Autor Wątek: Paaj złamał kierownicę - potrzebna pilna pomoc  (Przeczytany 9108 razy)

gromanik

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 198
    • Białołęka dla rowerów
Paaj złamał kierownicę - potrzebna pilna pomoc
« dnia: Października 11, 2011, 05:44:51 pm »
Paaj chciał zamortyzować przejazd przez tory kolejowe i tak się to skończyło - to miejsce już 3x było spawane i aluminium w tym miejscu trzeci raz pękło - pomoc jest potrzebna zarówno w wykonaniu naprawy, bo warsztat w którym Paaj to zamierzał naprawić jest zawalony robotą, a druga kwestia, to jak to zmodyfikować, żeby nie trzeba było tego czwarty raz spawać, bo Paaj chciał ustawić dobrze nowy fotelik, żeby móc mi wysłać swój stary:











« Ostatnia zmiana: Października 11, 2011, 07:30:47 pm wysłana przez gromanik »

hansglopke

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2308
  • Zduńska Wola
Odp: Paaj złamał kierownicę - potrzebna pilna pomoc
« Odpowiedź #1 dnia: Października 11, 2011, 06:59:17 pm »
1. Pospawać 4 raz. Zamiast rurki w środek wstawić materiał pełny - wałek.
2. zrobić obie strony z pełnego alu
3. zrobić ze stali obie strony.
"Tak to już jest, że najszybciej zwraca na siebie uwagę idiota." - CK Dezerterzy

"Na pionowcu boli tyłek, plecy i w ogóle wykańczająca i niewygodna pozycja jest..." - Mototramp


Yin

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 4079
Odp: Paaj złamał kierownicę - potrzebna pilna pomoc
« Odpowiedź #2 dnia: Października 11, 2011, 07:19:23 pm »
jak to zmodyfikować, żeby nie trzeba było tego czwarty raz spawać
Użyć grubszych ścianek, 5mm powinno być dosyć pancerne. Zrobienie z pręta to trochę przesada, choć fakt raczej by się nie połamało ;).

trajk-o-ciklista

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 1163
  • To recline is devine!
    • Rowerki, przyczepki, sakwy i bagażniki
Odp: Paaj złamał kierownicę - potrzebna pilna pomoc
« Odpowiedź #3 dnia: Października 11, 2011, 09:47:23 pm »
Trzymać w oryginalnej pozycji i dać nawilżoną(epoksydem) taśmę karbonową dookoła. Szklana tez może być tylko więcej warstw.
Tak samo zrobić  i na drugiej, wzmocnić żeby też nie pękło.

Lub po prostu przerobić całą kiere, a może i na oss ;)


Pozzzzz
Igor

~o
~ \-/\-
(o)^(o)

VeloMotion recumbents
Igorova Ciklo Garaża

------------------

maciek70

  • sympatyk na poziomie
  • **
  • Wiadomości: 49
Odp: Paaj złamał kierownicę - potrzebna pilna pomoc
« Odpowiedź #4 dnia: Października 11, 2011, 10:07:45 pm »
Oo! Jak brzydko! Popieram wykonać nową ze stali (sagniotsa nie słamiotsa) :)

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Paaj złamał kierownicę - potrzebna pilna pomoc
« Odpowiedź #5 dnia: Października 12, 2011, 07:09:26 am »
Na początek (a w zasadzie do nowej kierownicy) - im mniej gięć, tym lepiej - wychodzić nie prostopadle do osi, tylko ukosem i jedyne gięcie zrobić przed samą rączką.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

NPX

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 126
Odp: Paaj złamał kierownicę - potrzebna pilna pomoc
« Odpowiedź #6 dnia: Października 12, 2011, 07:31:19 am »
Ja tylko zwrócę uwagę, że w obecnej geometrii kierownicy ten pionowy element, który się złamał dostawał BARDZO SILNY moment zginający w płaszczyźnie prostopadłej do osi elementu... Paaj jak skręcałeś w prawo to ciągnąłeś drążek "do siebie", a koło z widelcem ciągnęło "od ciebie". Czyli w tym wypadku na złamany element była przyłożona siła skrętna zgodna z ruchem obrotu zegara (patrząc na element z góry). Na początek dobrze było by przesunąć mocowanie łącznika (tego zakończonego cięgłami) bliżej tego złamanego elementu... To zmniejszy ten moment zginający (moment = siła x ramię - zmniejszamy ramię bo z siłą nic nie jesteśmy w stanie zrobić...). I od takiego założenia myślę trzeba by zacząć...

paaj

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 399
Odp: Paaj złamał kierownicę - potrzebna pilna pomoc
« Odpowiedź #7 dnia: Października 12, 2011, 08:35:57 am »
Grzegorz ubiegł mnie z założeniem wątku :) - oczywiście dziękuję mu za troskę i pomoc bo faktycznie jestem ostatnio nieczasowy ( nawał pracy ). Przejrzałem co proponujecie i zgadzam się że na szybko to jak Igor proponował trochę epoksydu zalatwilo by sprawę na czas testowania fotela. Tylko czy np Epidian 5 da rade, (cos mi pisownia siada, klawiatura syaleje )

paaj

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 399
Odp: Paaj złamał kierownicę - potrzebna pilna pomoc
« Odpowiedź #8 dnia: Października 12, 2011, 09:35:03 am »
Na szybko wymyśliłem coś takiego

Sorka za tandetny rysunek ale chyba wiecie o co mi chodzi. Zastosowanie pełnego elementu z alu pozwolilo by mi umieścić od wewnątrz kilka punktów na wkręcenie końcówki cięgła co przekłada się na  regulowanie zakresu skrętu i możliwość zmniejszenia siły niszczącej w tym miejscu, dzięki NPX. Tylko jak pewnie zamocować stalową kierę w alu tak by można to było w miarę szybko demontować do chociażby transportu ?.

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Paaj złamał kierownicę - potrzebna pilna pomoc
« Odpowiedź #9 dnia: Października 12, 2011, 09:49:33 am »
Zaciski: otwór, przeciąć do krawędzi i śruby, żeby ścisnąć. To jest na tyle mocne połączenie, że amortyzatory się często tak montuje (lagi do poprzeczki).
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

paaj

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 399
Odp: Paaj złamał kierownicę - potrzebna pilna pomoc
« Odpowiedź #10 dnia: Października 12, 2011, 10:12:28 am »
Zaciski: otwór, przeciąć do krawędzi i śruby, żeby ścisnąć. To jest na tyle mocne połączenie, że amortyzatory się często tak montuje (lagi do poprzeczki).
Czyli przeciąć otwór ( rozumiem ) a śruby ?, przewiercić otwór na wylot przez alu i kierownice włożyć śrubę i z drugiej strony nakrętkę i gotowe ?. Nie osłabi to rury kierownicy ?. A może Cię nie zrozumiałem.

M63

  • kolarz na poziomie
  • ***
  • Wiadomości: 114
    • Moje Poziomki :)
Odp: Paaj złamał kierownicę - potrzebna pilna pomoc
« Odpowiedź #11 dnia: Października 12, 2011, 12:18:07 pm »
Nie wstanę ,
TAK będę leżał !!!

Franc

  • całkiem inny wariat
  • *****
  • Wiadomości: 2359
  • Ponad 30 lat na poziomie
    • Moje zdjęcia rowerów
Odp: Paaj złamał kierownicę - potrzebna pilna pomoc
« Odpowiedź #12 dnia: Października 12, 2011, 12:34:36 pm »
dokładnie jak podał M63, albo jak zamocowałem kierownice w trójkołowcu Juniora.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P14-001 (SWB ASS)
Thyss 222
IMK P12 (SWB, USS, B2B tandem)
Twister 800

paaj

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 399
Odp: Paaj złamał kierownicę - potrzebna pilna pomoc
« Odpowiedź #13 dnia: Października 12, 2011, 10:27:08 pm »
Dzięki Panowie, teraz rozumiem.

karol

  • wyczynowiec na poziomie
  • ****
  • Wiadomości: 271
Odp: Paaj złamał kierownicę - potrzebna pilna pomoc
« Odpowiedź #14 dnia: Października 13, 2011, 07:08:19 pm »
Niech się biją w piersi wszyscy którzy szarpali tymi drążkami na zlocie i wywołali "obciążenia zmęczeniowe" przez nerwowe łapanie równowagi. Zabawa w stali była by mniej skomplikowana.