:22:34
----------------
  Dokladnie zgadzam sie z przedmowca: jak sie zbierze 2 polakow to maja przynajmniej trzy opinnie na jakis temat.
Zalety kierownicy podsiodlowej: jest wygodniejsza, bo sie rece mniej mecza (wisza w dol), nie zawadza sie o nia kolanami.
Wady kierownicy podsiodlowej: jak sie jedzie po waskich polnych drozkach to chwasty bija po rekach, jest szeroka wiec sie stawia wiekszy opor aerodynamiczny, ogranicza promien skretu. Jak sie zrobi dolna kierownice z kierowaniem posrednim to ma sie ciezszy ukalad i bardziej skomplikowany.
Nie ma jednak obawy co do zachaczenia rekoma o mijane w scisku samochody bo wystawia sie lokcie i sie o nie opiera lokciami.
Zalety gornej kierowncy: moze byc bardzo waska (=> mniejszy opor aerodynamiczny), nie ogranicza skretu, prosta i lekka, mozna wykozystac duzo seryjnych elementow.
Wady gornej kierownicy: mozna zachaczyc o nia bolesnie kolanami z uszkodzeniem skory i spodni wlacznie, rece sa wyciagniete mocno przed siebie lub do gory i mecza sie.
Pzdrw.

Franc "Rowery Poziome Rule"