Autor Wątek: Szklany SWB  (Przeczytany 96917 razy)

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Szklany SWB
« Odpowiedź #165 dnia: Stycznia 11, 2012, 01:07:25 am »
Nie widzę dokładnie po fotce, jeśli stery się domykają a nie ma miejsca na mostek to wystarczy adapter www.rowertour.pl/?page=artykul&id=309


A wiesz co, ja bym spróbował z tym adapterem.
Przykręcić miskę, dać parę dystansów i mostek na adapter, mocno przykręcić "korek" adapteru żeby dystanse/mostek
mocno naciskały na nakręcona miskę.
Dać trochę LocTite-u na gwint widelca to też pomoże.
Najwyżej trzeba będzie dokręcać od czasy do czasu.

Jeśli ten widelec zostaje, to i tak musisz kupić taki adapter żebyś kierownicę przymocował,
więc czemu nie spróbować najpierw bez cięcia główki lub bawienia się w nowy widelec.


Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Stycznia 11, 2012, 01:11:10 am wysłana przez trajk-o-ciklista »
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Szklany SWB
« Odpowiedź #166 dnia: Stycznia 11, 2012, 07:39:27 am »
Dokładnie jak pisze Trajk' - serwis się przestraszył kłopotów, bo to nie standardowe, bo nie wiadomo jak to będzie, bo trzeba pomyśleć (a to męczy).
Z ewentualną przeróbką wspornika przerzutki poczekaj jak będziesz miał założoną korbę, rolkę pośrednią i łańcuch - dopiero wtedy wszystko będzie wiadomo.
Powodzenia w składaniu.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

pizmak

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 73
Odp: Szklany SWB
« Odpowiedź #167 dnia: Stycznia 11, 2012, 08:40:57 am »
Y...no...ekhem...rurka od przerzutki juz ucieta  :-\ wiecie jak to jest - brzeszczot w reke, pare ruchow reka i jest po robocie, ale dochodzi 2 razy wiecej pracy zeby to naprawic. W sumie, to macie racje...skoro juz ucialem, to wkleje ja jako ostatnia, jak juz bede mial zalozony lancuch i zalozone/lub nie prowadzenie w okolicach widelca... tak chyba bedzie to zrobic najrozsadniej.

Co do widelca, to zdecydowalem, ze kupie nowy... po przemysleniu sprawy, inwestycja w adapter i mostek, ktore moga nie do konca sie sprawdza jakos mnie nie przekonuje. Musze tylko w jakims sklepie w Rzeszowie znalesc 28" prosty widelec i bedzie po problemie, a  na moim laminatowym przeprowadze niszczace proby wytrzymalosciowe ;) bo ufam temu co zrobilem, ale jednak strach by byl... a jak sie jakos sensownie zaplanuje łamanie tego widelca, tak zeby mozna bylo wyciagnac wnioski, to wszyscy dowiemy sie czy mozna sobie samemu kleic kompozytowe widelce za <50zl :)

Klucze juz kupilem, potrzebuje jeszcze tylko skuwacz do lancucha, ale to tez zadanie na dzis :) pomimo malych komplikacji wszystko idzie tak jak trzeba i ten wynalazek jezdzic bedzie! :)

No a panom w serwisie troszke cisnienie skoczylo, bo musieli 3 razy wkrecic i wykrecic rozne suporty. No nic i tak, to jest najlepszy sklep i serwis w miescie i reszte zakupow (widelec,skuwacz,smar, linki i pancerze) najprawdopodobniej tez u nich kupie.

@Neverhood
Nie wydaje mi sie, zeby proste uciecie rurki bylo jakims wyzwaniem...wytrasowac rownolegle do istniejacej krawedzi, uciac z malym naddatkiem, chwila z pilnikiem dorownujac do zaznaczonej lini i byloby elegancko. Pozatym tak jak tak jak Franc mowi, stery maja prowadzenie wewnatrz glowki i nawet jak w jednym miejscu by sie nie oparlo o gorna krawedz, to nie powinno to za wiele zmienic...szczegolnie w przypadku gornej miski...taka luzna mysl, bo naprawde nie mam pojecia jak dzialaja stery :D

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Szklany SWB
« Odpowiedź #168 dnia: Stycznia 11, 2012, 09:23:23 am »
Pizmak: zaczynasz pisać rozsądnie :D Klucze w dłoń i do roboty. Skuwacz się przydaje tak czy siak, jak się znajomym (albo tobie) na wycieczce łańcuch urwie. A i raz na 2 lata ułatwia pracy przy wymianie łańcucha.
Główka ramy - dokładnie - drobne nierówności (ujemne oczywiście) nie będą przeszkadzać a dodatnie da się ładnie i szybko pilnikiem wyprowadzić Co innego duże, kilku-stopniowe, przekoszenie na całej powierzchni. Przy dobrym wytrasowaniu się uda zrobić w zasadzie równoległe powierzchnie i wszystko będzie dobrze.
Widelce samoróbki - ja miałem aluminiowy monosztuciec samoróbkę w P7 przez 5 lat i nie miałem problemów z wytrzymałością. Były inne - z zaciskiem golenia na sztycy skoku (headschock mk1 bez kołnierza oporowego na rurze skoku), z luzami na prowadzeniu skoku (headschock mk1 z prowadzeniem skoku na sześciokąt), ale nie z wytrzymałością golenia. A próby niszczące - warto spróbować.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Szklany SWB
« Odpowiedź #169 dnia: Stycznia 11, 2012, 12:38:20 pm »
Optymistycznie podchodzicie do główki ramy. Przypominam, że 1 st. przekoszenia, oznacza obniżenie krawędzi o 0.2mm. A prowadzenie pionowe miski sterów - ciężko wymagać od walca r27,h12 aby sam z siebie wchodził pionowo. Przy montażu na młotek misek często i gęsto w trakcie wbijania z jednej strony jest różnica ponad 1mm... Akurat to doświadczyłem przy moim ostatnim rowerze. Musiałem nawet poprawiać fabryczną główkę, a coby było dopiero gdybym wyciosał ją z rury samodzielnie...
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Szklany SWB
« Odpowiedź #170 dnia: Stycznia 11, 2012, 01:45:14 pm »
Główka ramy powinna być tolerowana w H8 lub Js8 o ile pamiętam, więc jest to dość dokładne.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

pizmak

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 73
Odp: Szklany SWB
« Odpowiedź #171 dnia: Stycznia 11, 2012, 02:57:09 pm »
I zakupy zrobione. Widelca w calym Rzeszowie nie idzie dostac wiec zamowilem przez net, mam nadzieje, ze zalega im gdzies na sklepie, bo magazyn centralny firmy Accent nie ma tych widelcow :-/

Mam fantastyczne czerwone pancerze (ah! juz je widze na mojej czarnej ramie :) ) do hamulcow i przerzutek...niestety nie wiem ktory jest do czego, a to chyba ma znaczenie skoro sprzedaja jako oddzielne produkty :) mam linki - zaraz bede sprawdzal czy nie bede musial przedluzac. Od razu jak bylem w sklepie, to pogadalem z serwisantem jak wkleic hak od tylniej przerzutki, teraz juz wiem wszystko :)

Co do glowek, misek i pasowan...dopoki ktos nie bedzie musial tego zrobic, to nigdy sie nie dowiemy czy da sie skrocic glowke ramy brzeszczotem ;)

EDIT:
Wlasnie po raz pierwszy w zyciu skulem lancuch...kur@!# ale ze mnie mechanik :D
« Ostatnia zmiana: Stycznia 11, 2012, 03:15:53 pm wysłana przez pizmak »

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Szklany SWB
« Odpowiedź #172 dnia: Stycznia 11, 2012, 07:34:38 pm »
Co do glowek, misek i pasowan...dopoki ktos nie bedzie musial tego zrobic, to nigdy sie nie dowiemy czy da sie skrocic glowke ramy brzeszczotem ;)

Przypomnij sobie jak Rudemu 102 obcinali brzeszczotem lufę..... i do dzieła.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


pizmak

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 73
Odp: Szklany SWB
« Odpowiedź #173 dnia: Stycznia 12, 2012, 11:46:08 am »
Pfff! Oszaleje! tak sobie conieco poskladalem i co sie okazuje? Ze mam za dlugi suport i rurka od przerzutki byla dobrze wklejona!  :o Zaraz ide kupic sciagacz do korb, klucz do suportow i krotszy suport...juz z niczym nie bede chodzil do serwisow!

Dobry news jest taki, ze na sklepie mieli widelec i juz do mnie leci kurierem :)
Poskuwalem lancuchy na odpowiednia dlugosc i juz pierwszy raz zakrecilem korba i kolem :)
Łancuch na zadnym przelozeniu nie trze o tylni widelec :)

W przyszlym tygodniu ma spasc snieg o_O

Neverhood

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 678
  • Erotoman-gawędziarz
Odp: Szklany SWB
« Odpowiedź #174 dnia: Stycznia 12, 2012, 02:26:13 pm »
To nie ma sensu! Melduj i pytaj się o każdą rzecz na forum.

A nowy suport z serwisu zwrócisz? Czy będziesz miał na zapas :D.  Pomierz ten suport, czy oba pedały są w tej samej odległości od ramy i zamelduj na forum. Inaczej znów  kupisz nowy.
Nie bój żaby, jeszcze się zdziwisz, że twój ładny czerwony pancerz linki hamulca na przód jest za krótki ;-)

PS. Zwolnij z zakupami, bo przesyłki i niepotrzebne części Cię zjedzą. Spróbuj złożyć rower nie kupując wszystkiego. Bo w trakcie składania, pierwszej jazdy wyjdą nowe problemy. A więc złóż tak, aby dało się nogami odepchnąć i pokręcić kierownicą. A kierownica może być nawet ze sznurka. Kolejna sprawa. Nie wykańczaj ostatecznie ramy np. malowanie, jeśli nie złożysz wszystkich docelowych części ( np. błotników, blokad, światełek).
E tam poziome, rower transportowy - to jest to!

Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Szklany SWB
« Odpowiedź #175 dnia: Stycznia 12, 2012, 03:11:31 pm »
nigdy sie nie dowiemy czy da sie skrocic glowke ramy brzeszczotem ;)
Dowiemy: da się, przerabiałem temat parokrotnie ;) Ale znacznie lepiej zabrać się do tego kątówką i tarczą 1mm + jakimś fajnym stojaczkiem.

i co sie okazuje? Ze mam za dlugi suport i rurka od przerzutki byla dobrze wklejona!
A nie mówiłem? Problem mógłby być przy 3 blatach, ale poziom na szosę trzech nie potrzebuje. Resztę dało by się załatwić przerzutka z odpowiednio długim pantografem i odpowiednim umieszczeniem jak pisał Trajko'.

niepotrzebne części Cię zjedzą.
To można mieć niepotrzebne częsci rowerowe O_o? Wszystko się przyda, będzie do kolejnych poziomów ;)

Testy zniszczeniowe widelca to bardzo fajny pomysł, dobrze by zrobić z tego jakiś filmik i zrobić to z głową np. systematycznie zwiększając obciążenie.

pizmak

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 73
Odp: Szklany SWB
« Odpowiedź #176 dnia: Stycznia 23, 2012, 12:34:01 pm »
Przed chwila odebralem nowy widelec. Jest troszke nizszy od tego ktory sam posklejalem + wieksze wyprzedzenie = korba wchodzi w kolo :/

Juz jakis czas zastanawiam sie jak wybrnac z tego problemu i jest opcja ze przykrece kierownice, fotelik i tylni hamulec i sproboje sie przejechac tak jak jest i sie przekonam, ze faktycznie cos trzeba przerobic, albo (co biore bardzo mocno pod uwage) od razu przerobic i miec problem z glowy. Przerobka obejmowalaby tylko i wylacznie...zmiane kata glowki. Teoretycznie bez problemu jestem w stanie wyciac glowke z ramy i wkleic pod nowym lepszym katem (aktualnie jest 65*). Nawet wymyslilem juz sposob jak to zrobic zeby rower dalej pozostal jednosladem  ;) Tak naprawde powinienem to zrobic juz dawno temu - na pierwszej stronie mojego tematu Trajk'o proponuje takie rozwiazanie...nie wiem czego sie wtedy balem  :-\

Tak czy siak juz mi sie nie spieszy, zima za oknem wiec moge myslec i przerabiac... i tak musze znalesc spawacza, ktory mi przyspawa na widelcu poprzeczke od hamulca...eh..a mialo byc tak pieknie

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Szklany SWB
« Odpowiedź #177 dnia: Stycznia 23, 2012, 12:55:44 pm »
A nie lepiej piwoty do V-ki? Albo Blachę do zacisku?
Jak będziesz spawał (będą ci spawać) piwoty, to pamiętaj, żeby je przyspawać za widelcem, wtedy linka hamulca bez kolizji z łańcuchem wychodzi w lewą stronę. Jak przyspawasz z przodu, to linka wychodzi w prawo i są kłopoty z kolizją z łańcuchem.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

pizmak

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 73
Odp: Szklany SWB
« Odpowiedź #178 dnia: Stycznia 24, 2012, 12:30:01 pm »
Jak powiedzialem tak zrobilem.

http://zapodaj.net/5129058aa783.jpg.html

Za dwa dni glowka bedzie wklejona mocniej niz byla i bedzie miala kat 70*. Wg moich rysunkow ostatecznie rozwiazuje, to problem kolizji.
Tak, wszystko robie z nabitymi sterami, bo dopiero teraz odkrylem, ze sa mega badziewne, wiec mi ich nie szkoda i pierwsza jazde zrobie do sklepu/serwisu zeby mi nabili jakies nieco lepsze przynajmniej uszczelniane stery.

Franc, wielkie dzieki, ze mi przypomniales o tym zeby poprzeczke wspawac z tylu widelca! Caly czas sie zastanawialem jak to rozwiazac, a jakos  mi nie wpadlo do glowy, ze skoro mam nowy widelec i bede to robil, to wypada zrobic tak jak nalezy :) poprzeczka juz docieta, dopasowana, tylko musze znalesc spawacza...ale nie wiem czy oni sie ukrywaja? W internecie nie ma ani jednego miejsca gdzie jakikolwiek zaklad by sie oglosil czy chociaz napisal, ze istnieje :/

Ah...znowu mam powbijane w dlonie szklane klaki...troszke mi tego brakowalo ;)

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Szklany SWB
« Odpowiedź #179 dnia: Stycznia 24, 2012, 06:36:14 pm »
Ty chcesz mieć spowalniacz szczękowy? Czy hamulce?
Jeżeli chcesz mieć spowalniacze, to one mają linkę wychodzącą w lewo, jeżeli hamulec jest przed widelcem albo w prawo zależy od modelu/producenta. Lepiej sprawdzić namacalnie jakie są hamulce, w którą stronę wychodzi linka i odpowiednio wspawać poprzeczkę, żeby linka wyszła w lewo.
Jeżeli chcesz mieć hamulce (v-ki) to one wszystkie, bez względu na model i producenta wychodzą w jedną stronę - jeżeli piwoty wspawasz za widelcem, to linkę będziesz miał w lewo a wtedy nie będzie kolizji z łańcuchem*.

*Ci którzy mają w SWB 2 łańcuchy, z czego przedni jest po lewej stronie, powinni wspawać piwoty z przodu widelca, żeby linka hamulca wychodziła na prawą stronę by uniknąć kolizji z łańcuchem :D
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800